Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bs Sla - Btz7S Akü iyi midir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız o şarj aleti kaç amper veriyor? Fotoğrafını yanlış görmediysem 0.8A yazıyor, neredeyse rölanti amperajı gibi bir şey.
    Çok çok hakim olduğum bir konu değil, Bennets şehir içinde kıvrılıp durmanın değil de açık yolda sürmenin 10amper civarında besleyeceğini söylüyor.
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/advice/biking-tips/charging-motorcycle-battery

    100% tam şarj konusu tabi çok başka bir şey ama biraz araştırdığımda da genelde 1 saatlik sürüşün pilde sorun yoksa genelde oldukça yeterli olacağı söyleniyor. Bir de YEC-9 6 step smart charger diyor, voltajın yeterli seviyede olduğunu görüp iyice hafif şarj etmiş olabilir mi?
    Ben de bunu diyecektim. BU şarj cihazları aküyü korumak için yavaş şarj ediyor ama motoru sürerken şarj edince yani rolantide değil otor tam devrinde çalışırken en az 5-6A ile şarj etmesi lazım diyecektim.

    Yine de uzun süre kullanılmayan ve takip cihazı gibi sürekli elektrik çeken cihazlar bağlı motorlarda aküyü evde şarj aleti ile şarj etmek lazım ara sıra.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız o şarj aleti kaç amper veriyor? Fotoğrafını yanlış görmediysem 0.8A yazıyor, neredeyse rölanti amperajı gibi bir şey.
    Çok çok hakim olduğum bir konu değil, Bennets şehir içinde kıvrılıp durmanın değil de açık yolda sürmenin 10amper civarında besleyeceğini söylüyor.
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/advice/biking-tips/charging-motorcycle-battery

    100% tam şarj konusu tabi çok başka bir şey ama biraz araştırdığımda da genelde 1 saatlik sürüşün pilde sorun yoksa genelde oldukça yeterli olacağı söyleniyor. Bir de YEC-9 6 step smart charger diyor, voltajın yeterli seviyede olduğunu görüp iyice hafif şarj etmiş olabilir mi?
    Doğru 0,8A veriyormuş. 6 step dediği 6 kademeli göstergesi var: 5. kademeye geldiğinde tam doldu demek. 6. kademe ise şarjda 3 günden fazla tutarsanız artık voltajı kontrol ederek belli bir seviyeye düşünce tekrar şarj etme modu oluyor.

    Şu 1 saatlik sürüşün yeterli olması olayına sevindim bu durumda.
    espresso bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru 0,8A veriyormuş. 6 step dediği 6 kademeli göstergesi var: 5. kademeye geldiğinde tam doldu demek. 6. kademe ise şarjda 3 günden fazla tutarsanız artık voltajı kontrol ederek belli bir seviyeye düşünce tekrar şarj etme modu oluyor.

    Şu 1 saatlik sürüşün yeterli olması olayına sevindim bu durumda.
    Ya yeterli ne demek ayrı konu tabi.
    Eğer aküde veya alternatörde falan sorun varsa para etmeyebilir. Maltepe'den Bolu'ya gidip arabayı çalıştıramamışlığım var :D
    Ama sağlıklı bir sistemse ve bir kaçaktan bişeyden boşaldıysa 45dk 1 saat güzel bir noktaya getirir diye "tahmin yürütüyorum"

    6 kademe göstergeyi şarj gücü diye yorumlamama bakarsak çok da güvenilmez olmayabilir tahminlerim :D

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya yeterli ne demek ayrı konu tabi.
    Eğer aküde veya alternatörde falan sorun varsa para etmeyebilir. Maltepe'den Bolu'ya gidip arabayı çalıştıramamışlığım var :D
    Ama sağlıklı bir sistemse ve bir kaçaktan bişeyden boşaldıysa 45dk 1 saat güzel bir noktaya getirir diye "tahmin yürütüyorum"

    6 kademe göstergeyi şarj gücü diye yorumlamama bakarsak çok da güvenilmez olmayabilir tahminlerim :D
    Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)

    Sonradan ekleme: Diyemeyiz herhalde, sonuçta motor çalışırken o gücün bir kısmı ışıklara, ECU'ya ve ateşleme bobinlerinde harcanıyor. Yarısı desek, 1 saat sürüş 7 saat şarj cihazı ile şarja denk olabilir gerçekten de. Güzel, içim rahatladı.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)

    Sonradan ekleme: Diyemeyiz herhalde, sonuçta motor çalışırken o gücün bir kısmı ışıklara, ECU'ya ve ateşleme bobinlerinde harcanıyor. Yarısı desek, 1 saat sürüş 7 saat şarj cihazı ile şarja denk olabilir gerçekten de. Güzel, içim rahatladı.
    Ya şarj cihazıyla saat karşılaştırması yapmak zor, 3A şarj aleti de vardı sanırım noco'nun. Geçenlerde Amazon US'ten alıyordum az daha gümrük kargo dahil $50'ye geliyor diye. (Bu fiyat 1A olan tabi)

    Dediğin gibi hesap 27A gibi yapsa da motorun kullandığı elektrik var, Bennets'in 10A gibi düşünün demesi makul oluyor bu durumda. Kabaca yarım saat bir saat sür tamamdır diye bir kanı vardır hep. Direkt açık yola çıkıp devir çeviremeyeceğimiz için bu süreler kafidir demek sanırım güvenli olur.
    Bir de böyle bir akü doldurma sürüşü yapıyorsanız motoru ilk stop ettiğiniz yer tekrar ev olsun derler, nolur nolmaz :D
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  6. #26
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    10 yıl ömrü olacak BS lityum aküyü de 2 senede çöpe attık :D Şans faktörü de var tabi, bunu yaşadım diye BS kötü demiyorum BS yine çok iyi akü, ama Yuasa daha iyi.
    Bu lityum akü meselesini biraz anlatsanız. Ben de denemek istiyorum. Bs'nin lityum akülerinden almayı düşündüm. Sizin tecrübelerinizi merak ettim. Neden 2 senede bitti acaba?

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu lityum akü meselesini biraz anlatsanız. Ben de denemek istiyorum. Bs'nin lityum akülerinden almayı düşündüm. Sizin tecrübelerinizi merak ettim. Neden 2 senede bitti acaba?

    Avantajları: Çok daha hafif, yan/ters/düz monte edilebiliyor, daha küçük, şarjını tutma becerisi çok daha yüksek.

    Dezavantajı: Fiyatı yüksek, esasen kapasiteleri daha düşük ve şarj için farklı bir alet gerekiyor. Artık hepsini şarj eden lityum uyumlu şarj aletleri de var, ama eski aküler için yapılmış lityumda kullanılmaması gereken şarj aletleri de var. Kışın boşalır falan zannediliyor, hayır sadece kontağı açıp 45-50 saniye kadar beklemek yeterli, ısınıyor bu sırada ve normal şekilde çalışıyor. (Soğuk bir yerde yaşıyorum bi kere 4-5 hafta yatırdım gerekli olmadı. Kanada'da 2 kişinin "benim yapmam gerekti" dediğini okudum.)

    Benim olayım dümdüz şans, akü bildiğin bozuldu. Bir Pazar günü motoru yıkayıp otoparka koymuştum, sonraki hafta Cuma günü indim motorun yanına. Kontağı çeviriyorum kadran falan bir tane ışık bile gelmiyor, yakıt pompasından ses yok, tık yok. BS'nin şarj aletine taktık, fault yazdı. Baya bozulmuş akü yani. Controller'ı falan mı bozuldu artık nedir bilmiyorum, aynısından (BS LiPO4) aldım yine.
    fazil bunu beğendi.

  8. #28
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    BS akü kullanıyorum. Son değiştirdiğim 6 yıllıktı. Yine BS akü taktırdım. Uzun süre yatacağı zaman çıkarıp şarjlı olarak saklamanız kullanım ömrünü uzatıyor.

  9. #29
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bilgi için teşekkürler Killingroad.
    Yakında ben de denemek istiyorum lityum aküleri.
    Hatta belki hazır almak yerine yarı fiyatına yaptırılabilir ya da evde yapilabilir gibi.

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Lityum akü direkt kurşun asit akü yerine kullanılabiliyor mu? Yani şarj cihazı / rejimi farklı ise araçta standart rejimle nasıl oluyor da sorunsuz şarj oluyor benim kafam almadı açıkçası... (Fullbat veya BS sitesinde motosikletimi seçtiğimde direkt OEM akünün yerine kullanabileceğim LiPo model de var.)
    fazil bunu beğendi.

  11. #31
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Evet bu sarj işini ben de merak ediyorum.
    Motor direk şarj edebiliyorsa, geleneksel akü şarj cihazı neden edemesin ki?

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum akü direkt kurşun asit akü yerine kullanılabiliyor mu? Yani şarj cihazı / rejimi farklı ise araçta standart rejimle nasıl oluyor da sorunsuz şarj oluyor benim kafam almadı açıkçası... (Fullbat veya BS sitesinde motosikletimi seçtiğimde direkt OEM akünün yerine kullanabileceğim LiPo model de var.)
    Yukarıdakine biraz baktım; anladığım kadarıyla LiPo aküler yüksek voltaj + yüksek akım ile şarj olmayı seviyorlar. Araçta şarj bu şekilde zaten, o yüzden direkt OEM kurşun asit yerine takılabiliyor. Normal kurşun asit şarj cihazları düşük akımla şarj ettiği için LiPo aküler için uygun değiller, bunlara özgü şarj rejimi uygulayabilen şarj cihazları ile şarj edilmeleri gerekiyor.

    LiPo akülerin özelliklerini sevdim, benim aküyü değiştirme zamanı geldiğinde bakarım fiyatlara, çok korkunç gelmezse alırım. (Ciddi bir fiyat farkı var sanırım...)
    fazil bunu beğendi.

  13. #33
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Lityum aküler 5000TL civarinda satiliyor.
    Ama şöyle kitler var, acaba alınıp yapılsa nasıl olur diye düşünüyorum.
    (Bu arada konuyu dağıttık biraz, konuyu açan kusura bakmasın)

    https://pilpaketi.com/urun/12-volt-1...alzeme-paketi/

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum aküler 5000TL civarinda satiliyor.
    Ama şöyle kitler var, acaba alınıp yapılsa nasıl olur diye düşünüyorum.
    (Bu arada konuyu dağıttık biraz, konuyu açan kusura bakmasın)

    https://pilpaketi.com/urun/12-volt-1...alzeme-paketi/
    LiPo akülerin içinde devreler var koruma için; bu o devreyi içermiyor diye anladım. Benim akü takım taklavat ve poponun tam altında duruyor, orada bir yangın vs riskini almak istemem doğrusu
    fazil bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Valla neden normal kurşunlu akünün şarj aleti kullanılamıyor onu da ben de tam bilmiyorum, anlamıyorum da fazla elektrikten. Bilen birisi düz lisan ile anlatsa güzel olur. Şimdi biraz google'ladım, "ee overcharge edebilirmiş başka problem yok demek" gibi yanlış çıkarımlar yapıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi için teşekkürler Killingroad.
    Yakında ben de denemek istiyorum lityum aküleri.
    Hatta belki hazır almak yerine yarı fiyatına yaptırılabilir ya da evde yapilabilir gibi.
    Robot süpürgenin pili cortladı, düz dükkan bir adama yaptırdım.
    Üstüne oturup yola çıkacağım sele altında ben de istemem öyle bir şey denemek
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)
    bulmuşken ben de ekleyeyim, bu da RS660'ın elektrik üretim şeması



    Kabaca 3000rpm üstünde 14,4V > 20 amperden yüksek besleme yapıyor.
    Sürülemeyecekse şarj aletleri güzel iş ama sürmek kadar güzel şarj eden bir şey de yok.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bulmuşken ben de ekleyeyim, bu da RS660'ın elektrik üretim şeması

    https://i.ibb.co/VQb9Svx/rs660-power.jpg

    Kabaca 3000rpm üstünde 14,4V > 20 amperden yüksek besleme yapıyor.
    Sürülemeyecekse şarj aletleri güzel iş ama sürmek kadar güzel şarj eden bir şey de yok.
    Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.

    Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.

    Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.

    Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
    espresso bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.

    Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.

    Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.

    Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
    Peki acaba bu şarj aleti tarafından şarj edilmek için bir kısıt mı yoksa sürüşte de motosiklet bu kadarla mı limitliyor? Gram anlamıyorum çok eğlenceli ya :D
    Ben hiç ihtiyaç duymadım açıkçası ama 3-4 defadır motoru 2 haftadan uzun süre kullanmadığım. Böyle düzenli kullandıkça kaçak da yoksa yürüyor.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #39
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.

    Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.

    Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.

    Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
    Her gün kullanılmayan ve alarm/takip cihazı olan motorumdaki akü 3 haftada bitiyordu, 3 hafta kullanmayınca marş basarken akü düşük uyarısı da çıkıyordu, 4 hafta sürmediğimde hiç marş basamadım, arabadan takviye kablosu ile takviye yapıp çalıştırabilmiştim. Şarj cihazı aldım, akü dolana kadar şarj ediyor sonra "trickle charge" denen bir şarj aşamasına geçiyor, çok düşük akımla aküyü sabit tutuyor. motoru parkettiğimde akü voltajı 12.6V görünüyordu, ertes gün 14.5V görünmeye başladı ve sürekli bu voltajda bir haftadır devam ediyordu, şarj cihazını fişten çektim, 2 gün geçti, akü voltajı 12.99V görünüyor. bir kaç gün dursun sonra tekrar fişe takarım chazı.
    Cyan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler