Yarışların git gide sıkıcı olduğu, şampiyonluk mücadelesinin ise son yarışa kadar sıkı bir şekilde sürdüğü 2023 MotoGP sezonu az önce biten Valencia GP ile sona erdi. Yarışı da ilk sırada tamamlayan Francesco Bagnaia ikinci MotoGP şampiyonluğunu kazandı. Böylece 1998'deki son şampiyonluğu ile Mick Doohan'dan sonra ilk kez bir MotoGP sürücüsü, önceki seneden aldığı 1 numarayı savunmayı başardı. (1999'da Alex Criville, 2000'de Kenny Roberts Jr, 2007 ve 2011'de Casey Stoner, 2010'da Jorge Lorenzo şampiyonluklarından sonra 1 numarayı aldılar ancak hiç biri sonraki sene ünvanını koruyamamıştı. MotoGP'de şampiyon olan pilota bir sonraki sezonda eğer isterse 1 numarayı kullanma hakkı veriliyor.
Son yarışa kadar şampiyonadaki mücadelesine devam eden Jorge Martin resmen neden Pecco'nun şampiyon kendisinin ikinci olduğunu gösterdi. Çok agresif, çok sabırsız ve bu nedenle de sakinliğini koruyamıyor. Ama saf hız olarak çok allahsız bir seviyede herif, eğer diğer konularda da kendisini toparlarsa çok can acıtır.
Sezonlar 3 yıla yakın süredir Ducati Cup olarak koşuluyor. 2021'de 18 yarışın 7'sini, 2022'de 20 yarışın 12'sini, bu sene ise 20 yarışın tam 17'sini Ducati kazandı. Zamanında verdikleri emeklerin meyvelerini topluyorlar. Bunda spec lastik ve spec yazılım seçimlerinin de Ducati'nin işine gelmesinin etkisi olsa da kurdukları üstünlüğü bunlara bağlamak saçma olur. Aprilia'dan Gigi'yi kapmalarıyla başlayan süreçte müthiş ArGe bütçesi, Dovi ile motoru farklı bir noktaya getirmeleri, 8 motosiklet ile bir ton verip toplamaları biraz uzun sürse de padoğa ambargo koymaları ile sonuçlandı.
KTM'in komple karbon fiber şasiye geçtikten sonra kazanıkları hız muazzam. İstikrarsızlığını da iyiden iyiye toparlama trendi devam ederse seneye Ducati Cup yerine KTM'lerin de mücadeleye ortak olduğu bir sezon izleyebiliriz. Gerçekten çok büyük mesafe kat ettiler, tüm sporlarda KTM&RedBull işbirliğinin inatçılığı, sporcularına karşı etik olarak bir çok problemli davranıiları olsa da başarı anlamında meyvesini veriyor.
Aprilia bir atak yapıyor bir dağılıp gidiyorlar, ben önümüzdeki sene de benzer performansları olacağını düşünüyorum. Yüksek hızlı virajların olduğu pistlerde en hızlı motor Aprilia, ama özellikle düzlük frenajındaki stabilite sorunu nedeniyle sezonun tamamına yayılmış bir başarı bulamıyorlar. Bir de ekipteki herkes heralde Venedik'in köyünden, Avrupa dışı yarışlarda tüm takımın performansı yerle bir oluyor, evlerini özlüyorlar zaar =)
Bir dönem MotoGP'nin hakimi olan Japon fabrikalar ise maalesef acınacak duruma düşmüş durumdalar. 2022 Fabio'nun şapkadan çıkardığı 2 Yamaha galibiyeti ve vizyonsuz köpek Suzuki'nin müthiş motorunu yarıştan çekmesine öfkesiyle Rins'in kapanıştaki 2 galibiyetiyle geçerken, 2023'te de Rins'in ortalığın karıştığı COTA'yı kazanması dışında sanırım Fabio bir kere Marc bir kere podyum gördüler. Onun dışında Japon üreticileri podyumda da mücadelede de pek göremedik. Şampiyona sonunda da Yamaha 4. Honda 5. olarak üreticiler şampiyonasında son sırada yer aldılar. Takımlar şampiyonasında ise 11 takım arasında Monster Yamaha 7, Repsol Honda 9. ve LCR Honda 10. sırada yer aldılar.
Sıkıcılığın baş aktörü olan aerodinami ve Michelin lastiklerine bir çözüm bulup tekrar MotoGP'yi eski heyecanlı yarışlara döndürmelerini umuyorum. Ama pek fazla umudum yok, yine de eski heyecanı yaşamasak da takip etmeye de devam edeceğiz.
https://i.ibb.co/0Gzt6Db/maxresdefault.jpg