Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MotoGP'de 25 Yıl Aradan sonra #1 Motosiklet Ünvanını Korudu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yarışların git gide sıkıcı olduğu, şampiyonluk mücadelesinin ise son yarışa kadar sıkı bir şekilde sürdüğü 2023 MotoGP sezonu az önce biten Valencia GP ile sona erdi. Yarışı da ilk sırada tamamlayan Francesco Bagnaia ikinci MotoGP şampiyonluğunu kazandı. Böylece 1998'deki son şampiyonluğu ile Mick Doohan'dan sonra ilk kez bir MotoGP sürücüsü, önceki seneden aldığı 1 numarayı savunmayı başardı. (1999'da Alex Criville, 2000'de Kenny Roberts Jr, 2007 ve 2011'de Casey Stoner, 2010'da Jorge Lorenzo şampiyonluklarından sonra 1 numarayı aldılar ancak hiç biri sonraki sene ünvanını koruyamamıştı. MotoGP'de şampiyon olan pilota bir sonraki sezonda eğer isterse 1 numarayı kullanma hakkı veriliyor.

    Son yarışa kadar şampiyonadaki mücadelesine devam eden Jorge Martin resmen neden Pecco'nun şampiyon kendisinin ikinci olduğunu gösterdi. Çok agresif, çok sabırsız ve bu nedenle de sakinliğini koruyamıyor. Ama saf hız olarak çok allahsız bir seviyede herif, eğer diğer konularda da kendisini toparlarsa çok can acıtır.

    Sezonlar 3 yıla yakın süredir Ducati Cup olarak koşuluyor. 2021'de 18 yarışın 7'sini, 2022'de 20 yarışın 12'sini, bu sene ise 20 yarışın tam 17'sini Ducati kazandı. Zamanında verdikleri emeklerin meyvelerini topluyorlar. Bunda spec lastik ve spec yazılım seçimlerinin de Ducati'nin işine gelmesinin etkisi olsa da kurdukları üstünlüğü bunlara bağlamak saçma olur. Aprilia'dan Gigi'yi kapmalarıyla başlayan süreçte müthiş ArGe bütçesi, Dovi ile motoru farklı bir noktaya getirmeleri, 8 motosiklet ile bir ton verip toplamaları biraz uzun sürse de padoğa ambargo koymaları ile sonuçlandı.
    KTM'in komple karbon fiber şasiye geçtikten sonra kazanıkları hız muazzam. İstikrarsızlığını da iyiden iyiye toparlama trendi devam ederse seneye Ducati Cup yerine KTM'lerin de mücadeleye ortak olduğu bir sezon izleyebiliriz. Gerçekten çok büyük mesafe kat ettiler, tüm sporlarda KTM&RedBull işbirliğinin inatçılığı, sporcularına karşı etik olarak bir çok problemli davranıiları olsa da başarı anlamında meyvesini veriyor.
    Aprilia bir atak yapıyor bir dağılıp gidiyorlar, ben önümüzdeki sene de benzer performansları olacağını düşünüyorum. Yüksek hızlı virajların olduğu pistlerde en hızlı motor Aprilia, ama özellikle düzlük frenajındaki stabilite sorunu nedeniyle sezonun tamamına yayılmış bir başarı bulamıyorlar. Bir de ekipteki herkes heralde Venedik'in köyünden, Avrupa dışı yarışlarda tüm takımın performansı yerle bir oluyor, evlerini özlüyorlar zaar =)
    Bir dönem MotoGP'nin hakimi olan Japon fabrikalar ise maalesef acınacak duruma düşmüş durumdalar. 2022 Fabio'nun şapkadan çıkardığı 2 Yamaha galibiyeti ve vizyonsuz köpek Suzuki'nin müthiş motorunu yarıştan çekmesine öfkesiyle Rins'in kapanıştaki 2 galibiyetiyle geçerken, 2023'te de Rins'in ortalığın karıştığı COTA'yı kazanması dışında sanırım Fabio bir kere Marc bir kere podyum gördüler. Onun dışında Japon üreticileri podyumda da mücadelede de pek göremedik. Şampiyona sonunda da Yamaha 4. Honda 5. olarak üreticiler şampiyonasında son sırada yer aldılar. Takımlar şampiyonasında ise 11 takım arasında Monster Yamaha 7, Repsol Honda 9. ve LCR Honda 10. sırada yer aldılar.

    Sıkıcılığın baş aktörü olan aerodinami ve Michelin lastiklerine bir çözüm bulup tekrar MotoGP'yi eski heyecanlı yarışlara döndürmelerini umuyorum. Ama pek fazla umudum yok, yine de eski heyecanı yaşamasak da takip etmeye de devam edeceğiz.


    Cyan, oialdemir, The-Rock ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarışların git gide sıkıcı olduğu, şampiyonluk mücadelesinin ise son yarışa kadar sıkı bir şekilde sürdüğü 2023 MotoGP sezonu az önce biten Valencia GP ile sona erdi. Yarışı da ilk sırada tamamlayan Francesco Bagnaia ikinci MotoGP şampiyonluğunu kazandı. Böylece 1998'deki son şampiyonluğu ile Mick Doohan'dan sonra ilk kez bir MotoGP sürücüsü, önceki seneden aldığı 1 numarayı savunmayı başardı. (1999'da Alex Criville, 2000'de Kenny Roberts Jr, 2007 ve 2011'de Casey Stoner, 2010'da Jorge Lorenzo şampiyonluklarından sonra 1 numarayı aldılar ancak hiç biri sonraki sene ünvanını koruyamamıştı. MotoGP'de şampiyon olan pilota bir sonraki sezonda eğer isterse 1 numarayı kullanma hakkı veriliyor.

    Son yarışa kadar şampiyonadaki mücadelesine devam eden Jorge Martin resmen neden Pecco'nun şampiyon kendisinin ikinci olduğunu gösterdi. Çok agresif, çok sabırsız ve bu nedenle de sakinliğini koruyamıyor. Ama saf hız olarak çok allahsız bir seviyede herif, eğer diğer konularda da kendisini toparlarsa çok can acıtır.

    Sezonlar 3 yıla yakın süredir Ducati Cup olarak koşuluyor. 2021'de 18 yarışın 7'sini, 2022'de 20 yarışın 12'sini, bu sene ise 20 yarışın tam 17'sini Ducati kazandı. Zamanında verdikleri emeklerin meyvelerini topluyorlar. Bunda spec lastik ve spec yazılım seçimlerinin de Ducati'nin işine gelmesinin etkisi olsa da kurdukları üstünlüğü bunlara bağlamak saçma olur. Aprilia'dan Gigi'yi kapmalarıyla başlayan süreçte müthiş ArGe bütçesi, Dovi ile motoru farklı bir noktaya getirmeleri, 8 motosiklet ile bir ton verip toplamaları biraz uzun sürse de padoğa ambargo koymaları ile sonuçlandı.
    KTM'in komple karbon fiber şasiye geçtikten sonra kazanıkları hız muazzam. İstikrarsızlığını da iyiden iyiye toparlama trendi devam ederse seneye Ducati Cup yerine KTM'lerin de mücadeleye ortak olduğu bir sezon izleyebiliriz. Gerçekten çok büyük mesafe kat ettiler, tüm sporlarda KTM&RedBull işbirliğinin inatçılığı, sporcularına karşı etik olarak bir çok problemli davranıiları olsa da başarı anlamında meyvesini veriyor.
    Aprilia bir atak yapıyor bir dağılıp gidiyorlar, ben önümüzdeki sene de benzer performansları olacağını düşünüyorum. Yüksek hızlı virajların olduğu pistlerde en hızlı motor Aprilia, ama özellikle düzlük frenajındaki stabilite sorunu nedeniyle sezonun tamamına yayılmış bir başarı bulamıyorlar. Bir de ekipteki herkes heralde Venedik'in köyünden, Avrupa dışı yarışlarda tüm takımın performansı yerle bir oluyor, evlerini özlüyorlar zaar =)
    Bir dönem MotoGP'nin hakimi olan Japon fabrikalar ise maalesef acınacak duruma düşmüş durumdalar. 2022 Fabio'nun şapkadan çıkardığı 2 Yamaha galibiyeti ve vizyonsuz köpek Suzuki'nin müthiş motorunu yarıştan çekmesine öfkesiyle Rins'in kapanıştaki 2 galibiyetiyle geçerken, 2023'te de Rins'in ortalığın karıştığı COTA'yı kazanması dışında sanırım Fabio bir kere Marc bir kere podyum gördüler. Onun dışında Japon üreticileri podyumda da mücadelede de pek göremedik. Şampiyona sonunda da Yamaha 4. Honda 5. olarak üreticiler şampiyonasında son sırada yer aldılar. Takımlar şampiyonasında ise 11 takım arasında Monster Yamaha 7, Repsol Honda 9. ve LCR Honda 10. sırada yer aldılar.

    Sıkıcılığın baş aktörü olan aerodinami ve Michelin lastiklerine bir çözüm bulup tekrar MotoGP'yi eski heyecanlı yarışlara döndürmelerini umuyorum. Ama pek fazla umudum yok, yine de eski heyecanı yaşamasak da takip etmeye de devam edeceğiz.


    https://i.ibb.co/0Gzt6Db/maxresdefault.jpg
    Aynen takibe devam, beklentim f1 ve motogp'de baskın takımların yeni sezonda bu kadar baskın olmaması😅

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Adam şu simitçi bıyığıyla nasıl şampiyon olmuş hayrettir.

    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    zamanında f1 de ferrari böyleydi ondan sonra f1 izlemeyi bıraktım sonra moto gp de oldu vale ile marc sadece domine ediyordu onuda izlemeyi bıraktım şimdide ne kadar sevsemde ducatiler başladı :D

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Memcoş48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen takibe devam, beklentim f1 ve motogp'de baskın takımların yeni sezonda bu kadar baskın olmaması��
    Valla iki tarafta da çok beklentiye girme derim.
    F1 zaten berbat bir şeye döndü de, RedBull inanılmaz bir şasi geliştirdi Newey farkı, kolay kolay da bu zirveden inecek gibi durmuyo. FIA regülasyon değiştirir Audi/Porsche gelsin ister, o gün işler değişir anca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam şu simitçi bıyığıyla nasıl şampiyon olmuş hayrettir.

    https://i.hizliresim.com/sk8ruz7.jpg
    Tesisatçı Luigi ya =) Tam bir İtalyan köylüsü :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında f1 de ferrari böyleydi ondan sonra f1 izlemeyi bıraktım sonra moto gp de oldu vale ile marc sadece domine ediyordu onuda izlemeyi bıraktım şimdide ne kadar sevsemde ducatiler başladı :D
    Vale ya da Marc domine ederken yarışlar bu kadar sıkıcı değildi ama.
    Lider 10sn fark takmış gidiyor olsun, yarış hala zevkli olabilir 2-3-4 birbirine dalacak gibi gidebiliyorlarsa. Yıllarca böyle çokça müthiş yarış izledik. Şu an aero ve Michelin yüzünden motorlar birbirlerini takip edemiyorlar, F1'deki rezilliğin bir benzeri. Böyle yarış mı olur =)
    Ondan sonra Sprint uyduruyorlar işte biraz heyecan gelsin diye.
    Orada da seneye KTM biraz daha zorlar belki Ducati'yi ama resim çok büyük değişiklik göstermez gibime geliyor.

    Yarın biraz ipucu görürüz =)
    tommygun ve berk_cglr bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesisatçı Luigi ya =) Tam bir İtalyan köylüsü :D
    You don't know what you want.
    Luigi know what you want.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesisatçı Luigi ya =) Tam bir İtalyan köylüsü :D
    Adamın şekil şemal "Abi bu kaçlık? Abi bu motor kaç basıyor? Abi bir ara gazı versene" diye milleti yolda çevirip darlayan gençlere benziyor. Lakin görünüşe aldanmamak gerekiyormuş.

  8. #8

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarışların git gide sıkıcı olduğu, şampiyonluk mücadelesinin ise son yarışa kadar sıkı bir şekilde sürdüğü 2023 MotoGP sezonu az önce biten Valencia GP ile sona erdi. Yarışı da ilk sırada tamamlayan Francesco Bagnaia ikinci MotoGP şampiyonluğunu kazandı. Böylece 1998'deki son şampiyonluğu ile Mick Doohan'dan sonra ilk kez bir MotoGP sürücüsü, önceki seneden aldığı 1 numarayı savunmayı başardı. (1999'da Alex Criville, 2000'de Kenny Roberts Jr, 2007 ve 2011'de Casey Stoner, 2010'da Jorge Lorenzo şampiyonluklarından sonra 1 numarayı aldılar ancak hiç biri sonraki sene ünvanını koruyamamıştı. MotoGP'de şampiyon olan pilota bir sonraki sezonda eğer isterse 1 numarayı kullanma hakkı veriliyor.

    Son yarışa kadar şampiyonadaki mücadelesine devam eden Jorge Martin resmen neden Pecco'nun şampiyon kendisinin ikinci olduğunu gösterdi. Çok agresif, çok sabırsız ve bu nedenle de sakinliğini koruyamıyor. Ama saf hız olarak çok allahsız bir seviyede herif, eğer diğer konularda da kendisini toparlarsa çok can acıtır.

    Sezonlar 3 yıla yakın süredir Ducati Cup olarak koşuluyor. 2021'de 18 yarışın 7'sini, 2022'de 20 yarışın 12'sini, bu sene ise 20 yarışın tam 17'sini Ducati kazandı. Zamanında verdikleri emeklerin meyvelerini topluyorlar. Bunda spec lastik ve spec yazılım seçimlerinin de Ducati'nin işine gelmesinin etkisi olsa da kurdukları üstünlüğü bunlara bağlamak saçma olur. Aprilia'dan Gigi'yi kapmalarıyla başlayan süreçte müthiş ArGe bütçesi, Dovi ile motoru farklı bir noktaya getirmeleri, 8 motosiklet ile bir ton verip toplamaları biraz uzun sürse de padoğa ambargo koymaları ile sonuçlandı.
    KTM'in komple karbon fiber şasiye geçtikten sonra kazanıkları hız muazzam. İstikrarsızlığını da iyiden iyiye toparlama trendi devam ederse seneye Ducati Cup yerine KTM'lerin de mücadeleye ortak olduğu bir sezon izleyebiliriz. Gerçekten çok büyük mesafe kat ettiler, tüm sporlarda KTM&RedBull işbirliğinin inatçılığı, sporcularına karşı etik olarak bir çok problemli davranıiları olsa da başarı anlamında meyvesini veriyor.
    Aprilia bir atak yapıyor bir dağılıp gidiyorlar, ben önümüzdeki sene de benzer performansları olacağını düşünüyorum. Yüksek hızlı virajların olduğu pistlerde en hızlı motor Aprilia, ama özellikle düzlük frenajındaki stabilite sorunu nedeniyle sezonun tamamına yayılmış bir başarı bulamıyorlar. Bir de ekipteki herkes heralde Venedik'in köyünden, Avrupa dışı yarışlarda tüm takımın performansı yerle bir oluyor, evlerini özlüyorlar zaar =)
    Bir dönem MotoGP'nin hakimi olan Japon fabrikalar ise maalesef acınacak duruma düşmüş durumdalar. 2022 Fabio'nun şapkadan çıkardığı 2 Yamaha galibiyeti ve vizyonsuz köpek Suzuki'nin müthiş motorunu yarıştan çekmesine öfkesiyle Rins'in kapanıştaki 2 galibiyetiyle geçerken, 2023'te de Rins'in ortalığın karıştığı COTA'yı kazanması dışında sanırım Fabio bir kere Marc bir kere podyum gördüler. Onun dışında Japon üreticileri podyumda da mücadelede de pek göremedik. Şampiyona sonunda da Yamaha 4. Honda 5. olarak üreticiler şampiyonasında son sırada yer aldılar. Takımlar şampiyonasında ise 11 takım arasında Monster Yamaha 7, Repsol Honda 9. ve LCR Honda 10. sırada yer aldılar.

    Sıkıcılığın baş aktörü olan aerodinami ve Michelin lastiklerine bir çözüm bulup tekrar MotoGP'yi eski heyecanlı yarışlara döndürmelerini umuyorum. Ama pek fazla umudum yok, yine de eski heyecanı yaşamasak da takip etmeye de devam edeceğiz.


    https://i.ibb.co/0Gzt6Db/maxresdefault.jpg
    2006'da Nicky Hayden şampiyonluk olmuştu; 2007 de 1 numarayı taşıdı, ama o da şampiyonluk olamadı, Stoner'a kaptırdı şampiyonluğu. 2017 senesinde talihsiz bi bisiklet kazası ile aramızdan ayrıldı.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Casey Stoner ile bir röportaj:



    Erken emekli oldu ama süper, süper adam. Diğer bazı meşhurların yediği haltları yemedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Yine izledim tümünü. Bazı meşhur filmlerdeki motosiklet sahnelerini değerlendiriyor. Genele yönelik olsa da süper ayrıntılar var. Adam da mütevazi görünüyor bayağı.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Turker11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006'da Nicky Hayden şampiyonluk olmuştu; 2007 de 1 numarayı taşıdı, ama o da şampiyonluk olamadı, Stoner'a kaptırdı şampiyonluğu. 2017 senesinde talihsiz bi bisiklet kazası ile aramızdan ayrıldı.
    Hayden'ı atlamış olmaktan utandım şu an :(
    Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın şekil şemal "Abi bu kaçlık? Abi bu motor kaç basıyor? Abi bir ara gazı versene" diye milleti yolda çevirip darlayan gençlere benziyor. Lakin görünüşe aldanmamak gerekiyormuş.
    İşte diyorum ya İtalyan köylüsü diye =)
    İşin aslı bu sene baskıda çözülür diye bekliyordum ben, Martin ondan fazla çözüldü =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    You don't know what you want.
    Luigi know what you want.
    Ben Mario'nun kardeşini düşünmüştüm ama bu da güzelmiş. Sahneyi bilmiyordum açıkçası ama bişeydendir bu diyince bakıp gördüm =)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)