Merhaba,
Gidilen km'nin motorun km sayacında fazla olarak yazması problemi olabilirmi acaba?Böyle birşey yaşayan oldumu?
Bu durum sağlıklı olarak nasıl ölçülüp tesbit edilebilir?
Merhaba,
Gidilen km'nin motorun km sayacında fazla olarak yazması problemi olabilirmi acaba?Böyle birşey yaşayan oldumu?
Bu durum sağlıklı olarak nasıl ölçülüp tesbit edilebilir?
Olabilir.
Motosiklet hızı (dolayısıya mesafeyi) ABS halkasından ölçüyor. Lastiğin bir tur atması sonucunda kaç cm yol gittiğini bilip bu tur sayısını tutuyor. (Motora göre bunu ön ring'den ya da arka ring'den yapabilir ama büyük kısmı arka ring'den ölçüyor - hatta benim şu an aklıma gelen sadece KTM'de ön ring'den ölçüyor hızı - ama km sayacı yine arkaya bakıyordur heralde)
(Farklı yıllardaki farklı motosikletlerde çok farklı teknikler olabilir de genel olarak yeni motorların büyük kısmı bu şekilde çalışıyor)
Dönüş çapı farklı lastik kullanıldıysa bu durumda odometre şaşacaktır. Daha küçük çapa sahip lastik takılıysa hem kadrandaki hız gerçek hızdan (daha da) fazla çıkacaktır, hem de odometre gerçek km'den yüksek bir km gösterecektir. Daha büyük çapa sahip lastik takılırsa da tam tersi, odometre 10bin derken motor 9500km'de olabilir.
Orijinal ölçülerde lastik varsa bunun olması biraz zor. En garanti ölçüm metodu yollardaki km sıfırlama tabelaları arasında test etmek veya doğru ölçtüğü bilinen bir motosiklet ile kıyaslama da yapılabilir.
Kurallar gereği tüm taşıtların hız göstergesi %10 civarında fazla gösterir..Lastik aşındıkça çapıda 1-1,5 cm azalır ve hız göstergesi dahada yüksek gösterir.
Taşıt maksimum yüklü olursa lastikler esner, çapı azalır ve hız göstergesi biraz daha yüksek gösterir.
Aşırı soğuk havalarda lastik basıncı düşer lastik çapı azalır ve hız göstergesi yine daha yüksek gösterir.
Aşırı sıcak havalarda lastik basıncı artar doğal olarak lastik çapıda artar ve hız göstergesi daha düşük bir hız gösterir.
Lastik basıncı üreticinin tavsiye ettiğinden düşükse lastik çapı azalır ve hız göstergesi yine gidilenden daha yüksek bir hız gösterir.
Lastik basıncı üreticinin tavsiye ettiğinden yüksekse lastik çapı artar ve hız göstergesi düşük gösterir , kısaca lastik çapı herhangi bir nedenle azaldıkça hız ve toplam mesafedeki sapma artar , lastik çapı arttıkça da gps değerlerine yaklaşırsınız sapma azalır hatta orjinalden geniş yanaklı lastik takar iseniz gerçek hızınızı görebilirsiniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)