Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Minimum ses alan hafif Kask Önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tura çıktığımdan beri geçmeyen bir çınlama var kulağımda. Bu hafta doktora gideceğim.
    Alpinestars kulaklık hicbir ise yaramadı 3m kulaklık ile gezdim neredeyse hiç rüzgar almadım ama 130 km hızlarda ya da yükseklerde o da rahatsız etti.

    Sonra boynumda ileri düzey düzleşme çıktı.

    Max 5k limit ile rüzgar sesini en iyi kesebilecek mümkünse hafif bir kask arıyorum.
    Çene açılır kask ya da full face olabilir.
    Güneş vizörü mutlaka olmalı.

    Fikirlerinizi bekliyorum.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tura çıktığımdan beri geçmeyen bir çınlama var kulağımda. Bu hafta doktora gideceğim.
    Alpinestars kulaklık hicbir ise yaramadı 3m kulaklık ile gezdim neredeyse hiç rüzgar almadım ama 130 km hızlarda ya da yükseklerde o da rahatsız etti.

    Sonra boynumda ileri düzey düzleşme çıktı.

    Max 5k limit ile rüzgar sesini en iyi kesebilecek mümkünse hafif bir kask arıyorum.
    Çene açılır kask ya da full face olabilir.
    Güneş vizörü mutlaka olmalı.

    Fikirlerinizi bekliyorum.
    5K limitle sessiz kask yok dostum üzgünüm
    senin kaskın ney

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Kaskı sessiz almaktansa kaliteli bir kulak takacı almak en doğrusu olacaktır.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alpine kulaklığın işe yaramaması ilginç. Bazı arkadaşlarımın "o kadar içeri itilmiyordur ya" diyerek düzgün takmadığını görmüştüm, böyle bir durum olabilir mi acaba? 130'ü geçtim ciddi daha yüksek hızlarda da rüzgar sesini çok ciddi şekilde azaltıyor.
    Cyan ve Jeansque bunu beğendiler.

  5. #5
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    Kulaklığın işe yaramamasından ziyade boyun düzleşmesi + kask ağırlığının yaptığı baskıdan dolayı çınlama var sanıyorum ki, çünkü çok etkiliyor boyun sağlığı.

    Yani en kral kask bile çözüm olmayabilir, önce bir doktora gidip ona bu konuyu danışın. Hafif malzemelerden yapılmış kasklar bu işin ilacı olabilir ama onda bile yani az değil 1000/1200 gr civarı oluyor ağırlık, uzun süreli kullanımda ciddi bir ağırlık bu.

    Muhtemelen çeşitli egzersizler verilir, onları ihmal etmeyin lütfen. Fizyoterapi önemli.

  6. #6
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    en sağlam olsun
    en sessiz olsun
    en hafif olsun
    ama bütçe 5k yapma hocam böyle konuşma bak dalga konusu olursun forumda çin malı olmayan en kötü kasklar o fiyata başlıyo şuanda fiber birşeyden bile bahsetmiyoz daha bahsetttiklerimiz termoplastik kasklar sen o bütçeyi 3x- 4x filan yapman lazım en az

  7. #7

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    O bütçeye zor. Boyun düzleşmesinden muzdarip biri olarak zorlayan Shoei Qwest'ten AGV K-6'ya geçtim bir küsür sene önce, çok rahatladım.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  8. #8
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Ses işini tek çözen firma schubert ama onlarda o fiyata değil
    fazil bunu beğendi.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Arndiol, işin hem doğru, hem ucuz, lakin bir miktar uğraştırıcı, bunun için de belki tercih etmek istemeyeceğin çözümü:

    1. Ses için kulak tıkacı: Çoğu rahatsız ediyor, ya da istediğin gibi etkili olmuyor. Lakin etkili olan vardır mutlaka bulabileceğin. O kadar çok çeşit var ki. Özel "motosiklet için" olan ürünleri salla. Türlü iş kolları için zibil gibi üretilip satılan bir ürün kulak tıkacı. Her kalitede uygun fiyata bulmak mümkün.

    2. Doktorun ya da ortopedistin tavsiye edeceği boyun egzersizleri. Bunları düzenli yapman gerekiyor. Boyun kasların kısa sürede güç ve esneklik kazanacak, ve sorun ortadan kalkacak. Gel gelelim 10-15 dakika dahi olsa bu egzersizleri haftada 3-4 kez düzenli olarak yapmayı alışkanlık haline getirmek kolay değil. Ama emin ol diğer çözümlerden daha hesaplı ve kalıcı.

    Bu arada Arai ve Shoei gibi iyi markaların bir çok modelleri de aşırı sessiz değil. Çünkü aşırı sessizlik demek kaskın içine rüzgar almaması demek. Bu da yazın pişmek demek, ter ve koku demek. Pahalı bir kask edindiğimde "niye sessiz değil yahu" diye düşündüydüm. Lakin kullandığım ucuz kaskların aksine havalandırma deliklerini açınca içeri ciddi miktarda hava aldığını ve ferahlattığını farkettim. Eski kasklarda da vardı havalandırma delikleri ama çok işe yaramıyordu açıkçası.
    BatuhanK. bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    mt stinger tavsiye ederim.bende thunder 3 ve stinger var.thunder 3 ses alıyor.stinger inanılmaz sessiz.türkiyede 3bin lira civarı.yurtdısında 50-60 dolar

  11. #11
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Iron 883
    nolan 80.8 ne çevremdeki arabayı ne motoru duyabiliyorum
    iptaluyelik03 bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ağustos 2023
    Vakum kapılı Chevrolet Kalos aramak gibi bişey hocam bence senin ki...

    Bence sesten ziyade kafanın değerine göre bir kask al. Bak dün hastanede nöbetçiydim gene. Acile şehir içinde yaşanan bi motosiklet kazası getirdiler. Arkadan bi kamyonet gibi bişeye çarpmış sanırım. Adamın vücutta bişey yok. Kafa ve yüz kemiklerinin çoğu kırık, çene dağılmış. Plastik cerrahi toplayabilirse toplayacak. Antalya'ya sevk ettiler.
    Yani bence bırak kask ses alsın ama en önemlisi kafanı korusun. Kulak tıkacı al, pamuk tıka bişey tıka ama kaskın sağlam olsun. Yoksa pamuğu başka bi yerimize tıkayacaklar.
    Bak ben bu camiada yeniyim. Sürekli ekipman araştırıyorum bu aralar. Geçen bi arkadaş dedi ki, usta motorcular, güneş vizorlü kask tercih etmiyormuş. Niye dedim. O güneş vizörü mekanizması için kaskın kabuğundan çalmak gerekiyor. Yani o vizör oraya yerleşince kabuk daha zayıflamış oluyormuş. Mühendisleri ona göre ölçüp biçiyordur tabi ama doğrudur yanlıştır emin değilim. Ama Güneş vizörlü kasklara daha temkinli bakmaya başladım şimdi.
    Kusura bakma, biraz sert uyarmış olabilirim ama, inan acil servise gelen motorcuların halini siz de görseniz, aynısını yapardınız.
    Saygılarımla.
    espresso, mgokhan57, abyasar ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    Jeansque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alpine kulaklığın işe yaramaması ilginç. Bazı arkadaşlarımın "o kadar içeri itilmiyordur ya" diyerek düzgün takmadığını görmüştüm, böyle bir durum olabilir mi acaba? 130'ü geçtim ciddi daha yüksek hızlarda da rüzgar sesini çok ciddi şekilde azaltıyor.
    Bu yaz motosiklet ile 6500 KM yol yaptım,alpine race modeli resmen hayat kurtardı. 130-135 km hızlarda saatlerce gittim hiç rahatsızlık çekmedim. Ben herkese bayıla bayıla anlatıyorum ürünü.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı RamazanBural adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakum kapılı Chevrolet Kalos aramak gibi bişey hocam bence senin ki...

    Bence sesten ziyade kafanın değerine göre bir kask al. Bak dün hastanede nöbetçiydim gene. Acile şehir içinde yaşanan bi motosiklet kazası getirdiler. Arkadan bi kamyonet gibi bişeye çarpmış sanırım. Adamın vücutta bişey yok. Kafa ve yüz kemiklerinin çoğu kırık, çene dağılmış. Plastik cerrahi toplayabilirse toplayacak. Antalya'ya sevk ettiler.
    Yani bence bırak kask ses alsın ama en önemlisi kafanı korusun. Kulak tıkacı al, pamuk tıka bişey tıka ama kaskın sağlam olsun. Yoksa pamuğu başka bi yerimize tıkayacaklar.
    Bak ben bu camiada yeniyim. Sürekli ekipman araştırıyorum bu aralar. Geçen bi arkadaş dedi ki, usta motorcular, güneş vizorlü kask tercih etmiyormuş. Niye dedim. O güneş vizörü mekanizması için kaskın kabuğundan çalmak gerekiyor. Yani o vizör oraya yerleşince kabuk daha zayıflamış oluyormuş. Mühendisleri ona göre ölçüp biçiyordur tabi ama doğrudur yanlıştır emin değilim. Ama Güneş vizörlü kasklara daha temkinli bakmaya başladım şimdi.
    Kusura bakma, biraz sert uyarmış olabilirim ama, inan acil servise gelen motorcuların halini siz de görseniz, aynısını yapardınız.
    Saygılarımla.
    Güneş vizörlü kask konusu biraz tartışılan bir konu.
    Tamam, güneş vizörü olan kask o kısımdan bir miktar dış kabuk malzemesi sayıflıyordur ama ona göre sağlam yapıyorlar herhalde ki benim güneş vizörlü kaskım sharp testinden 5 yıldız alabilmiş.
    Benim için güneş vizörü olmayan kask daha tehlikeli olur çünkü gözlerim güneşe çok hassas, kış günü bile güneş rahatsız ediyor, hava komple bulutlu değilse o vizör hayatımı kurtarıyor.

    Gözleri güneşten çok da rahatsız olmayan, karşıdan güneş vurunca geçici olarak kör gibi olmayanlar güneş vizörü olmayan kask tercih edebilir ama benim için güneş de çok büyük tehlike. Herkes kendine göre riskinin hesabını yapar, ama zaten her türlü testi sertifikası olan kaskları arasında güneş vizörü konusu yüzünden çok çok büyük fark olmayacaktır.
    Cyan, pea ve iptaluyelik03 bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Ses için kulak tıkacı: Çoğu rahatsız ediyor, ya da istediğin gibi etkili olmuyor. Lakin etkili olan vardır mutlaka bulabileceğin. O kadar çok çeşit var ki. Özel "motosiklet için" olan ürünleri salla. Türlü iş kolları için zibil gibi üretilip satılan bir ürün kulak tıkacı. Her kalitede uygun fiyata bulmak mümkün.
    Yalnız iş güvenliği tıkaçları kısa süreli kullanımlar için tasarlandığından basıncı dengleyecek bir yapıları bulunmuyor. En çok tercih edilenler mesela 3M'in sünger tıkaçları, ciddi basınç oluşmasına neden olabiliyor kulak kanalında. MotoGP'de yarışçıların da bunları taktığını görüyoruz ama onların işi 45dk sürüyor, biz bazen 2 saat molasız sürüyoruz, o nedenle ben yine de motosiklet için tasarlanan bir ürün tercih etmeyi doğru buluyorum.

    Ha bu dediğimin düşünüldüğü bir iş güvenliği tıkacı varsa olabilir tabi hepsine hakim değilim.

    Boyun egzersizleri kesinlikle yapmamız gereken şeyler ve kaskın ağırlığından falan çok çok daha önemli. Bir de benim önceki kaskım 1600gr civarıydı katır Arai, şu an kullandığım kask karbon-fiber 1200gr. Taşırken fark çok bariz ama kafamda giderken hiç bir fark hissetmiyorum açıkçası. Naked kullananlar için farklı olabilir tabi. Arai'yi de halen scooterla çaya çorbaya gideceksem arada sırada takıyorum, rahatsız etmiyor hiç ağırlığı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Alıntı Jeansque adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yaz motosiklet ile 6500 KM yol yaptım,alpine race modeli resmen hayat kurtardı. 130-135 km hızlarda saatlerce gittim hiç rahatsızlık çekmedim. Ben herkese bayıla bayıla anlatıyorum ürünü.
    Ben de acaba race almasa mıydım diyordum ama gerçekten son derece memnunum. Bir tek bu yeni seride ucuna ince çekme pimi yapmışlar güzel ama bir tarafınkini kopardım geçen gün :/ Dün kışlık montu giydim onun cebinde daha büyük kabı olan eski modeli vardı onu taktım, çıkarması biraz daha zahmetli hakkaten ama onda da farklı ses filtrasyonu özellikleri olan yedek uçalar oluyordu, o da gayet iş görüyor halen.
    Baya yola çıkıp aha takmamışım diyip durup tekrar takıyorum. İşitme kaybı geri dönüşü olmayan bir şey.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  16. #16
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kaskın ağırlığından boyun nasıl tutuluyor, nasıl düzleşiyor? bence sen fazlaca rüzgara/esintiye maruz kalıp boynunla direniyorsun. biraz daha yavaş git, olmadı ön cam araştır, olmadı motorun üzerine biraz daha yat, olmadı motor işini bırak; hiçbir zevk uzuvların veya organların sağlığından daha önemli değil.

  17. #17
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Değerli arkadaşlar öncelikle herkese teşekkür ederim.

    Sanırım demek istediğimi anlamayan arkadaşlar var.

    En iyi en sessiz en hafif kaskı 5 bin tl'ye almak istiyorum demedim, 5 bin tl'ye alınabilecek en sessiz kaskı soruyorum. 2 cümle arasında fark var.

    Zaten halihazırda kaskım var; ikinci kask olarak bakıyorum.

    Forum olarak ekşisözlüğü geçip hiçbir haltı begenmeme timi görevini üstlenmeye calısıyoruz sanırım.

    Yine de ilgilenip dönen herkese ayrıca teşekkür ederim.

    Önerilere göre bütçeyi zorlayıp biraz daha yükseltip kask alacagım zaten.



    Boyun düzleşmesi kask yüzünden olmadı tabi ki , düzleşme yüzünden kask sıkıntı yaratıyor. Rüzgar + Düzleşme de ciddi bir çınlama problemi oluşturdu.
    HEr problemde yaptıgımız şeyi bıraksak, bu ülkede hiçbirşey yapamayız emin olun.


    Alpinestar Tour modeli kullanıyorum kısa mesafelerde. Sesi kısıyor dogru, ancak tahmini %30 civarı kısıyor. tehlikeli sınırın altına düşürüyor olabilir ancak yine de problem yaratıyor. rüzgar kulagın içine girmese de sesi rahatsız ediyor yine.
    3m tıkaç da aldım %60'dan fazla kısıyor ancak fazla basınc olusturuyor.

    Şimdi tıkaç üstüne full face balaklava deneyeceğim belki fark yaratır.

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Hiç rüzgar almadığını söylüyorsun ama belki gövden rüzgar almıyordur ama o rüzgar kaskına çarpıp konforunu azaltıyor olabilir. Genelde hepimiz motosikletimizin marka ve modeline özel üretilmiş değil de standart bir tur camı kullanıyoruz, bu da sıkıntı yaratıyor olabilir. Deflektör kullanıyor musun?
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç rüzgar almadığını söylüyorsun ama belki gövden rüzgar almıyordur ama o rüzgar kaskına çarpıp konforunu azaltıyor olabilir. Genelde hepimiz motosikletimizin marka ve modeline özel üretilmiş değil de standart bir tur camı kullanıyoruz, bu da sıkıntı yaratıyor olabilir. Deflektör kullanıyor musun?

    yok abi rüzgar alıyorum nereden cıkardın rüzgar almadıgımı :D aldıgım için problem zaten.

    ns200 e özel üretilmiş tur camı kullanıyorum ancak bu aletin tur camı zaten eğimi nedeniyle sadece göğüsü koruyor. tam tersi kaska vuruyor bence.

    deflektör kullanmıyorum abi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok abi rüzgar alıyorum nereden cıkardın rüzgar almadıgımı :D aldıgım için problem zaten.

    ns200 e özel üretilmiş tur camı kullanıyorum ancak bu aletin tur camı zaten eğimi nedeniyle sadece göğüsü koruyor. tam tersi kaska vuruyor bence.

    deflektör kullanmıyorum abi.
    İlk mesajında "neredeyse hiç rüzgar almadım" yazınca ben demek ki farklı düşündüm. Bence bir deflektörle şansını dene, belki kask maliyetine gerek kalmadan sıkıntını çözersin. Çünkü sen en sessiz kaskı da alsan o rüzgar, kaskına şiddetli bir şekilde çarptığı sürece yine de konforun azalacak.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)