Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Artçı Sorunları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Bu konuyu bizleri bilgilendirmek ve aynı zamanda bilmediğim bir soruyu sizlere sormak amacıyla danışmak istedim.

    Eğer artçı daha ağır ise, motosiklete zarar verebilir mi? Örneğin, ben 90 kilo isem artçı 110 kilo gibi. Ayrıca, artçı nasıl binmeli ve artçı alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Şimdiden teşekkür ederim.*


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Genelde motosikletlerin kullanım klavuzlarında belli taşıma kapasitleri belirtilir.Bu kapasitelerin çok üstüne çıkmamak lazım.150 cc bir motosiklet bile toplamda 2 kişi 200 kg taşır ama zorlanır.Kısa mesafede bu kadar ağırlık çok sorun olmaz ama çok uzun meselerde özellikle düşük cc güçsüz aletleri çok zorlamamak lazım.Büyük cc aletler biniciler abartı derecede obez olmadığı sürece hiç bir sorun olmaz.

    -Artçının motosiklet biniş şeklinde genel olarak kabul edilen ; sürücü motosikletin üstündeyken,artçı motosikletin solunda sürücünün sırtından eli ile destek alarak sol ayağını artçı pegine basıp,sağ ayağını selenin üstünden geçirerek seleye oturur.

    -Motosiklet cruiser tipi alçak bir motosiklet ise ve artçı da uzun boylu ise artçı pegine basmadan da binebilir.

    -Özellikle iniş ve binişlerde egzosa çok dikkat etmek lazım.Çok kişi bu şekilde kendini haşladı.

    Herşeyden önemlisi artçı nasıl artçı olunur bilmeli.Artçı seyir esnasında sürekli sağa sola bakınırsa,ağırlığını yerli yersiz başka yerlere verirse çok ciddi dengeyi bozar.Artçı hiç birşey bilmiyorsa kazık gibi oturup dengesini ortada tutmalı.

    O yüzden eğer sizin yeterli deneyiminiz yoksa,bir de arkanıza binecek insan,motosiklet üstünde nasıl duracağını bilmeyen ağır bir insan ise,pek artçı almanızı önermem.En iyi ihitmalle keyifsiz bir yolculuk olur.Kötü ihtimal düz yolda bile yere yapışma ihtimaliniz var.
    espresso, zihnigonen, spacenet ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı spacenet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bizleri bilgilendirmek ve aynı zamanda bilmediğim bir soruyu sizlere sormak amacıyla danışmak istedim.

    Eğer artçı daha ağır ise, motosiklete zarar verebilir mi? Örneğin, ben 90 kilo isem artçı 110 kilo gibi. Ayrıca, artçı nasıl binmeli ve artçı alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Şimdiden teşekkür ederim.*
    Zarar vermese bile polis/cenderme tonajdan ceza yazabilir.
    spacenet bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yolcu daha ağırsa birde çantaya yaslanırsa tek teker Arif'in rekorunu egale edebilirsiniz :D
    abyasar ve spacenet bunu beğendiler.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Artçının 50-55 kg ağırlıkta, minyon ve de sarışın olması makbuldür.

    Sizin konuya dönersek; sizin motorunuzun üzerinde ve 2 ayağınız da yerden destek alır bir vaziyetteyken artçınız sizin sol omuzunuzdan sol eliyle destek alıp sol ayağıyla sol artçı pegine basmalı, sağ bacağını kırarak sele üstünden geçirip otururken de sağ eliyle omzunuzun sağ tarafından destek almalıdır. Bu süre zarfında da vitesinizin boşta, elinizin de ön frende sıkılı olması sağlıklıdır. Yolda da sizinle bir bütün olmalı ve dönüşlerinize bağlı olarak karşı yöne ağırlığını vermemelidir. Durduğunuzda da ayaklarını yere koymaya çalışmamalıdır.
    Fure61, spacenet, Guven ve 10 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc aletler biniciler abartı derecede obez olmadığı sürece hiç bir sorun olmaz.
    Süspansiyon duymasın

    Bazı yumuşak yaylı orta-üst hacim Japonlar, bırakın artçıyı, 95 kilo tek kişiyi doğru-düzgün taşımıyor, yol bebek poposu gibi pürüzsüz olmadığı müddetçe. 200 kilo yükle ilk acil frende ön çatalların dibe dayanması garanti gibi bir şey. Yol biraz bozuksa, rahatlık ve güvenlik azalacaktır ekstra yüke göre...

    Arabaların aksine motosikletlerde kullanıcı ağırlığı aracın ağırlığını çok değiştiriyor. Bu da, görevi motosikleti yolda tutmak olan süspansiyonun işini çok zorlaştırıyor.

    Velhasıl motor gücü kurtarır. Ama tecavüze uğrayan süspansiyonun çığlıkları kulakları sağır edebilir

    Mesela:

    spacenet bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    öncelikle arka süspansiyonun taıması gerekir.eğerki taşıyabiliyorsa.sürücünün artcı tssımada deneyimli olması gerekir.artcının korkuendişe,bayılma durumları varsa binmemelidir.sürücü artcıya güvenlik ve konfor için tüm ikazları yapmalıdır.öncelik sürücünün gücenligidir.
    kabaca sürücü motosiklet üzerindeyken frene basar.artcı sol taraftan pege basarak ve sürücünün omzunu tutarak biner.sürüşte sağa sola eğilmesi ve dengesizlik saglaması iyi deildir.makbulu sürücüye sarılmasıdır.tabiki arkada dayanak varsa yaslanabilir.iniş kısmında gene özenli olarak sürücüden önce iner.
    sürüş açısından sıkıntı ön lastik yere tam olarak basmaz.

    https://www.youtube.com/results?sear...ojitsu+pillion
    spacenet bunu beğendi.

  8. #8
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı spacenet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bizleri bilgilendirmek ve aynı zamanda bilmediğim bir soruyu sizlere sormak amacıyla danışmak istedim.

    Eğer artçı daha ağır ise, motosiklete zarar verebilir mi? Örneğin, ben 90 kilo isem artçı 110 kilo gibi. Ayrıca, artçı nasıl binmeli ve artçı alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Şimdiden teşekkür ederim.*
    https://dengeliyorum.com/en-iyi-artci-benim-diyebilmek-icin/
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  9. #9
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Kişisel tecrübeme göre artçı motora bineceği zaman yan ayak açık olursa sürücünün işi epey bir kolaylaşıyor. Artçılar tecrübesizse binerken motosikleti sağa sola yalpalattırıyorlar. Ağırlık sürücünün bacakları ile dengelenemeyebiliyor. Bu yüzden yan ayak açık olacak, sürücü de motoru yan ayağın bulunduğu tarafa doğru biraz basacak. Ben en güvenli olanın böyle olduğunu düşünüyorum.
    Khaira, spacenet, Punctum ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Artçının yapacağı en büyük hata virajda ters yöne yatmasıdır, bahsedildiği gibide artçının yolculuk esnasında sağa ve sola hareket etmesidir bu özellikle filtreleme esnasında ciddi problem yaşatmaktadır.

  11. #11
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Zorunluluk harici artçı almamak en iyisi.
    Acemi bir artçı, hele ki kiloluysa hem süspansiyona eziyet eder hem de motor zevkini bitirir. O yüzden tommy'nin dediği gibi ufak tefek hatunlar makbuldür.
    tommygun, spacenet ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Artçı siz bin veya in demeden mutlaka binmemeli ve inmemeli.

    Binerken de, inerken de ayaklık açık olmalı motosiklette çok hafif ayaklığa doğru yatık durmalı ama ayaklığa yük bindirme.

    Ayaklık değdi, değmedi şekline değmeli.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zorunluluk harici artçı almamak en iyisi.
    Acemi bir artçı, hele ki kiloluysa hem süspansiyona eziyet eder hem de motor zevkini bitirir. O yüzden tommy'nin dediği gibi ufak tefek hatunlar makbuldür.
    İş motosiklete gelince "ufak tefek hatun" diye bir şey yoktur. Tut ki elli kilo olsun. O bile motosikletin ağırlığının dörtte biri demek, ki motosiklet üzerinde olabilecek en kötü yere eklenecek o yük, arka yukarı.

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İş motosiklete gelince "ufak tefek hatun" diye bir şey yoktur. Tut ki elli kilo olsun. O bile motosikletin ağırlığının dörtte biri demek, ki motosiklet üzerinde olabilecek en kötü yere eklenecek o yük, arka yukarı.
    Sevdiceğimizi depo üstüne mi oturtalım? Topcase içinde mi taşıyalım? Kızcağız kırk yılın başı "gezelim" demiş, onun hassas kalbini mi kıralım? Bir seferlik de olsa süspansiyon hesaplarını bırakıp sevdiceğimizin gönlünü şen, kendisini mest etmek daha hayırlı.
    DickName, espresso ve Khaira bunu beğendiler.

  15. #15
    BayMaellard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400UG (2023)
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artçının 50-55 kg ağırlıkta, minyon ve de sarışın olması makbuldür.
    İnşallah bize de 80-100 kg arası kara ve kıllı erkek maymunlardan kurtulup tarife uygun artçılar nasip eylesin Allah.
    tommygun, espresso ve spacenet bunu beğendiler.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı BayMaellard adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah bize de 80-100 kg arası kara ve kıllı erkek maymunlardan kurtulup tarife uygun artçılar nasip eylesin Allah.
    Maalesef hepimizin çevresinde "kanka beni de al, beni de al" diye kıç baş yırtan ayılar var. Onlara "hade lan" desek bir dert, artçı olmalarına razı olsak ayrı bir dert. Bence en iyisi olayı akışına bırakıp çevremizdeki doğal airbagli, minyon, sarışın ablalara motosikleti sevdirmek için fırsat kollamak.
    Cyan, Guven, DickName ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Yukarıda söylenenlere ek olarak -varsa- süspansiyonun ön yükleme ayarını uygun konuma getiriniz.

  18. #18
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Konu kilolardan açılmışken Caponya'da sumo güreşçileri taşıyan uçak ağırlıktan dolayı kalkış yapamamış. Buna ne dersiniz? Ne artçı alırım ne artçı olurum. Binmemesi için ikna ediyorum.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevdiceğimizi depo üstüne mi oturtalım? Topcase içinde mi taşıyalım? Kızcağız kırk yılın başı "gezelim" demiş, onun hassas kalbini mi kıralım? Bir seferlik de olsa süspansiyon hesaplarını bırakıp sevdiceğimizin gönlünü şen, kendisini mest etmek daha hayırlı.
    Ehm. Sevdiceğinizi nereye oturtacağınız hakkında fikir belirtmek ne haddime. Lakin motosiklet ve seks zevklerini başarıyla ayırabilmek her ikisi için de en iyi olan diye düşünmekteyim naçizane. Ama üstü açık araba? Neden olmasın. Goldwing? Tabii ki. Agresif naked ya da SS? Malesef.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler