Tüketici hakem heyeti hakkında bilgi sahibi olan var mı?
-
Ben motosiklet aldım 61bin₺'ye araştırmalarıma göre tüketici hakem heyeti başvuru tutarı 66bin lira olmuş.
Motosiklette marş sorunu, motor arıza ışığı sorunu ve arka kampana diski civataları sallanıyor. Bunların hepsi 11 günde oldu. Sizce nasıl bir sonuç alırım?
Aldığım yer bana motosikletin sıfır olduğunu uzun yol yapmamı gerektiğini söyledi bende 40 - 50 - 60 ile gezindim ve 435km yol yaptım. Fakat ne arıza ışığı söndü nede motosiklet marş sorunu düzeldi. Aksine arka kampana diski civataları gevşedi yolda civata fren sistemine takıldı, beni düşürüyordu.
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Reklamlar
-
Siz 14 gün süreyi geçirmeden resmi iade talebi yapın. Firma reddedecektir. Sonra hakem heyetine başvurun ayıplı mal, iade isteğimi kabul etmediler diye.
-
Sorun şu, 435km yol yaptım ve koruyucu jelatinlerini çıkardım. Doğrudan tüketici hakem heyetine gitsem sonuç alır mıyım?
-
Resmi, kanuni her yola başvurun. Bunun dışında sikayetvar.com ve diğer sosyal medya platformlarını haklıyken haksız duruma düşmeyecek şekilde saldırgan olmayan bir dille kullanın. Gerekirse video çekin. Asla markayı kötüleyici bir şey demeyin. Başınıza gelenleri uygun bir dille özetleyin. Burada düdüklemeniz gereken yer ana marka değil, o markanın yetkili servisidir. Sanki marka süper de yetkili servis işi çözemedi gibi bir algı fena olmaz.
Burada da link paylaşın, altına yorum yaparak kamuoyu oluşturmaya çalışalım. Belki markanın yönetiminin dikkatini çekeriz de mağduriyetinizi giderir
-
Direkt heyete başvurmayın. Firma ile iletişime geçin önce der, 14 gün süreyi kaçırırsınız. Ama ille de önce heyete gideceğim derseniz, yine firmaya resmen başvurun. Cevabını beklemeden heyete başvurun. Amaç usule uygun hareket ettiğinizi belgelemek.
-
Pazartesi günü arayıp söyleyeceğim. Cevaplarını az çok biliyorum. Klasik sizin hatanız diyecekler. Komik 11 günde ne kadar hatalı kullanmışsam demek ki motosikletin her yeri dökülüyor. :D
Resmi başvuru derken telefonla arasam ya da whatapp üzerinden yazışmalı sorunumlarımı iletsem ve iade etmek istediğimi söylesem nasıl olur sizce? Kanıtlı olsun istiyorum.
-
hocam konunun ne olduğunu zerre anlamadım
birsürü şey yazmışsınız ama ana fikir yok
motosikletiniz arıza mı verdi?
üretim hatası mı var?
siz tam olarak ne gibi problemle karşılaştınız ve satıcı ile aranızda ne geçti?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)