Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni başlıyorum tavsiyelerinizi dinliyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hkn1er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2023
    Merhaba,herkese keyifli kazasız belasız sürüşler

    35 yaşındayım, İstanbul'da yaşıyorum. 3 yıllık gerek uzun yolda gerek şehir içi kargo dağıtımında b sınıfı ehliyetle trafik içindeyim. Yine 3 yıllık şehir içi ve istanbul içi bolca uzun turlardan oluşan amatör bir bisiklet geçmişim var. Kısmetse yeni yılda ilk motorumu almayı düşünüyorum. Çok yakın arkadaşım da motorcu olduğu için öncelik sıralamamı 1-ekipman 2- eğitim 3-ehliyet 4- motor sıralamasıyla belirledik. Bu sıralamaya göre aklımdaki sorular şunlar;

    1- Ekipman

    Eldiven pantolon ceket ve kask seçerken en çok nelere dikkat edilmeli? Mesela eldivende parmak koruması mı var veya cekette sırt koruması boyun koruması falan mı olmalı? Fiyat konusunun tabiki ucu bucağı olmaz ama orta seviyelerde hayat kurtarır dediğiniz markalar nedir?

    2- Eğitim

    Motor konusu gündemime geldiğinden beri youtube instagram gibi kanallardan bir çok eğitmenin videolarını izleyip daha şimdiden kulağıma küpe etmiş olduğum bilgiler var. Arkadaşımın tavsiyesiyle Yamaha Riding academy de karar kıldık. Önce başlangıç eğitimi sonrasında da kademe kademe tüm eğitimleri almak istiyorum. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir?

    3- Ehliyet

    Bu konuda söylenecek fazla bir şey yok sanırım kursa girip ehliyeti alacağım. Hem hedeflerim hemde ileride uğraşmamak adına direk A sınıfı alacağım.

    4- Motor

    Geldik en ayrıntılı konuya 😊 Sanırım öncelikle hayallerimden başlamalıyım. 😍
    Memleketim istanbul ağva olduğu için Beylikdüzü'nden ağvaya hafta sonları sürekli gidip gelirim.
    Aynı şekilde Beylikdüzü istanbul dışı olması sebebiyle Edirne'ye Tekirdağ'a da gitmek kısa vadede değil elbet ancak bu güçte bir motor kullanmayı hedefliyorum. Hız benim için kesinlikle en son sırada bile değildir ancak şehirler arası yollarda gizli yokuşlarda, dik rampalarda gazı verdiğimde bayılmayan bir motor kullanıcısı olmak hayalim☺

    Öncelikle başlangıç motorumun vitesli olmasını istiyorum. Trafik içinde debriyaj motor ağırlığı gibi her türlü dinamiğe alışmak istiyorum. Scooter ya da vitessiz motorla başlayıp bu dinamikleri kaçırmak istemiyorum. Yani otomatik vites kullanıp vitesli arabaya gelince arabayı kaldıramayan bir sürücü olmak istemem. Burda aklıma takılan tek şey şu: Menisküs ve çapraz bağ ameliyatım sebebiyle dizimi tam bükemiyorum ya da ℅100 verimli kullanamıyorum diyelim. Trafikte sol ayağımı yere koyduğumda 130-150 kg arası bir motor bana sıkıntı verir mi? ( sıkıntı tam da destek ayağımda) Vites düşürüp artırırken sorun yaşar mıyım? Böyle sıkıntısı olan dostlar ne demek istediğimi daha iyi anlayacaktır. Sözü çok uzun tuttum son olarak CB 125 f le başlamak istiyorum ne dersiniz? Değerli görüşleriniz için şimdiden sonsuz teşekkürler. Oha ne biçim uzun yazı olmuş okuyan bordo berelidir 😃😃😃
    espresso ve symm bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    1- eldiven seçerken korumalı olması önemli.15 derece altında süreceksen kışlık eldiven de almalısın.pantlon ve ceket korumalı ve kaliteli olucak doğal olarak.en önemlisi kask.sharp testinden 5 yıldız almıs marka model almalısın
    2- youtubede izleyip dinlemek iyi.aklında yer eder.ancak görüp uygulamak da lazım.bir iki kişiden eğitim alıp daha sonra kendi doğru yanlışlarını oturtursun.
    3- karar senin
    4- tavsiyem önce 2 sene minumum 10bin km 250 cc kullanman

  3. #3
    hkn1er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2023
    Teşekkür ederim tavsiyelerin için peki 250 cc dominar hariç ne önerirsin?

  4. #4
    Wokiie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Al bi mt-25 gerisini düşünme hocam.

  5. #5

    Üyelik
    15 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cb 125 f
    CB 125 f gerek son hızı gerek hızlanması yeterli gelmez.Rampalarda hız çok düşüyor. Şehir içinde kullanıma daha uygun bir motosiklet bana göre. İstanbul-Edirne otobanda çok yetersiz kalıyordu mecburi kendinizi emniyet şeridinde buluyorsunuz. Özellikle rüzgar karşıdan esince rampadaz hız 60-70 km ye kadar düşüyor. İmkan varsa 250cc den güçsüz motosiklet almayın derim.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    nk150,nk 250,clx 250 bunlar 120bin tlyi geçmeyen ucuz motosikletler tavsiye ederim başlangıç için naked olarak.çok da hafifler.daha sonra pahalı,tarz ve yüksek cc alırsın

  7. #7
    hkn1er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2023
    Açıkçası mt serisine hiç bakmadım. Sanki yeni başlayan biri için pek uygun değil gibi ne dersin? ☺

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:47 ----------

    Dostum başlangış şehir içinde dinamiklere alışanileceğim bir motor olarak CB 125f. Hayalim ise tabi ki daha güçlüsü. ☺ ama alıştıktan sonra. Hemen edirne veya ağva yapmayacağım. CB 125 f kullanıcısı olarak çok iyi bilirsin, sık sık sorun çıkarır mı? 30 40 k ikinci el temizinden beni 1 2 yıl götürür mü? Ve son olarak motor alırken max kaç km de olmalı?

  8. #8

    Üyelik
    09 Nisan 2023
    Belirlediğin ilk üç maddede fazla bir seçeneğin bulunmadığı için alabildiğinin en iyi markayı almanı, 4 mevsim mont diye bir şey olmadığını söyleyebilirim. Eğitim konusunda da bilinçli bir plan hazırlamışsın.

    Motor seçiminde ise anlattıklarına göre sana scooter daha uygun gibi görünüyor.
    Öncelikle beylikdüzü - ağva bildiğin uzun yol. Bu uzun yolda naked bir motosiklet seni yoracaktır. Hem bol bol rüzgar yersin, hem de depolama alananın olmaz. İllaki gidip gelirken bir şeyler taşıman gerekecek, çünkü memleket ziyareti. Naked bir motosiklete top case hiç yakışmadığı gibi aerodinamiğini de bozduğunu düşünüyorum. Ayrıca dizindeki problem sebebiyle vitesli bir motosiklette ışıklarda vs durduğun zaman tek ayağını yere koyup ondan güç olacaksın. Bu seni zorlar mı bilemedim. Ayrıca oturuş pozisyonunda scooterda ister ayaklarını uzatarak, ister de sandalyede oturur gibi sürüş yapabilirsin. Dizin için bu oturuş pozisyonları daha iyi olabilir. Viteslide ise dizlerin ile mutlaka benzin deposunu iyi kavraman lazım. Bu durum yine dizin için belki sıkıntı yaratabilir.
    Scooter istemiyorsun ama söylediklerine göre bence ihtiyacın olan tür scooter gibi geldi bana.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hkn1er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda aklıma takılan tek şey şu: Menisküs ve çapraz bağ ameliyatım sebebiyle dizimi tam bükemiyorum ya da ℅100 verimli kullanamıyorum diyelim. Trafikte sol ayağımı yere koyduğumda 130-150 kg arası bir motor bana sıkıntı verir mi? ( sıkıntı tam da destek ayağımda) Vites düşürüp artırırken sorun yaşar mıyım? Böyle sıkıntısı olan dostlar ne demek istediğimi daha iyi anlayacaktır. Sözü çok uzun tuttum son olarak CB 125 f le başlamak istiyorum ne dersiniz?
    Geçmiş olsun. 6-7 hafta önce yaptığım kazada korumalı pantolon giymeme rağmen sol dizime yandan aldığım darbe beni mahvetti. Zaten ilk 3-4 hafta motora binemedim. Sonrasında ise motora soldan binmek için sol ayağım yerde sağ ayağım havadayken dizim vücudumu taşıyamıyordu ve motoruma sağdan binip inmek durumunda kaldım. Benim de dizim tam anlamıyla bükülmüyordu o nedenle motorumu sürdüğümde dizim sürekli yoruluyor ve ayağımı sol pegden çekip germem ve dinlendirmem gerekiyordu, şu an her ne kadar toparlamış olsam bile hala uzun yolda bir yerden sonra yine dizimi germek zorunda hissediyorum kendimiz. Bu arada benim motorun kuru ağırlığı 190 kg, yağı balı sıvıları ekleyelim 210 kg olsun. Siz de bence bacağınız konusunda 130-150 kg ağırlığında bir motorla deneme yapın, birisi motoru tutarken inmeyi binmeyi ve de sol ayağınız yerde motoru bacağınızla tutmayı deneyin.
    espresso ve hkn1er bunu beğendiler.

  10. #10
    RecepAlışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2016
    Motosikleti
    Honda XL 650 Transalp
    Ön çaprazbağ zedelenmesi,Menisküs grade 2 derecesi,kıkırdak erimesi derken koşu hayatımı sonlandırdım Ufak tefek yürüyüşler,şinav,barfiks,mekik temel hareketler ve yüzme ile devam ediyorum spor hayatıma Kullandığım motosiklet İnazuma gw 250 ve maalesef ben de trafikten kaçınıyorum Dikkatli olmanın faydalı olacağı inancındayım ama yine de kullanamayacak kadar büyük değil sorunum daha dengeli,araç arasına girdi-çıktısız bir sürüş tabiki mutlak tam ekipman Dizliksiz sakın derim ilerde bir de romatizma ağrıları yansırsa işler zorlaşır
    Sağlıcakla

  11. #11
    hkn1er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2023
    Size de çok geçmiş olsun. Umarım tekrar eski sağlığınıza kavuşursunuz. Uzun yolda sabit ve rüzgar yiyen bir dizin nasıl kaskatı kesileceğini, açılmakta zorlanacağını çok çok iyi anlıyorum. Arabayla bile beni zorluyor sabit kalmak. @eldorado nun da dediği gibi scooter seçeneğine yöneleceğim sanırım. Görüşmek dileğiyle saygı ve sevgilerle...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    Evet dostum söylediklerin çok mantıklı geldi bana. Desene africa twinler translapler tracerlar hayallerde kaldı ☺ naked olarak suzuki gsx s 125 düşünmüştük ama naked olduğu için elemiştik. Tavsiyen için çok teşekkür ederim keyifli sürüşler görüşmek dileğiyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

    Size de geçmiş olsun benim kıkırdakta da kesin sorun vardır çünkü 2014 de ameliyat oldum ve o zamandan beri menisküsüm yok ☺ scooter ile başlayıp dediğiniz gibi dizlik ve hatta içlik ile rüzgardan soğuktan koruyacağım sonrasına bakacağız. Teşekkürler ilginiz için görüşmek dileğiyle
    RecepAlışkan, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hkn1er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size de çok geçmiş olsun. Umarım tekrar eski sağlığınıza kavuşursunuz. Uzun yolda sabit ve rüzgar yiyen bir dizin nasıl kaskatı kesileceğini, açılmakta zorlanacağını çok çok iyi anlıyorum. Arabayla bile beni zorluyor sabit kalmak. @eldorado nun da dediği gibi scooter seçeneğine yöneleceğim sanırım. Görüşmek dileğiyle saygı ve sevgilerle...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    Evet dostum söylediklerin çok mantıklı geldi bana. Desene africa twinler translapler tracerlar hayallerde kaldı ☺ naked olarak suzuki gsx s 125 düşünmüştük ama naked olduğu için elemiştik. Tavsiyen için çok teşekkür ederim keyifli sürüşler görüşmek dileğiyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

    Size de geçmiş olsun benim kıkırdakta da kesin sorun vardır çünkü 2014 de ameliyat oldum ve o zamandan beri menisküsüm yok ☺ scooter ile başlayıp dediğiniz gibi dizlik ve hatta içlik ile rüzgardan soğuktan koruyacağım sonrasına bakacağız. Teşekkürler ilginiz için görüşmek dileğiyle
    250cc bir maxi scooter sizin için ideal seçim olur. daha azı o mesafelerde yetersiz kalır ki 250cc xmax ile istanbul - Edirne yolunda bana gücü yetmiyor.

    Dizlik yerine korumalı motosiklet pantalonu öneririm. Kot pantalon görünümlü olanlar içinde yanmaz/yırtılmaz kevlar katmanı ile asfalta düşünce sürüklenmekte kumaşın yanıp devamında derinizin sürtünme ile rendelenmesini önlüyor hem de kalça yanlarında ve dizlerindeki impatech/sastec gibi korumalarla dizleri çarpmalardan koruyor. En son kazamda dizlerimin çarpıp kırdığı yerleri görünce korumaların işe yaradığını anlamıştım çünkü dizlerimde hisstmemiştim bile, tabi yandan darbe alınca dizlik takmak da çare olmaz. Bu kot panlatonların dizlikleri hem çarpmalardan koruyor hem de ısı yalıtımlı, dizlere rüzgar alsanız da içeriye geçirmiyor, kışın sıcak oluyor rahat oluyor, zaten maxi scooter alırsanız dizlerinize ve gövdenize fazla rüzgar almayacaksınız. Kışın 5-6 derecede yalnızca kışlık eldivenlerim dandik olduğu için ellerim üşüyordu, yani kot görünümlü motosiklet pantalonu kesinlikle tavsiye ederim. 2017de aldığım pantalonu 14bin km yol yaptım, 2 kere kaza yaptım hala eskimedi, hala bi yırtığı falan da yok.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sıfır ya da 2. el fark etmez hangi motoru alırsanız alın ilk hafta lastikleri değiştirin. Satıcının "kuruda iyi" , "ısınınca iyi tutuyor" , "lastikler %70'te" , "geçen sene değiştirdik lastikleri hacım" , "5 yıllık ama ben bir problem yaşamadım" gibi kolpalarına aldanmayıp anında yenileyin. Dandik ve ömrü dolmuş bir lastik sizi virajda yere yapıştırabilir, frene bastığınızda durmayabilir, motorunuzda titreşimden daha fazla rahatsız olmanıza neden olabilir. O nedenle daha motoru araştırırken direk hangi lastiği almanız gerektiğini öğrenin.
    espresso ve freasy bunu beğendiler.

  14. #14
    hkn1er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2023
    Bende kot görünümlü pantolon almaktan yanayım ☺ Japon motor piyasası ortadayken kymco people 200 sym jet 14 baktım sizce nasıl seçim?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

    Kesinlikle dikkate alacağım. Anlas marka lastikler için iyi diyorduk arkadaşımla sizce nasıl?

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hkn1er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlas marka lastikler için iyi diyorduk arkadaşımla sizce nasıl?
    Kış için Winter Grip'ler mükemmel, onun dışındakiler çok iyi değil bence. Yine de uzun dönem kullananların tecrübelerini dinlemek gerek.
    espresso ve RecepAlışkan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler