Ben bu modelin replikasını görmedim. Susturcusundan yayına kadar orjinal gibi duruyor.
evraklarını, kutusunu sor; gramajını internetten araştır.
"kesinlikle replika değil" diyemeyiz keza onun da farklı kalibre işçiliği var hep.
Öncelikli olarak faturası ve garanti belgesi duruyorsa isteyebilirsin.Akrapoviç resmi internet sitesinde yazdığına göre diğer ve en garanti yöntem Akrapoviç egsozların hepsinde seri numarası oluyor.O seri numarasını internet sitesinden sorgulatabilirsin.
titanyuma kaynak işçiliğini bu kadar kusursuz yapan varsa gitsin kendi markasını kursun akrapoviç'e rakip olsun.
bağlantı yayları genelde en belirgin saptama noktamdır ancak zaten headers'ın sahtesi yapılmıyor.(çok talep gören bir parça olmadığı için)
en garanti yöntemi tek parmağınla yerden kaldırabiliyorsan orjinaldir
Oldukça kaliteli görünüyor, sahte ise bile saygılar deyip alınır gibi. Benim orijinal Scorpion'um var ama 14 bin km'de içinden parçalar çıkmaya ve sesi artmaya başladı.
Bunu soruyorsan bayabaya orjinal her halinden belli. Sahte akrepler gördüm çok belli oluyor
Motorun kendi orjinal hali varken niye böyle orjinal olmayan parçalarla değiştirilir ki? Bırakın orjinal egzosu kalsın üzerinde. Honda mühendisleri o kadar uğraşmış. gereksiz masraf.
Üç temel sebebi var;
1. Bunlar orijinalden güzel (genelde daha tok ve yüksek) ses veriyorlar,
2. Ciddi anlamda ağırlık farkı oluyor. Mesela ben şu son zamanlarda Triumph Scrambler 1200 XC'ye epeyi yükselmiş durumdayım; İngiltere'de TEC diye bir firmanın oldukça da ucuz bir egzozu var bu Scrambler 1200'ler için. Decat da yaptığı için orijinal 6,6kg egzozdan kurtulup yerine 2,2kg'lık bir şey takıyorsun. Hem sesi daha güzel hem bacak kısmı daha az ısınıyor (bunlarda egzoz borusu yukarıdan gidiyor...) hem de daha hafif. İnsan daha ne ister ki?
3. Motor daha rahat çalışıyor, ECU haritasını da değiştirerek motorun orijinal gücüne ve orijinal katalizörün ve boruların gücü ne kadar kısıtladığına bağlı olarak beygir gücünde anlamlı bir artış oluyor. (Bu daha çok zaten oldukça güçlü olan 600 veya 1000cc motorlar için geçerli tabi, cücük motorlar için değil...)
1. madde haricinde bir farkı olmuyor sanıyordum, yani daha hafif olması vb. güzel bir şey tabi. ama yalnızca ses için değiştirmek gereksiz masraf, diğer avantajları olmasa ikna olmayacaktım. Keşke o kadar uğraşırken sesini de iyice azaltsalar.
Honda mühendisleri kadar uğraştılarsa ve satıyorlarsa buna diyeceğim "Bu romalılar kafayı yemiş olmalı" Yani getirisi çok da büyük farketmeyecek ses ve görüntü dışındaki getirileri çok da fazla olmayan bir şey için bir sürü mühendis uğraşıyor ve birileri de buna para ödeyip alıyor, anlayamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------
Haa, olur ya piyasada hiç performans kaybı olmadan orjinalinin yarısı kadar ses çıkarır bu iddiası ile ekstra yan sanayi egzos olsa para verip alırdım belki.
Ama tok ses falan anlamıyorum, bütün motor sesleri bana kötü geliyor zaten. Elektrikliler yaygnlaşsa da kurtulsak bu gürültü çıkaran şeylerden.
herkese değerli yorumları için teşekkür ederim.
Öyle deme ses çok farkediyor. Sıralı 4 silindirin o tatlı derinden gelen sesi varken sivrisinek vızıltısı dinlemek istemiyor demek ki. Susturuculu halde kullanıldığı sürece kimseyi de rahatsız etmiyor redline a sokmazsa sürekli.
( bende de full sistem var oradan biliyorum)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)