Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Orijinal akrapovic nasıl anlaşılır ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    Herkese selamlar, cbr650r için akrapovic egzoz arayışındayım 2. el bir egzoz buldum fakat orijinal mi değil mi emin olamadım, orijinal olup olmadığını nasıl anlayabiliriz herkese şimdiden teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------







    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Ben bu modelin replikasını görmedim. Susturcusundan yayına kadar orjinal gibi duruyor.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    evraklarını, kutusunu sor; gramajını internetten araştır.

    "kesinlikle replika değil" diyemeyiz keza onun da farklı kalibre işçiliği var hep.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Öncelikli olarak faturası ve garanti belgesi duruyorsa isteyebilirsin.Akrapoviç resmi internet sitesinde yazdığına göre diğer ve en garanti yöntem Akrapoviç egsozların hepsinde seri numarası oluyor.O seri numarasını internet sitesinden sorgulatabilirsin.

  5. #5
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    titanyuma kaynak işçiliğini bu kadar kusursuz yapan varsa gitsin kendi markasını kursun akrapoviç'e rakip olsun.

    bağlantı yayları genelde en belirgin saptama noktamdır ancak zaten headers'ın sahtesi yapılmıyor.(çok talep gören bir parça olmadığı için)


    en garanti yöntemi tek parmağınla yerden kaldırabiliyorsan orjinaldir

  6. #6
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    en az 30 bin isterler buna

  7. #7
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    sahte o eminim

  8. #8

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Oldukça kaliteli görünüyor, sahte ise bile saygılar deyip alınır gibi. Benim orijinal Scorpion'um var ama 14 bin km'de içinden parçalar çıkmaya ve sesi artmaya başladı.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Bunu soruyorsan bayabaya orjinal her halinden belli. Sahte akrepler gördüm çok belli oluyor

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Motorun kendi orjinal hali varken niye böyle orjinal olmayan parçalarla değiştirilir ki? Bırakın orjinal egzosu kalsın üzerinde. Honda mühendisleri o kadar uğraşmış. gereksiz masraf.
    DickName bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kendi orjinal hali varken niye böyle orjinal olmayan parçalarla değiştirilir ki? Bırakın orjinal egzosu kalsın üzerinde. Honda mühendisleri o kadar uğraşmış. gereksiz masraf.
    Üç temel sebebi var;
    1. Bunlar orijinalden güzel (genelde daha tok ve yüksek) ses veriyorlar,
    2. Ciddi anlamda ağırlık farkı oluyor. Mesela ben şu son zamanlarda Triumph Scrambler 1200 XC'ye epeyi yükselmiş durumdayım; İngiltere'de TEC diye bir firmanın oldukça da ucuz bir egzozu var bu Scrambler 1200'ler için. Decat da yaptığı için orijinal 6,6kg egzozdan kurtulup yerine 2,2kg'lık bir şey takıyorsun. Hem sesi daha güzel hem bacak kısmı daha az ısınıyor (bunlarda egzoz borusu yukarıdan gidiyor...) hem de daha hafif. İnsan daha ne ister ki?
    3. Motor daha rahat çalışıyor, ECU haritasını da değiştirerek motorun orijinal gücüne ve orijinal katalizörün ve boruların gücü ne kadar kısıtladığına bağlı olarak beygir gücünde anlamlı bir artış oluyor. (Bu daha çok zaten oldukça güçlü olan 600 veya 1000cc motorlar için geçerli tabi, cücük motorlar için değil...)
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kendi orjinal hali varken niye böyle orjinal olmayan parçalarla değiştirilir ki? Bırakın orjinal egzosu kalsın üzerinde. Honda mühendisleri o kadar uğraşmış. gereksiz masraf.
    Honda mühendislerinin uğraştığı kadar akrapovic mühendisleri de bu egzoz için uğraşmıştır onu napıcaz
    Fr.Sante bunu beğendi.

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üç temel sebebi var;
    1. Bunlar orijinalden güzel (genelde daha tok ve yüksek) ses veriyorlar,
    2. Ciddi anlamda ağırlık farkı oluyor. Mesela ben şu son zamanlarda Triumph Scrambler 1200 XC'ye epeyi yükselmiş durumdayım; İngiltere'de TEC diye bir firmanın oldukça da ucuz bir egzozu var bu Scrambler 1200'ler için. Decat da yaptığı için orijinal 6,6kg egzozdan kurtulup yerine 2,2kg'lık bir şey takıyorsun. Hem sesi daha güzel hem bacak kısmı daha az ısınıyor (bunlarda egzoz borusu yukarıdan gidiyor...) hem de daha hafif. İnsan daha ne ister ki?
    3. Motor daha rahat çalışıyor, ECU haritasını da değiştirerek motorun orijinal gücüne ve orijinal katalizörün ve boruların gücü ne kadar kısıtladığına bağlı olarak beygir gücünde anlamlı bir artış oluyor. (Bu daha çok zaten oldukça güçlü olan 600 veya 1000cc motorlar için geçerli tabi, cücük motorlar için değil...)
    1. madde haricinde bir farkı olmuyor sanıyordum, yani daha hafif olması vb. güzel bir şey tabi. ama yalnızca ses için değiştirmek gereksiz masraf, diğer avantajları olmasa ikna olmayacaktım. Keşke o kadar uğraşırken sesini de iyice azaltsalar.

    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda mühendislerinin uğraştığı kadar akrapovic mühendisleri de bu egzoz için uğraşmıştır onu napıcaz
    Honda mühendisleri kadar uğraştılarsa ve satıyorlarsa buna diyeceğim "Bu romalılar kafayı yemiş olmalı" Yani getirisi çok da büyük farketmeyecek ses ve görüntü dışındaki getirileri çok da fazla olmayan bir şey için bir sürü mühendis uğraşıyor ve birileri de buna para ödeyip alıyor, anlayamıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------

    Haa, olur ya piyasada hiç performans kaybı olmadan orjinalinin yarısı kadar ses çıkarır bu iddiası ile ekstra yan sanayi egzos olsa para verip alırdım belki.
    Ama tok ses falan anlamıyorum, bütün motor sesleri bana kötü geliyor zaten. Elektrikliler yaygnlaşsa da kurtulsak bu gürültü çıkaran şeylerden.
    DickName bunu beğendi.

  14. #14
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    herkese değerli yorumları için teşekkür ederim.

  15. #15
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kendi orjinal hali varken niye böyle orjinal olmayan parçalarla değiştirilir ki? Bırakın orjinal egzosu kalsın üzerinde. Honda mühendisleri o kadar uğraşmış. gereksiz masraf.
    Öyle deme ses çok farkediyor. Sıralı 4 silindirin o tatlı derinden gelen sesi varken sivrisinek vızıltısı dinlemek istemiyor demek ki. Susturuculu halde kullanıldığı sürece kimseyi de rahatsız etmiyor redline a sokmazsa sürekli.
    ( bende de full sistem var oradan biliyorum)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)