Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yüksek Hızlarda Motosiklet Ekipmanlarının Etkisi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ocak 2023
    Herkese selamlar,

    Aklıma bir soru takıldı. Ekipman araştırması yaptığım şu günlerde mümkün olduğunca kredi çekip iyi markaların ürünlerini almaya çalışmaktayım. Aldığımız ekipmanlar yüksek hızlarda yapılan kaza anında ne kadar koruyor? Tabii bu durum hangi hızda, nasıl ve ne şartlarda kaza yapıldığına bağlı olarak değişecektir fakat örneğin yerde 50-100 metre arası sürüklendiğimizi varsayalım. Bu durumda kullandığımız ekipmanlar sürüklenme sırasında sürtünmeye karşı koruyacağı gibi kırılmaya, burkulmaya vs. etki eder mi? Gördüğüm bir videoda küçük bir kaza olmasına rağmen köprücük kemiği kırılması gibi şeyler gerçekleşebiliyor.

    Bunların önüne geçmek için yapabileceğimiz bir şey var mı?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Kişisel fikrim: Ekipman kalitesi elbette önemli ama kim ne derse desin yolda 100 km ve üzeri süratte düşen birinin kazayı sıyrıklarla atlatabileceğine inanmıyorum. Bu demek değildir ki ekipman önemsiz. Aşırı şanslı şerbetli biridir onu bilemem. Peki yarışlarda MotoGP de bu iş nasıl oluyor ? Ne motor kullanıcıları yarışçı ne de son kullanıcıya satılan ekipman yarış ekipmanı. Fakat yine de çok iyi bir kask yere çarpan kafanın patlamasını önleyebilir, full armor şanslıysan dirseğinin erimesini dizinin parçalanmasını önleyebilir. 90-100 kmyi geçiyorsan düşmeyeceksin, özellikle de bariyer olan virajda ve yoğun trafikte.
    espresso ve vedat35 bunu beğendiler.

  3. #3
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Yüksek süratlerde bir kaza sırasında sürtünmeden kaynaklı oluşan sıcaklık bir araştırmaya göre 770 santigrat dereceye ulaşabiliyor. Vücuttaki kemiklerimizin 700 derecede eridiğini düşünürsek, rahatlıkla bizi asfalta yapıştırabilecek bir sıcaklık olduğunu anlarız.

    Motosiklet ekipmanlarının yüksek süratlerdeki koruma mekanizması da burada devreye giriyor. Taklalı kaza diye tabir ettiğimiz, özellikle kemiklerimizi kırabileceğimiz kazalarda belki koruma oranı minimuma iniyor olabilir; ancak ekipmanın görevi burada öncelikli olarak ilk darbenin emilimini sağlamak, hemen arkasında da sürtünmeden oluşacak sıcaklığı vücuda minimum düzeyde aktarmak.

    En basit örnek olarak kevlar pantolonu düşünelim. Kevlar pantolonların genelde bozulmaları 500 derece itibariyle başlar, ama tamamen erime noktasına gelmesi çok daha yüksek dereceleri bulabiliyor.

    Yani kısacası, yüksek hızlarda ekipmanlar sizi sakatlanmaktan değil; aslen uzuvlarınızı kaybetmekten koruyor.

    Sadece sürüklendiğimiz bir kazada ekipmanlar hayati önem taşıyabilir, ancak daha ölümcül ve zeminle birden fazla temas yaşadığımız durumlarda sürtünme katsayılarından ziyade ilk öncelik çarpışmanın şiddetini emmek oluyor.
    rider_oz, vedat35 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    50-100 metre asfaltta sürüklenebilmemiz için çok ciddi hızlarda kaza yapmış olmamız gerekir. En iyi ekipmanları da kullanıyor olsak bazı konuları atlıyoruz. Örneğin mont ya da pantolon cebindeki eşyalar. Ben çok tırt bir kazada sola devrildiğimde mont iç cebindeki kalın ruhsat benim kaburgamı çatlatmıştı, bir başka kazamda da pantolonumun sol cebindeki anahtarlar bacağımı yaralamıştı. Bir diğer örnek de mont ve pantolonu birbirine bağlamadığımız için sürüklenme esnasında montun yukarı sıyrılarak bilhassa benim gibi göbekli sürücülerin bel,göbek bölgelerinin asfaltla teması.
    zihnigonen, vedat35, Khaira ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    85 km civarı bir hızdayken ani frenle mıcır üzerine düşüp kaydım.

    Doğru düzgün sertifikalı bir ekipmanınız varsa dizayn edildiği işi yapıyor. Deri ve dokunuz yerine ekipman parçalanıyor.

    Ama yüksek hızda kayarken herhangi bir engele (bariyer, elektrik direği, ağaç, yüksek kaldırım, vs.) denk gelirseniz çok yapacak bir şey de yok...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mayıs 2023
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    85 km civarı bir hızdayken ani frenle mıcır üzerine düşüp kaydım.
    Micirlarin durumu iyi mi ? Cok gecmis olsun micirlara.

    Treylis sasili,titanyum subapli,dunyanin en iyi naked i super dukle mi oldu bu kaza ?
    Biraz detay verebilirsenz,bir de foto varsa super olur.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Unuttum şimdi... Köpekle şeyeden valide miydi peder mi?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mayıs 2023
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Unuttum şimdi... Köpekle şeyeden valide miydi peder mi?
    Bu nasil bir fantazi dunyasi ? Sapikligin da bir siniri olmali ama saglikli bir beyin olmayinca böyle igreclikler ortaya çikiyor iste.

    Ee tarikatlari savunan bir feto dolunden baska birsey beklenebilir mi ?

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"


    Zamanında böyle bu videoyu izlemiştim, 200 üstü hızla giderken yoldaki bir cisim yüzünden düşüp sürükleniyordu sürücü ve ekipmanları sayesinde ağır yaralar almadan atlatmıştı.
    tommygun, vedat35 ve M.balibey bunu beğendiler.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı C++ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen sans.

    Cok daha dusuk hizda bariyere carpsaydi ölürdü.
    Elbette oda bir ihtimal ama kalitesiz ekipman giyseydi koruma yerleri hiç bir iş yapmayıp darbe alan yerlerini kıyma gibi eritirdi.
    vedat35 bunu beğendi.

  11. #11
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kişisel fikrim: Ekipman kalitesi elbette önemli ama kim ne derse desin yolda 100 km ve üzeri süratte düşen birinin kazayı sıyrıklarla atlatabileceğine inanmıyorum. Bu demek değildir ki ekipman önemsiz. Aşırı şanslı şerbetli biridir onu bilemem. Peki yarışlarda MotoGP de bu iş nasıl oluyor ? Ne motor kullanıcıları yarışçı ne de son kullanıcıya satılan ekipman yarış ekipmanı. Fakat yine de çok iyi bir kask yere çarpan kafanın patlamasını önleyebilir, full armor şanslıysan dirseğinin erimesini dizinin parçalanmasını önleyebilir. 90-100 kmyi geçiyorsan düşmeyeceksin, özellikle de bariyer olan virajda ve yoğun trafikte.
    yaklaşık 120 km/h hız ile arabaya arkadan çarpıp, havada 1 takla attıktan sonra kafa üstü yere düştüm. kafam yere değdikten sonra sırtımı ve belimi yere vurup yerde sürüklenmedim fakat baya bi yuvarlandım. shoei kaskım sadece çizildi. montum venom markaydı ve hiç bir yeri yırtılmadı sürüklenmediğim için. sırtımda ki sırt çantasında tamamen alüminyum kasa olan bir laptop olduğu için o çok büyük korudu beni. zaten bilgisayar param parça oldu. sadece bel kısmımda koruma olmadığı için ilk anda yerden bile kalkamadım. hatta kalkmaya çalışıp kalkamamıştım. kazayı sadece belimde ki morluklarla atlattım. oda belimde herhangi bir koruma olmadığı için oldu. zaten kazadan sonra ilk iç bir bel koruma aldım.

    diyeceğim o ki haklılık payınız var. belki bariyerlere çarpsaydım iki parçaya bölünebilirdim, sürüklenseydim etlerim eriyebilirdi ama şans eseri hiç bir şey olmadı. kask kesinlikle çok önemli mümkünse fiber kasktan aşağısı kullanılmamalı.
    vedat35, yamtareroglu ve Khaira bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Ekipmanları satın alırken hayatımızı kuratacaklarmış gibi düşünerek, alabileceğimiz en kaliteli ekipmanı almalı,

    Motosiklete ise ekipmanın hayatımızı kurtarmak için yeterli olmayacağını düşünerek binmeli.

    Evet çelişkili ama bu çelişki hayatımızı kurtarmaya yardımcı olabilir.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Burada deri ile tekstil arasındaki fark ortaya çıkıyor.

  14. #14

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    sürüklenmede deri eldiven ve deri mont tekstilden daha iyi korur.çarpmalarda eldivenin fonksiyonu yoktur kaskın ve korumalı pantolon mont kask dizlik dirsekligin faydası vardır.pantolon eldiven ve montların markalarında koruma özellikleri yakınken , kasklarda durum farklı.çarpma testlerini geçen marka modelleri almalısın

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Çarpmalarda eldivenin fonksiyonu yoktur demeyelim de;
    Bir çoğu kişinin giymeye üşendiği full boy ve adam gibi yumruk koruması olan eldivenleri giyerseniz vardır diyelim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler