Honda bakım aralıklarını 12000 km’ye yükseltti
-
11 Haziran 2023, 12:02
#1
Dün Honda Güngör bayiine 6000 bakımı için randevu almaya gittiğimde Honda’nın bakım aralıklarını 12000 km’ye yükselttiğini söylediler. Hem şu ekonomik koşullarda masrafları düşürdük hem de kalite farkını bir kez daha anladık. Yine de “olmaz ben alıştım yağ, filtre vs değiştireyim” diyenlere kapılar açık 😁
Reklamlar
-
11 Haziran 2023, 12:42
#2
Zaten manuellerinde bu sekilde 2012 cbr 1000rr- 2015cbr 1000rr ve 2016 cbr650f sifir kilometre satin aldiklarım hepsinin manuelinde Yağ ve filtre degisimi 12.000 km yada 1 yıl diyordu. Siz cok bilen tayfaya bakmayın, yuksek devirli 4 silindirlilerde bile durum boyle. Muhendisten iyi bilecek halimiz yok. Gidip pistte yarismiyoruz yada sacmasapan surekli kesiciye sokup motorun canini almiyoruz. 5 bin km de bir yag degismez yani.
Arabamdada oyle 2008 model sifir km aldigim ve iş icin halen kullandigim benzinli aracimin yagini hep 20 binde bir kitapciginda yazdigi gibi degistiriyorum, hic bir sorun yok.
-
11 Haziran 2023, 12:49
#3
Firmaların servisleri kendi kafasına göre yağ değişim aralıklarını düzenleyemezler.Üretici firma kullanım klavuzunda yağ değişim aralığını ne yazdıysa odur.Zaten çoğu kaliteli orta sınıf motosikletin yağ değişim aralığı 10.000-15.000 km arasındadır ama bizim çakal servislerimiz daha fazla vatandaşı düdüklemek için keyiflerine göre bunu 6000 km,5000 km hatta 3000 km ye bile indiren var.Honda Türkiye'nin yaptığı şey övülecek kaliteli bir şey değil.Sadece şimdiye kadar bilerek yanlış yaptıkları şeyi düzeltmişler.
-
11 Haziran 2023, 13:28
#4
Thracian adlı üyeden alıntı
Firmaların servisleri kendi kafasına göre yağ değişim aralıklarını düzenleyemezler.Üretici firma kullanım klavuzunda yağ değişim aralığını ne yazdıysa odur.Zaten çoğu kaliteli orta sınıf motosikletin yağ değişim aralığı 10.000-15.000 km arasındadır ama bizim çakal servislerimiz daha fazla vatandaşı düdüklemek için keyiflerine göre bunu 6000 km,5000 km hatta 3000 km ye bile indiren var.Honda Türkiye'nin yaptığı şey övülecek kaliteli bir şey değil.Sadece şimdiye kadar bilerek yanlış yaptıkları şeyi düzeltmişler.
Honda'nın zamanında yaptığı daha pislik bir şey söyleyeyim; 6000km veya 1 yıl iken bir de utanmadan 6000km veya *6 ay* yapmışlardı. Sanki 1l yağ alan filtresiz Çin scooter kullanıyoruz...
Yanlıştan döndükleri iyi olmuş, çünkü milleti servisten uzaklaştırıyorlardı. Onun analizini yapıp durumu görüp düzeltmişlerdir.
-
11 Haziran 2023, 14:05
#5
Honda der ki "Zaten galericilikti, oydu buydu derken nazar değmesin çok kazanmaya başladık. Artık bakım ve servis işinden gelen gelirin çok bir önemi kalmadı. Normal kitapçık rakamlarını uygulayabiliriz artık"
-
11 Haziran 2023, 23:29
#6
tommygun adlı üyeden alıntı
Honda der ki "Zaten galericilikti, oydu buydu derken nazar değmesin çok kazanmaya başladık. Artık bakım ve servis işinden gelen gelirin çok bir önemi kalmadı. Normal kitapçık rakamlarını uygulayabiliriz artık"
Kesinlikle katiliyorum. Senelerdir Amerika’dan Thailand’a ayni olan bakim araliklari Türkiye’ye gelince yariya dusuyor. Sorunca da “ulkenin trafik yapisi, yol durumu” vs. gargara yaparlardi.
Ancak bu Honda’ya da mahsus degil, motosiklet bi yana arabalarda da yapiyorlar. (Baltayı elime almışken başkalarına da vurayım dedim )
-
11 Haziran 2023, 23:47
#7
Çünkü servisler de öyle bir yoğunluk oluşmaya başladı ki yetersiz mevcut servis sayısı
-
11 Haziran 2023, 23:55
#8
Cyan adlı üyeden alıntı
Honda'nın zamanında yaptığı daha pislik bir şey söyleyeyim; 6000km veya 1 yıl iken bir de utanmadan 6000km veya *6 ay* yapmışlardı. Sanki 1l yağ alan filtresiz Çin scooter kullanıyoruz...
Yanlıştan döndükleri iyi olmuş, çünkü milleti servisten uzaklaştırıyorlardı. Onun analizini yapıp durumu görüp düzeltmişlerdir.
6 ay olayı tam çakallık.
Yamaha servisi bana bir yıl diyor, eh bence haklılar, bir yılda 3bin km yol yapmazsam böyle olur deyip yapı değiştirtiyorum, yine yağ dğeişti, en son değişimden bei 2800km olmuştu, yani zaten şimdi olmasa 2 hafta sonra değişecekti.
Ama 6 ay da nedir yaa. tam çakallık.
yine de bu motorlardaki yağ değişimi periyotlarının kısa olması canımı sıkıyor, arabalarda 10k km hadi düz hesap olsun diyoruz ki kimi sıfır araçlar 15k km falan diyormuş, 3k km de nedir? çok fazla. Benzinden çok yağ parası mı vericez?
-
12 Haziran 2023, 00:28
#9
1 ay önce dio bakıma gittiğimde şaşırmıştım 6 ay veya 4000 km sonra gel dedi daha önce ilk bakımlarda almadığı işçiliği de kitlemişti
bundan önce honda 250 cc altı motosikletleri 2000 km de servise çağırıyordu
-
12 Haziran 2023, 10:16
#10
yılda 12 yapan insan zaten sayılı.
bu arada cidden yağ 1 yılda değişmek zorunda mı?
ben 1 yılda 3 bin km yol yapmışım, değiştirmek istemiyorum: D
-
12 Haziran 2023, 10:50
#11
arndiol adlı üyeden alıntı
yılda 12 yapan insan zaten sayılı.
bu arada cidden yağ 1 yılda değişmek zorunda mı?
ben 1 yılda 3 bin km yol yapmışım, değiştirmek istemiyorum: D
Yanma yan ürünleri ile karşılaşan yağ kimyasal bir bozunma sürecine giriyor diye biliyorum. Km'nin dolmasına çok kalmadıysa ve tam sentetik yağ ise bence bir +6 aya kadar esnetilebilir gibi. Daha fazla zorlamazdım şahsen.
-
12 Haziran 2023, 12:26
#12
hem o hemde yağ havadan nem/su alıyor, filtreninde içindeki malzeme ömrü 2 yıla kadar çıkabilsede gerek yok çok masraflı bir işlem değil. (Pist kullanımı dışı)
1yıl/12000km çoğu motosiklet üreticisinde neydeyse 20+ yıldır standard.
Son yıllarda yeni üretilen bazı yol motorlarında (Ducati Multstrada v4) gibi 15.000km / 24'aya çekti.
-
12 Haziran 2023, 12:51
#13
ben zaten yıllardır 10,000 km de bır yağ deısıyorum bazan 12000 de oluyor zamanım olmayınca
-
12 Haziran 2023, 19:33
#14
Bence rezalet, üretim teknolojimizi geliştirdik, değişiklik yaptık artık bu tarihten itibaren ürettiğimiz modelleri 6000 değil 12000 km'de bir bakıma getirin deseler anlarım. Ya da Türkiye'nin iklimsel/trafiksel koşulları şu şekilde değişti deseler o da ok.
Ben 2014 - 2018 arası Honda kullandım ve garanti için 6000 km'de bir yetkili servise götürdüm. Açgözlülükleri nedeniyle gereksiz yaptıkları bakımların kullanıcıya maliyetini ve ayrıca doğaya verdikleri zararı nasıl telafi edecekler. Bu nedenle tonlarca atık yağ ve atık bakım malzemesi oluşturdular.
Çevreciliğiyle övünen Honda'ya büyük bir alkış..
-
12 Haziran 2023, 23:38
#15
2014 mü 2015 mi neydi, Honda Türkiye kendi kafasına göre 12000km'den 6000km'ye düşürmüştü. Burada da çok konuşulmuş, sövülüp sayılmıştı ama resmi bir güç olmayınca adamlar kendi düdüklerini öttürmüşlerdi. Şimdi de benzerini yapıp tekrar kendi kafalarına göre yükseltmişler (aslında olması gerekene getirmişler). Vardır bunda da bir kazançları/ zorunlulukları, yoksa tüketicinin iyiliğine birşey yapacağını düşünmüyorum Honda Türkiyenin.
-
13 Haziran 2023, 00:06
#16
Full sentetik yağlar 24 ay yada km gelince değişiyor 1 yıl tamamen duduklemece
Motul Liqui Molly mobil gibi siteler değişim aralığını belli serilerinde 24 olarak veriyor
Tamamen Türkiye distribütörü ile alakalı bir durum
Bajajda motorlarına 75.000km garanti veriyor ama TR de bunu distribütör 30.000km olarak uyguluyor
-
13 Haziran 2023, 07:12
#17
6 ayda bir çağırmaları da kalktı ise o zaman ne mutlu bize derim
-
13 Haziran 2023, 20:01
#18
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
6 ayda bir çağırmaları da kalktı ise o zaman ne mutlu bize derim
Evet 1 yıl ya da 12000 km dediler. Yazmayı unutmuşum.
-
14 Haziran 2023, 00:03
#19
Kucuk cc lerde durum nasil bi degisme varmi acaba? cb250r 4k kmde idi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)