Hırsizlar motosikleti nasil bu kadar kolay çalistirabiliyor ?
-
Arkadaslar,
Simdi isin uzmanı olmadigimdan atip tutmak istemiyorum ama hirsizlarin motorlari bu kadar kolay calmasi rezillik degil mi ?
Bakin yeni cb250 calinmis,baslik var.
afedersiniz honda hiss ne boka yariyor ? Tüm dunyada motosiklet hirsizligi oluyor,ingiltere de bile goruyoruz neler oluyor.
2023 yilinda ureticilerin bu kadar zavalli bir durumda olmasini anlamiyorum.Bes para etmez bir adam geliyor yarim milyonluk motoru calistirip gidiyor.
Bu adam banka sistemlerini asmak icin hackerlik yapmiyor yavv.,laptopu cikarip motora baglanip 256 bytelik sifreyi de çözmuyor.
Bu ne rezalettir yaa ! Veya ben biseyleri iskaliyorum,neyi iskaliyorum arkaraslar ?
Reklamlar
-
çalınsın ki müşteriler yenisini satın alsın.
-
Motor 4-5 gün yatacaksa diğer önlemlere ek olarak aküyü sökmek lazım. Tavsiye ederim.
Motor yolda kalırsa tamirci yerine hırsız çağırmak lazım. Adamlar ne yapıp edip çalıştırır.
-
yıl 2023 olmuş, bu devirde hırsızların bu kadar kolay çalıştırabilmesi rezalettir.
Artık elektronik çok ucuzladı, bu kadar kolaylıkla motorun çalışmasını engelleyecek sistemlerin maliyeti araç başına bir dolar bile değildir. Artık bu yetersizlik bile değil, tamamen markaların güvenliği sallamaması, başka bir şey değil.
hadi hırsız motoru çalıştıramaz, ite ite götürür falan o şekilde çalınmış olur hırsız uğraşmış deriz ama çalıştırmak bu kadar kolay olmamalı.
Olur ya kendimiz anahtarımızı kaybetsek ya da kırılsa falan bir şey olsa biz bu kadar kolay çalıştıramayız.
İmmobilizer var deniyor, yedek anahtarı kaybetmeyin deniyor, yanında bir de asıl anahtar kaybolursa yaptırabilmek için kırmızı anahtar veriyorlar, bunlar tamamen bizi aldatmak için yapılmış şeyler. Köşe başındaki marka ile hiç bir bağı olmayan anahtarcı anahtarın kopyasını yapabiliyorsa ne anladım ben bu işten. hala 90'lı yıllardan kalma elektronik koruma önlemlerini kullanıyorlar.
-
Honda'nın özellikle Naked serilerinde ve o tarz motor sınıfında bence ciddi bir güvenlik açığı var. Misal söylüyorum Honda Forza yılda kaçta çalınma hikayesi duydunuz mesela. Scooter motorlar genelde motor ve elektrik aksamı saklı olduğu için galiba çalamıyorlar. Ama yinede madem böyle bir ciddi güvenlik açığı varsa, mesela özel bir güvenlik sistemi gibi bişeyle Direksiyonu kitlediğinde otomatik arka lastikleri kitleyecek bir sistem geliştirmeleri lazım 2023 yılına gelmişiz çok saçma. GPS vs bilmem ne adamlar zaten biliyor nasıl çalıştığına vs sine
-
Çalınan motorun gidon kilidi dışında kilitlenmediği belirtildi. Hiç olmazsa manet kilidi taksaydı. En azından biraz uğraştırırdı. Dandik motorumu bir sürü kilitle park ediyorum yine de aklım onda kalıyor.
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Çalınan motorun gidon kilidi dışında kilitlenmediği belirtildi. Hiç olmazsa manet kilidi taksaydı. En azından biraz uğraştırırdı. Dandik motorumu bir sürü kilitle park ediyorum yine de aklım onda kalıyor.
Bir sürü kişi motoru çalınana kadar kilit olayının öneminin farkında değil malesef.
Bu durumda hırsızları caydırmaktan çok nasıl olsa kilitsiz bir sürü motor var bununla uğraşmayalım diyecekleri kadar kilit kullansak yeterli. Özellikle kafaya takmadılarsa az ötede hiç bir kilit kullanılmamış motor dururken niye bizim motordaki kilitlerle uğraşsınlar.
Tabi ki kasko da şart her durumda. Kasko var diye kilitleri de ihmal etmemek lazım, kasko rayiç bedel ödüyor bu saçma piyasada ancak teselli olur bütün zararı kurtarmaz kasko.
-
Tüm firmalar üretimlerinde en alt sınır güvenlik ekipmanını ürüne eklerler, profesyonel hırsızları düşünerek üretim yapmazlar. Eğer bu konuda bir hassasiyet varsa kullanıcının upgrade imkanı sınırsızdır. Motosiklet yapısı gereği kolay hareket ettirilebilir makine, hırsıza kilit dayanmaz diye bir söz vardır, biri kafaya koyarsa o motoru çalar.
Bundan daha vahimi bence şu. Çoğu motorun yağ dolum tapası vs. hiçbir kilit ve güvenlik önlemi olmadan dışarıdan basitçe açılabiliyor. Biri size sinir olsa, yağ çubuğunu kaldırıp oraya iki tane kesme şeker atsa, bittiniz.
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Tüm firmalar üretimlerinde en alt sınır güvenlik ekipmanını ürüne eklerler, profesyonel hırsızları düşünerek üretim yapmazlar. Eğer bu konuda bir hassasiyet varsa kullanıcının upgrade imkanı sınırsızdır. Motosiklet yapısı gereği kolay hareket ettirilebilir makine, hırsıza kilit dayanmaz diye bir söz vardır, biri kafaya koyarsa o motoru çalar.
Bundan daha vahimi bence şu. Çoğu motorun yağ dolum tapası vs. hiçbir kilit ve güvenlik önlemi olmadan dışarıdan basitçe açılabiliyor. Biri size sinir olsa, yağ çubuğunu kaldırıp oraya iki tane kesme şeker atsa, bittiniz.
Ben kilitten bahsetmiyorum.Motoru yukleyip goturen hirsiz icin tabiki yapacak bisey yok.
https://www.standard.co.uk/news/crim...-b1044463.html
Yukardaki bmw gs i adam nasil calistirdi simdi ? Bunu cidden benim kafam almiyor.
Yani isin ilginc tarafi artik motosikletlerde anahtarsiz calistirma var.
Sizce anahtarsiz calistirma ozelligi olan bir motoru hirsiz calistirabir mi ?
Bence calistiramaz.
Demekki bu ozellik tum motorlarlarda olmali
-
Yukarıdaki motorun sistematiğini bilmiyorum ancak birçok motorda kontakta sadece iki kablo var, elinizi grenajın yanından kontağın alt kısmına sokup madeni bir para ya da telle kısa devre ysptırırsanız, devre tamamlanıyor, marşa basınca da anahtarsız çalışıyor. Kendi motorumda denemiştim oradan biliyorum Bu bir güvenlik zaafiyet midir ? Elbette öyle.
-
C++ adlı üyeden alıntı
https://www.standard.co.uk/news/crim...-b1044463.html
Yukardaki bmw gs i adam nasil calistirdi simdi ? Bunu cidden benim kafam almiyor.
Yani isin ilginc tarafi artik motosikletlerde anahtarsiz calistirma var.
Sizce anahtarsiz calistirma ozelligi olan bir motoru hirsiz calistirabir mi ?
Bence calistiramaz.
Burada motoru çalıştırmıyorki, diğer iki scooter ittiriyor. Dikkatli bak
-
Motosikleti çalıştırmak özellikle immobilizeri devredışı bırakmak toplamda 3 saniye sürüyor
bakın tekrar ediyorum sadece 3 saniye sürüyor.
aliexpresten alacağınız 1.5 dolarlık programlanabilir kart ve 1 dolarlık çiple sadece 10 dakikalık bir uğraşı ile immobilizer çözücü yapabiliyorsunuz.
o yüzden bu işleri gözünüzde çok büyütmeyin.
istanbul da motorları itekleyerek çalıyorlar Diyarbakır da 3-4 kişi kamyonete atıp götürüyorlar adana da düz kontakla çalıştırıp götürüyorlar.
yani size tavsiyem bu kadar takılmayın zincirinizi ve disk kilidinizi takın hırsızların sizi farketmemesi için dua edin
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
çalınsın ki müşteriler yenisini satın alsın.
Sizin fabrikanın adı nedir ? yazın motoru çalınanlar sizden alsın..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Bildiğim kadarıyla motorun veya otomobilin önce anahtarını evden çalıyorlar gerisi malum..
-
Özellikle bmw ler için yanlarında yedek beyin taşıyorlar demişti bir arkadaşım.
-
Yedek parçanın az ve fiyatlarının çok olduğu ülkemizde çıkma parçaya, 2. el fikfik ürünlere olan talebin bu kadar yoğun olması, aynı zamanda caydırıcı cezaların olmaması hırsızlık vakalarını çok arttırıyor. Daha geçenlerde konusu açıldı; İstanbul'da bir firma alenen çalıntı Cbr 500'ün parçalarını satıyordu. Motorun sahibi de o firmaya konuyu açtığında adamlar "biz motoru ihaleyle aldık" falan demişlerdi.
-
Zamanında, 2binli yılların başlarında İstanbul gibi büyük şehirlerde bir kap-kaç sorunu vardı. İnsanların çantalarını falan ellerinden kapıp kaçıyorlardı, sonra tepkiler üzerine hükümet konuyu ciddiye aldı ve o zamanki sürekli olan kap-kaç vakaları azaldı.
Motosiklet çalınması konusu da buna benziyor. Yeterinde devlet tarafından ciddiye alınmıyor, daha önemli başka şeylerden sıra gelmediği için çalınan motorlar bulunamıyor, hırsızlar yakalansa da ertesi gün salınıyor gibi haberler görüyoruz. Devlet denen kuruma bize yapacağı bir sürü hizmete dahil olarak motorlarımızı da koruması için vergi adı altında ücretini peşin veriyoruz ama yeterli hizmet alamadığımız için fazladan kendi güvenliğimiz için ekstra kilitler, takip sistemleri vb. para harcıyoruz yine de güvende değiliz. Ücretini peşin verdiğimiz hizmeti sağlamıyor diye tüketici hakem heyetine başvursak ne olur acaba? Ben ödediğim vergilerden düşülmesini istiyorum takip sistemi ve pahalı kilitlere harcadığım paranın.
-
fiat code2 immobilizer sistemi orijinal anahtar olmadan hala kopyalanamıyor.
ecu'yu söküp tezgah üzerinde içini açıp eeprom'a müdahale etmeden hala immobilizer off yapılamıyor.
motor bilgisayarı, body computer (direksiyonun altında bir bilgisayar daha var) ve gösterge paneli aynı anda değişmeden araba yürür hale hala getirilemiyor.
fiat code2 immobilizer sistemini 2002 yılında geliştirdi.
20 yaşındaki sistem nasıl hala çözülemedi? motosiklet üreticileri bu kadar yaşlı bir sistemi neden hala motorlara dahil edemedi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)