Çok sıkıştırdınız mı motoru? Terleme yapmış gibi gözüküyor. Blok kısmını iyice yıkayın, temizleyin. Bir 10-15 km sonra bir daha bakın akma, kokma, terleme var mı diye.
Yağ kaçağı da olsa en iyi ihtimal düzenli yağ ölçümüyle kontrol sağlayıp eksik varsa ekleyip sürmeye devam edersiniz, en kötüsü de conta değiştirir sıkıntınızı giderirsiniz.
Terlemeden biraz fazla gibi duruyor, ama çok sorun olmaz bence, yuvarlak olan kapak oradan çıkıyorsa kaçak oradan olabilir, yada iki tane duran civatadan. Kontrollü kullanmaya devam edin bence.
Yok aslında çok sıkıştırmıyorum genel olarak. Son bir kaç gündür 5 dk çalıştıktan sonra 130 kms hızlara çıkıyordum bir kaç kez fakat onlarda 1, 2 dakika sürmüyordu ondan yapmış olabilir mi? Bilemedim. Bugün deneyeceğim dediğinizi bakalım sorun olacak mı.
Evet bende o civatalardan şüphelendim gibi ama tabi bu konularda bilgim olmadığı için pekte anlayamadım. Kapak çıkıyor mu tam da bilmiyorum açıkçası. Mesaiden sonra bir yağ kontrolü yapacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Ben bunu servisin kafasına atsam acaba ne işlem yaparlar ? :(
bajajlarda kroniktir sıkıntı yok.ama kontrol edin terleme yapıyor siz silin orayı servise gösterip gözleyin durumunu yağ seviyesini vs.
Hiç dert etme. Hintlilerden yağ kaçaklarından şikayet etmeyen bir Hero markası kaldı. En iyi Hintli Hero olmasına rağmen onda da görülebilir. Yani bu durum bir Hint klasiği. Bajaj'da yıllar öncesinden bu şikayetleri biliyorum. Yalnız motora yüksek devir çevirttirmezsen pek sıkıntı olmaz. Mesela TVS Rtr200'de 100 km/h leri aşmadıkça yapmadığını yazmışlardı. Yağı temizle. Seviye kontrolü yap. Devam...
Bajaj klasigi bu sıkıştırınca bu oluyor 600-700 lira gibi bir maliyeti var ust contayi degistiriyorlar sorun cozuluyor.
Seviye kontrolü yaptım eksiği yok. Bende daha iyisi olsun istiyorum fakat malum ülke ekonomisi bizi buralara getiriyor. çinden iyidir diyorsun en azından alalım bunu sonra böyle can sıkan detaylar. tavsiyenize uyacağım teşekkür ederim.
Hocam sıkıştırmadan kastınız ani gaz açmalar sanırım doğrumudur? Yoksa uzun süreki yüksek rpm gibi mi? Ya bu conta işi için tüm motor iniyor mu? pek anlamıyorum bu işlerden.
Bu yag kacirma isi hintlilerde oluyor arada. Tr deki tvs200 lerin bircogu bunu yasadi. Hala da yasiyor.
Bajajda biraz daha seyrek var ama oluyor arada. Eski bajaj v15 motorum daha 10 bin km de tertermiz olmasina ve fazla sıkıştirmama ragmen contadan terleme yapiyordu.
Servise sormustum, ki servis fena degildi az bucuk anliyorlardi. Ayni durumda defalarca farkli motorda conta degistirdiklerini ama sorunun bi sure sonra tekrarladgini soylediler.
Bende hissedilir bir yag eksiltme yapmadigi icin sorun etmedim. Arada yagi kontrol ettim, devam..
Yüksek RPM uzun süre ışık yanıp sönüyor . Benim motor NS 160 .Çok güçlü bir motor değil farkında olmadan 120-130 km arasında uzun süre gidiyorum bazen.
Benim durum aşağıdaki gibiydi benzin deposu söküldü üst kapak açıldı .Conta değişti.Temizlendi.Bu kapak zaten açılan bir kapak 10000 km de bir sübap ayarı yapılıyor zaten .Motor 20000 de 2 kere açıldı .Sübap ayarı yaptırdım kapandı.Bir sıkıntı varsa daha da büyümeden müdahale en iyisi
Sanırım montajda bloğun üzerinde kalan yağ rüzgarın etkisiyle yayılmış hocam bu kafaya takacak bir şey şey değil , yere damlamıyorsa böyle lekeleri yağ kaçağı diye yorumlayıp biryerleri söktürmeni tavsiye etmem..
Hocam valla hiç redline yaptırmıyorum motora. Genelde vites aralıklarını bir tık erken atıyorum. 6bin devri görüyor görmüyor. O yüzden bende tam anlayamadım.
Hocam inşallah öyledir. damlatma görmedim henüz temizledim o kısmı bakalım tekrar karışlacak mıyız. :(
Nikk +1
Temizle, yine aynı miktarda terliyorsa, ölçümlerde hissedilecek kadar eksilme yoksa kafaya takılacak bir şey değil.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)