Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çift silindir ile tek silindir farki

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Merhaba

    İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.

    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum

    Anlayan, bilen var mı??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    250-300 km yolu nasıl bir güzergahta yapacaksınız? Otoban sürüşü mü? Dağ yolu mu? Şehir içi yoğun trafik mi? Sizin için ne önemli? ekonomi mi? Konfor mu? hız mı? Bu soruların cevaplarına göre motor seçiminiz şekillenecektir.

    Tek silindir makine de yolda kalacak diye bir hadise yok ancak commuter dediğimiz düşük hacimli tek silindir makinelerde otoban hızlarında sürmek için yüksek devir çevirmelisiniz, bu yüksek devir de eski tip, dandik motosikletlerde bol titreşim, vidaların gevşemesi, oranın buranın dağılması gibi sonuçlara sebebiyet verme potansiyeli var.
    zihnigonen, BOO_74 ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı SonyaDor113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.

    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum

    Anlayan, bilen var mı??
    Bana çok mantıklı gelmedi. Ben dominar 400 kullanıyorum, hiç öyle yolda kalacak gibi değil. Bunun yanında ktm 390 adv ve duke 390 da tek silindir. 250cclerin çoğu tek silindir. Millet onlarla bırak Türkiye’yi, dünyayı bile geziyor.
    espresso, BOO_74 ve SonyaDor113 bunu beğendiler.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Küçük hacimdeki motosikletlerle kısaca kıyaslama yaparsam
    Çift silindir artıları:
    -Motor yapıları yüksek hacimli motosikletlere benzer
    -Tek silindire göre çok daha yüksek performansa sahip olur
    Eksileri:
    -Alt devirleri tek silindirli motosikletlere göre zayıf olur
    -Gaz tepkisi tek silindirli motosikletlere göre zayıf olur
    -Yakıt tüketiminde fazladan silindir olduğu yakıt tüketimi fazla olur
    -Bakım maliyeti tek silindire göre fazla olur
    Tek silindirli motosikletin artılarınıda çift silindirli motosikletlerin eksilerinin zıttı olarak görebilirsiniz.
    Tek silindirli motosiklet yolda kalır mı? Kalmaz, isterse 6 silindirli Goldwing olsun bakımsızsa oda kalır. Burda kalmasından ziyade bahsedilen şey zannedersem dandik Çin malı motosikletlerde görülen şişme durumu onun haricindede kolay kolay motosikletler sizi yolda bırakmaz.
    TIGERSHARK, BOO_74, freasy ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı SonyaDor113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Kusura bakmayın, bomboş ve mantıklı hiçbir açıklaması olmayan bir laf. Uçak mı bu, tek silindir bozulunca diğeri sürüşe yeter mi sanıyor abiniz?

    İkisinin de birbirine avantajı ve dezavantajı var elbet. Ama olayın yukardaki malayani lafla bir alakası yok.

    Tek silindir daha maliyetsizdir. Ancak titreşim dezavantajı vardır.
    Çift silindir daha istisnai modeller ve durumlar dışında daha titreşimsiz ve kuvvetlidir, ancak yakıt tüketimi ve bakım maliyeti tek silindire göre nerdeyse çiftedir.

    Uzun yola uygunluk için silindirden ziyade ccyi düşünün. Örneğin 125-150cc ile devamlı 100-110 gidemezsiniz, motor için sağlıklı olmaz. Ancak 200cc pulsar ile 120-130 ile istediğiniz yere gidersiniz yormadan. İkisi de tek silindir. Bir çok uzun yol motoru var tek silindir.

    Tek veya çift, hatta dört silindir de olsa motorunuz, tek silindirdeki yolda bırakacak arıza, çok silindirde de her türlü yolda bırakır. Çift silindirin teki ateşlemeyi kesse yine yolda kalırsınız, motor ateşler, zar zor çalışır ancak yürümez.
    zihnigonen bunu beğendi.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    çift silindir tek silindir yakıt oranı küçük hacimde bir birine gayet yakındır cb250r 3.2 yaksa mt25 3.7 yakar .. oda yeni revizyon bloklu olan 2021 sonrası idi galiba onlar gayet az yakıyormuş..
    Tabii çift silindir motor daha güzel gider insanın gaz açası gelir oda yakıtı arttırır ama Buda kullanıcıya bağlı bir şey motorla ilgili değil ..

    Bakım maliyeti de aynıdır çok değişmez cb250r 1.5 litre yağ alıyorsa mt25 1.7-1.8 alsın yani parada çok fark etmez … gerisi bakım maliyetleri aynı çift silindir motorda iki yağ filtresi iki benzin filtresi 6 fren balatası yok tek silindirle aynı her şeyi buji bir tane fazla olur oda bir para değil .. gerçi oda değişti bajaj ktm gibi bloklarda 3 bujili sistemler falan var ..

    Kaliteli tek silindirli motorda normal güzel kullanılırsa hiç bir şey olmaz bende yıllar önce f650gs vardı çift bujili olan tek silindir olanlardan Kaya gibi makineydi..
    Halada yıllar geçti o makineler 20 yaşına geldi dolu temizi yollarda .. tıkır tıkır gidiyor.. yüksek hacim tek silindir makinenin avantajı akranı çift yada 4 silindirlilere göre çok az yakıyor ben o f650 de ekonomik kullanırsam 3 litreyi gördüğümü bilirim yardırsam bile en fazla 4.5 falan görmüşümdür ..

    Ama hep diyorum düşük hacim alıcaksam benimde önceliğim çift silindir olsun derim daha seri gider daha ataktır tek silindirlide tork vardır Buda avantajdır enduro adv tipi makine alıyorsan .. çift silindirli makinede seridir daha atik çeviktir ..
    2023 yılında hala bu tip konuların açılması bunları konuşmakta ayrı mevzu .. yani 20 yıldır şu konularda pek bir ilerleme kayıt edememişiz..
    BOO_74 bunu beğendi.

  7. #7
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı SonyaDor113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.

    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum

    Anlayan, bilen var mı??
    Bu soruya en iyi cevabı tek silindir Falcon 150 ile Kuzey avrupa ya kadar gidip dönen @yaşlıveacemi arkadaşımız verir.
    espresso, DickName ve tommygun bunu beğendiler.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    2020 dokinar 400 ug kullanciisiyim daha once mt 25 ve r 25 motorum oldu. Bu makinedeki gibi torku kuvvetli degillerdi. 1. Vitesi sehirince neredeyse kullanmiyorum gibi... dominar 400 titresim olayini ug modeliyle tamamen de çözmüş. Bu vesileyle tek silindir dominar 400ü şiddetle tavsiye ederim. Hele benimki gibi yesil renkse dadundan yenmez

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı SonyaDor113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    İki haftada bir 250-300km yol yapacağım bir model arıyorum.

    Bir abim çift silindir al tek silindirli motorlar yolda kalır demişti.
    Bu kadar fark eden ne olabilir merak ediyorum

    Anlayan, bilen var mı??
    Extrem bir durum ama abiniz doğru söylemiş , iki silindirden biri Afrika gibi bir coğrafyada pert olursa sağlam olanla devam edebilirsiniz , bir nevi aküsü dağ başında biten vitesli motoru vurdurup çalıştırmak gibi bir durum yani , scoterin aküsü bitse orada kalırsınız , tek silindirli bir motorlada kalırsınız..

  10. #10
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Tenere 660, nc700 benim bildiğim tek silindir ve uzun yollar gitmistir ama abiniz dediyse vardır bildiği

  11. #11
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenere 660, nc700 benim bildiğim tek silindir ve uzun yollar gitmistir ama abiniz dediyse vardır bildiği
    nc700 paralel çift silindir hocam. tenere 660 tek silindir ama tepsi gibi olduğundan alttan dan dun diye vuruyo kullanan kişiye.

    gelmişken soruya da cevap vereyim:
    tek silindirde tork fazla olur, haliyle çevik ve kıvrak olur. çift silindir yüksek top speed ve konfor açısından tek silindire göre daha avantajlı olur.
    F54 bunu beğendi.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yolda kalır diyen cahille tanışmak isterdim. Bizi de aydınlatırdı...

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenere 660, nc700 benim bildiğim tek silindir ve uzun yollar gitmistir ama abiniz dediyse vardır bildiği
    Şaka bir yana Nc.nin de tek silindir, düşük cc bir commuter kadar da az yaktığı doğrudur.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda kalır diyen cahille tanışmak isterdim. Bizi de aydınlatırdı...
    Adam cahil falan değil gayette tecrübeli biri ama 70 li 80 li yıllarda motor kullanmış olmalı , o yıllarda motorlar çok daha fazla arıza yapar yolda kalırdı , şimdi elektronik ateşlemeli enjeksiyonlu sistemler o kadar arıza vermediği için söylediği önemsiz kaldı , yukarıda da sebebini açıklamıştım..

  15. #15

    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250-300 km yolu nasıl bir güzergahta yapacaksınız? Otoban sürüşü mü? Dağ yolu mu? Şehir içi yoğun trafik mi? Sizin için ne önemli? ekonomi mi? Konfor mu? hız mı? Bu soruların cevaplarına göre motor seçiminiz şekillenecektir.

    Tek silindir makine de yolda kalacak diye bir hadise yok ancak commuter dediğimiz düşük hacimli tek silindir makinelerde otoban hızlarında sürmek için yüksek devir çevirmelisiniz, bu yüksek devir de eski tip, dandik motosikletlerde bol titreşim, vidaların gevşemesi, oranın buranın dağılması gibi sonuçlara sebebiyet verme potansiyeli var.
    300 km yolun büyük bir çoğunluğu otobanda yapmayı planlıyorum şehirler arası. 10 20 kmsi sadece şehir içinde olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

    Alıntı kivanc34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2020 dokinar 400 ug kullanciisiyim daha once mt 25 ve r 25 motorum oldu. Bu makinedeki gibi torku kuvvetli degillerdi. 1. Vitesi sehirince neredeyse kullanmiyorum gibi... dominar 400 titresim olayini ug modeliyle tamamen de çözmüş. Bu vesileyle tek silindir dominar 400ü şiddetle tavsiye ederim. Hele benimki gibi yesil renkse dadundan yenmez
    Dom400 modeline bakıyordum zaten. Sıfır modelini bulabilirsem almayı planıyorum.

  16. #16
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam cahil falan değil gayette tecrübeli biri ama 70 li 80 li yıllarda motor kullanmış olmalı , o yıllarda motorlar çok daha fazla arıza yapar yolda kalırdı , şimdi elektronik ateşlemeli enjeksiyonlu sistemler o kadar arıza vermediği için söylediği önemsiz kaldı , yukarıda da sebebini açıklamıştım..
    Bence de. Belki abinin aklına hava soğutmalı uzun mesafelerde şişen motorlar eski motorlar gelmiştir.

    Bu da benden olsun. Şuraya bir dip not bırakayım

    Tek silindirli motorlar virajda çift silindirli motorlara oranla daha güvenlidir. Arka tekeri kaydırma ihtimaliniz daha düşüktür.
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de. Belki abinin aklına hava soğutmalı uzun mesafelerde şişen motorlar eski motorlar gelmiştir.

    Bu da benden olsun. Şuraya bir dip not bırakayım

    Tek silindirli motorlar virajda çift silindirli motorlara oranla daha güvenlidir. Arka tekeri kaydırma ihtimaliniz daha düşüktür.
    Doğrudur üstad zaten bu sebeple pistonların krank açısını birbirine yaklaştırıyorlar..çok silindirli motorlar neredeyse tek silindir gibi çalışıyor..

  18. #18
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı _recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nc700 paralel çift silindir hocam. tenere 660 tek silindir ama tepsi gibi olduğundan alttan dan dun diye vuruyo kullanan kişiye.

    gelmişken soruya da cevap vereyim:
    tek silindirde tork fazla olur, haliyle çevik ve kıvrak olur. çift silindir yüksek top speed ve konfor açısından tek silindire göre daha avantajlı olur.
    Düzeltme bilgi için teşekkür ederim
    _recoo bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de. Belki abinin aklına hava soğutmalı uzun mesafelerde şişen motorlar eski motorlar gelmiştir.

    Bu da benden olsun. Şuraya bir dip not bırakayım

    Tek silindirli motorlar virajda çift silindirli motorlara oranla daha güvenlidir. Arka tekeri kaydırma ihtimaliniz daha düşüktür.
    Sebebini merak ettim acikcasi.. Mantik olarak dusunuyorum, ayni cc de 2 motordan biri tek silindir digeri cift silindir olsun.

    Tek silindir olan daha torklu delişmen, cift silindir yuksek devirde daha guclu olacaktir.

    Delişmen tek silindiri virajda guvenli yapan nedir tam olarak meraktan soruyorum.

  20. #20
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sebebini merak ettim acikcasi.. Mantik olarak dusunuyorum, ayni cc de 2 motordan biri tek silindir digeri cift silindir olsun.

    Tek silindir olan daha torklu delişmen, cift silindir yuksek devirde daha guclu olacaktir.

    Delişmen tek silindiri virajda guvenli yapan nedir tam olarak meraktan soruyorum.
    Motorlarda silindir sayısı arttıkça gaz verildiği anda ki tekerin dönmede ki seriliği artar (özel olarak vites tork oranları ayarlanmadı ise) silindir sayısı düştükçe bu azalır ve viraj esnasında gaza dokunduğunuzda silindirin yukarı patlama noktasına gidip gelmesi sırasında geçen (mikro diyebileceğimiz) sürede tekerleğe asfalta tutunması için bir süre sağlar ama silindir sayısı arttığında bu tam tersi olur. Bu yüzden Tek silindirli motorlar diğer türde motorlara oranla virajlarda arka tekeri gazdan dolayı kaydırma riski biraz daha düşüktür. Yalnız bu abartılacak bir seviyede değil küçük bir miktarda. Gider yatık motora dip gaz verirseniz tek silindirde kayar
    SonyaDor113 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)