Frenle beraber debriyaj kullanan birinin arabasına motoruna binmeyin derim arkadaşlar...Hey allahım sen koru...
Frenle beraber debriyaj kullanan birinin arabasına motoruna binmeyin derim arkadaşlar...Hey allahım sen koru...
https://www.ride2rideagain.com/ridin...%20go%20faster.
.During an emergency stop, the clutch is an extra control and will take away much needed concentration from the brakes - the important controls. In fact, if you pull the clutch in while you brake, it will just make you go faster.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
Hayır anlamadığım ben ışıklara yaklaşırken freni çok az kullanırım. 4 ten üçe bırak debriyajı, 3 ten 2 ye bırak debriyajı, hatta 2 den bire bırak debriyajı, birde tam silkeleyecek debriyaj boş. Siz nasıl duruyorsunuz ışıkta merak ettim. 4 tesin, hop debriyaj, boş ışıkta dur. Bu şekilde mi?
https://www.webbikeworld.com/improve-emergency-braking/
Nothing will slow you down faster than the front brake. Make sure you get the clutch in nice and early. Another good reason for whipping the clutch in is the tendency to keep the throttle on in a state of panic. I regularly reassure guilty motoDNA students that as long as the clutch is disengaged this doesn’t matter as the bike will not drive forward.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
ben mi anlatamıyorum yazdıklarımla sen mi anlamak istemiyorsun. ani panik frenden bahsediyoruz. normal yavaşlama durma değil...
son gönderdiğim videoyu izlersen aslında anlatmak istediğimi görsel bir video ile anlatıyor çok güzel.
o vieo da motorcu sağdan HIZLI giderken önünde motora çarpmamak için aynı anda fren debriyaja basıyor. çünkü motoru EN İYİ dururdan ön fren. e ön fren nerde sağ elindei yani sen tapa gaz gidiyorsun ve o anda elini gazdan çek sonra frene bas kaç sn ye geçecek düşüne biliyor musun? asıl o anda debriyaja tam basınca elin gazda kalmış olsa bile doğal olarak motor hareket etmek istemez. lütfen son gönderdiğim videoyu izler misin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
https://www.bikesales.com.au/editori...s-myths-56079/
If the rider has not throttled off during emergency braking, the bike will still drive forward against the brakes reducing the braking effectiveness.
Fact: 15 percent of motoDNA students still have some level of throttle on during their first emergency braking practice drill. In a real emergency this perxcentage is likely to rise.
Even worse, the bike will pitch less, which means less vertical load on the front tyre reducing the available grip. At motoDNA we teach students to pull the clutch in immediately when they apply the front brake, which negates this common issue.
Tips for braking
It’s possible to lock the front tyre by grabbing the brake lever too quickly, before the bike has had time to pitch.
So first get off the throttle and initiate braking; this causes the bike to pitch transferring weight and grip to the front tyre. Then squeeze the front lever progressively until you come to a stop. At the same time you will whip in the clutch, tapping down the gears until you are in first gear ready to escape from following four-wheel hazards, all this while applying light pressure on the rear brake.
It’s best to practice using the front brake and clutch to begin with, then introduce the rear brake and downshifts.
Sizin kaynaktan....Tamda benim az önce ışıklara gelirken yaptığım frenajı tavsiye ediyor, debriyajı sık yürü ya kulum demiyor...Yeni başlayanlara istinaden yazılmış bir yazı. En alta dikkatinizi çekerim, sonraki aşamada arka fren ve vites küçültmeye geçin diyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Herneyse dostum, çok uzadı, benim kaynaklarım motor freni olmazda olmaz diyor. Sizinle çok iyi bildiğim ve kullandığım frenaj konusunda daha fazla polemiğe girmek istemiyorum. Çok örnek verebilirim ama uzadı...
Konumuz normal yavaşlama durma değil. ANİ/PANİK fren. ikisi ap ayrı şey.. Bunu sende biliyorsun. neyse uzatmanın bir manası yok. Ben video ve yazılı bi sürü kaynak gösterdim ANİ/ACİL/PANİK fren için yapılması gerekenleri. İsteyen istediğini yapmakta özgür... İyi sürüşler..
Tartışmanın ortasına ev yapımı halis munis nar ekşisi olarak bi dalayım
Yarım debriyajı kullanmak önemli. Durmak için ayrı, seyir halindeyken düşük devirlerde vites düşmeyip, tekrar ivmelenmek farklı şeyler.
Motosiklette en güvenli yöntem, motor freni kullanmak. Ani duruşlarda yapabilabilecek en güzel şey erkenden debriyaja abanmamak, devir ve vitesi senkronlu düşürmeye çalışmak, olmuyorsa da durma noktasına yakın debriyaj kullanmak. Motosikletin stop etmesini istemeyiz, ani ve kıvrak hareket yapmak gerekebilir, ki gerekiyor da, tekrar gazı açmak, pek çok durumdan kurtarabilir sürücüyü.
Yani motorun tekrar devirlenmesini istiyorsak yarım debriyaj elzem, zaten yarım debriyajsız motor kullanan var mı ki?
https://youtu.be/_EEfke1eyng
Sen bu videoyu 5 kere izle. Cevaplarının fazlası burada.
Birde imkan bul bunun üstüne bi gs2 sürüş eğitimi al. Motor şakaya gelmez.
İstanbuldaysan murat denizhan hocayı tavsiye ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)