Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sürekli motosikleti stop ettiriyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ocak 2023
    Merhabalar, geçtiğimiz günlerde ilk motorumu aldım ve sürücü kursuna A2 ehliyeti için kaydoldum. Parkurun başında motosikleti kaldırırken sürekli ama sürekli stop ediyorum. Debriyaji elimden kaçırmamaya gayret ediyorum fakat ilk 15 dk bu şekilde geçiyor. Parkurun başında direkt slalom ile başlamam gerekiyor ve motosikleti kaldırdıktan 2 metre sonra 2.vitese atmam gerekiyor. Aradaki mesafe çok kısa olduğu için hemen 1 le kalkıp 2 ye atmam lazım ama motosiklet elimde kalıyor. Bu durumu nasıl kurtarabilirim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Iron 883
    sadece debriyajla kalkmaya çalışma hafiften gaz ver yavaş yavaş bırak 2. vitese atmana gerek yok eğer deneyimsizsen devir tutturamayabilirsin 2. viteste, zaten kurs motoru 1. viteste çek gazı gitsin 9-10 gibi hızlara düşmediğin sürece stop etmez, edecek gibi olursa da debriyajı sık yeniden kaldırır gibi hafif gaz ver yavaş yavaş bırak. neden 2. vitese atasın ki ayrıca slalom atarken?
    vedat35 bunu beğendi.

  3. #3
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Şöyle bir tavsiyem olacak. Her şeyden önce motorunun debriyaj kavrama noktasına alışman lazım. Bunun yolu şudur. Motorun yanında dur. Ayakta olduğun halde ellerin gidonda. Vites 1 de. Gazı açmadan debriyajı çok yavaş bırak. Öyle bir nokta vardır motor kavrama noktasına geldiğinde bir cm de olsa hareket eder. İşte o nokta kavrama noktasıdır. Sonra tekrar sık debriyajı. Sonra tekrarr çok yavaş bırak, motor bir cm hareket etsin. Amaç motorunun kavrama noktasını öğrenmen. Bu noktayı öğrendikten sonra motorla birlikte yürü. Tabi motor sana doğru 10 derece falan yatık olacak. iyice tart motoru. Belinden destek al motoru tutabilmek için.
    Kavrama noktasını öğrendin, stop ettirmeden motoru çok yavaş da olsa kaldırabiliyorsun. Şimdi motorla yürü. Debriyaj kontrolün artacak. Gerektiğinde sıkacak, gerektiğinde bırakacaksın.
    Bu şekilde de yürüyebildikten sonra, önce kafan döneceğin yere bakacak, sonra motoru döndüreceksin. Tabi hep motor sana hafif yaslı olacak ve birlikte hareket edeceksin.
    Bu çalışmayı iyice alışana kadar yap. Sonra stop etme sorunun ortadan kalkar. Motoruna alışmış olursun.
    Biraz karışık oldu ama umarım anlayabilmişsindir.

    Kurs motorlarının rolantisi yüksektir. Tüm parkuru 1. vitesle de geçebilirsin. Ama yukarıda bahsettiğim şekilde motoruna alışırsan gerektiğinde yarım debriyaj yaparak 8 çizme sırasında da büyük rahatlık sağlarsın.

    Kafanı boşalt rahatla, motoruna alıştıktan sonra iş daha da kolay olacak.
    burak r25 ve vedat35 bunu beğendiler.

  4. #4
    ozanturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Şehir
    istanbul bağcılar
    merhabalar vitesi 2 ye atmadan parkuru tamamlayabilirsiniz, vites atma telaşı size heyecan yaptırıyordur, kurs motorunda rahatlıkla az yüksek devirde de olsa tüm parkuru 1 de bile bitirebilirsiniz, ya da düzlüğe çıkınca vitese odaklanırsınız.
    vedat35 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    12 Ocak 2023
    Bana söylenene göre sınavda sınavda 2.vitese atmam şart. Parkur başlangıç çizgisinde 1.viteste kalkar kalkmaz 2 metre önümde slalom başlıyor ve orada 2.vitese atmam gerekiyor. Sınav da bu şekilde olacakmış.

  6. #6
    ozanturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Şehir
    istanbul bağcılar
    merhabalar, değerlendirme yapan hocalar kaçıncı viteste ne yaptığınıza bakmaz, zaten bakmak istese de bakamaz, yani motorun yanına gelip kaçta bu diyecek halleri yok. orada bi bilgi eksikliği ya da karmaşası olabilir.

    size genel motora ait şu nerede bu nerede diye evvela soracaklar, sonra parkura gireceksiniz, orada da ayağı yere basmamak, düşmemek, parkuru kazasız tamamlamak gerek. sonrasında da sokağa çıkıp orada aynı şekilde trafik kurallarına uyarak sürmeniz beklenecek, orada mesela sinyal vermemek direk kalmanıza sebep olur.

    işte o noktada sokağa çıktığınızda 1nci vites yetmeyecek ve 2 ye almanız gerekecek A2 de cc olarak düşük kullanacağınız için o da, ben A ehliyetinde 600 ccde tüm trafik aşamasını da 1 de tamamlamıştım.

    bence bi kurs ile bir daha konuşun slalom vb. aşamasında vites konusunda sizi aydınlatsınlar.
    doberman ve vedat35 bunu beğendiler.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Parkura başlamadan önce motor çalışırken vitese tak ayakların yerde debriyajı yarım bırak çek yarım bırak çek bunu 5-6 defa tekrarla , sonra motorun hafifçe ileri hareketlendiği debriyaj noktasına elin alışmış olacaktır , gerekirse onlarca defa tekrarla , debriyajı yarım bırak motor biraz kıpırdadığında çek , tekrarlar bittikten sonra artık kalkış yapmak için debriyajı yarım bırak motor kıpırdadığında hafif gazla ilerlemeye başla ayaklarını topla ikiye at devam..
    vedat35 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    motoru stop ettiren şey zaten hareket ettiği andaki hatalardır. kavrama noktasını 2 çubukla belirtirsek.

    -|-|-

    2. çubuk kavrama noktası diyelim sen kavrama noktasına kadar yani 2. çubuğa kadar çok ani çok hızlı birden nasıl dersen de aniden debriyajı bırakabilirsin problem olmaz. asıl önemli olan şey tam olarak kavrama noktasıdır. kavrama noktasında araç hareket eder. araç haerket ettiği an senin en titiz ve en dikkatli olman gereken yer. elinden ani bırakamazsın. motor hareket ediyor diye bırakamazsın birden. bak yukarıda da dedim. sen kavrama notkasına kadar çok hızlı bırakabilirsin ama kavrama noktasından sonra çok narin olmalısın. motosiklet kalkmaya başlasın gaz da adam akıllı almaya başlasın birkaç metre sonra tam olarak bırakırsın. o birkaç dakika yavaş yavaş bırak stop etmez.

    özetle, kavrama noktasına kadar nasıl bıraktığının önemi yok ama sonrası çok önemli.
    ancak nacizane tavsiyem debriyajla kalkma.
    hem motorda hem arabada ben debriyaj ve gazı aynı anda yapan biriyim. hele motorda debriyajla kalkmak baştan saçmalık zaten ayakfreni var motorun kayması mümkün değil yokuşta dahi.
    gazı vermeye başladığın an debriyajı bırakmaya başlayacaksın motor hareket ederken daha da narin debriyajı bırakacaksın. bu kadar.

    son olarak başka bir şey de diyebilirim. kavrama noktasının nerede olduğu ve bunu bilmen vs gerekmiyor benim yöntemimde.
    gazı ver aynı anda debriyajdan çek yavaş yavaş. zaten kalkarsın. kavrama noktasına alışmak sana hızlı kalkma avantajı sağlar yukarıda da dedim. kavramaya kadar ani bırakırsın pat diye salisede kalkarsın ardından hareket ettiği anki sürede çok yavaş ve narin davranırsın. evet yüzkez dedim ama işte o an stop eder narin olmazsan.

    bak işte bu çokomelli. küpe et.
    vedat35 bunu beğendi.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Gazı biraz fazla verip debriyajı yavaşça çekerek kaldırana kadar o ilişkiyi kurabilirsiniz ama sorun sizde değil motosiklettede olabilir sebebi ise kurs motosikleti bakımsızsa bu durumu yaşarsınız. En basitinden örnek verecek olursam kullandığınız motosikletin debriyajı yanıksa kavrama noktası değişkenlik gösterir ve size kalkışlarda ani tepkiler göstererek stop ettirir.
    vedat35 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)