Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İkinci El Motosiklet Alacaklara Tavsiyeler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    yıllardır motosiklet kullanan ve çok fazla motosiklet değiştirmiş biri olarak, bu konuda rehber olmak isterim.

    öncelikle belirtmeliyim ki, ikinci el motosiklet almak başlı başına bir iş. şüpheci olmak çok önemli. bu zamana kadar hem kendime, hem arkadaşlarıma motosiklet almaya gittim ve binbir çeşit insanla uğraştım. sadece teknik değil, genel olarak da ele alacağım.

    birinci bölüm - motosikleti almaya gitmeden önce.
    bir motosiklet ilanına baktınız ve beğendiniz;

    -ilanın açıklamasını, fiyatını, ilan numarasını ve fotoğraflarını ekran görüntüsü alın.

    -bir motosiklete bakmaya gideceğim zaman kesinlikle ve kesinlikle zaman sınırıyla gitmem. yani "o saatte işten çıkıyorum, sonra noter kapanır" falan mevzularından bahsediyorsa, kulağınızı tıkayın ve vakit sorununuzun olmadığını söyleyin. bir gece kalırım, yarın alırım diyebilirsiniz.

    -motosikleti kesinlikle 'soğuk' yani motoru çalıştırılmamış hâlde görmeye giderim. bunu mutlaka bakmaya gitmeden bir gün önce satıcıya belirtin. motor çalıştırılmasın, olduğu yerde görün. çünkü eğer motosikletin motor kısmında bir arıza varsa, motosiklet soğukken çalıştırıldığında belli edebilir, ses yapabilir fakat ısınınca toparlayabilir ve o ses gelmeyebilir. ama aslında arızalıdır.

    -motosikleti geleceğiniz gün için yıkamasını isteyin. motosikletin üstündeki kirler ve tozlar kusur gizler. bu sebeple yıkanmış olarak görmek istediğinizi belirtin.

    -almaya gideceğiniz motosiklette performans egzozu varsa ve susturucusu takılı değilse mutlaka şüpheye düşün. egzoz, motordan gelen sesleri duymanıza engel olacağı için, motorda bir arıza olma ihtimali yüksek olacaktır. daha önce, sırf bu sesler duyulmasın diye egzoz takılmış bir motosiklete denk geldim. bu sebeple motosikleti almaya gitmeden yanınıza mutlaka bir bez alın. sebebine geleceğiz.

    -bir motosikletin hasar kayıtsız olduğu kazasız olduğu anlamına gelmez. tabii kazalı olduğu anlamına da gelmez ama şüpheciliği elden bırakmıyoruz. motosikleti almaya gitmeden mutlaka ruhsatın fotoğrafını talep edin. ve şase numarasından hasar kaydı ve tüvtürk muayene km sorgulama sayfasından sorgu yapın. fotoğrafı silmeyin, lazım olacak.

    -kapora dediğiniz şey, adamı bağlamaktır. yarın gidip alacağınız motosiklet için kapora göndermeyin. ben çok nadir bu zamana kadar kapora gönderdim. uçak bileti veya otobüs bileti göndermeniz yeterli olmalı karşı taraf için. fakat adamı 1 hafta bağlayacaksanız ve bekletecekseniz, bir kapora göndermeniz uygun düşer. kapora sözdür ve ciddiyetinizi gösterir. tekrarlıyorum, yarın gidip alacağınız bir motosiklet için veya kararsız kaldığınız bir motosiklet için göndermeniz pek mantıklı değil.

    bölüm 2 - motosikletin yanına vardınız

    alt bölüm 1 - motosiklet çalıştırılmadan yapılan kontroller.
    -motosikletin ruhsatını isteyin ve ruhsatla motosikletin motor numarasını ve şase numarasını karşılaştırın. scooterlarda şase numaraları saçma sapan yerlerde oluyor, gitmeden googleda aratın mutlaka örneğin (kymco people s vin number) gibisinden. çoğu motosiklette şase numarası motosikletin ön tarafında mesnet bağlantısının olduğu noktada sağda veya solda oluyor.
    bu ruhsat karşılaştırmadan sonra bir sorun yoksa devam edelim.

    -ön amortisörlere bakarak başlayalım. siz gelmeden önce temizlenmiş olabileceği endişesiyle, motosiklete oturarak ön amortisörleri daldırıp çıkarın 5-6 kez. sonra amortisör kısmına eğilip kovan kısmından herhangi bir yağ geliyor mu, onu inceleyin. elinizi amortisöre koyduğunuzda temiz bir yüzey olmalı. herhangi bir yağ geliyorsa ön amortisör patlaktır.

    ön amortisörlerin göz kararı yamukluklarını kontrol edin. dümdüz ve ip gibi durmalıdır.

    amortisörlerin mesnete bağlanan civatalarını kontrol edin. eğer civatalarda söküldüğüne dair izler varsa motosikletin kilometresiyle karşılaştırarak bunun değerlendirmesini yapın. örneğin 5 bin kmdeki bir motorun ön amortisörünün sökülmesi çok anlamsızdır. belki sahibi tek teker yaparken amortisör keçesini patlatmıştır ve bu sebeple açılmış ve keçe değişimi yapılmıştır.
    ha belki de, çukurlu bir yoldan geçerken amortisör patlamıştır ve keçe değişimi yapılmıştır. değerlendirmeyi size bırakıyorum.

    arka amortisörde akmış bir yağ var mı onu kontrol edin. dışarıdan başka bir kontrol yapmak zor arka amortisöre.

    -frenler
    disk ile kaliper arasına bakarak balata kalınlığına bakın. kaliteli balataların bir hayli pahalı olduğunu unutmayın. balata seviyesi azsa,bunu satıcıya belirtin. bu balata kontrolünü tüm diskler için yapın.

    diskleri kontrol edin. disklerin kalınlığını kontrol edin. diskin üzerinde parmağınızı gezdirin. tamamiyle pürüzsüz olmalı. bazı noktalarında dalgalanmaları veya derin girintiler hissediyorsa parmağınız o diskin ya ömrü bitmiştir, ya kötü kullanımdan dolayı çöp olmuştur. ufak çizikler çok önemli değildir, yüksek kmlerde normaldir. diski kötü durumda olan bi motosiklete genel olarak eksi puan veririm. çünkü "fren gibi hayati bir konuyla ilgilenmeyen adam, daha nelerle ilgilenmemiştir acaba?" diye düşünürüm.

    fren hidroliklerinin renklerini ve miktarlarını kontrol edin. hidroliği siyah olan, miktarı eksik olan motosikletlerde yukarıda dediğim gibi eksi puandır.

    -lastikler
    şimdi burda iki husus var. lastiğin motosiklete takıldığı zaman ve lastiğin tarihi.
    lastik tarihi çok önemlidir. fakat lastik doğru koşullarda saklandığı müddetçe 3-4 senelik lastik bile kullanılabilir.
    fakat lastiklerin görüntüsü çok iyi de olsa, hatta hiç kullanılmamış bile olsa motosikletin üzerine takıldıktan -uzmanlara göre- 5 sene sonra ömrü biter. kauçuk sertleşir ve özelliğini kaybeder. bana göre bi motosikletin lastik ömrü, motosiklete takıldıktan 3 sene sonra biter. sert lastikle motosiklet kullanmaya karşıyım. siz yine de uzmanları dinleyebilirsiniz.

    sonuç olarak lastikleri ve tarihlerini kontrol edin. 2023 yılındayken, lastiğin 2022 üretim olduğunu görüyorsanız, o lastik 2021de takılmamıştır. gönül rahatlığıyla kullanın.

    -zincir dişli / şaft / kayış
    zincir ve dişliyi iyice kontrol edin. temiz bir zincir dişli, motosiklet sahibinin temiz ve hassas olduğunu gösterir. ama temizliğinde daha önemlisi zincir ve dişlinin sağlığıdır. dişlilerin diş kısımları sivri olmalıdır. büyük ovalleşmeler varsa dişli bitmiştir. aynı zamanda zincirin germe payına da maşadan bakılmalıdır. sondaysa, zincirde bitmiştir. bu germe payı her motosiklet için farklı göründüğü için burdan bir örnek vermem doğru olmayacaktır.

    şaft kontrolünün bir serviste yapılması daha doğru olur. zaten şafta bakabilecek bir arkadaşın burda bu yazıyı okuyor olduğunu düşünmüyorum.

    kayışlı motosiklet çok olmasa da yine de var, bmw'nin f800gt serisi örneğin. kayışlar genelde 60 bin km ve 5 sene gidiyor. dışarıdan sertlik durumuna bakmanız mühim. kayış çok sertse ömrü bitmiştir ve yolda bırakmak üzeredir. unutmayın, kayış hiç kullanılmasa bile, kauçuğun özelliğini yitirmesinden dolayı 5 senede 1 değişmesi gerekir. ducati'nin desmodronic motorlarındaki kayışlar içinde geçerli bunlar fakat şu an bahsettiğimiz kayış, o kayış değil.

    -kozmetik kontrol
    öncelikle kozmetikteki her şey çözülür bu sebeple en önemlisine ve çözülemeyecek olana bakmak lazım o da, şase veya şasi, hangisi doğruysa.
    motosiklet üzerinden koltuğu veya koltukları sökün, çantaları da sökün.
    şasede fabrikasyon kaynakların olduğu noktaları bulun ve fabrikanın kaynağı nasıl yaptığını hızlıca anlayın. sonra komple şaseyi parmağınızı koyarak gezin. fabrikasyon dışı bir kaynak arayın. ayrıca şasede boya çatlağı veya paslanma görürseniz de bu büyük bir sorun demektir.
    ayrıca, bazı motosikletlere topcase takıldığında ve topcase içine fazla yük koyulduğunda çanta demirinin bağlandığı noktalarda şasenin esnediği veya çatladığı olabiliyor. dominar 400de ve crfte gözlerimle gördüm bunu. çok ufak müdahaleler ile eski haline döndürülebiliyor oralar. yani arka taraf ön taraf kadar önemli değil. hatta bir çok motosiklette arka taraf şaseye kaynaklı değil, bağlantı noktalarından civatalarla bağlıdır. bu da bize demektir ki, "buraya bir şey olursa, sadece arka kısmı satın alıp değiştirebilirsiniz."
    o yüzden odaklanmamız gereken ön taraftır. bu yukarıdaki mesaj demek değildir ki "arka komple yamuk olsa da sorun değil" hayır bunu demiyorum. sadece, ön tarafta sorun olsa komple almaktan vazgeçerim. fakat arkadaki sorun bir çanta demiri çatlağıysa pek sorun etmem.

    ben boya kontrolü yapan biri değilim. yani bir motosikletin boyalı olduğunu anlayabilirim ama 2006 model motosiklette "boya olmasın" falan gibi takıntılarım yok. çizilsin ve boyansın benim için sorun değil. sadece kazadan dolayı mı boyanmış yoksa ufak bir devrilmeden dolayı mı bu kontrolü yaparım. bu sebeple grenajlarla vakit geçirmek yerine, kafa demirine odaklanın. motosiklet ön kafa demirinde yamukluk varsa kafadan girmiştir. pek yaklaşmam o motosiklete.
    sağa sola devrilmeler olur.
    bu devrilmeleri anlamak da çok zor değil, aynaların köşeleri, manetlerin ve denge topuzlarının kenarlarında çiziklere odaklanın. scooterlarda marşbiyellere bakın. aynı zamanda egzoz korumaları da bir çok devrilmeyi gösterebilir.
    varsa koruma demiri çizikleri de bunları gösterir.
    fakat dediğim gibi, bu devrilmeler(sürüklenme değil) motosikleti almama engel olacak şeyler değiller.

    -kilometreyi tabii ki anlamak mümkün değil fakat bir kaç şey değerlendirmek için ipucu verecektir.
    örneğin ayak pegleri, 10 bin kmde bir motosiklette o plastiklerin erimesi mümkün değildir.
    elcikler, koltuk vs gibi görsel şeyler kilometre hakkında değerlendirme yapmanıza yardımcı olur. ayrıca her zaman kilometre/bakım olayına dikkat edin. yani adam 5 bin kilometrede zincir dişli değiştirdim diyorsa, biraz uzak durun. 5 binde zincir dişliyi bitirmesi için, yani ciddi bir taciz vakası diyelim. ha diğer taraftan bakarsak, belki de motosiklet 5 binde değildir? bu tarz ipuçlarını yakalamak için satıcıyı bol bol dinlemek gerekir.

    -motoru hâla çalıştırmadık ama motoru çalışmadan da kontrol edebiliriz.
    motorun -görebiliyorsanız- üst kapak contasına bakın. 20-30 bin kilometredeki bir motorda üst kapak contasında sızıntı olmamalı. ayrıca civatalar ellenmemiş olmalıdır. 40-50 bine gelip hâla ellenmemiş üst kapak varsa o da pek iyi bir şey değil. yani motorun zamanı geldiğinde ellenmemiş olması iyi bir şey değil.

    genelde supersport gibi makinelerde grenajlardan dolayı iç taraf görünmediği için kontrol şansı daha az oluyor. onlar daha dikkatli olmalılar.

    motosiklet alt kısmına eğilin ve kartelden bir damlama olup olmadığına bakın.

    -elektronik kontrolü
    motosikletin tüm elektroniklerini, varsa amortisör ayarlarını, bluetooth cihaz eşleştirmelerini, benzin göstergesi gibi kısımlarını inceleyin.

    alt bölüm 2 - motosikleti çalıştırdıktan sonra yapılan kontroller.

    -marşa basarken motor marşta zorlanıyor mu ona dikkat edin, hatta çalıştırdıktan hemen sonra stop edin tekrar marşa basın.

    -egzoz konusunda bir şeyler söylemiştim yukarıda. eğer egzoz varsa motorun egzozuna bezi kapatıp 4-5 saniye dinleyin. sonra bezi alın. normal çalışsın biraz daha dinleyin. tekrar bezi koyun egzoza ve yine dinleyin. egzozu kapatınca tüm motor sesleri daha iyi duyulacaktır.

    -motosiklet ritimli çalışmalı. araya ritim bozan şeyler girmemeli. buna dikkat edin.

    -motosiklet ısınana kadar çalışsın. bu sırada bezin temiz olduğunu varsayarsak, duman atma ve yağ yakma var mı onu kontrol edin bezle.

    -motosiklete binip hareket etmeye başlamadan ufak bir debriyaj kontrolü yapın. debriyajı çekmenize rağmen motor gitmeye eğimliyse debriyaj balatası bitiyor olabilir.

    -harekete geçtikten sonra ilk denemeniz gereken şey şanzıman. vitesleri defalarca değiştirin.

    -motorun ivmelenmesini deneyin.

    -frene bastığınızda "tak" diye bir ses gelip sonra fren devreye giriyorsa ön mesnette boşluk olabilir.

    -frene bastığınızda yumuşak bir şekilde duruyor olmanız gerek. en ufak bir sarsıntı, titretme olmamalı. titreme falan yapıyorsa disk yamuk olabilir.

    -varsa absyi test edin.

    -biraz hızlanıp gidonu bırakın, motosikletin ip gibi dümdüz gitmesi gerekir.(çanta vs yoksa.)

    bölüm 3 - satış


    tekraren belirtmek gerekirse, satışa giderken mutlaka aldığınız motosikletin şase numarasıyla, ruhsattaki şase numarası aynı olmalıdır. dikkatli olmakta fayda var.

    not: unuttuğum kısımlar olabilir, mesajla uyaranlar olursa, zenginleştiririz. çünkü yazıyı yazarken bile "aa şunu unuttum" dediğim kısımları kendi kendime ekledim.
    LynXMaSTeR, M.balibey, meteha93 ve 13 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Güzel bir çalışma olmuş. Emeğinize sağlık.

    Çorbada benimde tuzum olsun. Otomobili üç yaşında motosikleti mümkünse sıfır alacaksın.

    Not: Üç yaşında ki otomobil zaten yeterince değer kaybetmiş oluyor daha sonra satmak istediğinizde zarar etme ihtimaliniz çok düşük hatta reel düşünürsen üç, beş te kar ediyorsun.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir çalışma olmuş. Emeğinize sağlık.

    Çorbada benimde tuzum olsun. Otomobili üç yaşında motosikleti mümkünse sıfır alacaksın.

    Not: Üç yaşında ki otomobil zaten yeterince değer kaybetmiş oluyor daha sonra satmak istediğinizde zarar etme ihtimaliniz çok düşük hatta reel düşünürsen üç, beş te kar ediyorsun.
    Teşekkür ederim, fakat katılmıyorum. Tabii ki sıfır alınması daha iyi olur. Lâkin fiyatı sıfırına göre çok daha uygun olan temiz kullanılmış ve bakımlı bir motosikleti tercih edebilirim. Burda en büyük kriter fiyat. Fiyat cazipse, gidip temiz mi, düzgün mü diye bakarım. Eğer o da tamamsa, alınır. Neden alınmasın?
    meteha93 bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Eline emeğine sağlık, 2. el motosiklet almayı düşünenler için süper bir rehber olmuş.
    Mamba09 bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    motoru kimden alacağınıza bakın,aşırı iddialı,argo konuşan,apaçi tayfadan,teknik bilgisi olmayan,masraftan kaçındığı belli olan tiplerden uzak durun.beş el,beş il değiştirmiş motoru 10 yıl önce alınmış plakası ile kullananları da çok anlamış değilim.
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Elinize sağlık, eski model olanlar icin ben de biseyler karalamistim

    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...mi-konusu.html

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık, eski model olanlar icin ben de biseyler karalamistim

    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...mi-konusu.html
    Bu çok daha detaylıymış. Beğeneyim dedim fakat önceden beğenmişim meğersem. Elinize sağlık.

  8. #8

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Süper paylaşım, Teşekkürler.

  9. #9

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    harika paylaşım. teşekkürler. gerçi ben bu kadar kontrolü yapamam muhtemelen o yüzden de kazık yememek için hep sıfır alternatiflere bakmak zorunda kalıyorum
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu çok daha detaylıymış. Beğeneyim dedim fakat önceden beğenmişim meğersem. Elinize sağlık.
    Teşekkür ederim

  11. #11
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Motorun yıkanmasını söylemişsin ama buda insanı yanıltır neden dersen motor kirli ise nerde yağ kaçağı varsa belli eder kendini, temiz iken çizikleri kirli iken yağ kaçakları daha net belli olur.
    F54 bunu beğendi.

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yıkanmasını söylemişsin ama buda insanı yanıltır neden dersen motor kirli ise nerde yağ kaçağı varsa belli eder kendini, temiz iken çizikleri kirli iken yağ kaçakları daha net belli olur.
    Siz de haklısınız. Fakat yağ kaçakları motosikleti tekrar çalıştıracağımız için tekrar bir şekilde fark edilebilir diye düşünüyorum. Aslında iki ucu b.klu değnek gibi şu an. Yıkasak başka, yıkamasak başka.

  13. #13
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Fazlaca detaylı ve güzel bir anlatım olmuş fakat benim nezdimde profesyonelce bir yaklaşım mevcut. Konuya yorum yapan kişilerden kısmen en az deneyime sahip olduğumdan mütevellit, ilk alacağım zaman bu yorumları okusam bile o anın heyecanı ile kazıklanma ihtimalim bayağı yüksek(evet bir yaşanmışlık var)

    Bugüne kadar iki alım gerçekleştirdim ve evet ilk alımımdan dolayı sorunlar yaşadım ve tecrübeyi belli bir bedel karşılığında almış olduk.

    Tavsiyelerim;

    1-İlanlardan bakarken motosikletin görünüşü ve çekilen resimler zaten kullanıcı profilini aşağı yukarı ortaya koyuyor. Özellikle motorun üstünde instagram linki bulunan ilanlar var. Bu durum eğer var ise zaten profilinde kullanırken ki en az bir iki video vardır, kişinin karakterini buradan anlarsınız zaten.

    2- Aynı il veya farklı il ilçe fark etmeksizin, beğendiğiniz aracın sahibini aramadan önce motosiklete eksper yapabilecek kabiliyette ve nitelikte servislere göz atın. Göz attığınız servisler mümkün olduğunca satıcıdan uzak lokasyonlar da olmasını tavsiye ediyorum. Sebebi çok basit ahbaplık yada tanışıklık olmamasını istiyoruz. İlan sahibini aradığınızda tavırlarından da kıllanmıyorsanız ilgili yere götürmesini talep edin, eğer caz cuz "orası uzak iyi değil şöyle böyle" diyorsa telefonu kapatabilirsiniz direktmen. Götürmeyi kabul etmesi durumunda arkadaştan ruhsat resmini isteyin ilgili servisi arayıp motosiklet için, ruhsatın resmini gönderin ve randevu alın ücretini ibana atacağınızı söyleyin zaten genelde hepsi yardımcı oluyor bu konuda.(tabi satıcının bahsettiği durumlar haricinde bir şey çıkarsa servis ücretinin onun tarafından size gönderileceği konusunda anlaşmanız önemli)

    3-Daha önce hiç al sat yapmamış birinin korkulu rüyası noter olacaktır, birçok dolandırıcılık hikayesi görüyoruz. Servis ne kadar bakmış olsada gerçekten doğru motoru mu alıyorsunuz şase kontrollerini yine ve yine yapın. Kişinin hangi banka hesaplarının olduğunu öğrenin ve ortak bir bankaya aktarın paranızı. Farklı bankalardan farklı bankalara transferler uzun sürer gereksiz bir gerilim oluşur ortamda, aynı zamanda limit sınırlarında gönderirsiniz vs. Ruhsat sahibi kim ise paranın alacağı hesapta o olmalı. "Benim o bankada kaydım yok ama kaynımın var sen kaynımın hesabına gönder" vs. gibi söylemlere bulaşmayın. Parayı gönderirken plaka ve şase numarasını alış veriş karşılığında paranın gönderildiğini yazın. Para karşı tarafa geçtikten sonra imza atılır zaten noterdeki arkadaş sorar ödeme işlemlerinizi tamamladınız mı diye, sonra verir kağıtları.

    Birçok insan uğraştırıcı vs diyebilir kendi yorumudur. Erkek eşekle ilgili sevdiğim bir söz var bu sebepten dolayı işimi garantiye almayı seviyorum diyelim
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    benimde alırken ve satarken önerilerim şunlar olur:
    motoru ilk kontrol ettiğinizde şase numarasının fotoğrafını çekin, eksper yapıldıktan sonra noter aşamasında yada motoru test ederken kaşla göz arasında motor değiştirenler olduğunu duymuştum.

    kaparo göndermeden önce motorun ruhsatını ve alıcının kimliğini kontrol edin ve kaparoyu sadece o isim soyisime ait hesap numarasına gönderin.
    tam tersi yalnızca devir vereceğiniz kişiden gelecek havale/eft yi kabul edin.
    başkasının adına devir/havale isteyen kişilere kesinlikle itibar etmeyin.

    motorunuzu kontrol etmek, test sürüşü yapmak isteyen birisi olursa ve kabul ederseniz mutlaka yeterli ehliyetinin olup olmadığını kontrol edin, ehliyetsiz birisi test aşamasında ölümlü/yaralanmalı kazaya karışabilir.

    ekspere sokacağınız yere siz karar verin, kem küm ediyorsa, kabul etmiyorsa hayatta başarılar dileyip ayrılın.

  15. #15
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Ben alırken hiç eksper yaptırmadım. Süreç ile ilgili bikaç sorum var:

    -Satıcıyla beraber motoru alıp ekpertiz yapacak yere gittiğinizde direk alıyorlar mı yoksa önceden randevu/ücret gerekir mi? Randevu almışsan ama motoru ilk incelediğinde almaktan vazgeçmişsen ekpere mahçup olmazmıyız?

    -Motora bakmaları aşağı yukarı ne kadar sürer? Ne gibi incelemelerde bulunuyorlar?

    -Motorda satıcının bahsetmediği bi sorun çıkarsa ve satıcı ekspere parayı ödemeyi reddederse ne olacak? Eksper olayı devralıp ücretini satıcıdan mı talep edecek yoksa kim öderse ödesin aranızda halledin mi diyecek?Böyle bir durum başa gelirse ne yapmalı?

    -Eksper ücreti şu an aşağı yukarı ne kadardır, marka modele ya da işin uzunluğuna göre farkeder mi?

    Deneyimli arkadaşlar aydınlatırsa çok makbule geçer.

  16. #16
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Alıntı R4DON adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben alırken hiç eksper yaptırmadım. Süreç ile ilgili bikaç sorum var:

    -Satıcıyla beraber motoru alıp ekpertiz yapacak yere gittiğinizde direk alıyorlar mı yoksa önceden randevu/ücret gerekir mi? Randevu almışsan ama motoru ilk incelediğinde almaktan vazgeçmişsen ekpere mahçup olmazmıyız?

    -Motora bakmaları aşağı yukarı ne kadar sürer? Ne gibi incelemelerde bulunuyorlar?

    -Motorda satıcının bahsetmediği bi sorun çıkarsa ve satıcı ekspere parayı ödemeyi reddederse ne olacak? Eksper olayı devralıp ücretini satıcıdan mı talep edecek yoksa kim öderse ödesin aranızda halledin mi diyecek?Böyle bir durum başa gelirse ne yapmalı?

    -Eksper ücreti şu an aşağı yukarı ne kadardır, marka modele ya da işin uzunluğuna göre farkeder mi?

    Deneyimli arkadaşlar aydınlatırsa çok makbule geçer.
    -Bu servise göre değişir, zaten süreç eksper gibi değil zaten herhangi bir evrak vs. vermiyorlar yani aldın 100 metre gittin sorun yaşadın eksperi sorumlu tutamazsın araçlarda olduğu gibi. Bu sadece "abi ben anlamam sen motora alıcı gözle bir bak" demektir. Yada sezonluk bakıma götürüp "abi eksiği sorunu var mı bakar mısın?" demek gibidir zaten çok cüzi miktarlar alırlar.

    -İncelemeler yine servise göre değişiyor ama hem kozmetik hem de değişen parça biçiminden kontrol yapıyorlar. Yamahanın yetkili servislerinin kendilerine ait kullandıkları aşamalı test sonuçları var ve arayarak bakım aralıklarını değişik parça durumlarını vs de ilk aramanızda söylerler ama diğer markalarda bu durum söz konusu değil bu sebepten götüreceğiniz firmayı önce sizin araştırıp, arayıp yapar mısınız demeniz gerekiyor.

    -Ekspere zaten gitmesini istediğinizden dolayı daha işleme almadan ödemeyi siz yaparsınız, satıcınında satmaya zaten gönlü olduğundan oluşan probleme karşılık servis bir fiyat biçer. ister fiyattan düşülür isterse de satıcı karşılar bu durumu. Tabi banane kardeşim ben vermem derse yapabileceğiniz çok bir şey olmaz. Ama alıp kazıklanmaktansa 200-300 tlyi riske atmaya değer.

    -En baba servisin bile 1000 tlyi geçmez. Dilersen meraktan herhangi bir yamaha yetkili servisini ara ekspere motor getireceğim ne kadar diye sorarsan söylerler. Tavan fiyat onlardadır zaten tahminimce

  17. #17
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Alıntı sedattemiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Bu servise göre değişir, zaten süreç eksper gibi değil zaten herhangi bir evrak vs. vermiyorlar yani aldın 100 metre gittin sorun yaşadın eksperi sorumlu tutamazsın araçlarda olduğu gibi. Bu sadece "abi ben anlamam sen motora alıcı gözle bir bak" demektir. Yada sezonluk bakıma götürüp "abi eksiği sorunu var mı bakar mısın?" demek gibidir zaten çok cüzi miktarlar alırlar.

    -İncelemeler yine servise göre değişiyor ama hem kozmetik hem de değişen parça biçiminden kontrol yapıyorlar. Yamahanın yetkili servislerinin kendilerine ait kullandıkları aşamalı test sonuçları var ve arayarak bakım aralıklarını değişik parça durumlarını vs de ilk aramanızda söylerler ama diğer markalarda bu durum söz konusu değil bu sebepten götüreceğiniz firmayı önce sizin araştırıp, arayıp yapar mısınız demeniz gerekiyor.

    -Ekspere zaten gitmesini istediğinizden dolayı daha işleme almadan ödemeyi siz yaparsınız, satıcınında satmaya zaten gönlü olduğundan oluşan probleme karşılık servis bir fiyat biçer. ister fiyattan düşülür isterse de satıcı karşılar bu durumu. Tabi banane kardeşim ben vermem derse yapabileceğiniz çok bir şey olmaz. Ama alıp kazıklanmaktansa 200-300 tlyi riske atmaya değer.

    -En baba servisin bile 1000 tlyi geçmez. Dilersen meraktan herhangi bir yamaha yetkili servisini ara ekspere motor getireceğim ne kadar diye sorarsan söylerler. Tavan fiyat onlardadır zaten tahminimce
    Anladım teşekkür ederim.

  18. #18
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    güzel bilgilendirme olmuş, teşekkürler.

  19. #19

    Üyelik
    17 Mart 2014
    2 konuda düzeltme yapmanızı öneririm; Zincir dişli konusunda dişlerin sivri olması gerekir demişsiniz, bu yanlış yada yanlış tarif etmişsiniz. Dişler sivri olmamalı. Dişli eskidikçe dişler sivri hal alır. Diğer konu ise motosikletin gidonunu hareket halinde asla bırakmayın. Serbest bırakıp çekme vs varmı düz gidiyor mu kontrol edebilirsiniz ama iki elinizide direksiyondan çekmeyin. Bir sorun vardır motosiklet sağa sola çeker düşersiniz, sonra beğenmediğiniz sorunlu motoru almak zorunda kalırsınız. Basit gerekçelerden dolayı gidondan elleri bırakınca yalpalayan motosikletler de mevcut. Lastik iniktir, tur camı vardır, arkada çanta vardır vs vs. Normal sürüşte hiçbir sorun yokken iki elinizide çekerseniz gidon yalpalama yapabilir. Doğru bir kontrol yöntemi de değildir zaten, gidonu tutmadan kullanılan motosiklet yok.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)