Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sis farı ve aydınlatmalar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Malum artık günler kısaldığı için mecburi olarak akşam karanlıkta motorumu kullanmak zorunda kalıyorum.

    Karanlıkta kullanma taraftarı kesinlikle değilim. Özellikle her gün TEM kullanıyorsanız kesinlikle kullanılmamalı. Ama ben kullanabildiğim kadar kullanacağım. Daha temkinli kullanıyor ve reflektif şeritlerimi mutlaka takarak önlemlerimi alıyorum.

    Gece/karanlıkta kullanmanın en riskli tarafı bilinçsiz şoförlerin araçlarının farlarının ayarsız olması. Sahne ışıkları gibi alabildiğine göz alıyor. Tabi ki de bu tiplerden bilinçli olmaları beklenemez ama beni asıl rahatsız eden motosikletlerin farları. Emniyet şeridinde uzun farlar, sis farları daha ne varsa açıp önündekilerin röntgenini çekecekler neredeyse. Bunun kendilerine güvenlik sağladığını hiç düşünmüyorum. Aksine gece karanlıkta bu farlar başka araçları da rahatsız edeceği için tehlikeli ve karşı tarafı tehlikeye sokan duruma kendileri için de riskli olacaktır. Bu yüzden bence bu farların gündüz kullanılması daha doğru.

    Forumdaki ilk anlattığım acemilik yazılarımda da belirtmiştim. Beni trafikte en çok tedirgin eden ne kamyonlar ne de diğer araçlar. En çok diğer motorcular tedirgin ediyor. Bizlerin daha birbirimize saygısı yokken başkalarından saygı beklemek biraz abes kaçıyor.
    tommygun, Metehan48, birbilent ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    cogunluk zaten bu konuda hem fikir, hepimizi diğer motorcular tedirgin ediiyor.

    motosikletlerin sis farları ek aydınlatmaları arabalara göre daha kontrolsüz ve kalitesiz olabiliyor. mesela bende 2 sis farı mevcut, ancak öyle ayarsız birşey ki actıgım anda önümde kalan herkes kör oluyor. hem yukarı dönük hemde aşırı şiddetli (gerçi bi tanesi bu ara kafasına göre az ışık verıyor bazenn)

    bu nedenle virajlı yerlerde arac vs. yok ise karanlık ise ya da boş yollarsa sadece 2 sanıyelıgıne yolun ilersini tespit etmek amaclı kullanıyorum.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Gözleri bozuk bir motorcuyu sis farları da önünde giden motorun F1 çakarlı stop lambası da rahatsız edebiliyor. Fark edilmek güzel bir şey de bir başkasını istemeden de olsa tehlikeye sokabiliyoruz bazen.
    espresso, GoGi, DickName ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    03 Şubat 2022
    Şehir
    İstanbul / Küçükçekmece
    Motosikleti
    Svartpilen 250
    Motor sevdasına yeni başladım, yaklaşık 1 seneye yakın scooter kullanıyorum. Uzunları genelde gündüz açıyorum, akşam olduğunda kapatıyorum. Dediğiniz gibi şuana kadar hiç bir araba, kamyon, otobüs bana risk oluşturmadı, fakat ne hikmetse motorcu arkadaşlar (genelde kurye ve düşük cc'li motorlar) sürekli bir yarış derdindeler, benim motorum daha hızlı gibi triplere giriyorlar ve dibimden olmadık yerlerden çıkıyorlar. Tommy hocamızın dediği gibi gözler biraz bozuk dibime kadar gelip uzunları açık giden motorcular direk şimşek etkisi yaratabiliyorlar gözlerde.
    GoGi ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Katılıyorum, farlarımızı kullanırken / ayarlarken sadece kendimizi değil önümüzdeki / karşımızdaki sürücüleri de düşünmek lazım. (Esas mesele empati, kendini karşısındakinin yerine koyabilme ve umursama aslen...)

    Şimdiye kadar ben motorculardan çok çekmedim aslında; yani benim tarz zevk veya ulaşım için kullananlar sorun çıkarmıyor pek. Sorun paketçiler, tehlikeli olan onlar. Zırcahil (pandemi sürecinde ipini koparan bu işe daldı...) ve/veya iş yetiştirme telaşesi ve hırsı ile dimağı bozulmuş / zayıflamış paketçiler çok ama çok tehlikeli sürüyorlar. Taksici, minibüsçü (dolmuş diyeyim, İstanbul ağzına herkes alışık değil...) ve telefon kurcalayan salaklardan bile tehlikeli bunlar, çünkü kasten hatalı ve kusurlu kullanıyorlar ve arabalardan çok daha kıvrak ve ivmeli hareket edebiliyorlar.
    DickName, espresso ve GoGi bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizlerin daha birbirimize saygısı yokken başkalarından saygı beklemek biraz abes kaçıyor.
    Bu kafadan çıkmamız lazım.
    X kişisinin benim hayatıma saygı duyması için benim kendime saygı duymam gibi bir ön şart yok.
    Taksiciler şöyle böyle diye otobüs şöförleri tüm otomobilleri görmezden mi geliyor?

    Benim astigmatım var, genel olarak aydınlıktan fazla hazzeden biri değilim gündüzleri de güneşte falan çok rahatsız olurum ışıktan. Akşam şu frene basınca şıkır şıkır yanıp sönen fren çakarına sahip motorculara acayip sövüyorum. Ama bunlar motosikletlinin hayatına saygı duyulmaması için bir bahane falan değil, bunu kaçırmayalım lütfen. İnsan hayatına saygının bir ön koşulu yoktur, insan hayatı şu Dünya'daki tek gerçek kutsaldır.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    klx 250 ilk aldığımda farları ne kadar kötü dedim kendi kendime, doğru dürüst önümü göremiyordum meğer far ayarsızmış ve olması gerekenden fazla yukarı gösteriyor, önce dedim bu endoru tarzı motorlar farları ne kadar iyi olabilir ki, sonra baktım klr ile aynı özelliklerde H4 dediğimiz tip far kullanıyor, klr gayet iyi aydınlatıyor sonra karayollarında üst kısımda boydan boya bulunan tabelaları çok iyi aydınlattığını fark ettim tabi onu fark edip ayarlayana kadar kimbilir önümde yer alan kaç sürücüden küfür yedim.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Benim xmax'ın önde aydınlatması çok yetersiz, gündüz uzun far kullanıyorum ama gece kısa farla gidiyorum öndekinin gözünü almasın diye, uzunları selektör için kullanıyorum, sürekli uzun olunc ahaliyle selektör de yapılmıyor.

    Siz farı taktırma niyetim var ama abartı olmayan, yukarı karşıdakinin gözüne gelmeyecek şekilde daha yere yakın bakan sis farı taktırmak var aklımda. xmax'ların ön tekerin iki yanına sis farı takıyorlar, yukarı dönük olmayınc ayolu aydınlatıyor güzle de oluyor öyle bir şey düşünüyordum. Ben kendim de karşıdan gelen ışıktna rahatsız olduğum için dikkat ediyorum. hatta şöyle bir şey var aklımda, bunlar selektör düğmesine bağlı olsa selektör yapınc ayansa sürekli yanmasa da bana yeter.
    otopsici ve GoGi bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Arabayla geçen hafta 1.500 km lik yol yaptım. Çoğunluğu geceydi. 1-3-10-50 saymakla bitmiyor. Merceksiz farlara takılan led farlar ölümcül. İnanır mısınız bir süre sonra yaktım uzunları, o şekilde gittim. İnsanın artık siniri bozuluyor. Karşıdan gelen araçların abartısız %60 ı saçma sapan farla geldi karşıma. İstanbul şehir içi kullanımları hem görece daha kısa sürüyor, hem de şehir nispeten daha aydınlık. Ama uzun yol beni bitirdi.

    Motosiklet sis farlarına kısmen katılmıyorum. Doğru ayarlanması kaydıyla ve genelde "çakmaması" koşuluyla, mutlaka kullanılmalıdır. Bu bir güvenlik önlemi. İster gece, ister gündüz
    espresso ve GoGi bunu beğendiler.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabayla geçen hafta 1.500 km lik yol yaptım. Çoğunluğu geceydi. 1-3-10-50 saymakla bitmiyor. Merceksiz farlara takılan led farlar ölümcül. İnanır mısınız bir süre sonra yaktım uzunları, o şekilde gittim. İnsanın artık siniri bozuluyor. Karşıdan gelen araçların abartısız %60 ı saçma sapan farla geldi karşıma. İstanbul şehir içi kullanımları hem görece daha kısa sürüyor, hem de şehir nispeten daha aydınlık. Ama uzun yol beni bitirdi.

    Motosiklet sis farlarına kısmen katılmıyorum. Doğru ayarlanması kaydıyla ve genelde "çakmaması" koşuluyla, mutlaka kullanılmalıdır. Bu bir güvenlik önlemi. İster gece, ister gündüz
    işte ben de motora sis farı taktırıcam da doğru ayarı yapmaya dikkat edicem. sanırım karşıda sürücünün göz hizasına gelmeyecek şekilde olması gerekiyor. Bir de gece sürekli yakmam, arada selektör yapınca yansa yeter herhalde.


    Geçen yaz arabayla ayvalık'a gittim geldim, karşıdna gelenlerin farları yüzündne eskihisardan feribottan sonra yol çok zor geldi ben de hiç o otobanı kullanmak istemesem de mecburen otobana girdi arabayla. otobanda en azınan karşıdna gelenlerin farları daha az göze geliyor.
    GoGi bunu beğendi.

  11. #11
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Düzgün ayarlı sis farı aydınlatmasız yollarda çok işe yarıyor. Düzgün odaklanan ve kaliteli olanlarından takmaya dikkat etmek gerekli. Sadece bu merceklli deyip geçmemek gerekli. O merceklerin özelliklerini bilerek (kaç metrede kaç metre çap gibi) almak gerekli. Çoğu kişi için ucuz olması yeterli.

    Hepimizin ortak sorunu ayarsız, uyumsuz, halojen tasına takılmış odak noktasından bihaber çakma led far ampulleri.

    2 sene önce bir çift led ampul 50-100TL civarına bulunurken yaklaşık 700TL mercekli farlara vermiştim. Far tasından yansıma yapmadan çalıştığı için ışık çizgisi çok düzgün. Sis farlarını bu sene taktırdım ve özellikle sarı kullanıyorum, daha çok yere vuracak şekilde ayarlı, kalça hizasından yukarı çıkarmıyorum ışığı. Kısa mesafede yayılmadığı için gayet kullanışlı.

    Bu ışıkları beni fark etsinler diye taktırmadım, Gittiğim yolu daha iyi fark edebileyim diye taktırdım.
    otopsici, -Black-, GoGi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzgün ayarlı sis farı aydınlatmasız yollarda çok işe yarıyor. Düzgün odaklanan ve kaliteli olanlarından takmaya dikkat etmek gerekli. Sadece bu merceklli deyip geçmemek gerekli. O merceklerin özelliklerini bilerek (kaç metrede kaç metre çap gibi) almak gerekli. Çoğu kişi için ucuz olması yeterli.

    Hepimizin ortak sorunu ayarsız, uyumsuz, halojen tasına takılmış odak noktasından bihaber çakma led far ampulleri.

    2 sene önce bir çift led ampul 50-100TL civarına bulunurken yaklaşık 700TL mercekli farlara vermiştim. Far tasından yansıma yapmadan çalıştığı için ışık çizgisi çok düzgün. Sis farlarını bu sene taktırdım ve özellikle sarı kullanıyorum, daha çok yere vuracak şekilde ayarlı, kalça hizasından yukarı çıkarmıyorum ışığı. Kısa mesafede yayılmadığı için gayet kullanışlı.

    Bu ışıkları beni fark etsinler diye taktırmadım, Gittiğim yolu daha iyi fark edebileyim diye taktırdım.
    Ben de sis farlarını sarı düşünüyorum, gece beyaz led ışığı dağılıyor görüşü daha kötü yapıyor gibi, sarı ışık sanki daha net gösteriyor. Sarı iyidir.
    GoGi bunu beğendi.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Ne zaman adam oluruz? Araç aydınlatmalarımızın başkalarını rahatsız etmesini umursadığımız zaman

  14. #14
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim xmax'ın önde aydınlatması çok yetersiz, gündüz uzun far kullanıyorum ama gece kısa farla gidiyorum öndekinin gözünü almasın diye, uzunları selektör için kullanıyorum, sürekli uzun olunc ahaliyle selektör de yapılmıyor.

    Siz farı taktırma niyetim var ama abartı olmayan, yukarı karşıdakinin gözüne gelmeyecek şekilde daha yere yakın bakan sis farı taktırmak var aklımda. xmax'ların ön tekerin iki yanına sis farı takıyorlar, yukarı dönük olmayınc ayolu aydınlatıyor güzle de oluyor öyle bir şey düşünüyordum. Ben kendim de karşıdan gelen ışıktna rahatsız olduğum için dikkat ediyorum. hatta şöyle bir şey var aklımda, bunlar selektör düğmesine bağlı olsa selektör yapınc ayansa sürekli yanmasa da bana yeter.
    Mst marka sis lambası kullanıyorum 4 adet 2 si delici 2 si yayvan.
    delici olanlar uzak görüş sağlıyor yayvanlar ise dışa dönük etrafı aydınlatmak için.
    geceleri uzun yol yapıyorum hele hele tali yollarda çok işimi görüyor.
    selektöre ve sinyallere bağlı aynı zamanda
    selektör dümesine bastığımda şimşek efektli olarak çakıyor.
    sinyal verdiğimde döneceğim yöndeki yanıp sönerken diğeri sönüyor.
    fiyatı biraz tuzlu ama memnunum.
    Yaşadığım şehirdeki magandaları gayet iyi püskürtüyor.
    Bu işi empati ile felan bağdaştırmayın. Net bir şekilde tam karşımdan gelen gerizekalılar aa görmedim diyorsu sisleri takmadan önce.
    geceleride kusura bakmasınlar artık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de sis farlarını sarı düşünüyorum, gece beyaz led ışığı dağılıyor görüşü daha kötü yapıyor gibi, sarı ışık sanki daha net gösteriyor. Sarı iyidir.
    işte onların bir lümen ayarı var normalde insan gözünün yapay ışıkla en iyi gördüğü lümen 1400 - 1700 lümen arasıdır. Bunun dışında 3500 ila 4250 kelvin arası renk sıcaklığı da karşıdakini rahatsız etmeden aydınlatmanızı sağlar. biz ameliyathanelerde bunu sağlayabilmek için kullandığımız ledler mesela 3-4 farklı renktedir.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Benim bu konudaki sitemim dediğim gibi ayarsız/kalitesiz farlardan dolayı görüşümün kısıtlanmasına sebep olan motorcularaydı.

    Ayrıca burada bir anlam bir karmaşası da var. Sis farının asıl amacı sisli havalarda görüş sağlayabilmek. Hatta -yanlışım olabilir- sis farlarının led olması puslu havayı daha çok parlatıp gözleri daha çok yoruyor. Gerçek sis farının halojen olması makbuldür diye bir bilenden duymuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tecrübeli arkadaşlar buna daha net yorum yapabilir.

    Biz sis farını gündüzleri "gündüz ledleri" şeklinde kullanıyoruz. Eğer sis yoksa, amacına da en uygun kullanım şekli de bence bu. Gece sürüşlerinde ise motorunuzun Forza 250 deki gibi farları varsa trafikte sis farına gerek olmadığını düşünüyorum.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bu konudaki sitemim dediğim gibi ayarsız/kalitesiz farlardan dolayı görüşümün kısıtlanmasına sebep olan motorcularaydı.

    Ayrıca burada bir anlam bir karmaşası da var. Sis farının asıl amacı sisli havalarda görüş sağlayabilmek. Hatta -yanlışım olabilir- sis farlarının led olması puslu havayı daha çok parlatıp gözleri daha çok yoruyor. Gerçek sis farının halojen olması makbuldür diye bir bilenden duymuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tecrübeli arkadaşlar buna daha net yorum yapabilir.

    Biz sis farını gündüzleri "gündüz ledleri" şeklinde kullanıyoruz. Eğer sis yoksa, amacına da en uygun kullanım şekli de bence bu. Gece sürüşlerinde ise motorunuzun Forza 250 deki gibi farları varsa trafikte sis farına gerek olmadığını düşünüyorum.
    Forza 250'nin aydınlatma performansını bilmiyorum. Yamaha XCity 250 kısa far yetersizdi. Philips Extreme vision %130 far ampulu takmıştım. Şimdi Burgman 200'de yine kısa far yetersiz. Fakat uzun farı yakınca yeterli bir aydınlatma oluyor. Gece yolculuklarında biraz sıkıyor ama uzun farı aç-kapa yaparak yolumu aydınlatıyorum.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bu konudaki sitemim dediğim gibi ayarsız/kalitesiz farlardan dolayı görüşümün kısıtlanmasına sebep olan motorcularaydı.

    Ayrıca burada bir anlam bir karmaşası da var. Sis farının asıl amacı sisli havalarda görüş sağlayabilmek. Hatta -yanlışım olabilir- sis farlarının led olması puslu havayı daha çok parlatıp gözleri daha çok yoruyor. Gerçek sis farının halojen olması makbuldür diye bir bilenden duymuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tecrübeli arkadaşlar buna daha net yorum yapabilir.

    Biz sis farını gündüzleri "gündüz ledleri" şeklinde kullanıyoruz. Eğer sis yoksa, amacına da en uygun kullanım şekli de bence bu. Gece sürüşlerinde ise motorunuzun Forza 250 deki gibi farları varsa trafikte sis farına gerek olmadığını düşünüyorum.
    Dostum magandalardan hepimiz şikayetçiyiz.
    Durum sadece sis farı değil hoparlör takıp son ses arabesk dinleyeninden tutunda matkapla deldiği egzost ile kulağımıza tecavüz edenlere kadar.
    Çok düzgün motosiklet sürücüsüyüz veya dört dörtlük insanlarız gibi bir iddiam yok ama yukarıda saydıklarımdan rahatsız olmayanlar yine sadece magandalardır.
    ben bu forumda defalarca yazdım. Egzost sesi yüzünden insanlar gittiğim her yerde şerefsiz muamelesi yapıyor. Toplamda sayıları 10 u geçmeyen it kopuk yüzünden aynı muameleye ben de maruz kalıyorum.

    Eskiden senin gibi kibar bir şekilde uyarıyordum.
    şimdi direkt polis imdatı arayıp plaka veriyorum.
    cg ciler parasız olduğundan piyasadan çekildi. bu aralar racing kullanan paralı bir tayfa türedi onlara da sağolsun şehrin valisi el attı
    Alman_, GoGi, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  18. #18
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bu konudaki sitemim dediğim gibi ayarsız/kalitesiz farlardan dolayı görüşümün kısıtlanmasına sebep olan motorcularaydı.

    Ayrıca burada bir anlam bir karmaşası da var. Sis farının asıl amacı sisli havalarda görüş sağlayabilmek. Hatta -yanlışım olabilir- sis farlarının led olması puslu havayı daha çok parlatıp gözleri daha çok yoruyor. Gerçek sis farının halojen olması makbuldür diye bir bilenden duymuştum. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tecrübeli arkadaşlar buna daha net yorum yapabilir.

    Biz sis farını gündüzleri "gündüz ledleri" şeklinde kullanıyoruz. Eğer sis yoksa, amacına da en uygun kullanım şekli de bence bu. Gece sürüşlerinde ise motorunuzun Forza 250 deki gibi farları varsa trafikte sis farına gerek olmadığını düşünüyorum.
    Forza 250'nin farları çok iyi ama 2017 öncesi xmax'ların kısa farlarıaydınlatması az olan ara sokaklarda bile yolu zor gösteriyor. Farları yeterli değil, mecburen takacağım.

    Led'lerde çoğu güzel göründüğü için beyaz ışıklı kullanılıyor ama sisli havada beyaz ışık dağılır görüşü daha çok bozar, bu yüzden sis farı halojen olmalı deniyor çünkü halojen lambanın ışığı tam beyaz değil sarıya kaçan bir renkte olduğu için daha az dağılıyor. Sis farlarında da sarımsı ışık tercih edilirse bu dağılma az olacağı için siste pusta işe yarar. Hatta istenirse sarı istenirse beyaz yanan sis farları var, bunlar normal gündüz farı olarak beyaz ışıkta kullanılıp gece veya siste sarı şıklı kullanılabilir.
    Tabi olay yine kaşıdan gelnlerin gözünü almayacak ama kendini gösterecek şekilde düşünceli olmakta bitiyor.
    GoGi bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forza 250'nin farları çok iyi ama 2017 öncesi xmax'ların kısa farlarıaydınlatması az olan ara sokaklarda bile yolu zor gösteriyor. Farları yeterli değil, mecburen takacağım.

    Led'lerde çoğu güzel göründüğü için beyaz ışıklı kullanılıyor ama sisli havada beyaz ışık dağılır görüşü daha çok bozar, bu yüzden sis farı halojen olmalı deniyor çünkü halojen lambanın ışığı tam beyaz değil sarıya kaçan bir renkte olduğu için daha az dağılıyor. Sis farlarında da sarımsı ışık tercih edilirse bu dağılma az olacağı için siste pusta işe yarar. Hatta istenirse sarı istenirse beyaz yanan sis farları var, bunlar normal gündüz farı olarak beyaz ışıkta kullanılıp gece veya siste sarı şıklı kullanılabilir.
    Tabi olay yine kaşıdan gelnlerin gözünü almayacak ama kendini gösterecek şekilde düşünceli olmakta bitiyor.
    Led farli arabamda önlerde sis fari yok. Ama arabanin kendi farlari sis icerisinde uzunlari yakmadigim sürece yeterli görüs mesafesine sahip. Bilgi olmasi acisindan yazmak istedim.
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Led farli arabamda önlerde sis fari yok. Ama arabanin kendi farlari sis icerisinde uzunlari yakmadigim sürece yeterli görüs mesafesine sahip. Bilgi olmasi acisindan yazmak istedim.
    Piyasada beyaz ışık veren çok fazla dandik led var bunlar yüzünden led kötü algısı oluştu. maviye çalan beyaz sisli puslu havalarda dağılır görüşü daha çok bozar, normal zamanda da daha çok göz alır. düzgün ledler daha sıcak renk tonunda sarıya doğru yapılıyor onlar düzgün, hatta az enerji tükettiği için halojenden daha bile iyi olabilir.
    GoGi, izzmarit ve Cenk Ayvaz bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)