Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBR 125R YAĞ YAKIYOR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Merhaba benim 2 ay önce aldığım CBR 125R motorumda yağ yakma sorunu olduğunu fark ettim. 2017 Model 26000KM'de. Sorun neyden kaynaklıdır ve en ucuz nasıl çözebilirim bu sorunu teşekkür ederim. (Motoru alırken fark etmemiştim yağ yaktığını çok anlamıyordum o zamanlar çünkü)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Ne kadar yağ yakıyor? 1000 km de ne kadar yag ekliyorsunuz?
    Motor sıcakken boşt gaz verdiginizde egzozdan mavi duman atıyor mu?

    Çözümü piston segman silindir seti değiştirmektir. Ucuz yollu bir çözümü yok malesef.

  3. #3

    Üyelik
    25 Eylül 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar yağ yakıyor? 1000 km de ne kadar yag ekliyorsunuz?
    Motor sıcakken boşt gaz verdiginizde egzozdan mavi duman atıyor mu?

    Çözümü piston segman silindir seti değiştirmektir. Ucuz yollu bir çözümü yok malesef.
    Çok yağ yakmıyor sadece yüksek devirdeyken beyaz duman atıyor mavi duman yok. 1000KM yapamadığım için daha öyle eklemedim sadece boşaltıp motul 10W 40 ekledik. Tahmini masraf ne kadar olur teşekkür ederim

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    en son 2500 tl idi şimdi 5000 tl olmuştur

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Eğer beyaz duman ise sorun yağ yakması değil. Eğer ki yağ da eksiltiyor ise o şimdilik ikinci planda. Asıl sorun muhtemelen silindir kapak contanız yanmış, silindire soğutma sıvısı giriyor ve yakılarak egzozdan atılıyor.

    Yağ eksiltmesi neden ikinci olanda derseniz; içten yanmalı motorlar sadece silindir-piston-segman nedeniyle yağ yakmaz, sadece süpap keçesi değişimi ile dahi kurtulabilir, tabi bu biraz iyimser bir senaryo ama mümkün. Sizin sorununuz muhtemelen aşırı hararet görmüş bir motor.

    Aşırı hararet durumunda ilk olarak silindir kapak ve bloğu mastarla ölçülerek eğrilik kontrolü yapılmalı, gerekirse taşlanmalı, kurtarmıyor ise değişime gidilmeli, silindir kapak contası değişmeli, radyatör performansını etkileyen ızgara tıkanıklıkları dışarıdan ve gerekirse içeriden temizlenmeli, radyatör kapağı incelenerek gerekirse değişmeli, termostat çalışması test edilmeli, işlemler sonrası tüm motor basınç testi ile kaçaklara karşı kontrol edilmeli.

    Bu esnada hazır işin yarını yaptık diyerek komple motor takım conta, devirdaim "O"Ringi, hatta süpap-piston-segman-silindir değişimine dahi gidilebilir.

    Sık sık, hatta günü birlik radyatörden (Rezervuar tankından değil, radyatör kapağını sökerek motor soğukken kontrol edin) soğutma sıvısı miktarını kontrol etmenizi öneririm. Tabi o arada motor yağı seviyesine de bakabilirsiniz.

    Hazır bunlar yapılırken bir de ön amortisör yağınızı değiştirirseniz sadece motor değil sürüş de iyileşecektir.
    kryeck bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Eylül 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer beyaz duman ise sorun yağ yakması değil. Eğer ki yağ da eksiltiyor ise o şimdilik ikinci planda. Asıl sorun muhtemelen silindir kapak contanız yanmış, silindire soğutma sıvısı giriyor ve yakılarak egzozdan atılıyor.

    Yağ eksiltmesi neden ikinci olanda derseniz; içten yanmalı motorlar sadece silindir-piston-segman nedeniyle yağ yakmaz, sadece süpap keçesi değişimi ile dahi kurtulabilir, tabi bu biraz iyimser bir senaryo ama mümkün. Sizin sorununuz muhtemelen aşırı hararet görmüş bir motor.

    Aşırı hararet durumunda ilk olarak silindir kapak ve bloğu mastarla ölçülerek eğrilik kontrolü yapılmalı, gerekirse taşlanmalı, kurtarmıyor ise değişime gidilmeli, silindir kapak contası değişmeli, radyatör performansını etkileyen ızgara tıkanıklıkları dışarıdan ve gerekirse içeriden temizlenmeli, radyatör kapağı incelenerek gerekirse değişmeli, termostat çalışması test edilmeli, işlemler sonrası tüm motor basınç testi ile kaçaklara karşı kontrol edilmeli.

    Bu esnada hazır işin yarını yaptık diyerek komple motor takım conta, devirdaim "O"Ringi, hatta süpap-piston-segman-silindir değişimine dahi gidilebilir.

    Sık sık, hatta günü birlik radyatörden (Rezervuar tankından değil, radyatör kapağını sökerek motor soğukken kontrol edin) soğutma sıvısı miktarını kontrol etmenizi öneririm. Tabi o arada motor yağı seviyesine de bakabilirsiniz.

    Hazır bunlar yapılırken bir de ön amortisör yağınızı değiştirirseniz sadece motor değil sürüş de iyileşecektir.
    Çok teşekkür ederim değerli bilginiz için


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler