Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Korkulan Desmo Bakımı Hakkında Önemli Bilgiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfıra aldığı CB1000R'ı 1.5 yıl sonra "bu ne be" deyip Superduke ile değiştirmiş, halen de zevkle kullanan birinin Japon dışı motosiklet üreticileri ne derdi olabilir?

    Sadece Japonlar motosiklet dünyasına olan devasa katkısının küçümsenip Panigale'nin motor yağından dem vurulması gibi komik durumlarda "e yuh artık" diyesim geliyor içinden, bazen de diyorum böyle [COLOR="Silver"]
    Abi iki ettik, buralara gelmeden daha doğru anlaşmanın bir yolunu bulsak iyi olur. Dahasını da sildim yazdıktan sonra.
    Selamlar.

    *

    İkinci el Ducati alınır mı? Alınır.
    Sorgulaması bir Japon motosikletini alırkenkinden farklı mıdır? Evet.
    İtalyan motorlarının bakımı daha pahalı mıdır? Evet. Hiç bunun eğilip bükülecek bir yanı yok, Desmo olur olmaz, Ducati olur Aprilia olur Agusta olur farketmez.
    Öldürür mü? Öldürmez.
    Başlık sahibinin "korkacak bir şey yok" sözüne kısmen katılırım, korkulacak bir şey yok, eğer Japon motorunuzu da gerçekten kitapçıkta yazan sıklıkta yetkili serviste bakımını yaparak binecekseniz, onda da şu an anlatılandan zannedilenden fazla masraf var. Ancak onlarda bazı şeyleri atlayarak gidebiliyorsunuz, İtalyan'da bu biraz kaba et ister.
    + bakımsızlıktan neler geçirdiği belli olmayan onlarca Japon motorunu farkında olmadan sürer gidersiniz. Avrupa motor arıza çıkarmasa da oradan buradan ışık yakar, gücü kısıtlar, allem eder kallem eder size ya dert çıkarır ya da kafa ütüler.s

    Bir de İtalyan denince akla egzotik sportif makinalar geliyor illa. Birinci elden çok yakın arkadaşımın Caponord'unda ilk sübap kontrolü 20binde yapıldı, 40bini atladık, 60bin olmak üzere. Sarf malzeme değişimleri ile devam ediyoruz, herhangi bir problem yok. Sadece egzozun exup'ında bir arıza oldu zamanında, o da değişti bitti. (Capo 1200 Rally) Ha bir de aynası gevşedi yolda bir kere.

    Daha önce de çokça yerde yazdım. Ne aldığımızı bilerek alırsak sorun yok.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Memleket zengin uckagitci kayniyor...

    Bence saticinin ne yazdigi ve dedigi hic onemli degil. Laf ucuz. Faturalari gostersin yeter...

    Ikinci el Ducatinin degeri = Vaktinde servisinde yapilmis bakim faturalari
    bu konuda sonuna kadar katılıyorum bu görüşe ben ducati alıcak olsam düşük bütçeyle asla yanaşmazdım düzgün olanlar orta fiyatlarda ve bakımlar vs belli ediyor zaten kendini servis kayıtları olan ducati her daim tercih sebebi 696 yı alırken bunları iplemedim ama sonrasında ucundan döndüğüm çok bir kayış olayı oldu ondan beri alıcak olanlara ilk tavsiyem zamanında ducati yetkili serviste yapılmış desmoya bak diyorum fatura vs
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  3. #43
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally - Wave 110i - Crypton S - CB125F ...
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatta bişey ekliyim. ducati alacaksam sahibinin gerçekten zengin olduğundan emin olmam lazım. ki zaten o zaman ucuza alınmaz.
    benim sattığım ducatiyi başka zaman sarı sitede gördüğümde açıklamasında

    km nin çoğu uzun yolda yapıldığı, (18binde aldım 54 binde sattım ve tüm km yi şehir içinde trafiğin yoğun olduğu yerlerde yapmıştım)

    servis bakımlı olduğu (ama bende olduğu zamandan itibaren servisin önünden geçmedi ve satıştaki km si 56 bin kmydi.)

    desmosu zamanında yapıldığı (ama desmosu 24bin yerine 50 binde yapılmıştı)

    zamanında bendeki ducatinin dili olsada konuşsa. bana ana bacı düz giderdi
    Tam bu durumu anlatıyor:

    berk_cglr, mavzer-i ve espresso bunu beğendiler.

  4. #44
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Memleket zengin uckagitci kayniyor...

    Bence saticinin ne yazdigi ve dedigi hic onemli degil. Laf ucuz. Faturalari gostersin yeter...

    Ikinci el Ducatinin degeri = Vaktinde servisinde yapilmis bakim faturalari
    Memleket toptan üç kâğıtçı olmuş haşmet bey.. herkes birilerini bir şekilde kandırma dolandırma peşinde. çok doğru söylemişsiniz 'laf ucuz'

    ağustos ayında motorumu değiştirdim, Motorun ilanında 16 madde yazılıydı amortisörden tutunda bakıma dair aklınıza ne gelirse yenilendi, değiştirildi ,bakımı yapıldı diye fakat gelin görün ki bu liste içinde 1 tanesi bile yapılmamış, ha bazı şeyler değişmişti evet ama sadece motoru yürütecek kadar çıkma parçalar ile değiştirilmiş..

    motoru aldığım kişi ile başta can ciğerdik ama sonrasında haliyle kalmadı listede yazılanlar çıkmamaya başlayınca, sonrasında tek tek bir kısmını kendim bir kısmını servise yaptırdım ve gayet iyi bir para harcadım..

    bir zaman sonra bu arkadaş eski motoruma ilan açtı, bir liste yapmış yuhh dedim aklım şaştı.. satıldı kısa süre sonra motor kalktı ilandan.

    Şimdi korkutan yada korkulacak olan Avrupalı mı? Desmo mu? yoksa ne yazık ki bizim insanımız mı??, Yaş elli oldu hala akıllanmadım insana güvenmemeye dair, bu gidişle de Tövbe edeceğim bir daha motor değiştirmeye, hatta ettim!

    yani beni korkutan motorun yaşı kilometresi, Desmosu falan değil maalesef 'İNSAN'
    espresso, Barisozde ve haluk23 bunu beğendiler.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    desmo konusunda yalan yanlış bir çok bilgi dönüyor. maalesef vatandaşın ducati bilmemesinden dolayı da, usta ve servis kısmı vatandaşı çok güzel öpüyor.

    gelin bu zamana kadar 4 ayrı ducati sahibi olmuş, 10'dan fazla da farklı ducati deneyimlemiş birisi olarak desmo hakkında doğruları konuşalım, vatandaş bilgilensin.

    desmo...
    dvt motorlu ducatiler için 30.000km'de bir. önceki nesil ducati motorlar için 24.000km'de bir yapılan bakımın adı.
    1 - kayışlar ve gergiler.
    desmo'nun ana fikri kayıştır. ducati, diğer motosikletler gibi eksantrik zinciri kullanmaz(v4ler hariç). bunun yerine 4 adet gerginin çevresinden geçen 2 adet kayış kullanır. bu kayışlar motosikletin zamanlamasını ayarlar.
    motosiklet sıfır kilometre olarak 5 sene kenarda dursa bile bu kayışların değişmesi gerekir. çünkü kayış lastik/kauçuk/kevlar bir malzemedir. ve zamanla bayatlar, yumuşaklığını kaybeder. zamanı geldiğinde kayışı mutlaka değiştirin. çünkü eğer kayış koparsa motorunuz gümler. fakat ben henüz yurtdışı forumları da dahil olmak üzere, kayış koparmış bir ducati görmedim. ayrıca bu tarz bir şeyin varlığından habersiz, 50 bin km gitmiş ducati'ye de şahit oldum bir serviste. bu söylediğime güvenerek motosikletinizin zamanı gelmiş kayışını değiştirmeyi ertelemeyin, binde bir ihtimal, başa gelince birde bir olur.

    gergiler kayışları döndüren önemli organlardır. servisler bu gergileri her desmoda değiştirmek isterler fakat sıradan bir kullanıcıysanız bu gereksizdir. çünkü gergiler öyle 24 bin veya 30 binde bitecek kadar mukavemetsiz bir malzeme değildir. tavsiyem kontrol edilmek suretiyle, her 2 desmoda bir değiştirilmesi. hatta uslu bir çocuk olursanız 3 diyorum.
    kayış motorunuzun sağ tarafında genelde plastik bir koruma plastiğinin altındadır. dıştaki alyan başlıklı civataları sökerek kayışınızı kontrol edebilirsiniz.
    [https://soz.lk/i/7qcn9izv o plastik kapaklar]
    [https://soz.lk/i/pp0bmmi6 gergiler ve kayışlar]

    2- şimler

    desmo bakımının en önemli şeyi şimlerdir. sübap ayarı gibi düşünebilirsiniz ama daha farklı. size şimlerin nasıl bir şey olduğunu göstereyim.
    [https://soz.lk/i/agprbar2 görsel]

    açan ve kapatan şimler vardır. bunların da her makina için ayrı ölçüleri vardır.
    örnek bir değer vereceğim, 2.70mm kapatan şim, 3.05mm açan şim gibi değerler vardır. bu şimlerin zamanla ölçüleri bozulur. fakat bu kullanım tarzınıza da bağlıdır. örneğin benim 2014 multistradamda desmoyu yaparken hiç bir şimi değiştirmemiştik, çünkü hepsi gayet olması gerektiği gibiydi.
    örneğin, açan şimler, kapatanlara göre büyük olduğu için, değişim zamanı, açan şimlerin ölçüleri, kapatan şimlerin ölçülerine eksilmiş olabiliyor. bu sebeple, açanları, kapatanların yerine koyduğunuzda sadece açanların yerine yeni şim alarak daha uyguna mâl edebilirsiniz. fakat tabii ki servisler bunu tercih etmiyor, daha yüksek fatura çıkarmak için.

    fakat servislere gittiğinizde bu bakıma ek, yağ&yağ filtresi, hava filtresi, zincir dişli, bujiler, antifriz değişimi, fren balatalarının değişimi gibi onlarca şey ekler. ve bunu desmo faturası altında sunar.
    aslında desmo yukarıda saydığım kayış ve şim değişiminden fazlası değil. 24 bin veya 30 bin km için çok bir bakım mıdır sizce?

    karşılaştırma yaparak gidelim derseniz, örneğin multistrada 950 ve tracer 900 diyelim.

    tracer 900'ün sübap ayarının ve eksantrik zincirinin her 40 bin km'de bir kontrol edilmesi kendi manuelinde yazıyor. kim kontrol ediyor ve ayarını yaptırıyor? 50 bin kmde sıradan bir tracer 900'ü arayıp "üst kapağı açıldı mı?" diye sorarsanız muhtemelen "yoh abee heç ellenmedi, anahtar değmeediii tertemiss" der. ducati'de desmo bakımı gelince ekranda "desmo servıce" yazıyor diye mi bu kadar tantana? sen yaptırmayacaksan git özel bir servise, 3-5yüz lira at, söndürt o ışığı yani.

    sonuç olarak, daha önce serviste epey ellenmiş bir ducatici olarak, artık bu tarz bakımların hepsini özel serviste yaptırıyorum ve içime sinerek yaptırıyorum. saygılar efenim.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...85749700/detay

    Bu simdi yari desmo mu oluyor,ekzantrik,şim falan yazmamis.
    Nisan ayinda 30 bin.Simdi yaptirsa 35 bin.

    Tamam zincir seti,kece falan degismiste..
    Yavrum afrika ya,inip asagiya su sekilde sevecem simdi.canim benim.

    freasy bunu beğendi.

  6. #46

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    fiat'ın 25 yıl önce ürettiği 1.2 16v fire motorunda servis talimatı olarak ayar mekanizması yoktur. yani supap ayarı yapılamaz.
    italyan otomobil üretici ne yapmış? her supapın tepesine yağ basıncı ile çalışan lifter koymuş. otomatik olarak supap boşluğunu alıyor. sanayi ağzıyla kadeh deniyor. ort. 200-250 bin civarı belki 1 veya 2 kadeh bozulur. bozuk olanı söker atar yenisini takarsın.
    sonra triger kayışını 120.000 km de veya 5 yılda bir değiştir diyor.
    benim söylediğim yağı koyarsan 20.000 km yağ filtre değişimi var başka da bir şey yok.

    daha modern motorlara bakalım. değişken supap zamanlaması? alfa romeo 1.6 ts, fiat fire 1.4 honda vtec, bmw vanos...

    daha da moden motorlara bakalım. emme tarafı için adam egzantrik mili koymamış. yağ basıncı ile supap açıyor kapıyor ve bunu istediği zaman yapıyor. bkz: fiat multiair, bmw valvetronic...

    peki ben soruyorum. bugün 2023 model aldığım bir japon veya avrupalı motosiklette neden ebleh gibi supap ayarıyla şimiyle püsürüyle uğraşıyorum? elimde sentil çakısı ve/veya mikrometre supap boşluğu ölçüp kutudan şim arıyorum. kimse bana devir çeviriyor demesin. devir çevirmeyen motosiklerde var, devir çeviren otomatik supap ayarlı otomobillerde var.
    espresso bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    2023 Model sıfır motorun şimiyle sentil çakısıyla subapıyla ne uğraşıyorsun arkadaşım sen japonlarda 40 bin kmde bir subap kontrol yazar ama makinesi saat gibi çalıştığı için kimse açıp bakma gereği duymaz. Yüksek hacimde yağ bakımı zamanında yapılmış Japon’a zaten 100 bin kmden önce motoruna anahtar vurmazsın. Okuyan da sanacak ki Japon’lara 5 binde bir subap ayarı yapmak için servislerde can çekişiyoruz

  8. #48

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    peki ben soruyorum. bugün 2023 model aldığım bir japon veya avrupalı motosiklette neden ebleh gibi supap ayarıyla şimiyle püsürüyle uğraşıyorum? elimde sentil çakısı ve/veya mikrometre supap boşluğu ölçüp kutudan şim arıyorum. kimse bana devir çeviriyor demesin. devir çevirmeyen motosiklerde var, devir çeviren otomatik supap ayarlı otomobillerde var.
    Örneklendirelim mi? Devir çevirmeyen motosiklet motoru denebilecek NC'nin otomobil bloğu var anca. Onun dışında en fazla devir çevirmiyor denen motosiklet 10bin rpm çeviriyor ve aynı zamanda hacmi de küçük otomobil motorlarına göre.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2023 Model sıfır motorun şimiyle sentil çakısıyla subapıyla ne uğraşıyorsun arkadaşım sen japonlarda 40 bin kmde bir subap kontrol yazar ama makinesi saat gibi çalıştığı için kimse açıp bakma gereği duymaz. Yüksek hacimde yağ bakımı zamanında yapılmış Japon’a zaten 100 bin kmden önce motoruna anahtar vurmazsın. Okuyan da sanacak ki Japon’lara 5 binde bir subap ayarı yapmak için servislerde can çekişiyoruz
    Bu şehir efsanesi yüzünden ortalık feleğin çemberini bulamayacak halde Japon motorları ile dolu.
    İlk ayardan sonra artık tekrar ayar yapılamaması konuşulabilir ama hiç ayar istemez kısmı yalan dolan. Kaç kişi var bir Japon alıp kendisi 100bin km yapan da bunu anlatıyor? biri alıyor 40bin kullanıyor öbürü alıyor 20bin kullanıyor, bişey olmadı diyorlar motor ölmüş ağlayanı yok.
    Japon bloklarının daha dayanıklı olduğuna itirazım yok. Ama öyle hiç bir şey istemiyor falan filan kısmı yalan dolan.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    peki ben soruyorum. bugün 2023 model aldığım bir japon veya avrupalı motosiklette neden ebleh gibi supap ayarıyla şimiyle püsürüyle uğraşıyorum? elimde sentil çakısı ve/veya mikrometre supap boşluğu ölçüp kutudan şim arıyorum. kimse bana devir çeviriyor demesin. devir çevirmeyen motosiklerde var, devir çeviren otomatik supap ayarlı otomobillerde var.
    Motosikletlerde motor çok daha ufak ve hafif olmak durumunda. Bahsi geçen özellikleri eklemek hem yer israfı hem de ağırlığı artırıyor. (Ek parçalar ek kanallar...) Arabalarda çoğunlukla redline 6000 devir civarında, motosikletlerden ziyadesiyle düşük.
    espresso bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örneklendirelim mi? Devir çevirmeyen motosiklet motoru denebilecek NC'nin otomobil bloğu var anca. Onun dışında en fazla devir çevirmiyor denen motosiklet 10bin rpm çeviriyor ve aynı zamanda hacmi de küçük otomobil motorlarına göre.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------



    Bu şehir efsanesi yüzünden ortalık feleğin çemberini bulamayacak halde Japon motorları ile dolu.
    İlk ayardan sonra artık tekrar ayar yapılamaması konuşulabilir ama hiç ayar istemez kısmı yalan dolan. Kaç kişi var bir Japon alıp kendisi 100bin km yapan da bunu anlatıyor? biri alıyor 40bin kullanıyor öbürü alıyor 20bin kullanıyor, bişey olmadı diyorlar motor ölmüş ağlayanı yok.
    Japon bloklarının daha dayanıklı olduğuna itirazım yok. Ama öyle hiç bir şey istemiyor falan filan kısmı yalan dolan.
    Ben varım Suzuki Gsx750f ile 2005 yada 2006 yilinda almistim 130 bin km yaptim. Tur yapiyorduk o zamanlar. Ne subap ayari bozuldu, ne debriyaj balatasi degisti,ne egzantirik zinciri.. hic birsey degismedi ust kapak dahi acilmadı.

    Rutin bakim yapildi, yag yag filtresi, hava filtresi, bujiler, zincir, lastik, karburator senkron ayari. Sadece arka disli degismisti 1 kerede 100 binden sonra zincirle beraber.

    Bakimlarida hala varmidir bilmiyorum Ahmet Kazak vardi kulaklari cinlasin İzmir Kahramanlarda en bastan itibaren o yapmisti sahittir.

    Bu motosiklet yag sogutmaliydi ustelik. Oyle araba motoru gibide degildi,bildiginiz sira 4 silindirli 10 bin devir ceviren bir motordu.

  11. #51

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Japon bloklarının daha dayanıklı olduğuna itirazım yok. Ama öyle hiç bir şey istemiyor falan filan kısmı yalan dolan.
    Bulamadım şimdi, zamanında bir motosiklet dergisinin uzun süreli bir CBF500 testi yayınlanmıştı. Hava soğutmalı, 500cc'den 60HP güç alan motorun 100.000km'de yapılan supap aralıkları kontrolünde hepsi toleranslar dahilinde çıkmıştı. Tabi genel kural diyemeyiz ama bu Japonlarda bu alanda bir başarı da var yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Sadece arka disli degismisti 1 kerede 100 binden sonra zincirle beraber.
    ...
    Şimdi bunu yazınca karşılığı ancak "Allah korumuş, Allah'ın sevdiği bir kuluymuşsunuz." demek oluyor.
    espresso bunu beğendi.

  12. #52
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Japonlar basit sistemlerle yürüyor bu sebeple arıza potansiyeli pek yok , aynı zamanda maliyettende ciddi tasarruf yapabiliyorlar , Ktm Ducati , Bmw gibi üreticiler pahalı materyaller , sürüşde pozitif etkisini hissedeceğiniz komplike sistemler tercih ediyor , bakımsızlık yada ehil olmayan ellerde muhakkak sorun yaşanabiliyor , kendi motorumdan örnek vereyim , hafta sonu siteden arkadaşlarla geziye çıktık , bir anda çekişi düştü , sağına bak soluna bak derken gavur herif gaz kelebek mekanizmasını kompozit malzemeden yapmış sağ silindirinki kırılmış , bir şekilde yerine oturtturdum turu tamamladık ama Uçmakdere de aklım hep ordaydı virajların tadını çıkaramadım , o mekanizmayı çelikten yapsa hepi topu yarım kilo fark eder ama adamlar onu bile çok görmüş , 2012 model motorun manetleri bile kompozit :D
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japonlar basit sistemlerle yürüyor bu sebeple arıza potansiyeli pek yok , aynı zamanda maliyettende ciddi tasarruf yapabiliyorlar , Ktm Ducati , Bmw gibi üreticiler pahalı materyaller , sürüşde pozitif etkisini hissedeceğiniz komplike sistemler tercih ediyor , bakımsızlık yada ehil olmayan ellerde muhakkak sorun yaşanabiliyor , kendi motorumdan örnek vereyim , hafta sonu siteden arkadaşlarla geziye çıktık , bir anda çekişi düştü , sağına bak soluna bak derken gavur herif gaz kelebek mekanizmasını kompozit malzemeden yapmış sağ silindirinki kırılmış , bir şekilde yerine oturtturdum turu tamamladık ama Uçmakdere de aklım hep ordaydı virajların tadını çıkaramadım , o mekanizmayı çelikten yapsa hepi topu yarım kilo fark eder ama adamlar onu bile çok görmüş , 2012 model motorun manetleri bile kompozit :D
    Oo niki naber ya.

    Bmw pismanliktir.benim basima gelse orda comelip agliyodum.

    Arkadaslar,yillanmis bmw almayin ananizi aglatabilir.

    Not:hic bmw kullanmadim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben varım Suzuki Gsx750f ile 2005 yada 2006 yilinda almistim 130 bin km yaptim. Tur yapiyorduk o zamanlar. Ne subap ayari bozuldu, ne debriyaj balatasi degisti,ne egzantirik zinciri.. hic birsey degismedi ust kapak dahi acilmadı.

    Rutin bakim yapildi, yag yag filtresi, hava filtresi, bujiler, zincir, lastik, karburator senkron ayari. Sadece arka disli degismisti 1 kerede 100 binden sonra zincirle beraber.

    Bakimlarida hala varmidir bilmiyorum Ahmet Kazak vardi kulaklari cinlasin İzmir Kahramanlarda en bastan itibaren o yapmisti sahittir.

    Bu motosiklet yag sogutmaliydi ustelik. Oyle araba motoru gibide degildi,bildiginiz sira 4 silindirli 10 bin devir ceviren bir motordu.
    İste bu yaaa.tokat gibi cevap oldu herkese.
    Tesekkurler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bulamadım şimdi, zamanında bir motosiklet dergisinin uzun süreli bir CBF500 testi yayınlanmıştı. Hava soğutmalı, 500cc'den 60HP güç alan motorun 100.000km'de yapılan supap aralıkları kontrolünde hepsi toleranslar dahilinde çıkmıştı. Tabi genel kural diyemeyiz ama bu Japonlarda bu alanda bir başarı da var yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------



    Şimdi bunu yazınca karşılığı ancak "Allah korumuş, Allah'ın sevdiği bir kuluymuşsunuz." demek oluyor.
    Motorum 100k km coktan gecti arka disli hic degismedi.
    Arka disli cok gereksiz degistiriliyor.asil yipranma on dislide oluyor.

  14. #54
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ooo Hırbocan hoşgelmişsin
    sen bi gel şu Uçmakdere'de ifadeni alalım , yıllanmış bmw yepyeni Africa yı öttürür ona göre ;)
    espresso bunu beğendi.

  15. #55
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hafta sonu siteden arkadaşlarla geziye çıktık , bir anda çekişi düştü , sağına bak soluna bak derken gavur herif gaz kelebek mekanizmasını kompozit malzemeden yapmış sağ silindirinki kırılmış , bir şekilde yerine oturtturdum turu tamamladık ama Uçmakdere de aklım hep ordaydı virajların tadını çıkaramadım
    İyi ki de tadını çıkaramadın hee haşır huşur dönüyordun, konvoy halindeki arabaları solluyordun virajlarda
    espresso bunu beğendi.

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ooo Hırbocan hoşgelmişsin
    sen bi gel şu Uçmakdere'de ifadeni alalım , yıllanmış bmw yepyeni Africa yı öttürür ona göre ;)
    Nikicim ugrastirma beni ucmakdereyle falan
    Cuma saat 17:00 de istinye park in onune gel.Telekom arena bitecekk..

    Ben her gun 2-3 skuter tokatliyorum o guzergahta.akli olan karsima çikmaz.

  17. #57
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ki de tadını çıkaramadın hee haşır huşur dönüyordun, konvoy halindeki arabaları solluyordun virajlarda
    Valla yinede çok keyifliydi ama her an tek silindir gider diye korka korka döndüm üstüne pazar günü çok trafik vardı , seninde maşallahın var bak benim arkadaşlar içinde senin gibi giden yok , böyle hafiften kompetişın tadında daha bi keyifli oluyor o yol ;) Hırbocanım da sukuter tokatlıyormuş , festivallerde yavaş gitme yarışması yapılır bir klasiktir , ehehe orda tokatlıyor olabilir mi :D
    tommygun, freasy ve espresso bunu beğendiler.

  18. #58

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Motorum 100k km coktan gecti arka disli hic degismedi.
    Arka disli cok gereksiz degistiriliyor.asil yipranma on dislide oluyor.
    Ön dişli çok daha fazla ve daha çabuk yıpranıyor o bir gerçek. Bununla birlikte sen o arka dişliyi bir söküp yenisiyle üst üste koy o zaman görürsün ne kadar yıpranmış ne kadar yıpranmamış. En fazla iki zincir değişiminde bir değiştirmek lazım.

    (Orijinal mesaj sahibi aynı zincirle 100k yapmış diye anladım ben o da ayrı bir durum...)
    espresso bunu beğendi.

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yinede çok keyifliydi ama her an tek silindir gider diye korka korka döndüm üstüne pazar günü çok trafik vardı , seninde maşallahın var bak benim arkadaşlar içinde senin gibi giden yok , böyle hafiften kompetişın tadında daha bi keyifli oluyor o yol ;) Hırbocanım da sukuter tokatlıyormuş , festivallerde yavaş gitme yarışması yapılır bir klasiktir , ehehe orda tokatlıyor olabilir mi :D
    Cuma aksami orada nasil bir trafik oluyor biliyon mu sen ??
    Orda ufacik skuterleri dev gibi motorla tokatlayan adam yeteniklidir,bu cok acik

    Nollldu,korktun mu yoksa ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli çok daha fazla ve daha çabuk yıpranıyor o bir gerçek. Bununla birlikte sen o arka dişliyi bir söküp yenisiyle üst üste koy o zaman görürsün ne kadar yıpranmış ne kadar yıpranmamış. En fazla iki zincir değişiminde bir değiştirmek lazım.

    (Orijinal mesaj sahibi aynı zincirle 100k yapmış diye anladım ben o da ayrı bir durum...)
    Evet,10.000 km sonra ikinci zinciri takacagim.o zaman arka disli de degisecek.
    Aslinda daha gideri varda,cimrilige gerek yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

    Ulen birbirinizi gaxliyonuz ha.Gecen de cyan i ovuyodunuz.Cyan seni ovuyodu,sen tommy i ovuyosun tommy esprresoyu

    Hic inandirici degilsiniz

  20. #60
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....birbirinizi gazliyonuz ha.Gecen de cyan i ovuyodunuz.Cyan seni ovuyodu,sen tommy i ovuyosun tommy esprresoyu

    Hic inandirici degilsiniz
    Espresso ile henüz müşerref olamadım yine gelmedi :( şöyle ultra hd cekim yapan gopromuz yok ki birader ispatada ihtiyacımız yok , aldığımız keyif bize yeter , bi dahakine buyur gel altında binlik makina var hodri meydan ;)
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler