Eşşeğin Arısı.
beyler motorun uzun farı biraz sağa doğru kaymış vaziyette, henüz 2700 km de, 1000 bakımında servis bakmayı unutmuş sanırım bu duruma. bulunduğum bölgedeki servise gösterdim de, gündüz vakti kısa mesafeden duvara vurdurup baktı, sorun yok dedi ama gece baya belli oluyor, ayrıca farın sağ sol ayarı olmuyor sadece yukarı aşağı oluyor dedi. ben şimdi bunu nasıl düzelttirebilirim, motor daha yepyeni büyük bir tamirata girişmek istemiyorum garantili de olsa, nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
CB500x'in farları ile aynı far olduğu için (en azından görünüşte) onu biraz araştırdım. Kullanım kılavuzunda yazmamasına rağmen, kullanıcılar aslında bir sağ/sol ayarının da olduğundan bahsediyorlar.
KaynakBeware if you are setting it up based on the user manual, it’s wrong. There are two adjusters. One at the left side, lower - that’s for horizontal adjustment. Then there’s another, right side and much higher - that’s the one you need.
Biraz sağa sola bakın belki bulabilirsiniz.
Üretim ya da montaj hatası ise, gece vakti bir fotoğraf/görüntü çekip servisi garantiden baktırmaya zorlamanız da fayda var. Zira far üniteleri çok pahalı. Gerçekten bir sorun varsa ileride pişman olmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
Bu olabilir. Bir bakın bakalım sizin motorda böyle bir vida var mı?
benimde bildiğim sağa sola ayar yoktur genelde aşaya yukarıya şeklinde oluyor.benim mt09 da projeksiyon tip led vardı mesela arka tarafdan bunun hizasını servise gerek duymadan ayar yapabiliyordun.ama bunda açık led şeklinde şimdi öyle olunca işler daha zorlaşıyordur tabi.bir darbe vs almadıysan sağa sola kaymaması lazımdı.kaldıki uzun farlar tam ortadan çakıyor o da enteresan.yani normal farda bu durumda yamuk bence.çözerse servis çözer youtube vs araştır ama çıkarmı karşına bilemedim
Ben de çok benzer olduğu için tahminde bulundum sadece. https://www.honda.com.tr/motosiklet/satis-sonrasi/kullanim-kitapciklari/hornet Bu sayfada "Naked" "Hornet" diye seçince çıkıyor kullanım kılavuzu.
bunu biliyorum hocam. ayrıca servis kitapçıkları oluyor bu motorların, motorun bile nasıl söküleceğini gösteren dökümanlar, bunu arıyorum. daha önce kullandığım 650f in vardı elimde, bir çok sorunu kendim hallediyordum. şimdi bu motor garantili olduğu için çok kurcalamak istemiyorum, ancak ustalara da pek güvenemiyorum, iş bilen usta bulmak zor. çoğu ondan bişi olmaz, sorun çıkmaz diyip uğraşmak istemiyor.
Pardon ben yanlış anlamışım. Aslında ben de bir taradım interneti servis manuali için ama göremedim. Sadece eBay de bir satış ilanı bulabildim o kadar.
Usta olayı çok problem. Biz de şimdi bir motoru ustadan geri almak zorunda kaldık, 1 ay bekledi motor kapının önünde doğru düzgün bakmadı.
İlk 500 km'yi devirdik Hornet ile...(bu arada 500 km dolduğu için ekranda sarı bant ile servis uyarısı çıkmaya başladı. Ama servis 1000km veya 1 yıl süre veriyor rodaj bakımı için).
Başlarda hem motora alışma süreci hem de rodaj gerginliği ile pek devir çevirmemiştim. Dün artık biraz zorlasam mı dedim ve 7000-7500 aralığına kadar çıktım...
Yav bu motor 6000 devirden sonra kesinlikle karakter değiştiriyormuş. Hem de henüz standart modda kullandığım halde. Bir anda 150-160 km/h hıza çıkıyorsunuz. Altınızdaki torku sırtınıza kadar hissettiriyor.
Ben iyice sevmeye başladım keratayı
hocam bende az önce 500km gördüm ve aynı uyarı bendede çıktı bende henüz abanmadım ama ara ara 6 7ye çıkarıp salıyorum bende.önemli olan tapa gaz değilde kademeli olarak arttırmak rodajda.7. 0 motorum rodaj benden sorulur sabır sınavı resmen.hatta ocakta scooter almıştım sym jetx oda 700km de onuda dikkat ede ede kullanmaktan yıldım.rodajlar bitse de artık kafama göre takılsam iyi olcak neyse yaza yetişti
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)