Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

600cc sport touring alım arifesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    hayırlı geceler forum ahalisi kafam çok karışık düşündüm araştırdım işin içinden çıkamadım bir türlü
    artık gönül 4 silindir makinenin tadına bakmak istiyor 2. motosiklet olacak senede 2-3k km anca yapar
    ilk seçeneğim fz6 fazer 2005-2008 civarı bütçe konusunda beni çok sarsmayacak şekilde ama eski olması km yüksek olması nereden başımıza dert aldık der miyim
    2. seçenek xj6f 2014-2016 civarı hem model yüksel hem km düşüyor tabi bunun karşılığı +50k gibi bir açık, bütçeyi aşıyoruz biraz yoracak gibi duruyor
    3. seçenek yine xj6f fiyatında ama bu sefer fazer8 absli 2012 model civarına bakıyorum kmde biraz yükseliyor
    bu alacağım makineyi en az 2 sene binmek istiyorum işte zurnanın zırt dediği yer satma zamanı geldiğinde çok zorlanır mıyım piyasanın biraz altına verip 1-2 ayda elden çıkarabilir miyim
    dediğim gibi ilk seçenek ödeme konusunda da yormayacak fazla ama diğerleri de olursa max 150-160 civarına kadar çıkabilirim
    yardımlarınız için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Ülkemizde dürüst satıcı yüzde 1, bunu oncelikle aklimizda bulunduralim. İkincisi aldigimiz eski model 4 silindir motorun blogu, derme catma toplanip calisir hale getirilmis olma olasiligi yuksek, 3. Olarak olasi bir blok arizasinda min. 25.000 tl butcemiz varmi?

  3. #3
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı vycmajoris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde dürüst satıcı yüzde 1, bunu oncelikle aklimizda bulunduralim. İkincisi aldigimiz eski model 4 silindir motorun blogu, derme catma toplanip calisir hale getirilmis olma olasiligi yuksek, 3. Olarak olasi bir blok arizasinda min. 25.000 tl butcemiz varmi?
    Eğer fz6 fazer alırsam bu masrafı göze alabilirim ama fazer8 veya xj6f alırsam ve masraf çıkarsa motosiklet belli süre yatar
    Zaten alacağım motosiklet kendi il civarından olacak ustama gösterip öyle almayı düşünüyorum

  4. #4

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Saydığın motorların hepsi güzel motorlar. Fakat fz6 artık eski kalan zamanında kaymağı yenmiş bir motosiklet. Çok temizini almak için fazladan para vermediğin sürece eski model 4 silindir motor can sıkabilir. Fz8 için kötü diyemem çok tatlı bir motosiklet insanın aklını çelmiyor değil. Xj6f Alman en mantıklısı ama kısaca. Çünkü aralarındaki tartışmasız en sağlam bloğu kullanıyor. Ve kullanıcıları da onaylıyor 4 silindirli motorlarda çok sağlam bir köşede yer alıyor. Yerinde olsam cebimi zorlar alırdım. Nasılsa ilerde satabilirsin

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alternatif Z800 de bakilabilir.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Xj6 güzel bir makinedir ama "4 silindirin tadını alayım" diyenler için yeterli bir güç sunmaz. Xj6 tatlı makinedir, ekonomiktir ama Fz6 ya da Fazer8 gibi kopan, uzayan bir makine değildir.

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    cbr 650f bütçe varsa aşık olduğum makina. arkadaşımda var bende bir süre bindim mt 25 imle 1 lt fark atıyor acayip az yakıp acayip torklu makina

  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Dostlar sağolun değerli tavsiyeleriniz için z800 ile cbr650f bütçeyi çok aşıyor
    Mantık xj6 diyor bütçe fz6 diyor bakalım ne olacak

  9. #9
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    İki sene sonra satacaksanız yeni model motor almak daha mantıklı. Uzun süre kullanılacaksa temiz eski model bir Fz6 da güzel olabilirdi.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Dediğin bütün makineler ortalama 10 yaş ve üstü eski makineler her daim böyle makinelere bakıyorsan bir köşede kötü gün parası tutman gerekir ..

    Fz6 ve fz8 im oldu güzel makinedir tartışmasız temizini bulursan bloku açılmamış oynanmamış alınabilir çokta keyif alırsın .. zaten ikinci makine olucakmış çok yormaz .. bu saatten sonra bu tür makineler ancak ikinci makine olarak alınırsa alanı çok yormaz üzmez her açıdan ..

    Bu biraz araba dünyasından bakarsan şuna benziyor hafta sonu ara sıra gezmelik kapında 4.0-5.0 V8 bir spor araban olup …
    esas ana araba olarak normal zamanda kullanmalık az yakan ekonomik cep dostu bir aracın olması gibi bir şey ..

  11. #11
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct
    2011 model 45bin kmde xj6f alıp 3 yıl kullanıp 74binde sattım.yaptığım masraf sadece yağ filtre lastik balata falandı.

  12. #12
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı vycmajoris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde dürüst satıcı yüzde 1, bunu oncelikle aklimizda bulunduralim. İkincisi aldigimiz eski model 4 silindir motorun blogu, derme catma toplanip calisir hale getirilmis olma olasiligi yuksek, 3. Olarak olasi bir blok arizasinda min. 25.000 tl butcemiz varmi?
    +1.000.000

    Ayrıca 25k tl minimum ve parça bekleme/bulunurluk olayını da unutmamak lazım.

    Tek bir yerden puan kırıyorum: %1 yüksek bir oran olmuş. %0.001 diyorum.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Hangi 25 bin tl bugün R25 mt25 motor revize et rektifiye et üst kapağı kurtarırsan 25 bine ancak çıkarsın üst kapak ta girmişse geçmiş olsun ..

    4 silindirli makineye 25 bine iyi usta elini bile sürmez ..

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sakın eski model almayın motor patlar yatak sarar üst kapak çatlar sübab conta taşlama vs 25000 tl bile sizi kurtarmazlar gene gelmiş
    komik olmayan beyler adam 10 yaşında japon yamaha dan bahsediyor hemen kötüye yormaya başlamışsınız millet 10 yaşında honda araba alabilmek için 40 takla atıyor ne km nede hasar kaydına bakıyor bunlar da 10 yaşında yamaha ya çöp diyecekler neredeyse
    utanmasalar o paraya git sıfır km mondial al diyeceksiniz milleti yanlış yönlerdirmeyi bırakın

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sakın eski model almayın motor patlar yatak sarar üst kapak çatlar sübab conta taşlama vs 25000 tl bile sizi kurtarmazlar gene gelmiş
    komik olmayan beyler adam 10 yaşında japon yamaha dan bahsediyor hemen kötüye yormaya başlamışsınız millet 10 yaşında honda araba alabilmek için 40 takla atıyor ne km nede hasar kaydına bakıyor bunlar da 10 yaşında yamaha ya çöp diyecekler neredeyse
    utanmasalar o paraya git sıfır km mondial al diyeceksiniz milleti yanlış yönlerdirmeyi bırakın
    Adamın alıcağı motora kefil oluyormusun herhangi bir arıza yı ödiyceğine imza atıyormusun noterde …
    Yok yapmıyorsan 10 yaşındaki geçmişini bilmediğin etmediğin motorlara kefil olma …

    kefil olma millet başına bir şey gelirse hesabını sana sorar sanki ikinci eldeki motorlar hepsi senin kendi malın emin olduğun bildiğin motorlarmış gibi yazıp duruyorsun..

    Motorların geçmişini biliyormusun tamir görmüşmü herhangi bir işlemden geçmişmi biliyormusun geçmişte kazası varmı şase sağlam mı kaynak çekme görmüşmü biliyormusun .. maşa amortisörler ne durumda biliyormusun ön düzende boşluk varmı biliyormusun tank slapper yapar boşluk varsa adamı öldürür bilmiyorsun o zaman görmediğin bilmediğin motorlara millete kefil olup git al Japon sorunsuz falan deyip durma ..

    10 yaşındaki Japon alınır düşünme al sanki sanırsın kendi bindiğin motor ilk sahibisin geçmişlerini hepsinin biliyorsun git al diyorsun ben diyemem yahu ben o sorumluluğun altına giremem bu büyük sorumluluk tur insanlar para yatırıyor bu makinelere..

    Benim en fazla diyebileceğim blok açılmamışsa oynanmamışsa alınabilir diyorum onda bile açık kapı bırakıyorum…bir Japon Japon gidiyorsun dünyanın en sağlam en kaliteli malı bile olsa düzenli bakımını yapmassan hor kullanırsan yan sanayi kalitesiz malzeme kullanırsan kötü ustalara teslim edersen dünyanın en sağlam makinesi olsun BOZULUR bunu artık bir anla bunun Japon la falan ilgisi yok …

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    600 cc 10 yaşında motosiklet alacak olan da bi zahmet gidip expertiz yaptırsın
    gözünü kapayıp torbadan tombala çeker gibi motosiklet almasın kim olursa olsun alacağı adam veya motor farketmez baktırsın da alsın
    ben bilmediğim motora kefil olmuyorum hatta hatta bildiğime bile olmam sonuçta 2. el ve aldıktan sonra nasıl kullanırlar
    yamaha ya honda ya kefil olurum


    millet gidip 2 el motor almayın paranızın yettiği 0 km çinli alın başınız ağrımasın beni de vebal altına sokmayın
    siz japon motosikletlerin sorunsuzluğu kalitesi ve uzun ömürlü olduğunun keyfini çıkarmayın çinli alın nerede yolda kalacağınızı düşüne düşüne gezin
    risk almayın garanti ye oynayın

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600 cc 10 yaşında motosiklet alacak olan da bi zahmet gidip expertiz yaptırsın
    gözünü kapayıp torbadan tombala çeker gibi motosiklet almasın kim olursa olsun alacağı adam veya motor farketmez baktırsın da alsın
    ben bilmediğim motora kefil olmuyorum hatta hatta bildiğime bile olmam sonuçta 2. el ve aldıktan sonra nasıl kullanırlar
    yamaha ya honda ya kefil olurum


    millet gidip 2 el motor almayın paranızın yettiği 0 km çinli alın başınız ağrımasın beni de vebal altına sokmayın
    siz japon motosikletlerin sorunsuzluğu kalitesi ve uzun ömürlü olduğunun keyfini çıkarmayın çinli alın nerede yolda kalacağınızı düşüne düşüne gezin
    risk almayın garanti ye oynayın
    Sevgili forum arkadaşım senin yaş 39 du yanlış hatırlamıyorsam kaç motorun oldu bu zamana kadar bilmiyorum bildiğim yenisin daha motorda öyle aklımda kalmış ..
    ben 1998 yılından beri ehliyetli motorsiklet süren biriyim hayatımda daha Çin malını bırak 250cc motorum bile olmadı en son sattığım motorum cb600f hornet di ondan önce tdm850 idi ondan önce fazer 8 di ondan önce silverwing 600 dü unuttuğum bir sürü makine var bazılarını ara ara aldım sattım 3 ay 4 ay sürdüm..

    Benim hayatım boyu ne Çin ne hint malı motorum olmadı alabilirmiyim alabilirim öyle egolarım yok katiyen almam diye adamlar kaliteli güzel makine yapar alırız o başka mesele ama şimdiye kadar olmadı …

    Ben kime gidin Japon alıcağınıza Çin malı alın demişim sen bana bir tane Japon alıcağınıza Çin malı alın diye yazımı çıkar vallahi billlahi tillahi 2004 den beri olan bu hesabımı kapatıcam ama bulamassan sen gidersin bak

    Ağzımdan çıkmayan lafları sanki ben demişim gibi söylememeni rica ediyorum …

    Evet modelli mümkünse sıfır alın diyorum inatla da diyicem bu çin malı alın demek değil tam aksine burda konum var konu açdım paranız yetiriyorsa Japon yetmiyorsa hint onada yetmiyorsa ancak Çin oda cf moto Çin derken başka marka değil alın diyorum sıralamam bu ama asla gidin direk Japon alıcağınıza Çin malı alın demedim hiç bir zaman..

    Millete git 10 yaşında motor al Japon japondur diyorsun ben seni anlıyorum ama yanlış bir yoldan gidiyorsun .. ülkenin koşullarını görmezden gelip sanki herkes motorunu 10 yaşında bile olsa resmî servise sokup düzenli en kaliteli orjinal parçaları kullanıp geziyorlar mantığın var öyle olsa emin ol senden çok ben tavsiye ederim bırak 10 yaşını 30 yaşındaki japonu bile tavsiye ederdim ama burası Türkiye bizde garanti süresi bittimi kolay kolay kimse resmî servise gitmez .. ondan sonrası muallak zaten hangi servise gidiyor hangi parça kullanılıyor ..

    sonra kefil oluyormusun deyince ekspertize soksunlar diyorsun o ekspertizi çok gözünde büyütme o ekspertize de çıkarmadan önce bir sürü hile hurda yapıyorlar yataklar dan ses geliyorsa yağa teflon katkısı maddesi atıyorlar amortisörler artık bitikse değişmesi gerekiyorsa içine geçici dolgu malzemesi sıkıyorlar jant ta iç kısımda düzeltme varsa görülmez daha neler neler var onların hiç biri ekpsertizde çıkmaz ekpertiz gidip amortisörleri söküp içine bakıcak hali yok yada motorlu söküp parçalayıp yataklara bakıcak hali yok ..

    Kısaca gidip sanki çok iyi eminmiş gibi Japon al deyip iinsanların başını yakıcak canını sıkıcak ilerde ekonomik olarak en ufak arızada çok büyük sorunlar yaşatacak tavsiyelerde bulunma diyorum
    valla içimde kötü niyet yok seni iyiliğine diyorum ..

    10 yaşındaki Japon Alman fark etmez geçmişini bilmediğin geçmiş sahiplerinin nasıl sürdüğünü bilmediğin hangi yağ konulmuş hangi aralıklarla değiştirilmiş motor hormu kullanılmış daha öncesinde blok tamir görmüşmü krank ne durumda üst kapak daha önce taşlamaya gitmişmi ön düzen de boşluk varmı amortisör maşa jantlar bir tamirat görmüşmü şase daha önceden bir işlem görmüş mü kaç sahip değiştirmiş bakım seceresi varmı bunları bilmeden etmeden bırak Japonu insanlara hiç bir motoru tavsiye etme vebal altında kalırsın..bu işin japonu mu var …

    Bugün 4 silindir herhangi bir makinenin sadece krankı sıfır 30 bin tl den başlar inanmıyorsan ara sor istediğin servisi istediğin 4 silindir model için de ki elimde misal örnek veriyorum cbr650 var krank lazım ne kadar .. ben minumum fiyatı yazdım…

    O yüzden Bu işin Japon’la alakası yok
    bana bırak japonu dünyanın en sağlam motorunu getir 1 ay yağsız geziyim bak bakalım motorun egzantrik den yataklardan nasıl ses geliyor heleki 10 yaşında motordan bahsediyoruz motoru kötü hor bakımsız kullanırsan geçmişini bilmiyorsan bu işin japonu almanı İtalyan’ı Amerika’nı yok hepsi başına iş açar …

    Türkiye de insanların çoğu motor sürmeyi biliyor seviyor ama çoğu bakmıyor kaliteli yağa para vermek bile bazılarının gözünde büyüyor gidiyor nerde ucuz adı sanı bilinmeyen marka var onu kullanıyor heleki esdikçe el değiştirdikçe bu oran dahada artıyor …

    Motorsiklet araba gibi değil motorda yeni her zaman iyidir bak scooter bunun dışında tutarım istersen 2000 model burgman al yapısı basit revizesi basit yürütürsün .. ama vitesli farklı dersin ki ben 10-20 yaşında 4 silindir aldım köşede paramda var 40-50 bin tl bir şey olursa gerekirse komple motoru yaptırırım sorun değil onada lafım yok dersin ki ben bu motoru restore etmek için aldım toplıycam zaten kelepire almışsındır onada lafım yok aksi halde diğerleri her daim benim için saatli bombadır heleki eski 4 silindir makine ..

    Son olarak burası araba forumu değil arabada honda fanatikleri var vw fanatikleri var Mercedes BMW Jaguar fanatikleri var .. motorda bunun fanatikliği olmaz olmamalıdır da zaten..

    motorsiklet dediğin 2 lastik ve canımız hayatımız onun üstünde kaportada sensin her şey sensin bunun ne çini ne Japon’u ne 250cc si ne 1200cc si hepsi eşittir bunda öyle ncap standartı diye bir şey yok araba vurursa Çin malı motorunda olsa Japon motorunda olsa aynı darbeyi alırsın bir yerden düşersen Allah korusun çini japonu fark etmez hacimi de farketmez uçarsın …
    O yüzden motorda marka fanatizmi yapılmanın mantığı yok ..

    Adam Japon alır satar Amerikan harley alır satar İngiliz Triumph alır satar İtalyan aprilla piaggio alır satar Alman bmw alır satar tekrar Japon alabilir motorsiklet böyle bir şeydir ..

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Valla benim geçen sene sattığım XJ6F'i dileyen dilediği gibi alıp senelerce binebilirdi. =)
    Bütün eski motorlar turşu diye bir şey yok. Ayrıca eski nesil olan mekanik ürünlerin neredeyse tamamı bugün üretilen makinalardan sağlam, bu motosikletler özelinde değil hemen hemen tüm endüstri ürünleri için geçerli.

    Ha canı alınmış XJ6F yok mu, sürüsüne bereket var. Biraz motosikleti dinlemeyi öğrenme, bol bol karşındakini sorgulama/yargılama ile motora nasıl davrandığını anlama gerekli. Canavar gibi binilir yoksa eski motora. Facebook gruplarındaki gibi manyak manyak övmeyeceğim XJ6'yı, ama büyük motorum olsun yıllarca bineyim çok bir yetkinliği olmasına gerek yok denilen durumlar için harika motor XJ6. Ama 4 silindirin sesi uyt, MT-07 neymiş tork fakiri her türlü tokatlarız falan filan kafasıyla girilecekse, o işlerin motoru değil.
    Gazlanmaz demiyorum, el arabasıyla bile gazlarım bana ne :D ama XJ6 son derece uygun fiyatlı kafayla yapılmış, herhangi bir kaliteli/kabiliyetli aksam içermeyen al bin kullan diye yapılmış bir motor, fazlası değil.

    burada dikkat edilmesi gereken nasılsa Japon diye anası bellenmiş motorlardan uzak durmak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

    Baktım şimdi sarı sayfalara..
    2016 model 5binde XJ6 var.. 192bin yazmış bi de :D
    6 yaşında, 6binde motor iyi bişey olmayabilir her zaman.. Tapalı egzoz ayrı bir soru işareti..

    Ama bu da benim eski motorun ilanına eklediğim fotoğraf.
    Ben böyle bir motor bakıyor olsam bu tipte ilan görsem korkmadan girerim mesela. (bi fotoyla ikna olunmaz tabii, bakmaya değer anlamında)
    2016 model motor, 2021 Haziran'da sattım 34bin km'de idi. Bir hıyarın eline düşmezse yıllarca it gibi gider bu motor. Eski diye bişey ikiye ayrılacak kırılacak kalacak masraf çıkaracak diye bir şart yok.



    Misal eski arabamı 90bin'de aldım, Hatay'dan turbo dizel araba aldım riske bak. Kazalıydı da, bugün olsa 100-120bin civarında hasar kaydı olurdu (6-7bin eur civarındaydı)
    190bin'de sattım. Satana kadar süreçte krank kasnağı yırtıldı, şarj dinamosu tamir gördü, turbo hortumu değişti. Bu kadar. Yağ, yağ filtres, hava filtresi, yakıt filtresi ve balatalar dışında kuruş harcamadım.
    Ama bu araç ocağına incir ağacı da dikebilir. Ne aldığını bilmek ve anlamak lazım.

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bürün eskiler turşu diye bir şey yok aynen seceresi vardır bilinen motordur alınabilir eski ürünler aynen bugünkü lerden daha dayanıklı ama bir ürün istediği kadar dayanıklı sağlam kaliteli olsun hor kullandın mı bakımlarını aksarttın mı dandik kalitesiz malzeme kullandın mı kasap ustalara motoru bıraktın mı en kaliteli sağlam mal bile çöp olup çok rahat turşu olabiilir ..

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    E öyle tabi, ne aldığını bilmek diye aynı zamanda onu da diyorum.
    Ben o arabanın fabrika sipariş kayıtlarına bakıp tüm donanımların orijinal olduğunu kontrol ettim (sınıfına göre absürt dolu bir arabaydı)
    kaza geçmişini buldum, yapıldığı servisle görüştüm, bir sürü detayını araştırdım, öyle aldım.
    yoksa saatli bomba olurdu

    çok da zor değil anlamak. %90 sahibinden belli oluyor motorun ne durumda olduğu. sadece biraz da neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmek gerekiyor. sürekli evden 3km mesafede kafeye sürülen motorun sahibi istediği kadar titiz görünen, eğitimli kültürlü biri olabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)