Hangi Adventure?

Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Eski endurolar, adventure oldu.
Bol teknolojik oyuncakları var, ama ne kadarına gerçekten ihtiyacımız var?

Link: HANGİ ADVENTURE?

Markaların Adventure Motosiklet arayışı
Para durumu
Motor Hacmi | Küçüldükçe, büyüyor mu?
Teknoloji | Yok, o anladığın değil!
Boyu boyuna
Cadde, Köy Yolu, Arazi – Hangi Adventure Motosiklet?
Sele, Süspansiyon
Alınamayan servisler | Yedeklenemeyen parçalar
Sürüş Becerileri
Koruma ekipmanları
Adventure motosiklet aksesuarları
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Zaten Türkiye’de enduro diye kast edilen her zaman adv dual sport motorlar oldu ..

Zamanında bu forumda bir arkadaş vardı harika bir anlatım yapmıştı kendisi gerçek bir enduro cuydu
Enduro motor aslen bizim cross dediğimiz motorlara yakın bir motordur..

Ama ne yalan söyliyim ben bile adv dual sportlara enduro diyorum yoksa karşı taraf anlamıyor çoğu zaman…
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Zaten Türkiye’de enduro diye kast edilen her zaman adv dual sport motorlar oldu ..

Zamanında bu forumda bir arkadaş vardı harika bir anlatım yapmıştı kendisi gerçek bir enduro cuydu
Enduro motor aslen bizim cross dediğimiz motorlara yakın bir motordur..

Ama ne yalan söyliyim ben bile adv dual sportlara enduro diyorum yoksa karşı taraf anlamıyor çoğu zaman…

Biraz beyin jimnastiği yapalım o zaman :)

Enduro motor aslen bizim cross dediğimiz motorlara yakın bir motordur..
-Hangisi mesela?

Hayal -meyal ben de öyle bir başlık hatırlıyorum sanki.

Peki cross motorlara, yanlışlıkla enduro demiş olabilirler mi? (bu da bir ihtimal neticede)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Biraz beyin jimnastiği yapalım o zaman :)

Enduro motor aslen bizim cross dediğimiz motorlara yakın bir motordur..
-Hangisi mesela?

Hayal -meyal ben de öyle bir başlık hatırlıyorum sanki.

Peki cross motorlara, yanlışlıkla enduro demiş olabilirler mi? (bu da bir ihtimal neticede)

Basitçene Google gir mesela enduro motorcyle yaz karşına cross tipi motorlar çıkar paso bizim enduro diye tabir ettiğimiz motorlar çıkmaz

Ona gelene kadar cruiser motora chopper diyoruz bende bazen dalgınlıkla diyorum mesela yıllarcana ss motorlara racing dedik hala bir kesim racing der .. scooterlara bile yanlış diyoruz Google gir scooter yaz martı türevi çocukların bindiği o oyuncak yada elektrikli şeyler çıkar motorsiklet çıkıyorsa bilki o Türk sitesidir..

Deveye sormuşlar neden boynun bükük nerem doğru demişya o hesap
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Bu konuda farklı düşünüyoruz. Onun için özellikle sordum. Hangi motor diye?
Örnek verebilirseniz, ben de karşı görüşümü sunarım.

(Google'a enduro yazdığında cross motorların çıkması, scooter yazdığında oyuncak/elektrikli çıkması ile aynı şey gibi geldi bana. Yani kaynak çok güvenilir değil sanki :) )
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Bu konuda farklı düşünüyoruz. Onun için özellikle sordum. Hangi motor diye?
Örnek verebilirseniz, ben de karşı görüşümü sunarım.

(Google'a enduro yazdığında cross motorların çıkması, scooter yazdığında oyuncak/elektrikli çıkması ile aynı şey gibi geldi bana. Yani kaynak çok güvenilir değil sanki :) )

Google analizdir .. enduro tabiri tüm dünyada bellidir yani Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok ..
keza scooter dediğimiz motorlar automatic motorcycle diye geçer yani İngiltere yada Amerika ya gitsen scooter desen milletin anlıycağı çocukların sürdüğü yada o elektrikle martı türü aletlerdir hiç birinin aklına xmas yada o tür motor gelmez..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
enduro bence motosiklet adı değil yapılan spor un adı
misal adam cross motosiklet almış ormanda dağda geziyor bu na enduro yaptım diyorlar
baktığımız zaman misal kütahya enduro yarışı der yani cross motosikletler yarışıyor ama yarışın adı enduro
BU KADAR karmaşaya yol açacak bir motosiklet türü yok galiba enduro cross adventure
bana sorarsanız enduro motosiklet hafif çantasız aksesuarsız olacak
bende afrika twin var mecara motosikleti diyorum yaylalara dağlara çıkıyorum ama macera yapamıyorum hem ağır hem parçası pahalı bana göre
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Mesela Transalp 700. :mrgreen:
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Tel jant ve ön teker jantı 21 inç ebatına sahip ise o model gerçek enduro motosiklet olur.
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Enduro - Adventure: Devasa depo hacimleri ve büyük konforlu seleleri ile rahat rahat uzun yola gelir, Araziye de gelir, Dereyi tepeyi de geçer, Gerekirse viraj da yapar.

Cross: Deposu küçüktür, selesi de küçük, dar ve rahatızdır, rahat rahat uzun yol yapamaz, tırtırlı lastikleri ve viraja pek uygun olmayan süspansiyonları ile viraj yapamaz ama arazinin tillahını yapar içinden geçer.

Şimdi bu iki motosiklet türünü birbirine karıştıranların kusura bakmayın ama geri zekalı olması lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

Biri tüm coğrafi koşullara uygun cüsseli ağır macera motosikleti = Adventure
Diğeri de ekstra ince ve hafif atlama zıplama motosikleti = Cross
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Atalaayalperin yazddiklari doogru.gerisini karistirrmmayin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst