yüksek devirde ateşleme kesme sorunu.
-
çoğu kez sorulmuş ve çoğu cevap hava filtresi karbüratör şeklinde cevaplanmış. Şöyle bir durum var, 150cc jinlunum var birkaç gün önce yüksek devşrde sarsıntılı ateşleme kesme yapmaya başladı. Krbüratörü temizledim aynı. Hava filtresini temizledim aynı. Hava filtresini söktüm aynı. Karbüratörü değiştirdim aynı. Benzin musluğu filtresini ve ara filtreyi temizledim aynı. Bujiyi değiştirdim aynı.Hava ayarının her varyasyonunu denedim aynı.Manifoldda çatlak yok. Sorun aynı şekilde devam ediyor. yarın depoyu alıp elektrik sistemine bir göz atıcam. Tecrübesi yada tavsiyesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi. Lütfen?
Reklamlar
-
'Devir kesici'yi arıza sanmış olabilir mısınız?
-
Buji piposunu çikartin,marş yapin seri ve guclu kivilcim atacak mi?
Atmiyorsa,sirasiyla,
Pipo
Enduksiyon bobini
Konjektor
Stator
Veya bir yerde kaçak var şase yapiyor.
Sigortalarida kontrol edin
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
Alisilin adlı üyeden alıntı
'Devir kesici'yi arıza sanmış olabilir mısınız?
Dostum,Karburatorlu motor da devir kesici olmaz.
-
Sayın levend84'ün bahsettiği gibi sorununuz pipo ve ateşleme bobininde olabilir, benim tahminimce piponuz eskiyse elektriğin bir kısmını bloğa vererek size üst devirlerde tekleme sorununu yaşatıyor olabilir, yine denildiği gibi sorunu ucuzdan pahalıya doğru çözmek en iyisi olacaktır.
-
Supap ayarlarinida bakmakta fayda var.
-
Manifold oringine bakın zarar görmüş olabilir. Üst kapüğa tam oturmayıp hava kaçırıyodur oradan. Aynı sorunun kaynağını burada bulmuştum daha önce.
-
https://youtu.be/21b-MH-dpx8
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Levent84 bey, telden yazıyorum. Alıntılayamadım sanırım mesajınızı.
Ybr belli bi devire gelince ateşlemeyi keser. Emin değilim sanırım 10bin 11bin arası olacak.
Bu devir kesicidir diye bilirim ben.
Siz de bilirsiniz ki Ybr karbüratörlü bi motorumuzdur.
-
Ben de onu merak ettim şimdi; elektronik ateşleme varsa karbüratörlü bir motora devir kesici uygulamak mümkün olabilmeli sanki?
Ama ateşlemeyi kesince bu sefer de motor boğulacak, sanırım mümkün olsa bile ondan konmuyor...
-
Ateşlemeyi kesmiyor, sinirlandırıp belli bi devri geçemiyor
-
Buji piposunu çalışırken biraz geri çek kıvılcımın rengine bak , parlak mavi renk iyi kırmızı renk kötü durumda bir bobini işaret eder , yüksek devirde sarsıntılı kesiklikler elektrik kaynaklıdır , yakıt sistemindeki sorunlar daha yumuşak tepkiler verir..
-
Karbüratöre büyük meme taktığımda yaşadım. Benzin yetişmiyordu çok yüksek devirlerde. Ufak memeyi takınca çözmüştüm sorunu.
-
Buji kablosu, bobin ve pipodan oluşan bir set aldım takıp deneyelim bakalım.. Olmazsa CDI, regülatör, statör şeklinde gidecez.
-
Arkadaşın problem yaşadığı motordan bağımsız ;karbüratörlü motor'da devir kesici olmadığını(olmayacağını) nereden çıkardınız?
statörü kontrol ettin mi?statörden çıkan akım düzenli mi?Bobinin kontrolü kolay ,cdi'dan şüphelenirdim.
-
2 ihtimal var yüksek devirde yakıt yetişmiyor, yüksek devirde ateşleme kesiyor.
Söylenen yerlere baktıktan sonra Manyeto okuyucu pick up parçasını değiştirin.ısınınca yüksek devirde iş görmüyor olma ihtimali var.içinde Çok ince bobin telli sarım var.Yeni bir beyinlede denenebilir tabiki ilkin karbüratörü temizleyip iğne konnumuna bakın.
boştaykende devir kesiyormu onada bakın motor sıcakken boşta gazı 4 5 sn verik tutun.Kesecek motor o haldede keser ister boşta ister 4.5. viteste.Depo yakıt filtresinide temizleyin.
-
Aynı sorun bendede vardı düşük devirde sıkıntı yoktu yüksek devirde motor stop ediyordu gaz veriyordum sanki kontak kapanmış gaz veriyormuş gibises çıkıyordu ben benzin pompası dedim fakat bujiymiş sıkıntı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)