Motor son viteste devir çevirememe durumu
-
Arkadaşlar motor düz yolda örnek veriyorum 4. Viteste devri tamamladım (9000 rpm redline) 5. Vitese geçtiğimde 7000 rpm civarında yada 8000 rüzgarın durumuna göre kalıyor
Yada motoru zorlamadan 7 - 8 bin rpm gibi vites değiştirsemde 5. Viteste ya toplayamıyor Ya da çok zorlanarak bir miktar daha devir alıp kalıyor
Yani daha fazla çeviremiyor şimdi yokuş yukarı olsa tamam diyeceğim de düz yolda neden öyle olur
Rüzgarın şiddeti benim kendi kilom vesayre hızda etkili olduğunu biliyorum
Bu olay doğal olarak motorun torku ile alakalı yani olağan bir durum mudur yoksa debriyaj vesayre kompresör kaçağı gibi durumlardan ötürümüdür
Motor 150 cc tvs apache
Yeni olan bir durum değil sadece gelecek olan yorumları merak edip fikir edinmek istiyorum
Reklamlar
-
beygir yok beygir güç yok, kırbacı vurduğunda mecali yok yani. 150cc motordan ne beklentin var
-
özetleyeyim hocam
4 vitese kadar devir çevirebilip 5 viteste neden tamamlayamadığını soruyorum hani 4 viteste de son devirlere yakın zorlansa tamam tork güç beygir yok
yine beygir güç meselesi ise teşekkürler yorum için
-
omrozzn adlı üyeden alıntı
özetleyeyim hocam
4 vitese kadar devir çevirebilip 5 viteste neden tamamlayamadığını soruyorum hani 4 viteste de son devirlere yakın zorlansa tamam tork güç beygir yok
yine beygir güç meselesi ise teşekkürler yorum için
Beygir güç meselesi yine, hava sürtünmesi, ve zemin sürtünme katsayısının artmasından ötürü. Yine beygire geldi konu
-
Vitesli bisiklet gibi işte. Vitesi ne kadar ağıra alırsan pedalı çevirmek zorlaşır. Yokuş aşağı gidiyorsan ağır viteste pedalı çevirebilirsin ama düz yolda biraz zorlar. Yokuş yukarı ise çeviremezsin. Aynı durum motosiklette de var. Küçük cc motosikletlerin geneli zaten en büyük viteste son devrini göremiyor yokuş aşağı hariç. Bende de rx3 evo var 250 lik motor. 6 vitesli. Düz yolda en fazla 4. Viteste kesiciye giriyor. 5 ve 6 da kesiciye kadar çeviremiyor. Gücü yetmiyor çünkü.
-
Ben de 125 cc 5 vites kullandim.5 inci viteste son devre hic cikmiyodu zaten
-
Araçların son hızları iki türlü limitle belirlenir.
1. Drag limited
2. Gear limited
Birincisi sürtünme limiti, aracın gücü artık yetmiyor daha fazla ivmelenmesine. 5. vitesin sonu, aracın gücüyle çevirebileceğinden daha yukarıda. Örneğin benim arabamın son vitesinde redline'a dayanması durumunda göreceği hız 360kmh civarlarında. Hiç alakası var mı peki? :D Yok
Gear limited ise aracın son vitesinde son devrine gelmesi ve daha da gidebileceği yer varken vites artık bittiği için sın hızına ulaşmış olması. WRC araçları kısacık şanzımanlarıyla gear limited araçlara güzel örnektir mesela, 300hp araba ama ormanda kazımak için o kadar kısa şanzımana sahip ki 190-200kmh gibi bitebiliyor pili.
-
Yorumlar için teşekkür ediyorum hepinize bilgilendirici oldu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)