Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor son viteste devir çevirememe durumu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Arkadaşlar motor düz yolda örnek veriyorum 4. Viteste devri tamamladım (9000 rpm redline) 5. Vitese geçtiğimde 7000 rpm civarında yada 8000 rüzgarın durumuna göre kalıyor

    Yada motoru zorlamadan 7 - 8 bin rpm gibi vites değiştirsemde 5. Viteste ya toplayamıyor Ya da çok zorlanarak bir miktar daha devir alıp kalıyor

    Yani daha fazla çeviremiyor şimdi yokuş yukarı olsa tamam diyeceğim de düz yolda neden öyle olur

    Rüzgarın şiddeti benim kendi kilom vesayre hızda etkili olduğunu biliyorum

    Bu olay doğal olarak motorun torku ile alakalı yani olağan bir durum mudur yoksa debriyaj vesayre kompresör kaçağı gibi durumlardan ötürümüdür

    Motor 150 cc tvs apache

    Yeni olan bir durum değil sadece gelecek olan yorumları merak edip fikir edinmek istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    beygir yok beygir güç yok, kırbacı vurduğunda mecali yok yani. 150cc motordan ne beklentin var
    omrozzn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    özetleyeyim hocam

    4 vitese kadar devir çevirebilip 5 viteste neden tamamlayamadığını soruyorum hani 4 viteste de son devirlere yakın zorlansa tamam tork güç beygir yok

    yine beygir güç meselesi ise teşekkürler yorum için

  4. #4
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özetleyeyim hocam

    4 vitese kadar devir çevirebilip 5 viteste neden tamamlayamadığını soruyorum hani 4 viteste de son devirlere yakın zorlansa tamam tork güç beygir yok

    yine beygir güç meselesi ise teşekkürler yorum için
    Beygir güç meselesi yine, hava sürtünmesi, ve zemin sürtünme katsayısının artmasından ötürü. Yine beygire geldi konu

  5. #5
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Vitesli bisiklet gibi işte. Vitesi ne kadar ağıra alırsan pedalı çevirmek zorlaşır. Yokuş aşağı gidiyorsan ağır viteste pedalı çevirebilirsin ama düz yolda biraz zorlar. Yokuş yukarı ise çeviremezsin. Aynı durum motosiklette de var. Küçük cc motosikletlerin geneli zaten en büyük viteste son devrini göremiyor yokuş aşağı hariç. Bende de rx3 evo var 250 lik motor. 6 vitesli. Düz yolda en fazla 4. Viteste kesiciye giriyor. 5 ve 6 da kesiciye kadar çeviremiyor. Gücü yetmiyor çünkü.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Ben de 125 cc 5 vites kullandim.5 inci viteste son devre hic cikmiyodu zaten

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Araçların son hızları iki türlü limitle belirlenir.

    1. Drag limited
    2. Gear limited

    Birincisi sürtünme limiti, aracın gücü artık yetmiyor daha fazla ivmelenmesine. 5. vitesin sonu, aracın gücüyle çevirebileceğinden daha yukarıda. Örneğin benim arabamın son vitesinde redline'a dayanması durumunda göreceği hız 360kmh civarlarında. Hiç alakası var mı peki? :D Yok

    Gear limited ise aracın son vitesinde son devrine gelmesi ve daha da gidebileceği yer varken vites artık bittiği için sın hızına ulaşmış olması. WRC araçları kısacık şanzımanlarıyla gear limited araçlara güzel örnektir mesela, 300hp araba ama ormanda kazımak için o kadar kısa şanzımana sahip ki 190-200kmh gibi bitebiliyor pili.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Yorumlar için teşekkür ediyorum hepinize bilgilendirici oldu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)