Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hangi lastik? Hangi zincir yağı? Ne kadar sürede bir zincir yağlaması yapılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ağustos 2021
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 7 2022
    Arkadaşlar motosiklet dünyasına ikinci el 2020 MT-25 alarak katılmış bulunmaktayım, şuana kadar motul'un zincir yağını kullandım, açıkçası çok bir şey anlamadığım için Ipone marka zincir yağını tavsiye eden arkadaşlarım oldu, bu konuda siz ne tavsiye ediyorsunuz? (zincir yağları konusunda birden fazla konu var son durum ile ilgili bilgi alayım dedim.)

    Motosiklet 5700 km'de şuanda 5000 bakımında Yamaha'daki arkadaşlar lastikler sertleşmeye başlamış, yaza değiştirmeni tavsiye ederiz dediler, ne kadar sürede lastikleri değiştirmemi tavsiye edersiniz?

    Lastik değiştirme konusunda ise 3 tane marka buldum önerilen, siz hangisini tavsiye edersiniz ve Mersin'de yaşadığım dikkat alınarak hangi internet sitesinden almamı tavsiye edersiniz?

    1-Metzeler Roadtec 01
    2-Pirelli Diablo Rosso II
    3-Michelin Pilot Street


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    here we go again

    beğendiğin zincir yağını kullan. Motul yerine ipone, ipone yerine zbam falan kullanarak zincirine bir zarar vermezsin. Meraklısıysan farklı farklı markaları dene, değilsen elinin altında olanı bas geç. Üzerine paragraflar yazıldı çizildi, hiç gereği yok

    Yamaha'daki arkadaşların motorla ilgili en ufak fikri olmayan bir güruh olduğunu kabul ederek yaklaş bütün konulara. Lastiğin üretim tarihi çok eski değilse, çok uzun süre yatmadıysa güneş altında günlerce beklemediyse 5700'de lastik bitiremez MT-25. Ben bu saydığın lastiklerin hiçbirini almam, ama bu da kullanım ve beklentilerle ilgili bir durum. Mitas Sport Force alırdım.

    Hayırlı olsun MT. Güzel günlerde sür.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Zincir yaginda iyi markalar ipone,motorex ve motul...dave moss ve zincir ureticileri 300 km de bir zincirin yaglanmasini tavsiye ediyor...
    Lastik olarak metzeler roadtech sport toring lastigidir alabilirsin.diablo rosso ve pilot powe tavsiye etmem.mitas sport force olabilir harikadir.metzeler m7 yada m9 olabilir eger 140 tabani varsa...
    5000 km de lastik anca eski tarihli ise sertlesir uretim tarihine bakmalisin lastigin.2018 yada daha eskiyse degistir.2019 ve veya daha yeniyse lastikten anlayan birisine goster sertmi diye sor ona gore degistir

  4. #4

    Üyelik
    29 Ağustos 2021
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 7 2022
    Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar, motosiklet sürekli yağış olması nedeniyle işyerimdeki kapalı otoparkta yarın inip bakacağım, motosiklet 2021 mart ayında trafiğe çıkmış durumda çok eski bir lastik olduğunu düşünmüyorum ama üretim tarihine yarın bakıp tam tarihi yazarım.

    Ayrıca tavsiye ettiğiniz diğer lastikleri de inceleyeceğim, en azından lastiğin ömrü dolmamışsa bile ömrü dolunca kafamda hangi lastiği alayım sorusu netleşir, şuan zincir yağı olarak motul kullanıyorum, az kaldı bitmek üzere bittiğinde Ipone'u bir deneyeceğim sanırım.

  5. #5
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    bende neredeyse 1 günümü bu yağ araştırmasına harcadım. edindiklerim;

    otomatik yağlama sistemi kuranlar çılgınlar gibi bu sistemi savunuyor hatta onca firmanın ürettiği servislerin ve üreticilerin tavsiye ettiği yağlara kötü, zararlı, tü kaka en iyisi çıkma motor yağını damlamalı kullanmaktır diyor, ama sanırım az buçuk sıçratma gibi durumlar olabiliyor bunlarda ve görüntü olarak galiba kartoncu motoru zinciri gibi duruyor zincir o yüzden ben çok yanaşmadım.

    servisler iyi şartlarda kullanılan bir zincirin 500-600 hatta 1000 km yağlamadan rahat gidebileceğini düşünüyor.

    bazı arkadaşlar temizlik maddesi olarak gaz yağı ve mazot kullanırken bazıları asla dokundurmayın oringlere zarar verir diyor.

    bazı arkadaşlar sadece c1 ile 200 km de bir temizlerken bazı arkadaşlar 1000-2000 km arası temizleyip aralarda sadece yağ sürüp devam ediyor.

    bazı arkadaşlar yine hiç temizlemiyor ve sadece 300-400-500-600-700 km aralığında zincirlerine yağ sürüyorlar..

    benim planım ise; temizliğe çok yanaşmadan sadece kirlendiğinde (1000-2000 km arası) c1 ile temizleyip onun dışında yine takip ederek 300-400-500 km aralığında sadece yağ sürmek.

    yağ olarakta görüntüsü iyi olduğu için würth görünmez yağı kullanacağım..

    (yalnızca güzel havalarda süreceğimi var sayarak yazıyorum bunları)

    kolay gelsin

  6. #6
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı chosenone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende neredeyse 1 günümü bu yağ araştırmasına harcadım. edindiklerim;

    otomatik yağlama sistemi kuranlar çılgınlar gibi bu sistemi savunuyor hatta onca firmanın ürettiği servislerin ve üreticilerin tavsiye ettiği yağlara kötü, zararlı, tü kaka en iyisi çıkma motor yağını damlamalı kullanmaktır diyor, ama sanırım az buçuk sıçratma gibi durumlar olabiliyor bunlarda ve görüntü olarak galiba kartoncu motoru zinciri gibi duruyor zincir o yüzden ben çok yanaşmadım.

    servisler iyi şartlarda kullanılan bir zincirin 500-600 hatta 1000 km yağlamadan rahat gidebileceğini düşünüyor.

    bazı arkadaşlar temizlik maddesi olarak gaz yağı ve mazot kullanırken bazıları asla dokundurmayın oringlere zarar verir diyor.

    bazı arkadaşlar sadece c1 ile 200 km de bir temizlerken bazı arkadaşlar 1000-2000 km arası temizleyip aralarda sadece yağ sürüp devam ediyor.

    bazı arkadaşlar yine hiç temizlemiyor ve sadece 300-400-500-600-700 km aralığında zincirlerine yağ sürüyorlar..

    benim planım ise; temizliğe çok yanaşmadan sadece kirlendiğinde (1000-2000 km arası) c1 ile temizleyip onun dışında yine takip ederek 300-400-500 km aralığında sadece yağ sürmek.

    yağ olarakta görüntüsü iyi olduğu için würth görünmez yağı kullanacağım..

    (yalnızca güzel havalarda süreceğimi var sayarak yazıyorum bunları)

    kolay gelsin
    bu yukarıda saydığınızın kullanımla alakası yok.
    Bizim insanımızın kendi malını övüp karşıdakinin malını yerin dibine sokmak gibi bir huyu var malesef.

    ben otomatik yağlama kullanıyorum. pratik olduğundan ve uğraştırmamasından kullanıyorum.
    zincir yağı olarak bir sürü çeşit yağ kullandım hepsi aynı işi görüyor.
    amaç zincir ve dişli çalışırken sürtünüp aşınmasın diyedir.
    kaç km de yağlanacağı mevzusu tamamen sizin kullanımınızla ilgilidir.
    zincir yağsızsa yağlar geçersiniz yağlıysa kullanmaya devam edersiniz.
    temizlik konusu tamamen muamma
    chosenone bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  7. #7
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    çok haklısınız o konuda.

    peki sıçratma sorunu yaşıyor musunuz ?

    bende sadece güneşli günlerde ve asfaltta kullandığım için belirli aralıklarla kontrol edip manuel yağlamayı düşünüyorum.

    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yukarıda saydığınızın kullanımla alakası yok.
    Bizim insanımızın kendi malını övüp karşıdakinin malını yerin dibine sokmak gibi bir huyu var malesef.

    ben otomatik yağlama kullanıyorum. pratik olduğundan ve uğraştırmamasından kullanıyorum.
    zincir yağı olarak bir sürü çeşit yağ kullandım hepsi aynı işi görüyor.
    amaç zincir ve dişli çalışırken sürtünüp aşınmasın diyedir.
    kaç km de yağlanacağı mevzusu tamamen sizin kullanımınızla ilgilidir.
    zincir yağsızsa yağlar geçersiniz yağlıysa kullanmaya devam edersiniz.
    temizlik konusu tamamen muamma

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bu forumdaki zincir yağlama/temizleme mevzularını okudukça iyi ki scooter almışım diyordum. Çekilir iş değil bu 200-300km'de bir uğraşılır mı o kadar arada benzin bile almıyorum.

    https://www.instagram.com/p/Cary1uPrYYr/

    Instagram'dan takip ettiğim bir evsiz abla var motorla dünyayı geziyor, gerçekten evsiz yani, evi yok, çadır kuracak yer buluyorsa çadır kuruyor bulamazsa mecburen en ucuz otelleri tercih ediyor, motorunun zincirini yağladığı falan da pek yok, çoğunlukla arazide sürüyor bir de. En son gönderisinde zinciri bitmiş artık yenisini sipariş ettim geldi ama elimde alet edevat yok artık yavaş yavaş motosiklet tamircisi olan bir kasamaya kadar sürecem diyordu, yolda yine kendi gibi gezgin biriyle karşılaştığında onda alet varmış da zinciri değiştirebilmişler, arka dişliyi sökemedik daha önce değiştirirken fazla loctite sürmüşüm el aletleri ile çıkmadı yerinden kalsın böyle sonra dğeiştiririm deyip yola devam ediyor.

    Demek ki sakınılan göze çöp batar. Hadi 30bin değil de 20bin km gitsin, 20'binde bir zincir ve dişlileri değiştirmek de normal sayılır.
    tommygun ve DickName bunu beğendiler.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı chosenone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende neredeyse 1 günümü bu yağ araştırmasına harcadım. edindiklerim;

    otomatik yağlama sistemi kuranlar çılgınlar gibi bu sistemi savunuyor hatta onca firmanın ürettiği servislerin ve üreticilerin tavsiye ettiği yağlara kötü, zararlı, tü kaka en iyisi çıkma motor yağını damlamalı kullanmaktır diyor, ama sanırım az buçuk sıçratma gibi durumlar olabiliyor bunlarda ve görüntü olarak galiba kartoncu motoru zinciri gibi duruyor zincir o yüzden ben çok yanaşmadım.
    Aslında motosikletle gerçek anlamda yol yapanlar için otomatik yağlama çok pratik. Ben mesela senede 15-20000 km altı pek yapmıyorum. Vaktim ve nakitim daha fazla olsa 50000 görürüm. Otomatik yağlama sistemim yokken her 400-500 km.de bir zinciri sprey ile yağlar, her 2 yağlamada bir gazyağı ile temizlerdim. Zincirin ömrü anlamında her 2 tip kullanım bende bir fark yaratmadı. Yani otomatik yağlama da olsa 20000 km, sprey yağ+gaz yağı temizliği de olsa 20000 km idare ediyor o zincir benim kıstaslarıma göre. Ömür anlamında bence değişen birşey yok. Lakin evimin otoparkının parke taşlarını gaz yağı ile mok etmemek, padok standı 4 kat aşağı indirmek, kaldırmak vs bana zul geliyordu. Şu an rahatım. Çıkma motor yağı nispeten ince kaldığından ısınan zincirde daha çabuk sıçrama yapıyor. Otomatik zincir yağlamada kullandığım dişli yağı da janta sıçrıyor, Motul de sıçrıyor Putoline da. Ben bir Würth'de sıçrama yaşamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu forumdaki zincir yağlama/temizleme mevzularını okudukça iyi ki scooter almışım diyordum. Çekilir iş değil bu 200-300km'de bir uğraşılır mı o kadar arada benzin bile almıyorum.

    https://www.instagram.com/p/Cary1uPrYYr/

    Instagram'dan takip ettiğim bir evsiz abla var motorla dünyayı geziyor, gerçekten evsiz yani, evi yok, çadır kuracak yer buluyorsa çadır kuruyor bulamazsa mecburen en ucuz otelleri tercih ediyor, motorunun zincirini yağladığı falan da pek yok, çoğunlukla arazide sürüyor bir de. En son gönderisinde zinciri bitmiş artık yenisini sipariş ettim geldi ama elimde alet edevat yok artık yavaş yavaş motosiklet tamircisi olan bir kasamaya kadar sürecem diyordu, yolda yine kendi gibi gezgin biriyle karşılaştığında onda alet varmış da zinciri değiştirebilmişler, arka dişliyi sökemedik daha önce değiştirirken fazla loctite sürmüşüm el aletleri ile çıkmadı yerinden kalsın böyle sonra dğeiştiririm deyip yola devam ediyor.

    Demek ki sakınılan göze çöp batar. Hadi 30bin değil de 20bin km gitsin, 20'binde bir zincir ve dişlileri değiştirmek de normal sayılır.
    Abi "evsiz" demişsin çok üzüldüm kızcağıza. Evime davet etmek istiyorum sevabına bu ablayı.


  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında motosikletle gerçek anlamda yol yapanlar için otomatik yağlama çok pratik. Ben mesela senede 15-20000 km altı pek yapmıyorum. Vaktim ve nakitim daha fazla olsa 50000 görürüm. Otomatik yağlama sistemim yokken her 400-500 km.de bir zinciri sprey ile yağlar, her 2 yağlamada bir gazyağı ile temizlerdim. Zincirin ömrü anlamında her 2 tip kullanım bende bir fark yaratmadı. Yani otomatik yağlama da olsa 20000 km, sprey yağ+gaz yağı temizliği de olsa 20000 km idare ediyor o zincir benim kıstaslarıma göre. Ömür anlamında bence değişen birşey yok. Lakin evimin otoparkının parke taşlarını gaz yağı ile mok etmemek, padok standı 4 kat aşağı indirmek, kaldırmak vs bana zul geliyordu. Şu an rahatım. Çıkma motor yağı nispeten ince kaldığından ısınan zincirde daha çabuk sıçrama yapıyor. Otomatik zincir yağlamada kullandığım dişli yağı da janta sıçrıyor, Motul de sıçrıyor Putoline da. Ben bir Würth'de sıçrama yaşamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------



    Abi "evsiz" demişsin çok üzüldüm kızcağıza. Evime davet etmek istiyorum sevabına bu ablayı.

    https://i.hizliresim.com/li4rz0k.png
    Zamanında feysbuk ilk çıktığında çok severek oynadığımız Farmville oyununu yapan ekipten. Firmayı satınca motor alıp yollara düşmüş, Türkiye'den geçtiği sırada görüp takibe başlamıştım. Evsiz ama sanırım londra'daki evini kiraya vermiş onun kirası ile geçiniyor, çok takdir ediyorum, doğru düzgün sponsor falan olmadan sahiden de içinden geldiğince gezen tayfadan.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ablamıza helâl olsun ama o zincir öleli epeyi olmuş zaten. DRZ 400 tarzı motorlarda zincir epeyi gevşek kullanılıyor ve gerginleştirmek için bir aparat oluyor. Bu iki durum birleşince nispeten uzun dayanmış.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı chosenone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok haklısınız o konuda.

    peki sıçratma sorunu yaşıyor musunuz ?

    bende sadece güneşli günlerde ve asfaltta kullandığım için belirli aralıklarla kontrol edip manuel yağlamayı düşünüyorum.
    Tommy hocam yukarıda cevabı vermiş.
    Mesela ayar yapıyorum zerre sıçramıyor bir gün sonra hava 1 derece ısınınca içindeki yağ daha akışkan oluyor bakıyorum her yer batmış.
    Yani sıçratmama ihtimali çok zayıf
    tommygun bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  13. #13
    online253 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25 2021
    Zincir temizliği için MOTUL C1 Yağ içinde C4 ü kullanıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler