Bmw CE 04 ile CB125 F in yakit maliyetinin ayni olmasi
-
Evet cok ilgic bir durum bence,cunku bmw ce 04 elektrikli motor ve benim hayalimde elektrikli motor demek yakit masrafi yok demekti,oyle degilmis maalesf.
Bmw in fiyat listesine baktgimda ce 04 u gordum, fiyatı 225.000 tl.
Menzil:130 km
Max hiz:120 km/h
0-50 : 2.7 sn
Agirlik: 230 kg
Yuzde 80 sarj : 3.5 saat(hizli sarj ile 2.5 saat)
Simdiiii yeni elektrik zamlarindan sonra 1 kwh 2.06 tl olmus(150 kwh ustu)
Bmw diyor ki 100 km de 8 kwh harcarim,yani 2.06 x 8 = 16.5 TL
Alemin krali Cb125 F e bakiyorum
Fiyat:42000(tahmini)
Agirlik:120 kilo(tokatladı,yarisi nerdeyse)
Menzil: 700 km (oha cok pis tokat atti)
Max hiz : 110 km/h(ayni sayilir)
0-50 : bilinmiyor ama 3 sn ye falandir herhalde,ayni yani.
100 km de 1.5 Lt harciyor 1.5 x 14 = 21 TL
100 km de 4.5 tl fark var ki onu da dışarıda sarj ederseniz hizmet bedeliyle muhtemelen daha masrafli bile olabilir.
Sonuc: Bmw alan amatordur.
Tesekkirler
Reklamlar
-
şimdi bu konuya çok hakim değilim ama bu e-bike olarak yani elektrikli moped olarak geçiyorsa zorunlu trafik sigortası MTV muayene işleri trafik tescil maliyeti yok haa yok motorlu bisiklet olarak geçiyor ise bir şey diyemeyeceğim. Ha bu arada tabi ki 225k nerde 40k ve her yerde servis bulma olasılığı nerde her türlü cb125f tokatlar gibi
-
-
Üstat amatörlüğüme ver, 2 motor da motor değil bence.
225.000 TL'ye bu gudik Bmw'yi satın alan kesin uyuşturucu işi yapıyordur, kara para aklıyordur. Öte yandan Cb125f iyi hoş da yeni başlayanlar bile bu motoru tercih etmiyor artık. Yani 100 km.de 21 TL harcıyor ama gitmiyor lanet motor, 100'e çıkmak için laps laps 5 vites değiştiriyor insanlar.
-
Gelse ben alırım artık hız vs önemli değil biryerden biryere gitmek çok pahalı
-
125 lik motorun 1,5 lt yakması için vites aralıklarının çok kısa düzenlenmiş olması lazım , yani güncel otomobil teknolojileri turbo , direkt enjeksiyon , mild hibrit falan bu motorda yoksa geriye bir tek şanzuman oranları kalıyor , kısa oranlı şanzuman şehir içi dur kalk trafikte , düşük hızlarda (60 km/s gibi) çok az tüketirken otoyola çıkıp 90-100 km/s hızlarda 125 lik motordan beklenmeyecek kadar fazla yakabilir , kısaca Hırbonen bu motorla çevre yoluna çıkıp basarsan 1,5 lt yi tutturamazsın vede sürekli 8-9000 devirlerde sürmek zorunda kalacağın için hem kafanı ütüler hemde motorun canını alırsın..
-
ElPadron adlı üyeden alıntı
Cb125f gelmiyecekmiş
bilgi@honda-eu.com a mail attim.Oyun oynamayin bizle gelecek mi gelmiyecek mi adam gibi soyleyin dedim.
Bakalim ne diyecekler
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
125 lik motorun 1,5 lt yakması için vites aralıklarının çok kısa düzenlenmiş olması lazım , yani güncel otomobil teknolojileri turbo , direkt enjeksiyon , mild hibrit falan bu motorda yoksa geriye bir tek şanzuman oranları kalıyor , kısa oranlı şanzuman şehir içi dur kalk trafikte , düşük hızlarda (60 km/s gibi) çok az tüketirken otoyola çıkıp 90-100 km/s hızlarda 125 lik motordan beklenmeyecek kadar fazla yakabilir , kısaca Hırbonen bu motorla çevre yoluna çıkıp basarsan 1,5 lt yi tutturamazsın vede sürekli 8-9000 devirlerde sürmek zorunda kalacağın için hem kafanı ütüler hemde motorun canını alırsın..
Biliyosun ortalama hizim 70 80 benim.O kadar zorlanmaz bence..
Durum cok kotu niki,benzin 15 tl de olur 17 de
Tam yarra yering durumlari
-
kastor açısı, dingil mesafesi gözüme bir acayip göründü.koltuk geriye doğru biraz daha uzatılırsa dolmuş taşımacılığı yapılabilir.
ilk aklıma gelen bu oldu;
-
az yakan motosiklet istiyorsanız innova 125 crpton 110 veya ybr alabilirsiniz özellikle ybr uzun yolda da sıkmıyor 10 günde 3000 km ege turu yapmışlığımda var
veya çin li cub alın 2 lt yakıyor şehiriçinde illa japon a o kadar vermek istemezseniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)