Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İzmir'de tamirci bulmak samanlıkta iğne aramakla eş değer.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Merhaba


    Yaklaşık 2 hafta önce motorum arızalandı.Akü ışığı yandı ve aküyü şarj etmediği için motosiklet doğal olarak çalışmadı bu arıza için İzmir'de 3 usta gezdim . Birincisi ölçmeden akü bitmiş dedi bakmadı akü satmaya çalıştı , ikincisi farklı bir markanın servisiydi ilgilenmedi , üçüncüsü stator sargı , konjektör veya aküden 3 gün sonra alabilirsin dedi . 1,5 hafta sonra çeşitli uğraşlardan sonra garantiden statörü değiştirdik motor çalışmaya başladı neden olmuştur diye sorduğumda adam akıllı cevap alamadım orjinal aküye orjinal değil dedi.Zaten usta da detaylı bakmamış ben taksam o daha iyi takardım son derece özensiz takmış .hidrolik değişimi istemiştim onu da yapmamış .Motosikleti aldıktan sonra İstanbul'da yaşayan eski bir İzmir'li kişiye mail attım ve kahramanlarda bir usta önerdi .Yamaha servisi gittim . Daha ben motosikletten inmeden "gündüz vakti" fren lambasının takılı olduğunu farketti .

    Meğerse benim motosikletimin olayı fren müşürü takılı kalmış , bu yüzden de bu müşür takılı kalırsa bir süre sonra akü şarj etmezmiş sürekli akım çektiği için 1,5 hafta boşu boşuna beklemişim.Boşu boşuna 800 liralık parça değişmiş. İsyan etmesem o parçanın da parasını ödeyecektim.Çok değerli bir insan sayesinde usta buldum ama gerçekten çok sıkıntılı bir süreç yaşadım.100 lira vererek hidrolik değişimi pompa ayarı ve müşür sorununu çözdüm .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    motomania ?
    lokalsürücü ve skilinc33 bunu beğendiler.

  3. #3
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motomania ?

    Gitmedim oraya ben bornovada sorun yaşadım . Elektrik olmadığı için Bornova'da biraz gezdim sonra buca taraflarında başka bir ustaya gittim.

  4. #4
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gitmedim oraya ben bornovada sorun yaşadım . Elektrik olmadığı için Bornova'da biraz gezdim sonra buca taraflarında başka bir ustaya gittim.
    izmir'li değilim herhangi bir tanışıklığımda olmadı ancak motomania gökhan abimizi youtube kanalından takip ettiğim kadarı ile temiz işçilik yapıyor inceleyin isterseniz
    lokalsürücü bunu beğendi.

  5. #5
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    ankara'da yaşayan bir izmirli olarak seni ankara'da motosiklet tamircisi aramaya davet ediyorum.
    tamiri geçtim lastiğin patlasa motosiklet için lastikçi yok. netten lastik alsan doğru düzgün taktıracak yer bulamıyorsun ankara'da.
    yat kalk şükret yine.

    geçen izmire geldiğimde motolastiğe gitmiştim adamlar randevusuz çalışmıyormuş. vay arkadaş sektör bu kadar büyüdü mü ya...

  6. #6
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    izmir'li değilim herhangi bir tanışıklığımda olmadı ancak motomania gökhan abimizi youtube kanalından takip ettiğim kadarı ile temiz işçilik yapıyor inceleyin isterseniz
    Kesin çok sıra filan vardır orda bir de 2020 model motosiklet olduğu için yetkili servis aradım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ankara'da yaşayan bir izmirli olarak seni ankara'da motosiklet tamircisi aramaya davet ediyorum.
    tamiri geçtim lastiğin patlasa motosiklet için lastikçi yok. netten lastik alsan doğru düzgün taktıracak yer bulamıyorsun ankara'da.
    yat kalk şükret yine.

    geçen izmire geldiğimde motolastiğe gitmiştim adamlar randevusuz çalışmıyormuş. vay arkadaş sektör bu kadar büyüdü mü ya...
    İzmir de farklı farklı şeyler görüyorum her seferinde hidrolik değiştirmek istemeyen usta , depo sökmekten üşenip hava filtresi değiştirmeyen usta vs vs.İstanbuldakiler en şanslı kesim sanırım :D

  7. #7

    Üyelik
    13 Şubat 2015
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    2017 Suzuki V-Strom DL 650
    Siz de İzmir de usta bulamadıysanız küçük şehirlerde hatta benim gibi ilçede yaşayan biri ne yapsın. İzmir gibi bir yerde mutlaka iyi bir usta vardır. Motomania gökhan hocaya gitseniz ya çevre illerden insanlar geliyor. Hatta motoru otobüse kamyona yükleyip yüzlerce kilometreden gönderen insanlar var. Motomania sosyal medyayı iyi kullandığı için biliniyor eminim en az onun kadar iyi ustalar İzmir gibi bir motosiklet kültürünün yüksek olduğu bir şehirde mutlaka vardır

  8. #8

    Üyelik
    23 Temmuz 2012
    Motosikleti
    Yamaha WR125R-YAMAHA R25
    Motorcu Göçmende Yaşar usta var ona gidin, eski ustalardan çok iyidir. Zafer Motorda Serhat var. Bu adamlar zanaatkar adamlar motordan iyi anlar.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sizin başınıza gelen hepimize ders olsun.

    Arkadaşlar her sabah motorumuzu ilk defa çalıştırırken o motoru muayene edelim. Yağ sızıntısı var mı, lastikler ne durumda, yakıt var mı, elektrik tesisatı ne alemde vs diye 1 dk sürmeyecek bir kontrolde fren lambasındaki anormalliği anlardık. O nedenle cepten 800 TL çıkmazdı ilk etapta. Bu rakam bir de nispeten mütevazi bir motor için ödenen rakam, daha yüksek cc makinede bu masraf daha büyük olacaktı.
    espresso, DickName ve SuleymanE bunu beğendiler.

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Kesin çözüm tamirci aramak yerine tamirci olmak. Arabayı tamirciye götürdüm. 3-4 bin liralık masraf çıkardı. 15 gün youtube dan ders çalıştım. Elleri sıvayıp işe giriştim. Harcadığım para 140 TL. 10 gündür gözüm arabanın üstünde en ufak bir sorun yok. Motoru en son yetkili servise götürdüğümde usta fren kaliperi pistonunun kirliliğini bana gösterdi. Kirleri kazımaya çalışıyordu. Youtube dan baktım kaliper pistonlarının kirliliği kazımadan dikkatlice alınmalıymış. Yetkili servis işi bilmiyorsa biz öğreneceğiz ve yapacağız. O kadar basit.
    SuleymanE bunu beğendi.

  11. #11
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin çözüm tamirci aramak yerine tamirci olmak. Arabayı tamirciye götürdüm. 3-4 bin liralık masraf çıkardı. 15 gün youtube dan ders çalıştım. Elleri sıvayıp işe giriştim. Harcadığım para 140 TL. 10 gündür gözüm arabanın üstünde en ufak bir sorun yok. Motoru en son yetkili servise götürdüğümde usta fren kaliperi pistonunun kirliliğini bana gösterdi. Kirleri kazımaya çalışıyordu. Youtube dan baktım kaliper pistonlarının kirliliği kazımadan dikkatlice alınmalıymış. Yetkili servis işi bilmiyorsa biz öğreneceğiz ve yapacağız. O kadar basit.
    Çok ama çok haklısın hocam. En basit işlem olan motosiklet fren hidroliği değişimini bile yapmaya üşeniyor birçok sözde usta.

    Mesela bende Xmax250 abs vardı, kalkışlarda ufaktan vuruntu yapmaya başladıydı. Biraz araştırdım, meğer varyatör kısmında toz birikmesi kaynaklı kavramanın kaçırmasından yapıyormuş. Motor ise tamamen yetkili servis bakımlıydı. Söktüm varyatör kapağını, içerisi komple toz, daha önce hiç açılıp temizlenmemiş. Güzelce balata spreyiyle kavrama tasındaki ve diğer tüm tozları temizleyip kapattım. Motorun kalkışı o kadar yumuşadı ve rahatladı ki sanki sıfır gibi oldu.

    Servislerin çoğu o kapağı açıp tozları temizlemekle uğraşmak istemiyor. Hepi topu 10-12 civata sökecekler ama yok. Yağı değiş filtreyi değiş ver parayı tamam, hadi iyi günler...

    Bu arada laf arası söyleyeyim, fren kaliper temizliği için gerekli tek şey sıcak sabunlu su ve bir adet diş fırçası. Kaliperi söküp balataları çıkardıktan sonra diş fırçasını sıcak sabunlu suya batırıp tatlı tatlı pistonların sağını solunu fırçalamak en güvenli ve güzel yöntem, tavsiye ederim hocam. Ben yaptım, biraz uzun sürüyor ama kaliperler gıcır gıcır parladı işlemin sonunda.

    Sözde ustaların kahrını çekmektense ufak tefek bakım ve tamir işlerini tüm motorcular öğrenmeli bence de. Bugün yaklaşık 200tl ye alınabilecek bir lokma ve alyan setiyle motorun yüzde 70 ini söküp takılabilirsiniz.

    Yine elektriksel sorunlarda alacağınız 20-30 tl lik bir avometre ile akü şarj durumunu, alternatörün aküyü şarj edip etmediğini öğrenmek aşırı kolay.

    Günümüzde herkes youtube tamirat videoları izleyerek kendi çapında ufak birer usta olabilir.
    redlion999, Tekpiston ve Mr.wind bunu beğendiler.

  12. #12
    Av.Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mt-25 Abs
    Karabağlarda Motomania, Bornova da Erdoğan usta haktan motor güzeldir. Benim her işimi halletti. Ücreti de makul

  13. #13
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Bahadır'a gittin mi? Genelde o ucuza halleder herşeyi.

  14. #14
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Motobiyotik var bornova'da tavsiye ederim çok iyidir.

  15. #15

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba


    Yaklaşık 2 hafta önce motorum arızalandı.Akü ışığı yandı ve aküyü şarj etmediği için motosiklet doğal olarak çalışmadı bu arıza için İzmir'de 3 usta gezdim . Birincisi ölçmeden akü bitmiş dedi bakmadı akü satmaya çalıştı , ikincisi farklı bir markanın servisiydi ilgilenmedi , üçüncüsü stator sargı , konjektör veya aküden 3 gün sonra alabilirsin dedi . 1,5 hafta sonra çeşitli uğraşlardan sonra garantiden statörü değiştirdik motor çalışmaya başladı neden olmuştur diye sorduğumda adam akıllı cevap alamadım orjinal aküye orjinal değil dedi.Zaten usta da detaylı bakmamış ben taksam o daha iyi takardım son derece özensiz takmış .hidrolik değişimi istemiştim onu da yapmamış .Motosikleti aldıktan sonra İstanbul'da yaşayan eski bir İzmir'li kişiye mail attım ve kahramanlarda bir usta önerdi .Yamaha servisi gittim . Daha ben motosikletten inmeden "gündüz vakti" fren lambasının takılı olduğunu farketti .

    Meğerse benim motosikletimin olayı fren müşürü takılı kalmış , bu yüzden de bu müşür takılı kalırsa bir süre sonra akü şarj etmezmiş sürekli akım çektiği için 1,5 hafta boşu boşuna beklemişim.Boşu boşuna 800 liralık parça değişmiş. İsyan etmesem o parçanın da parasını ödeyecektim.Çok değerli bir insan sayesinde usta buldum ama gerçekten çok sıkıntılı bir süreç yaşadım.100 lira vererek hidrolik değişimi pompa ayarı ve müşür sorununu çözdüm .
    hobi olarak ustalıkla ilgilendiğim için bir kaç kelam etmek istedim.

    pulsar serisi (ns160-ns200) (ns150 daha farklıdır) akü şarj sistemi şöyle çalışıyor:
    - statör rölantide 22-25v üretir, 5000 devirde 75v üretir ve 3 fazlıdır.
    - konjektör rutin çalışma rejiminde 14.10v üretir.
    - konjektör çıkışı 20 saniye 13v altına düştüğünde şarj lambası yanar şekilde programlanmıştır.
    - arka stop 5 watt leddir. 5 watt teknik olarak asla ve asla motorda konjektör çıkışı 1.10 volt düşmesine sebep olmaz. olamaz.

    şarj sorunu için şöyle gözlem yapılır:
    - akü tam olarak haricen şarj edilir. 12.50v üzerinde ise şarja gerek yok.
    - statör konjektör fişi çekilir, statör fazlarında rölantide 22-25v 5000 devirde 70v motor çalışmazken fazlar arası 2-4 ohm ölçülür ve faz ile şase açık devre ise statör sağlamdır.
    - konjektör içinde (pulsar özelinde) 6 adet diyot vardır. her fazlar arası diyot konumunda ölçülür. sorun yok ise, rölantide akü şarjına göre 13.5v civarı 2000-3000 devir sonrası 14.10v gözlemleniyorsa sorun yoktur.

    durumun özeti pulsar'da led stoplu motorlarda stop müşürünün takılı kalması asla şarj sistemini etkilemez. yeri geliyor 20 wattlık led sis farı takıyoruz, usb şarj aleti takıyoruz sorun olmuyor. statörün değişmesi deneme yanılma yolu dahi olsa doğru bir onarım olmuş. güle güle kullan. bu arada pulsar özelinde statörün ölçülebilmesi için depo karenajı seleler ve deponun sökülmesi gerekiyor, çalışılacak alanlar da sıcak olduğu için motorun biraz soğuması gerekiyor. 5 dk da ölçülemez.




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin çözüm tamirci aramak yerine tamirci olmak. Arabayı tamirciye götürdüm. 3-4 bin liralık masraf çıkardı. 15 gün youtube dan ders çalıştım. Elleri sıvayıp işe giriştim. Harcadığım para 140 TL. 10 gündür gözüm arabanın üstünde en ufak bir sorun yok. Motoru en son yetkili servise götürdüğümde usta fren kaliperi pistonunun kirliliğini bana gösterdi. Kirleri kazımaya çalışıyordu. Youtube dan baktım kaliper pistonlarının kirliliği kazımadan dikkatlice alınmalıymış. Yetkili servis işi bilmiyorsa biz öğreneceğiz ve yapacağız. O kadar basit.
    kaliper kasası ve dışını kazıyabilirsiniz. kazımamanız ve asla çıplak pense değmemesi çizilmemesi gereken yer kaliper iç pistonudur.
    Mr.wind bunu beğendi.

  16. #16
    Yayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Jl 150 , cbf 150 er -5 ve aprilia pegaso.
    Motosiklet sahibi olmak ve kullanmak her açıdan " delilik" ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)