Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CC yukseltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2018
    Merhabalar! Bu konuyu arastirdim ama cok kesin bise bulamadim.kisaca anlatmaya calisicam.bir ara 50cc den 100 e cevrilmis scooter kullandim kalkis cok iyi ama devir yukselince motor gitmiyor.bazilarinin dedigi krank ve silindir ust kapagininda degismesi gerek.banada mantikli geliyor.100cc piston ile 180cc pistonun silindir icinde gitme gelme mesafesi farkli olsa gerek ki bunada krank piston kolu degisimi gerek.sirkulasyonu karsilamak icinde silindir ust kapak degismesi lazim... yanlisim varsa duzeltin.
    100cc den 180 e cevrilmis breton 100 buldum, surmedim.fiyati uygun arkadaslar.Krankla ust kapak fiyatlarini az cok biliyorum. En azindan simdilik gittigi kadar kullanirim. Sizce sahibi krank degismediyse ben aldiktan sonra krank vs degisimi yapsam problem yasar miyim, motor ayar tutar mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Öncelikle iyi günler cg motorlarla uzun süredir uğraştığım için yazınızı anladığım kadarıyla cevap vermek istiyorum. Öncelikle 100cc orijinal motordan krank değişimi olmadan maksimum 165 cc alınabilir yani daha üzeri için krank değişimi şart. Bu yükseltme yapılacak ise topyekün bir yükseltme yapılmalıdır bundan kast ettiğim ise debriyaj yağ pompası krank piston silindir üst kapak ve karbüratör değişmelidir. Eğer bu işlemlerden herhangi biri yapılmaz ise başınızı çok ağrıtır motor yeterli yağlama yapmaz boğulur performansı tutarsız ve berbat olur ve ya kol çıkarır yada motoru kitletirsiniz sokak tabiri ile anlatmak gerekir ise. Sen nerden biliyorsun der iseniz 2012 yılından beri cg tipi motorlara biniyorum ve kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Bende şu anda sahip olduğum 150cc kuba marka motosikleti 250 ccye çıkaracağım ama benim amacım hız değil tork almak motordan. Son olarak ise bu yükseltmeleri yapacak iseniz malzeme markası olarak alt takım için MSR karbüratör için ise kesinlikle KEI HIN tavsiye ederim.

  3. #3
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle iyi günler cg motorlarla uzun süredir uğraştığım için yazınızı anladığım kadarıyla cevap vermek istiyorum. Öncelikle 100cc orijinal motordan krank değişimi olmadan maksimum 165 cc alınabilir yani daha üzeri için krank değişimi şart. Bu yükseltme yapılacak ise topyekün bir yükseltme yapılmalıdır bundan kast ettiğim ise debriyaj yağ pompası krank piston silindir üst kapak ve karbüratör değişmelidir. Eğer bu işlemlerden herhangi biri yapılmaz ise başınızı çok ağrıtır motor yeterli yağlama yapmaz boğulur performansı tutarsız ve berbat olur ve ya kol çıkarır yada motoru kitletirsiniz sokak tabiri ile anlatmak gerekir ise. Sen nerden biliyorsun der iseniz 2012 yılından beri cg tipi motorlara biniyorum ve kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Bende şu anda sahip olduğum 150cc kuba marka motosikleti 250 ccye çıkaracağım ama benim amacım hız değil tork almak motordan. Son olarak ise bu yükseltmeleri yapacak iseniz malzeme markası olarak alt takım için MSR karbüratör için ise kesinlikle KEI HIN tavsiye ederim.
    Merhaba ben 250cc su soğutmalı motorumu 283cc ye çıkardım ama 6. Viteste yine kesiciye girmiyor. Küçük viteslerde ki tork arttı sadece ama son hıza faydası olmadı. Sizce başka ne yapmam gerekir.

  4. #4
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Yunus hocam gördüğüm kadarıyla rx3 kullanıyorsunuz bu motor enjeksiyonlu olduğu için bilgi sınırlarım dışına çıkıyor. Daha önce hiç enjeksiyonlu makineyle oynamadım oynayanınada pek rastlamadım malum fiyatlarından dolayı. Ben kendi düşüncemi söylemem gerekirse muhtemelen motorda bulunan ecuydu galiba o içinde ateşleme enjeksiyon püskürtme gibi yazılımları barındıran cihazdanda kaynaklı olabilir. Muhtemelen orjinal sıkıştırma oranına göre yakıt hava gönderdiği içindir. Bizim oynadığımız motorlar karadüzen karbüratörlü motorlar olduğu için çok farklı karakteristik yapılara sahipler sizin motorunuz ile. Size tavsiyem yaşadığınız şehirde bu yazılım işleriyşe uğraşan kişilere danışmanız

  5. #5
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yunus hocam gördüğüm kadarıyla rx3 kullanıyorsunuz bu motor enjeksiyonlu olduğu için bilgi sınırlarım dışına çıkıyor. Daha önce hiç enjeksiyonlu makineyle oynamadım oynayanınada pek rastlamadım malum fiyatlarından dolayı. Ben kendi düşüncemi söylemem gerekirse muhtemelen motorda bulunan ecuydu galiba o içinde ateşleme enjeksiyon püskürtme gibi yazılımları barındıran cihazdanda kaynaklı olabilir. Muhtemelen orjinal sıkıştırma oranına göre yakıt hava gönderdiği içindir. Bizim oynadığımız motorlar karadüzen karbüratörlü motorlar olduğu için çok farklı karakteristik yapılara sahipler sizin motorunuz ile. Size tavsiyem yaşadığınız şehirde bu yazılım işleriyşe uğraşan kişilere danışmanız
    Bende karbüratörlüye çevirdim hocam. Enjeksiyon yok motorda. Oko pwk34 karbüratör var. Yokuş aşağı 160 yapan motor düzde 130 da kalıyor.

  6. #6
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı hkkaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar! Bu konuyu arastirdim ama cok kesin bise bulamadim.kisaca anlatmaya calisicam.bir ara 50cc den 100 e cevrilmis scooter kullandim kalkis cok iyi ama devir yukselince motor gitmiyor.bazilarinin dedigi krank ve silindir ust kapagininda degismesi gerek.banada mantikli geliyor.100cc piston ile 180cc pistonun silindir icinde gitme gelme mesafesi farkli olsa gerek ki bunada krank piston kolu degisimi gerek.sirkulasyonu karsilamak icinde silindir ust kapak degismesi lazim... yanlisim varsa duzeltin.
    100cc den 180 e cevrilmis breton 100 buldum, surmedim.fiyati uygun arkadaslar.Krankla ust kapak fiyatlarini az cok biliyorum. En azindan simdilik gittigi kadar kullanirim. Sizce sahibi krank degismediyse ben aldiktan sonra krank vs degisimi yapsam problem yasar miyim, motor ayar tutar mi?
    100-125-150 cc cglerde krank stroku aynıdır 49.5 mm çıta krankı farklı onlar 57-58 mm 200 luk cgler 62.2 strok kranka sahip. ses yoksa kranki değiştirmeye gerek yok. Değiştirsende sıkıntı olmaz

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Adam 100 cc'den 180 cc'ye çıkardığı motordan memnun olsa kesinlikle satmaz. Muhtemelen motor bir türlü dikiş tutmuyordur.

  8. #8

    Üyelik
    27 Mayıs 2018
    Herkese cok tesekkur ederim. Yanlis anlamadiysam 100 luk ile 125 ve 150 genelde krank ayni oluyor. En kotusu alinca 100 ya da 125 lik silindirde takarim normale doner diye dusundum ama gene dikis tutmaz diye korkuyorum.uygun diye sıkıntı yasamayada gerke yok. Komple cg alt motor nette 5000 tl idi.sonra sorunu cozmek cok pahalliya patlamasin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler