Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
25. sayfa BirinciBirinci ... 15232425262735 ... SonuncuSonuncu

VOLTA RM5 SCOOTER HK.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #481

    Üyelik
    20 Mart 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - 2022 / Sym Maxsym 508
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben işiniz tüketici mahkemesine düşerse lazim olur anlamında söylemiştim. Bu arkadaşların Bu motoru toparlayabilecegi şüpheli. Inşallah toparlarlar, mahkemeye kalmazsiniz.
    Umarım beni yanlış anlamadınız, size bir sözüm yok kesinlikle.
    Hiç mahkemeyle filan uğraşacak halimde kalmadı ama. !...
    Yapamayacakları belli zaten, Pazartesi yeni bir serüven, evimden 35 Km. uzaktaki servise götüreceğiz motoru.
    Cuma öyle demişti Mesut Bey. Oda ararsa, konuyla ilgilenirlerse tabii ki. Ben aramayacağım artık.
    Sonrasında satmaya çalışacağım artık, yetti vallahi..!... Sadece BEDDUA Edip ruhumu rahatlatıyorum.
    Hakkımı helal etmiyorum bu insanlara...!...
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #482

    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Kalite: Müşteri beklentisinin aşılması ile başlar. Türkiye'de genel olarak beklentimiz o kadar düşük ki bize böyle ürünleri reva görüyorlar.

    Sıfır bir motosiklet aldığımız zaman standart kullanımda bakımlar dışında masraf çıkarmaması ve arıza yapmaması gerekiyor. Bu aslında işin normali müşteri beklentisi. Kötü koşullarda da motor sorunsuz çalışıyorsa garanti süresi bittiğinde de ekstra bir sorun çıkarmıyorsa yani beklentiyi aşıyorsa kaliteli diyebiliriz.

    Firmanın zaten ucuz motor aldınız bunlar normal demesi terbiyesizlik.

    Bahsedilen sorunlara bakınca sanki seri üretim değil de atölyede yapılmış gibi motorlar. Seri üretim öncesi prototipleri piyasaya sürüp test sürüşlerini müşteriye yaptırıyorlar adeta.
    Motopiksel Selçuk 800 km test edilmiş piyasaya çıkmadan demişti. Düşünün rodajı bile bitmeden piyasaya çıkmış motor. Sonuç ortada.
    hsoydam ve espresso bunu beğendiler.

  3. #483

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı hsoydam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @impetum kardeşim, benim sorunum ilk çalıştırmada değil zaten, çalışıyor. Ayda, haftada bir kere yapıyor. Ve hareket halindeyken yapıyor. Bende panik oluyorum açıkcası. Ekran yerinde, Km göstergesi yerinde. motoru durdurmadan, ayaklarımı bile yere koymadan, tekrar marş butonuna basıyorum ve motor çalışıyor. Tek korkum, defaten çok söyledim bu korkumu, hızlı giderken bunu yaparsa ne yaparım, onu bilemiyorum !...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------



    Merhaba Süleyman Bey,
    Bu söylediklerinize katılmamak elde değil, bunu firmaya direkt ben teklif ettim. Motorumu geri alın diye. Yok böyle bir adım atmak istemiyorlar.
    Sosyal medya ile işi götürmek istiyorlar bence de. Fenomen arkadaşlar geri vites yaptı farkındaysanız, videolar silindi.
    Bence bizim sorunlarında en sonunda yok aslında sorununuz diyerek zeytin yağ moduna geçecekler.
    Yeni 500 Adetlik parti yakın zamanda gelecekmiş. Herkes sıradaymış zaten filan diyorlar. Bu Türkiye turu vb. girişimlerde bence ilk adımlar.
    Ben yakın zamanda ilk videoyu çeken fenomen arkadaştan da bir girişim bekliyorum. Nasıl büyük bir firmaymış, bütün sorunlar çözüldü şeklinde.
    Neyse, ben hakkımı HELAL ETMİYORUM bu firmaya, çalışanlarına, reklamlarını yapanlara...
    Sıfır motor alıp, servis servis gezmemin hiç bir mantıklı açıklama beni ikna etmiyor. Kimse kusura bakmasın.
    İSRARLA ŞUNU DİYORUM - ARKA TEKERİNİZ PATLARSA GÖRÜRSÜNÜZ NASIL TERLEĞİN SÖKÜLDÜĞÜ, TÜRK MÜHENDİSLİĞİNİN GELDİĞİ NOKTAYI...!...
    Hocam sadece ilk çalıştırmaya değil hareket halinde de etkisi olur buji ve buji piposunun. Ayriyeten manifoldun kelepçelerini kontrol ettirin, sağlamsa bile değiştirtin kelepçeleri hatta garanti olsun.
    hsoydam bunu beğendi.

  4. #484

    Üyelik
    24 Nisan 2021
    Arkadaşlar ben de bir rm5 sahibi olarak bir kaç cümle yazmak istiyorum.
    Ben de satın aldığım da amortisör problemi, arka tekerden ses gelme vs gibi sıkıntılar yaşadım hatta motorumu bir kaç gün de kullanamadım. sonrasında firmayı arayıp bu konuyu belki yarım saat anlattım kendilerine. kendilerinin bana yaklaşımı çok ılımlı oldu. beni bölgedeki yetkili servislerine yönlendirdiler . yine umutsuz bir şekilde servise motorumu bıraktım. bir kaç gün sonrasında servis beni aradı motorumun hazır olduğunu söyledi . teslim almaya gittiğim tarihten bu yana da sadece bakıma götürüyorum motorumu. şu an da motorum 5327 km de .
    bence adamların haklarını yemeyelim evet bir problem söz konusu ama sorunun çözümü için uğraşıyorlar ve çözüyorlar da. bence firmayı arayıp onların yönlendirdiği serviste çözüm arayalım buradan sonuca ulaşamıyorsak Selçuk abinin de söylediği info@volta.com.tr ye mail atın kesin çözüyorlar.
    dilerim ki en kısa zamanda probleminiz çözülür ve kazasız belasız bir şekilde motorunuzu kullanırsınız .
    hsoydam ve Justforfun bunu beğendiler.

  5. #485

    Üyelik
    20 Mart 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - 2022 / Sym Maxsym 508
    Merhaba arkadaşlar,
    Bugün motoru servise bıraktım. Laf aramızda 3.kez.
    Stop etme sorunu ve ön taraftan gelen ses ve arka çamurluk sürtmesi için.
    Başıma yine ilginç bir olay geldi, servise de söyledim. Bakacaklar. Eksik olmasınlar.
    Videoda çektim bu arada ama çok başarıla olamamışım. Neyse,
    Navigasyon beni yanlış bir yola sokmuş, yokuş yukarı epey bir çıktım.
    Sonra baktım yol bitti, servis ile görüştüm, başka yoldan gelmemi istedi.
    Çıktığım yokuşu inmeye başladım, sol elimde telefon ile direksiyonu tutuyorum.
    Arka frensiz, sadece ön fren ile inmeye çalışıyorum. Hızım 30-35 filan.
    Ben sizlere göre acemiyim, panik oluyorum, yavaşlamaya çalışıyorum, yok !...
    Ön fren boşaldı nerdeyse, motoru 20 Km.nin altına getiremedim.
    Baktım hızlanmaya başladım. Epey bir panik oldum. Telefonu ön cebe attım.
    Arka fren ile birlikte güvenli bir şekilde düzlüğe indim.
    Ne dersiniz, hiç başınıza geldi mi? Servis ilk başta ABS'den olabilir dedi ama ne bileyim. Çok mantıklı gelmedi bana.
    Forumda, yukarıda Altuğ kardeşimizin benzer sorunu için ero_ arkadaşımız ısınma sorunu ve hidrolik hava sorunu yazmıştı.
    Isınmadan kaynaklı bir sorun mu acaba? Servis biz bakarız dedi ama bilemedim, yorum yazarsanız sevinirim. Teşekkürler.

  6. #486
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı hsoydam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Bugün motoru servise bıraktım. Laf aramızda 3.kez.
    Stop etme sorunu ve ön taraftan gelen ses ve arka çamurluk sürtmesi için.
    Başıma yine ilginç bir olay geldi, servise de söyledim. Bakacaklar. Eksik olmasınlar.
    Videoda çektim bu arada ama çok başarıla olamamışım. Neyse,
    Navigasyon beni yanlış bir yola sokmuş, yokuş yukarı epey bir çıktım.
    Sonra baktım yol bitti, servis ile görüştüm, başka yoldan gelmemi istedi.
    Çıktığım yokuşu inmeye başladım, sol elimde telefon ile direksiyonu tutuyorum.
    Arka frensiz, sadece ön fren ile inmeye çalışıyorum. Hızım 30-35 filan.
    Ben sizlere göre acemiyim, panik oluyorum, yavaşlamaya çalışıyorum, yok !...
    Ön fren boşaldı nerdeyse, motoru 20 Km.nin altına getiremedim.
    Baktım hızlanmaya başladım. Epey bir panik oldum. Telefonu ön cebe attım.
    Arka fren ile birlikte güvenli bir şekilde düzlüğe indim.
    Ne dersiniz, hiç başınıza geldi mi? Servis ilk başta ABS'den olabilir dedi ama ne bileyim. Çok mantıklı gelmedi bana.
    Forumda, yukarıda Altuğ kardeşimizin benzer sorunu için ero_ arkadaşımız ısınma sorunu ve hidrolik hava sorunu yazmıştı.
    Isınmadan kaynaklı bir sorun mu acaba? Servis biz bakarız dedi ama bilemedim, yorum yazarsanız sevinirim. Teşekkürler.
    Nasıl bir fren sistemi kullandılar bilmiyorum ama spacyler, activalar da yokuş inerken fren sıkarsanız düzlükte bile tutmaz. Çok hızlı ısınıyorlar, ısınınca da zor tutuyorlar. Vitesli motosikletin en güzel noktalarından biri bu. At 2'ye en dik yokuşta bile ufak ufak fren yapsan 30'u geçmiyor motosiklet bende. Yokuşlarda çok fren kullanmayın, önünüz açıksa, yola katılan falan yoksa salın insin alet.
    hsoydam bunu beğendi.

  7. #487
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hsoydam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Bugün motoru servise bıraktım. Laf aramızda 3.kez.
    Stop etme sorunu ve ön taraftan gelen ses ve arka çamurluk sürtmesi için.
    Başıma yine ilginç bir olay geldi, servise de söyledim. Bakacaklar. Eksik olmasınlar.
    Videoda çektim bu arada ama çok başarıla olamamışım. Neyse,
    Navigasyon beni yanlış bir yola sokmuş, yokuş yukarı epey bir çıktım.
    Sonra baktım yol bitti, servis ile görüştüm, başka yoldan gelmemi istedi.
    Çıktığım yokuşu inmeye başladım, sol elimde telefon ile direksiyonu tutuyorum.
    Arka frensiz, sadece ön fren ile inmeye çalışıyorum. Hızım 30-35 filan.
    Ben sizlere göre acemiyim, panik oluyorum, yavaşlamaya çalışıyorum, yok !...
    Ön fren boşaldı nerdeyse, motoru 20 Km.nin altına getiremedim.
    Baktım hızlanmaya başladım. Epey bir panik oldum. Telefonu ön cebe attım.
    Arka fren ile birlikte güvenli bir şekilde düzlüğe indim.
    Ne dersiniz, hiç başınıza geldi mi? Servis ilk başta ABS'den olabilir dedi ama ne bileyim. Çok mantıklı gelmedi bana.
    Forumda, yukarıda Altuğ kardeşimizin benzer sorunu için ero_ arkadaşımız ısınma sorunu ve hidrolik hava sorunu yazmıştı.
    Isınmadan kaynaklı bir sorun mu acaba? Servis biz bakarız dedi ama bilemedim, yorum yazarsanız sevinirim. Teşekkürler.
    Fren vb. işin teknik tarafını bilenler daha iyi yanıt verecektir ama sol elde telefon ile motor kulalndığınızı okuyunca dehşete düştüm. Aman haa, sakın böyle yapmayın, iki eliniz de gidonu tutmak için boşta olsun, telefonu hemen cebe atamayabilirdiniz, her şey olabilirdi. Böyle tehlikeli şeyler yapıp korkutmayın. Telefon tutmak için sol elinizde eldiven de yoktur şimdi. Önce emniyet.
    hsoydam bunu beğendi.

  8. #488

    Üyelik
    20 Mart 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - 2022 / Sym Maxsym 508
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren vb. işin teknik tarafını bilenler daha iyi yanıt verecektir ama sol elde telefon ile motor kulalndığınızı okuyunca dehşete düştüm. Aman haa, sakın böyle yapmayın, iki eliniz de gidonu tutmak için boşta olsun, telefonu hemen cebe atamayabilirdiniz, her şey olabilirdi. Böyle tehlikeli şeyler yapıp korkutmayın. Telefon tutmak için sol elinizde eldiven de yoktur şimdi. Önce emniyet.
    Tedirginliğiniz için teşekkürler, çok kısa bir süre arka freni kullanamadım. Elim gidondaydı. Ama sadece ön fren ile inmeyi denedim. Yaşadıklarım oldu.
    Ercan Alan bey var, tanır bilir misiniz bilmiyorum. Oda bu motora gönül verdi, onada sordum. Büyük ihtimal ön amartisörden balatalara yağ gelmiştir dedi.
    Servisi arayıp özellikle kontrol etmelerini rica edeceğim. Tekrar tavsiye için teşekkürler.
    espresso bunu beğendi.

  9. #489
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hsoydam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tedirginliğiniz için teşekkürler, çok kısa bir süre arka freni kullanamadım. Elim gidondaydı. Ama sadece ön fren ile inmeyi denedim. Yaşadıklarım oldu.
    Ercan Alan bey var, tanır bilir misiniz bilmiyorum. Oda bu motora gönül verdi, onada sordum. Büyük ihtimal ön amartisörden balatalara yağ gelmiştir dedi.
    Servisi arayıp özellikle kontrol etmelerini rica edeceğim. Tekrar tavsiye için teşekkürler.
    Yok, ben hızlıca araya girdim çünkü çok tehlikeli. Aman ne olacak 100metre yol falan demeyin her zaman önce güvenlik.

    Ben telefon tutucu almadan önce telefondan navigasyona bakmam gereken bir yere gidiyorken kenara çekip elimden eldiveni çıkarıp cebimden telefonu çıkarıp navigasyona bakıp sonra telefonu cebe koyup eldiveni giyip öyle devam ediyordum. Yani navigasyondan aklımda kaldığı ile bir süre gidip sonra tekrar bakıyordum. Tamam çok kötü bir yöntem, arada şaşırıp kaybolduğum da oldu, zor iş falan ama zaten bilmediğim bir yerlerdeyken bir d etelefonla dikkatimi dağıtıp tek elle kaza yapma ihtimalim daha yüksek olacağı için öyle yapıyordum. sonra dayanamayıp telefon tutucu aldım.
    hsoydam ve tesla_S bunu beğendiler.

  10. #490
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı hsoydam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tedirginliğiniz için teşekkürler, çok kısa bir süre arka freni kullanamadım. Elim gidondaydı. Ama sadece ön fren ile inmeyi denedim. Yaşadıklarım oldu.
    Ercan Alan bey var, tanır bilir misiniz bilmiyorum. Oda bu motora gönül verdi, onada sordum. Büyük ihtimal ön amartisörden balatalara yağ gelmiştir dedi.
    Servisi arayıp özellikle kontrol etmelerini rica edeceğim. Tekrar tavsiye için teşekkürler.
    Espresso yazmis, ayni seyleri ben de yazacaktim da uzatmayayim dedim ama yaptiginiz mantikli degil. Hem acemiyim panik yapiyorum yazmissiniz hem de elinizde telefonla yokus inmissiniz. Yapmayin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok, ben hızlıca araya girdim çünkü çok tehlikeli. Aman ne olacak 100metre yol falan demeyin her zaman önce güvenlik.

    Ben telefon tutucu almadan önce telefondan navigasyona bakmam gereken bir yere gidiyorken kenara çekip elimden eldiveni çıkarıp cebimden telefonu çıkarıp navigasyona bakıp sonra telefonu cebe koyup eldiveni giyip öyle devam ediyordum. Yani navigasyondan aklımda kaldığı ile bir süre gidip sonra tekrar bakıyordum. Tamam çok kötü bir yöntem, arada şaşırıp kaybolduğum da oldu, zor iş falan ama zaten bilmediğim bir yerlerdeyken bir d etelefonla dikkatimi dağıtıp tek elle kaza yapma ihtimalim daha yüksek olacağı için öyle yapıyordum. sonra dayanamayıp telefon tutucu aldım.
    Intercom kullanmadan once ben de oyle yapardim adres bulmak icin, intercom kullanmaya basladim, ablanin biri ingilizce kulagima fisildiyor sokaklari/donusleri.
    hsoydam bunu beğendi.

  11. #491

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Ön fren tutmaması bence de sağ amortisörden akan yağın balatalara inmesi(ben de yaşıyorum şuan) veya sistemde hava olmasıdır, ilk aldığımda bende de vardı havayı alınca çözülmüştü. Sağ amortisör inşallah gelirse değişimden sonra komple temizlikte beraber balataları da değiştireceğim. Yağ değen balatadan bidaha kolay kolay hayır gelmez. Arka çamurluğu tutan 2 adet vida var onları gevşetip biraz çamurluğu kaldırıp sıktığınızda o sorununuz çözülür, 2500kmdir çamurlukta gevşeme veya tekerleğe sürtme yaşamadım onu yaptığımdan beri. Ön taraftan gelen beb konusuna bişey öneremeyeceğim çünkü heryerden geliyo olabilir. Stop etme konusunda daha önceki önerilerimi servise uygulatmaya çalışın, buji piposunu mutlaka değiştirsinler. Başka sorun yaşarsanız yine yazın bildiğimiz bişeyse çözüm veya öneri sunarız.
    hsoydam bunu beğendi.

  12. #492

    Üyelik
    20 Mart 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - 2022 / Sym Maxsym 508
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön fren tutmaması bence de sağ amortisörden akan yağın balatalara inmesi(ben de yaşıyorum şuan) veya sistemde hava olmasıdır, ilk aldığımda bende de vardı havayı alınca çözülmüştü. Sağ amortisör inşallah gelirse değişimden sonra komple temizlikte beraber balataları da değiştireceğim. Yağ değen balatadan bidaha kolay kolay hayır gelmez. Arka çamurluğu tutan 2 adet vida var onları gevşetip biraz çamurluğu kaldırıp sıktığınızda o sorununuz çözülür, 2500kmdir çamurlukta gevşeme veya tekerleğe sürtme yaşamadım onu yaptığımdan beri. Ön taraftan gelen beb konusuna bişey öneremeyeceğim çünkü heryerden geliyo olabilir. Stop etme konusunda daha önceki önerilerimi servise uygulatmaya çalışın, buji piposunu mutlaka değiştirsinler. Başka sorun yaşarsanız yine yazın bildiğimiz bişeyse çözüm veya öneri sunarız.
    Çok teşekkürler hocam, sağolun tavsiyeler için.

  13. #493

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Uzun zamandır kendi çapımda motor hakkında özellikle varyatör kısmında arge yapıyodum arkadaşlar. Ulaşabildiğim en sorunsuz noktayı anlatacağım.

    Orjinal ön varyatör kızaklarındaki sorun bende de vardı, daha önceki mesajlarda konuşmuştuk. Çeşitli kızaklar denedim ama malzemenin kendisinde bi ölçüsüzlük olduğu için kızak değişimiyle çözemedim. Alüminyum kola kutusu keserek kızağın altına destek yapmak kısmen çözüyor ama güven vermediği için o işi ve parçayı rafa kaldırdım. Aliexpressten gy6 1500c performans varyatör olarak satılanlardan aldım fakat açısı itibariyle 14gr bagalar inanılmaz çekişi düşürdü. Bunun üzerine sırasıyla 13 12 11 ve 10grlık bagalar denedim fakat 10gramda dahi hızım artsa bile çekişi tamamen düzeltemedim ve o noktada bıraktım. Sanırım 8gram bagalarla bizim motorda ancak iş yapar o varyatörler.

    Artı olarak gy6 15cc göbek burcu dış24 fakat iç 15mm, bizim krank 17mm. Orjinal burcu kullanmak gerekiyo.

    Sym jet14 200lük bloğun krankının ve burcunun bizim motora uyduğunu öğrendim. Çıkma bi sym varyatörü bulup deneme yaptım, kızakları falan ölmüştü. Orjinal burçla çok iyi sonuç alamadım çünkü boşluk çok oluyodu, sym burcu ile de kayışı çok sıkıştırdığı için varyatörün arkasına kranka toplam 2 2.5mmlik pul attım. 13gram baga ile de gayet yeterli sonucu alınca sym orjinal parçaların sıfırını ve 13gram koso baga sipariş edip taktım. Kayışın titremesini sıfırlayamadım ama minimuma indirdim. Kızaklar normale göre daha değişik ala en azından boşluksuz ve sorunsuz oldu.

    Bu kombinasyonla 80 90 hızlara kadar atikliği kaybetmeden hız artışı ve yakıt düşüşü sağladım. Motor 6bin devirde 85 civarı, 7bin devirde 105, 7500 civarında 120 civarı pıza çıkabiliyorum. Yokuş aşağı 8bin devir civarında 132leri görebiliyorum fakat o devirlere artık çok zor çıkıyo, düzlükte çıkabildiği maksimum devir 7500 civarı ama o devirde verdiği hız zaten bu motor için yeterli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

    İlk kalkış devrinde çok fazla boşluk olduğu için önce 1500rpmlik yay kullandım ve 3bin devir civarına düşürdüm. Daha pay olduğu için 2bin rpmlik yayları taktım, şuan 2500 2750 devir civarında ilk kalkışını yapıyo. Tork yayını da 1500rpmlik ile değiştirdim denedim, sonuç kötü olunca orjinal yayıyla devam etmeye karar verdim.

    Kayış boyutunu 842 ile denemedim çünkü ön varyatörü bayağı yukarı seviyelerde kullanabiliyodum. Yaklaşık 2mm kadar bi boşluk kalıyo tam gaz verince. Orjinal ölçüyle continental kayış kullanmaya karar verdim.

    Yukardaki mesajımdaki gibi arka çamurluğun tekerleğe sürtmesi konusunu, tutan 2 vidayı gevşetip çamurluğu kaldırıp sıktım ve çözdüm.

    Manifoldun pirinç kelepçelerini nalburdan aldığım yuvarlak kelepçelerle olabildiğince sıkı sıkarak çözdüm(1 kere gevşediği başıma geldi ve komple yerinden çıkanlar var).

    Nmax ön cam ve yükseltme vidaları alarak elcik korumalarımın gidonu tam kırınca cama çarpmasını çözdüm ve cam yüksekliği 5 6cm kadar arttı. Kaskıma kadar gelen rüzgarın tamamını kestim. Ayrıca aliexpresse bakarsanız nmax için ayarlanabilir cam mekanizması ve aynaları camın yanlarına takabileceğiniz aparat var. Bizim motora uyumludur bilginiz olsun fakat fiyatı 550 lira civarına geleceği için tercih etmedim. Belki ilerde alabilirim elim bollaşınca veya motoru seneye satmayacak olursam.

    Motorun tek halojen aydınlatmaları olan ön sinyalleri led ile değiştirdim. Hyper flash olayını yaşamadım. Ampul tipi ba15s.

    Motoruna süsleme yapmak isteyenler için nmax paspasları boyut şekil birebir bizim motora uyumlu, bilginiz olsun.

    Aksesuarlarımı yazmadım, bi ara fotoğraf atarım inşallah. Şuan üstüne yapacağımı yaptım gayet güzel oldu. Sağ amortisör sorunumu da hallederlerse tamamen sorunsuz olacak inşallah. Bloktan yana sıkıntı yaşamadım. Montaj hatalarını da kendim hallettim. Tek marşta çalışmadığı hiç olmadı, akü voltajını gidona taktığım voltaj ölçerli usb hızlı şarjlı yuvarlak aparatımdan takip ediyorum. Normal dışı bişey görmedim. Bu da buji piposu ve bujiyi bari doğru taktıklarını gösterir benim motora.

    Ben şahsen bayağı bi şanslı çıktığımı düşünüyorum, arkadaşların yaşadığı sorunları okudukça şükrediyorum valla. Elimden geldiğince motor sahiplerine destek olmaya çalışacağım arızalar ve geliştirmeler konusunda.

    Video çekecektim sözüm vardı ama bi türlü uygun ortamı bulamadım, o konuda özür diliyorum.
    espresso, hsoydam ve emenyasin bunu beğendiler.

  14. #494
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bizim Benellidede Abdullah usta var.Motorunda sorunu olan servisten fabrikadan önce onu arıyor.Benellide uzmanlaşmışHer tür arıza konusunda tecrübesi var.
    Sizin yazdıklarınızı okuyunca o geldi aklıma sizde motorun MR ını çekmişsiniz artık.Baya tecrübe kazanmışsınız.
    Derler ya kötü komşu insanı ev sahibi yapar.Kötü servislerde bizi usta yapacak.
    hsoydam bunu beğendi.

  15. #495
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Espresso yazmis, ayni seyleri ben de yazacaktim da uzatmayayim dedim ama yaptiginiz mantikli degil. Hem acemiyim panik yapiyorum yazmissiniz hem de elinizde telefonla yokus inmissiniz. Yapmayin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------



    Intercom kullanmadan once ben de oyle yapardim adres bulmak icin, intercom kullanmaya basladim, ablanin biri ingilizce kulagima fisildiyor sokaklari/donusleri.
    intercom ne işime yarayacak zaten yoldayken telefon çalsa da bakmıyorum, sürerken müzik de dinlemem deyip almıyordum, bak bu fikir verdi, düzgün ama pahalı olmayan bir intercom ekleyeyim alsam iyi olur dediklerimin listesine.

  16. #496
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandır kendi çapımda motor hakkında özellikle varyatör kısmında arge yapıyodum arkadaşlar. Ulaşabildiğim en sorunsuz noktayı anlatacağım.

    Orjinal ön varyatör kızaklarındaki sorun bende de vardı, daha önceki mesajlarda konuşmuştuk. Çeşitli kızaklar denedim ama malzemenin kendisinde bi ölçüsüzlük olduğu için kızak değişimiyle çözemedim. Alüminyum kola kutusu keserek kızağın altına destek yapmak kısmen çözüyor ama güven vermediği için o işi ve parçayı rafa kaldırdım. Aliexpressten gy6 1500c performans varyatör olarak satılanlardan aldım fakat açısı itibariyle 14gr bagalar inanılmaz çekişi düşürdü. Bunun üzerine sırasıyla 13 12 11 ve 10grlık bagalar denedim fakat 10gramda dahi hızım artsa bile çekişi tamamen düzeltemedim ve o noktada bıraktım. Sanırım 8gram bagalarla bizim motorda ancak iş yapar o varyatörler.

    Artı olarak gy6 15cc göbek burcu dış24 fakat iç 15mm, bizim krank 17mm. Orjinal burcu kullanmak gerekiyo.

    Sym jet14 200lük bloğun krankının ve burcunun bizim motora uyduğunu öğrendim. Çıkma bi sym varyatörü bulup deneme yaptım, kızakları falan ölmüştü. Orjinal burçla çok iyi sonuç alamadım çünkü boşluk çok oluyodu, sym burcu ile de kayışı çok sıkıştırdığı için varyatörün arkasına kranka toplam 2 2.5mmlik pul attım. 13gram baga ile de gayet yeterli sonucu alınca sym orjinal parçaların sıfırını ve 13gram koso baga sipariş edip taktım. Kayışın titremesini sıfırlayamadım ama minimuma indirdim. Kızaklar normale göre daha değişik ala en azından boşluksuz ve sorunsuz oldu.

    Bu kombinasyonla 80 90 hızlara kadar atikliği kaybetmeden hız artışı ve yakıt düşüşü sağladım. Motor 6bin devirde 85 civarı, 7bin devirde 105, 7500 civarında 120 civarı pıza çıkabiliyorum. Yokuş aşağı 8bin devir civarında 132leri görebiliyorum fakat o devirlere artık çok zor çıkıyo, düzlükte çıkabildiği maksimum devir 7500 civarı ama o devirde verdiği hız zaten bu motor için yeterli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

    İlk kalkış devrinde çok fazla boşluk olduğu için önce 1500rpmlik yay kullandım ve 3bin devir civarına düşürdüm. Daha pay olduğu için 2bin rpmlik yayları taktım, şuan 2500 2750 devir civarında ilk kalkışını yapıyo. Tork yayını da 1500rpmlik ile değiştirdim denedim, sonuç kötü olunca orjinal yayıyla devam etmeye karar verdim.

    Kayış boyutunu 842 ile denemedim çünkü ön varyatörü bayağı yukarı seviyelerde kullanabiliyodum. Yaklaşık 2mm kadar bi boşluk kalıyo tam gaz verince. Orjinal ölçüyle continental kayış kullanmaya karar verdim.

    Yukardaki mesajımdaki gibi arka çamurluğun tekerleğe sürtmesi konusunu, tutan 2 vidayı gevşetip çamurluğu kaldırıp sıktım ve çözdüm.

    Manifoldun pirinç kelepçelerini nalburdan aldığım yuvarlak kelepçelerle olabildiğince sıkı sıkarak çözdüm(1 kere gevşediği başıma geldi ve komple yerinden çıkanlar var).

    Nmax ön cam ve yükseltme vidaları alarak elcik korumalarımın gidonu tam kırınca cama çarpmasını çözdüm ve cam yüksekliği 5 6cm kadar arttı. Kaskıma kadar gelen rüzgarın tamamını kestim. Ayrıca aliexpresse bakarsanız nmax için ayarlanabilir cam mekanizması ve aynaları camın yanlarına takabileceğiniz aparat var. Bizim motora uyumludur bilginiz olsun fakat fiyatı 550 lira civarına geleceği için tercih etmedim. Belki ilerde alabilirim elim bollaşınca veya motoru seneye satmayacak olursam.

    Motorun tek halojen aydınlatmaları olan ön sinyalleri led ile değiştirdim. Hyper flash olayını yaşamadım. Ampul tipi ba15s.

    Motoruna süsleme yapmak isteyenler için nmax paspasları boyut şekil birebir bizim motora uyumlu, bilginiz olsun.

    Aksesuarlarımı yazmadım, bi ara fotoğraf atarım inşallah. Şuan üstüne yapacağımı yaptım gayet güzel oldu. Sağ amortisör sorunumu da hallederlerse tamamen sorunsuz olacak inşallah. Bloktan yana sıkıntı yaşamadım. Montaj hatalarını da kendim hallettim. Tek marşta çalışmadığı hiç olmadı, akü voltajını gidona taktığım voltaj ölçerli usb hızlı şarjlı yuvarlak aparatımdan takip ediyorum. Normal dışı bişey görmedim. Bu da buji piposu ve bujiyi bari doğru taktıklarını gösterir benim motora.

    Ben şahsen bayağı bi şanslı çıktığımı düşünüyorum, arkadaşların yaşadığı sorunları okudukça şükrediyorum valla. Elimden geldiğince motor sahiplerine destek olmaya çalışacağım arızalar ve geliştirmeler konusunda.

    Video çekecektim sözüm vardı ama bi türlü uygun ortamı bulamadım, o konuda özür diliyorum.
    Hocam ne is yapiyorsun bilmiyorum ama bence Volta servisi acabilirsin, hatta onlardan daha iyi olursun bence
    Osm@n, espresso ve hsoydam bunu beğendiler.

  17. #497

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim Benellidede Abdullah usta var.Motorunda sorunu olan servisten fabrikadan önce onu arıyor.Benellide uzmanlaşmışHer tür arıza konusunda tecrübesi var.
    Sizin yazdıklarınızı okuyunca o geldi aklıma sizde motorun MR ını çekmişsiniz artık.Baya tecrübe kazanmışsınız.
    Derler ya kötü komşu insanı ev sahibi yapar.Kötü servislerde bizi usta yapacak.
    Benelliler beni de usta yaptı. 2 tane bn251, leoncino ve tnt249 sahibi olmuştum tnt249 benellinin en taş motoru. Bn251i 6 ayda anca adam edebilmiştim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    intercom ne işime yarayacak zaten yoldayken telefon çalsa da bakmıyorum, sürerken müzik de dinlemem deyip almıyordum, bak bu fikir verdi, düzgün ama pahalı olmayan bir intercom ekleyeyim alsam iyi olur dediklerimin listesine.
    İntercom özelliği olmayan sadece Bluetooth kulaklık işlevi olanlar var 100 150 liraya. Onlardan bakabilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ne is yapiyorsun bilmiyorum ama bence Volta servisi acabilirsin, hatta onlardan daha iyi olursun bence
    Memuruz ya özel sektör bize bi açık olsa neler yapıcaz da işte
    espresso ve hsoydam bunu beğendiler.

  18. #498
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Fren konusunda ne yazık ki yaman çelişki var.

    Kaynama seviyesi daha yüksek hidrolik koysanız bu sefer balatayı çabuk yeme, yakma ya da diski çabuk bitirme ihtimali var.

    Özetle doğru düzgün fren sistemi yok anlaşılan motosiklette sahipleri bunu bilerek kullanacak ne yazık ki... Yazık, çok yazık...
    hsoydam bunu beğendi.

  19. #499

    Üyelik
    20 Mart 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - 2022 / Sym Maxsym 508
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren konusunda ne yazık ki yaman çelişki var.

    Kaynama seviyesi daha yüksek hidrolik koysanız bu sefer balatayı çabuk yeme, yakma ya da diski çabuk bitirme ihtimali var.

    Özetle doğru düzgün fren sistemi yok anlaşılan motosiklette sahipleri bunu bilerek kullanacak ne yazık ki... Yazık, çok yazık...
    Benim motorum serviste zaten, burada duyduklarımı söyledim yine de bugün arayıp kendilerine, amortisörden yağ gelmiş olabilir dedi. Bakarız biz dediler.
    Ama şunu fark ettim ki, bu motorun tanıtım videolarında hatırlarsınız, frenleri süper deniliyordu. SÜPER olan alınan reklam parasıymış sadece !..

  20. #500

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren konusunda ne yazık ki yaman çelişki var.

    Kaynama seviyesi daha yüksek hidrolik koysanız bu sefer balatayı çabuk yeme, yakma ya da diski çabuk bitirme ihtimali var.

    Özetle doğru düzgün fren sistemi yok anlaşılan motosiklette sahipleri bunu bilerek kullanacak ne yazık ki... Yazık, çok yazık...
    Kaynama noktası yüksek hidrolik ile balatanın ve diskin çabuk bitmesi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir misiniz?
    hsoydam bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
25. sayfa BirinciBirinci ... 15232425262735 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)