Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Genel olarak ducati monster 696 merak edilen konular ve tavsiyeler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Amerika menşeili sadece ducati monster model motosikletleri konu alan bir forumda meraktan gezinirken bulduğum bir başlıktan öğrendiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istedim, umarım birilerinin işine yarar. Bazıları birebir çeviri bazıları da kendi yorumlarımı kattığım maddelerden oluşmaktadır.

    1- Silindir kapaklarından gelen şıkırtılı sesler tamamen normaldir. Desmo valf motorların hepsi bu şekilde çalışır.
    2- Yavaşlama anında çıkan ıslık sesi hava kutusundan gelmektedir, normaldir.
    3- Isındıkça motorun çalışma sesi değişir.
    4- Hava soğutmalı "desmodue" iki valfli desmodromik motorlar 4 valfli benzerlerinden daha gürültülü çalışır.
    5- 2500-3000 devir altında ECU Avrupa regülasyonlarından(EURO4) geçmek için fakir karışım yakıt gönderir, bu sebepten ötürü düşük devileri ölü ve takırtılıdır, dynojet bunun çözümü olabilir.
    6- Soğuk havalarda yağ göstergesinde buğulanma normaldir, motoru yola çıkartmadan önce daha çok- en az 3 diş - ısıtmak lazımdır, bir sıkıntıya sebebiyet vermez.
    7- Motor genel olarak çok sağlamdır, bakımları yapıldığı sürece yüksek kmler görür sıkıntı yaratmaz.

    Sorun olabileceği düşünülen ve bilinmesi gerekenler

    1- Kayış rulmanları donup kayışları yer ve kopmasına sebebiyet verebilir, her zaman rulmanlar aşırı ısınma ve donmaya karşı kontrol edilmesi gerekir
    2- Yakıt göstergesi bazen sorunlara sebebiyet verebilir, depoyu söküp sensörü sök-tak yapmak sorunu çözebilir.
    3- Elektrik aksamı çok sağlam olmasına ragmen voltaj regülatörü(konjektör) sıkıntıya sebebiyet verebilir.
    4- Yağı değiştirdikten sonra yağ gösterge camını temizleyin, yağ karterinden farklı olarak göstergenin altında bir tapayı sökerek oradaki yağı boşaltabilirsiniz, motoru devirli ve 60-70 km kullanarakda bu sorunu çözebilirsiniz.
    5- Dikey silindir yatay silindirden daha sıcak çalışır, normaldir.

    Bazı tavsiyeler

    1- Fabrikanın tavsiye ettiği zincir değerleri biraz fazla gergin, zincir hareket boşluğunu 52 mm olarak ayarlayın fabrika 48 mm öneriyor.
    2- Ester bazlı sentetik yağlar motorun daha serin çalışmasına yardım eder
    3- Ön dişliyi bir küçüğü yani 14 diş ile değiştirmek motorun daha atik ve canlı hissettirmesine yardım eder.
    4- Yakıt tüketimi 1 lite benzin ile 20 km ila 30 km arası değişir, 1 lite benzinle 20 km den daha az yol katediyorsa ecu zengin karışım gönderiyordur, ayarlanması gerekir.
    5- Kayış kopması motoru mahveder, ikinci el alırken kayışları kontrol edin.
    6- Eliniz alet tutuyorsa valf toleranslarını kontrol edin ve ayarlayın, yapması çok kolay bir işlemdir. 696 7mm şim kullanmaktadır.
    7- Valfleri ayarlamak için özel bir alete gerek yoktur, bir adet mikrometre bir adet sentil çakısı yeterlidir.
    8- Her 10 bin km de bir valf toleransları kontrol edilmelidir.
    9- 30-34 psi lastik basıncı için idealdir
    berk_cglr, KırmızıGrom ve BloodyBaron bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bilgiler güzel ve doğru ama 10 binde bir valf boşluğu kontrolunu repair manuel de bile 24 binde bir kontrol edin diyor onun harici ekleme yapmak gerekirse zayıf ya da ömrünün tamamlayan aküde rw0005 hatası verir akü değişince düzelir ve clucth slave in o ringleri genelde 30 bin civarı bozulmaya başlıyor o zaman da debriyaj kaçırmış gibi davranır bilmeyenler genelde boşu boşuna baskı balata değişiyor bu sebeple ve yan ayaklık sensörü genel ducatilerde bozulan bir sensör boşta çalışırken vitese atınca birden stop ediyorsa ilk o sensöre bakın geçici çözüm soketi çıkartmak kalıcısı ise değişim onun haricinde maksat bilgi bir yerde toplansın şu videoda işinize yarar kendi tecrübelerimdir.


  3. #3
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Güzel bilgiler. Kullanıcı başlığına atsaydınız daha iyi olurdu.

  4. #4
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgiler güzel ve doğru ama 10 binde bir valf boşluğu kontrolunu repair manuel de bile 24 binde bir kontrol edin diyor onun harici ekleme yapmak gerekirse zayıf ya da ömrünün tamamlayan aküde rw0005 hatası verir akü değişince düzelir ve clucth slave in o ringleri genelde 30 bin civarı bozulmaya başlıyor o zaman da debriyaj kaçırmış gibi davranır bilmeyenler genelde boşu boşuna baskı balata değişiyor bu sebeple ve yan ayaklık sensörü genel ducatilerde bozulan bir sensör boşta çalışırken vitese atınca birden stop ediyorsa ilk o sensöre bakın geçici çözüm soketi çıkartmak kalıcısı ise değişim onun haricinde maksat bilgi bir yerde toplansın şu videoda işinize yarar kendi tecrübelerimdir.

    https://www.youtube.com/watch?v=9NUg...mot%C3%B6rkafa
    Teşekkürler eklediğiniz bilgiler için, gerçekten de oringler yüzünden debriyaj değiştirecektim bende, ayrıca eskimiş hidroliklerde benzer sorunlar yaratabiliyor. Bir yanlışınız var ama, kesin olarak diyebilirim ki servis manuelinde ve kitapçıkta 7.5bin mil veya 12bin km de kontrol edilmesi gerektiği belirtilmiş.

    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bilgiler. Kullanıcı başlığına atsaydınız daha iyi olurdu.
    Rica ederim, nedense konu açmak daha mantıklı geldi.
    berk_cglr bunu beğendi.
    2014 cbr 250r-2017 cbr 500r-2006 vfr 800-2016 cbr 650f-2008 ducati 848-2013 ducati monster 696


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)