Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Aküsü Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    Motorumda yaklaşık bayadır yaşadığım bir sorun var.
    1 ay önce aküyü değiştirdim. Yeni bir akü aldım.

    Aküyü takmadan önce ölçtürdüğümde 12.7 V gösteriyordu. Motora taktım çalıştırdım. akü 1-2 gün sonra kontak kapalıylen 12.0 gösteriyor. çalıştırdığımda 10.5 'e düşüyor. Rölantide çalışırken bir akünün sarj olması gerekmez mi ? Sarj oluyor ama 10.5 - 11.0 arası gidip geliyor. kontağı kapatıyorum 12.0 'a yükseliyor. Far felan kapalı. farı açtığımda 10'a kadar düşüyor.

    dün ise 12.0 göstermesine rağmen motoru çalıştıramadım. marşa basıyorum basmamla tüm göstergeleri kapatması bir oluyor. sonra gösterge gelince aküyü 11.5 gösteriyor. ama yinede motoru çalıştıramıyor.
    Takviye yaparak çalıştırdım yine rolantide sabit olarak 10.5 gösteriyor. gaza basıyorum 12'ye yükseliyor gazı bırakınca 10.5'e düşüyor. Motoru stop edince bir daha çalıştıramıyorum şu an.

    Sorun aküde mi yoksa başka bir yerdemi çözemedim. Çünkü sıfır alınan bir akünün 12.0 v göstermesine rağmen marşa basınca 1 ayda motoru çalıştıramaması biraz zor bence.
    Not: AKÜ ROLANTİDE HİÇ BİR ŞEKİLDE 10.5'İ GEÇMİYOR. ALETLE ÖLÇTÜĞÜMDE 10.1 - 10.5 ARASI GİDİP GELİYOR.
    Aküyü 1 ay önce N11'den satın aldım. 12.7 7A ABUŞ marka bir akü. Yarın Yiğit Akü'den yeni bir akü alıp diğerini iade edeceğim ama motordan da şüphelenmiyor değilim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    sorun aküde veya motorunuzda da olabilir

    akü içi tamamen dolu olmasada elektirik çekilmediği bir halde voltajını yüksek göstere bilir motorunuz enjeksiyonlumu bir de kontağı açtığınızda farlarınız otomatik açılıyormu ikisinden biri varsa motorun kontağını açmadan ölçün konağı açın motoru çalıştırmadan farı açıp ölçün 10 volt bi akü için tehlikeli eğer bunları denedikten sonra akünüzü söküp bi akü şarj cihazı ile şarj edip 14.4 volt a kadar getirin 12 v aküler tamamen doluyken 14.4 volt değerini verirler şarj ettikten sonra tekrar deneyin motoru çalıştırmadan kontağı açtığınızda yine 11 volt aşasını görürseniz zaman kaybetmeden akünüzü iade edin ama aküde voltaj düşmesi yaşamazsanız sorun motorunuzun şarj etmemesi

  3. #3

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Evet motorum enjektörlü. Kontağı açar açmaz farları yakıyor, Marşa bastığımda gösterge dahil farları söndürüyor ve çalışmıyor. Aküyü 4 gün önce sarj ettirdim. full gösteriyordu. dün motoru çalıştıramaz hale geldi.
    Birde bu verdiğim akü değerlerini bir cihazla ölçmüyorum, motorun göstergesinde gösterdiği voltajlardır. yani kontağı açtım park ışıkları açık halde gösterge bana 11.5 gösteriyor mesela. takviye ile çalıştırdım, akü 10.0 a kadar iniyor 10.5'e yükseliyor tekrar 10.0a düşüyor tekrar 10.5'e düşüyor. Yani 10.5'e yükseliyor ise motor aküyü sarj ediyor diye düşünüyorum

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Akü rölantide şarj olmaz diye biliyorum, minimum 2000 devir üstü gaz vermek gerek diye aklımda kalmış.

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü rölantide şarj olmaz diye biliyorum, minimum 2000 devir üstü gaz vermek gerek diye aklımda kalmış.
    Bende öyle biliyorum fakat araçlarda falan akü takviyesi yapıldıktan sonra araç gaz verilmeden 5-10 dakika rölantide çalıştırılır sarj olması için, veya 2 gün önce tamircide takviye yaptığımda motoru 5 dakka rolantide beklet sarj olsun dedi. Tabi olmadı o ayrı bişey

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle biliyorum fakat araçlarda falan akü takviyesi yapıldıktan sonra araç gaz verilmeden 5-10 dakika rölantide çalıştırılır sarj olması için, veya 2 gün önce tamircide takviye yaptığımda motoru 5 dakka rolantide beklet sarj olsun dedi. Tabi olmadı o ayrı bişey
    Motosikletinizde park halindeylen bile enerji çeken alarm,gps takip gibi şeyler varsa onlar da aküyü yiyebilir. Statör,konjektör gibi parçaları da kontrol ettirdiniz mi?

  7. #7
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Motor > Sargı > Konjektör > Akü

    Şimdi bunların arasında şöyle ahçı uşağa, uşak bekçiye gibi bir ilişki var.

    Öncelikle MOTOSİKLETİNİZİN MARKA VE MODELİNİ BİLMİYORUZ. Bu tür cevaplar aradığınızda muhakkak her türlü bilginizi paylaşmanız yararınıza olacaktır.

    Sonrasında; sıfır akü belli bir voltaj ve gerilimle gelir. Önce gerilim ve paralelinde voltaj kaybı başlar. Sargı ve regülatör akünüzü şarj eder, çalışırken istenilen beslemeyi beraber sağlarlar.

    12.6 - 12.8 civarı genelde sağlıklı bir akünün yüksüzken ölçümüdür. Motosiklet çalıştığında yine genellikle 13.4-14.4 volt arasını ölçebilirsiniz ama bu sağlıklı ölçüm değildir.

    Sargıyı ölçmenin 2 yolu vardır. Önce uçlar arasında kısa devre olup olmadığına ve omajına bakılır. Sonrasında motosiklet çalışırken AC voltajın 4-5 bin devirlerde (GENELDE) nerede olduğuna bakılır. Motosikletin fabrika kitapçığında bu değerlerin ne olarak çıkması gerektiği yazar.

    Marşa basıldığında marş motoru başta olmak üzere bobin ve varsa diğer elektrik çeken aletler aküye hep beraber abanırlar. O yüzden kontak basmadan 12.0 volt görünen akü marş esnasında 8 voltlara kadar düşebilir. Sonrasında yükselir.

    1 ay kadar bu şekilde kullanmakla zaten muhtemelen o aküyü öldürdünüz. Marka da çok kaliteli değil. Şarj tutması bu saatten sonra zor.

    Yapılması gereken önce ölçümleri yapmak, bozuk olan (ki muhtemelen bozuk parça var!) parçayı değiştirip ondan sonra akü almak. Belki akü kutup başını güzel sıkmadığınız için akü şarj olmuyor ve motosiklet de küçük hacim olduğu için bu zamana kadar azıcık canı olan aküyü yiyerek bitirdi.

    Önce ölçüm (teşhis) sonra tedavi!

    Motosiklet durduğu yerde şarj olmaz da hurafedir. Rölantide yine şarj olur ama elbette daha yüksek devirde daha çok üretim olacağı için daha fazla şarj olur. Sağlıklı bir akü zaten belli bir yerin üzerinde şarj olmak istemez ve sistemi zorlamaz.

    Bir diğer husus ise 14.4 hatta 15 volt üzeri eğer motosiklette ölçüm var ise konjektörün kesin bozuk olduğunun altına imza atacağım hususudur ama sizde sanırım bu yok şu an...
    BlueSpark bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletinizde park halindeylen bile enerji çeken alarm,gps takip gibi şeyler varsa onlar da aküyü yiyebilir. Statör,konjektör gibi parçaları da kontrol ettirdiniz mi?
    Maalesef etmedim, Motordan öyle cok iyi anlayan biri değilim Zaten eve'de götüremedim. İş yerinin kapalı otoparkında duruyor motor. Sabah motoru zaten zar zor çalıştırdım işe geldim akşam cıkarken çalıştırıyorum yok. İlk 2-3 denemede marş motorundan ses geliyordu şimdi ise hiç ses gelmiyor marşa bastığım gibi tık diyip kapatıyor tüm göstergeleri.

  9. #9
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    pcx, nmax(yeni) dışında
    motosikletlerin başının belası. güvenlik(görünürlük) nedeniyle, aydınlatmaların sürekli açık olması sorunu iyice abarttı
    akü, marş ve stator min. tasarlanıyo. kullanırken, uzman/cimri olmak gerekiyo
    pcx ve nmax da güçlü stator, şarj ve marş görevini zorlanmadan, rolantide karşılıyo

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçenlerde ben de yolda kaldım, akü bitmiş marş basmıyor, vurdurarak çalıştırdım. Ustam konjektördendir dedi ama elektrik konusunda ona güvenmediğimden yetkili servise gittim, sorun statörde çıktı. Orijinal statörü bulamadım ülkede, sargıları bobinajcıda sardırıp ustamda aküyü şarj ettirdim sorun düzeldi. Aküm şarj ediyor artık.

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Motorum enjektörlü olduğundan vurdurmayı aklımın ucundan dahi geçirmiyorum. tek kötü yanım motorum iş yerinin otoparkında kaldı Ev olsa yine arabadan takviye falan yaparım ama şu anki durumumda yapabileceğim tek şey yeni bir akü alıp, hemen en yakın servis gitmek. İnşallah sorun aküdedir de başka bir masraf cıkmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

    Birde şunu söyleyeyim motorda gaz verince sorun yok ama rölantide veya debriyaja bastığım anda göstergede HER ZAMAN akü ışığı yanıyor.
    Yani durduğum veya yavaşlamak için debriyaja bastığım an yanıyor. gaz verince sönüyor.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum enjektörlü olduğundan vurdurmayı aklımın ucundan dahi geçirmiyorum. tek kötü yanım motorum iş yerinin otoparkında kaldı Ev olsa yine arabadan takviye falan yaparım ama şu anki durumumda yapabileceğim tek şey yeni bir akü alıp, hemen en yakın servis gitmek. İnşallah sorun aküdedir de başka bir masraf cıkmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------

    Birde şunu söyleyeyim motorda gaz verince sorun yok ama rölantide veya debriyaja bastığım anda göstergede HER ZAMAN akü ışığı yanıyor.
    Aldığınız akü değil sizin motosikletiniz bozuk.

  13. #13

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Bozuk olan şey motosiklet değil. Parça diyelim biz ona. Bende onun ne olduğunu öğrenmek için soruyorum..
    Rolantide ışığın yanması ise, motor rölantide sarj olmaz diyorlar. E madem rolantide akü sarj olmuyor o zaman o ışığın yanması normal değil mi ?

  14. #14

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    peugeot speedfight 2
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuk olan şey motosiklet değil. Parça diyelim biz ona. Bende onun ne olduğunu öğrenmek için soruyorum..
    Rolantide ışığın yanması ise, motor rölantide sarj olmaz diyorlar. E madem rolantide akü sarj olmuyor o zaman o ışığın yanması normal değil mi ?
    motor çalıştıktan sonra rolanti dahil her devirde aküyü şarj eder motorun ürettiği elektirik önce aküye ordan tesisata dağılır sizin motorunuzda aküyü düzgün bir şekilde şarj edemediğinden bu sorunları yaşıyorsunuz dediğinize göre giderken debriyajı sıktığınızda akü ışığı yanıp devirlendikçe sönüyorsa sorun şarjın az olması motorunuzu serviste kontrol ettirin sorun şarjla ilgili bir ünitede çıkacaktır

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------

    Alıntı Yigit Emre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalıştıktan sonra rolanti dahil her devirde aküyü şarj eder motorun ürettiği elektirik önce aküye ordan tesisata dağılır sizin motorunuzda aküyü düzgün bir şekilde şarj edemediğinden bu sorunları yaşıyorsunuz dediğinize göre giderken debriyajı sıktığınızda akü ışığı yanıp devirlendikçe sönüyorsa sorun şarjın az olması motorunuzu serviste kontrol ettirin sorun şarjla ilgili bir ünitede çıkacaktır
    Motor az şarj ettiği için kendi ihtiyacını karşıyalamıyor ve karşılayamadığı ihtiyacını aküden çekiyor bu yüzden motoru kullandıkça akünüz bitiyor büyük ihtimal uzun bi yola çıksanız motor bi anda elektiriği kesip stop edicek

  15. #15
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuk olan şey motosiklet değil. Parça diyelim biz ona. Bende onun ne olduğunu öğrenmek için soruyorum..
    Rolantide ışığın yanması ise, motor rölantide sarj olmaz diyorlar. E madem rolantide akü sarj olmuyor o zaman o ışığın yanması normal değil mi ?
    Ben motosikletiniz bozuk demeyi tercih ediyorum.

  16. #16

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Öncelikle geçmiş olsun motor üzerindeki aküyü söküp şarj ettirerek motoru bulundugu yerden herhangi bir motorcuya götürün akunuzu değil akunuze gelen şarj voltajını ölçtürün değerler düşükse ki öyle olacak zaten konjektör yada statöre bakılıp sorun bulunacak sorun kesinlikle aküde değil

  17. #17

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar.

    İş yerinde araçlar ile ilgilenen bir arkadaş ölçüm yaptı. Sorun konjektörde cıktı. tam olarak neyi ölçtü bilmiyorum ama bana dediği + kutupları 480 gibi bir değer veriyor iken - kutuplarında 170 gibi bir değer cıktı dedi.

    Şimdi sormak istediğim bir şey var. Bu motor maalesef iş yerinde duruyor. Yeni akü siparişi verdim aküyü takar takmaz tamirciye gideceğim ama motorun iş yerinde durmasına açıkça içim el vermiyor. Takviye kablosu falan herşey iş yerinde var ama takviye yapabileceğimiz tek araç sprinter veya crafter araçlar. (taşımacılık firmasında çalışıyorum) O aracın kontağı kapalı bir halde takviye yapabilirmiyiz ? Bir sorun olur mu? Motorumun aküsü 12.7V 7Ah 85A (CCA)

  18. #18

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    İş yerinde araçlar ile ilgilenen bir arkadaş ölçüm yaptı. Sorun konjektörde cıktı. tam olarak neyi ölçtü bilmiyorum ama bana dediği + kutupları 480 gibi bir değer veriyor iken - kutuplarında 170 gibi bir değer cıktı dedi.

    Şimdi sormak istediğim bir şey var. Bu motor maalesef iş yerinde duruyor. Yeni akü siparişi verdim aküyü takar takmaz tamirciye gideceğim ama motorun iş yerinde durmasına açıkça içim el vermiyor. Takviye kablosu falan herşey iş yerinde var ama takviye yapabileceğimiz tek araç sprinter veya crafter araçlar. (taşımacılık firmasında çalışıyorum) O aracın kontağı kapalı bir halde takviye yapabilirmiyiz ? Bir sorun olur mu? Motorumun aküsü 12.7V 7Ah 85A (CCA)
    Motorun aküsünü sök takviye kablosunu sprintera ve kendi aküne bagla 1 saat bu şekilde dursun tamamdır.bir nevi sprinter şarj cihazı görevi görüp akünü şarj edecek

  19. #19

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz verince sönüyor
    şarj sistemi çalışıyo

  20. #20

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarj sistemi çalışıyo
    Rolantide iken o ışığın yanmaması gerekiyormuş. Motor çalışırken devir'i 5500' cıkarttığımızda akü voltajının 14 üstü olması gerekiyor. Ama bende maalesef 12.9 13.0 gibi bir değerde kalıyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)