virajda motoru stop ettirmek
-
Çıkışını görmediğin bir dönüşe yaklaşıyorsan vitesini hızını hazırlamalısın , anladığım kadarıyla sen geç kalıyorsun ve virajın içinde panikleyip birşeyleri yanlış yapıyorsun , viraj içinde yani motor yatıkkende fren yapılabilir vites küçültülebilir ama acemi biri için bunlar tehlikeli hareketlerdir..
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Çıkışını görmediğin bir dönüşe yaklaşıyorsan vitesini hızını hazırlamalısın , anladığım kadarıyla sen geç kalıyorsun ve virajın içinde panikleyip birşeyleri yanlış yapıyorsun , viraj içinde yani motor yatıkkende fren yapılabilir vites küçültülebilir ama acemi biri için bunlar tehlikeli hareketlerdir..
gerçekten o yüzden yaşamıştım şu son sürüşümde biraz düzelttim şöyle düzenli çıksm 1000km sürsem bunların sıkıntısı kalmayacak. virajda fren yapıyorum aslında sıkıntı olmuyor ama vites düşürürse banko kaza yaparım çünkü her vites düşüşümde motor kafayı yiyor ama dün onu da hallettim 4-5 saat sürünce otomatik düzeliyr yavaş yavaş. deviri 3-4klara düşürünce vites düşürünce sarsılmıyor. birkaç kez ara gaz vererek küçültmeyi denedim hiç sarsılmadı şaşkındım. olacak olacak. motorla işe gidip gelmeye başlayayım zaten 1 haftada otomatik çözülecek bu problemler.
-
Vites düşürürken devir yükseltmelisiniz. Bununla ilgili Youtube'da Altın Elbiseli Adam'ın iki adet videosu var ve gayet açıklayıcı. Bence siz vites düşürme işini sağlıklı yapamadığınız için motosiklet ritmini ve dengesini kaybediyor, siz de bunu önlemek için vites düşürmekten kaçınıyorsunuz.
vites düşürmeden hemen önce, debriyaj levyesi çekili iken gaz kolunu biraz çekin, devir yaklaşık 5000lere geldiğinde vitesi küçültüp debriyaj levyesini bırakın. Bahsettiğiniz tarzda virajlara 2. vites ile girip sabit gaz ile dönmeye çalışırsanız viraj içinde herhangi bir sorun ile karşılaşmayacağınızı düşünüyorum.
-
Barbarouses adlı üyeden alıntı
Vites düşürürken devir yükseltmelisiniz. Bununla ilgili Youtube'da Altın Elbiseli Adam'ın iki adet videosu var ve gayet açıklayıcı. Bence siz vites düşürme işini sağlıklı yapamadığınız için motosiklet ritmini ve dengesini kaybediyor, siz de bunu önlemek için vites düşürmekten kaçınıyorsunuz.
vites düşürmeden hemen önce, debriyaj levyesi çekili iken gaz kolunu biraz çekin, devir yaklaşık 5000lere geldiğinde vitesi küçültüp debriyaj levyesini bırakın. Bahsettiğiniz tarzda virajlara 2. vites ile girip sabit gaz ile dönmeye çalışırsanız viraj içinde herhangi bir sorun ile karşılaşmayacağınızı düşünüyorum.
araştırmalarımda profesyonel anlamda genelde vites düşürürken ara gaz verilmesin gerek yok üzerine yazılar hatta videolar hatırlıyorum o yüzden biraz o kısımdan uzak durmak istemiştim ama tabi böyle olunca da ciddi yetkinlik gerekiyor. o yüzden tam vites düşürürken 5k veya altında şey denicem. ara gaz anlık vermek değil de biraz abanıp deviri 8klara kadar çıkartırsam galiba sallantı olmaz. neyse birkaç video daha açtım deneyip deneyimlerimi yazıcam bakalım
-
sebebi büyük ihtimal bujiymiş. bujiyi değiştirdim geçen motor çalışmıyordu. bu sefer çok ağır da gitsem stop etmiyor. hız 10ken falan stop ediyordu şu an resmen level atladım sürüşte. iki de bir korkudan 1e alıyordum sarsıntılı oluyordu yavaş hızlarda. böyle sıkıntısı olan varsa ileride okuyunca bilsin diye yazıyorum. 1-2 gündür sadece duracakken 1e alıyorum
-
ErdemFX adlı üyeden alıntı
Keskin viraja gelene kadar hızımı kesmem, viraja girince yavaşlarım. Motor kendi hızıyla virajın sonuna kadar gelir ve sonunu gördükten sonra gaz açarım.
Viraj çok keskin ise dediğiniz yöntemi uygulayabilirsiniz fakat yarım debriyaj önerilen bir şey değildir.
Viraja normal girildiyse debriyaja basmaya gerek olmaz ama bilmediğimiz yol filan olur tam tutturamaz isek virajı hafif debriyaj basılır ben öyle yapıyorum vites düşürmem sakıncalı olur o sırada sadece viraja odaklanmak gerekir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)