Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

600cc Geçiş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Dimachaerus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim yorumunuz için. Evet haklısınız. Her geçen gün motosiklet fiyatları giderek artıyor ancak şuan alabilecek durumum yok malesef. Yani motora bakıp daha çok heveslenirim ama anlaşıp pazarlığa oturacak biriklim malesef yok 2 yıla belki piyasa düzelir bilemeyiz. Ama artarsada ona göre takviye yaparız o sorun değil. Hararet konusuna geleyim. Dediğim gibi Samsun'da yaşıyorum. Trafiğe takılmamak için iş çıkışı trafiğin yoğun olduğu saatte sahilden gidiyorum ve orda trafik sorunu olmuyor. Ben motorumda Samsun-Kayseri yolculuğu yaptım. Yaklaşık 500km. Ve 170-180 son gaz basa basa gittim. Dinlenerek, moal vererek gittiğim halde sağ kolum tutmadı gaz açmaktan Bu sebepten dolayı 600cc almayı çok istiyorum. İlk sebebi rahatlığı, konforu. İkinci sebebi görünüşü ve sesi
    İmkanınız dahilinde 2 yıl boyunca maksimum birikimi yapın o halde. TL olarak değil de altın olarak tutun maddi durumunuzu. 2 yıl sonra da bütçenize göre bir 2. el 600'lük bakarsınız. Ben de dediğim gibi ilk kez 600 cc'ye geçtim. 250 cc'den daha rahat ve güven hissi verdi bana. 250 cc'nin zorlandığı yerde 600 cc çok rahat şekilde akıyor yolda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

    Alıntı reclusive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana özelden yazmıştım keşke ozaman alsaydın daha karlı olurdu
    Ocak ayında alsaydım çok daha karda olacaktım evet hocam. 5-6 ayda 2. el piyasası inanılmaz arttı maalesef. MT-25 aldıktan sonra çok tatmin olmamıştım ve korktuğum başıma gelmişti. En azından karla satarak, üstüne az bir şey ekleyerek aldım XJ6'yı. Motordan aşırı memnunum şu an için. Aradığım kriterleri karşılıyor tam anlamıyla. Akseuar olayının kısıtlı ve yaygın olmaması sıkıntı sadece.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkanınız dahilinde 2 yıl boyunca maksimum birikimi yapın o halde. TL olarak değil de altın olarak tutun maddi durumunuzu. 2 yıl sonra da bütçenize göre bir 2. el 600'lük bakarsınız. Ben de dediğim gibi ilk kez 600 cc'ye geçtim. 250 cc'den daha rahat ve güven hissi verdi bana. 250 cc'nin zorlandığı yerde 600 cc çok rahat şekilde akıyor yolda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------



    Ocak ayında alsaydım çok daha karda olacaktım evet hocam. 5-6 ayda 2. el piyasası inanılmaz arttı maalesef. MT-25 aldıktan sonra çok tatmin olmamıştım ve korktuğum başıma gelmişti. En azından karla satarak, üstüne az bir şey ekleyerek aldım XJ6'yı. Motordan aşırı memnunum şu an için. Aradığım kriterleri karşılıyor tam anlamıyla. Akseuar olayının kısıtlı ve yaygın olmaması sıkıntı sadece.
    Aksesuar ne düşünüyorsun belki Bi yardımım dokunur

  3. #23
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı reclusive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksesuar ne düşünüyorsun belki Bi yardımım dokunur
    Stomp grip, sis farı, arka çamurluk, karbon benzin kapağı pedi, olursa daha büyük bir tur camı olabilir ve sele kaplatma düşünüyorum. Özelden yaz istersen. Burayı kirletmeyelim.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  4. #24

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Dimachaerus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet. Motosiklet almadan test sürüşleri yapma fırsatım var arkadaş çevremden dolayı. İzlediğim videolar ve okuduğum yorumlara göre Honda CBR 600RR düşük ve orta devirde ideal. Gerek şehiriçi gerekse şehirdışında kullanımı kolay, konforlu ve gaz tepkisi oldukça yumuşakmış. Racing motorla başladım. Naked, Enduro veya diğer motor tarzları açıkçası benim yapıma uygun değil. Yine racing yolundan gitmeyi düşünüyorum. Ama yinede tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
    şimdi o hesap biraz değişiyor.sen ss motor demedin 600 700lük normal motorlar için konuşuyoruz.600rr baya yarış motoru işi bilenin motoru.alt devirler ölü yürütüceksen hep üst devir de tutucaksın.e buda hızlı gidiyorsun anlamına gelicek ve risk.tavsiyem almaman yönünde olur.grenajlı bu tarz motorlar seviyorum dersende o da hazır honda cbr650r modeline bakıcaksın.tabi daha yavaş ama en azından daha kontrol edebiliceğin uzun yolada gidebiliceğin çok daha mantıklı bir motor.ben olsam 650r alırdım hem üzmez hemde piyasası gayet güzel var ayrıca çekiş kontrol ve sürüş modları var daha düzgün gaz vericeksin ve öğreniceksin.yetti dediğin yerde 600rr gayet güzel gelicek.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi o hesap biraz değişiyor.sen ss motor demedin 600 700lük normal motorlar için konuşuyoruz.600rr baya yarış motoru işi bilenin motoru.alt devirler ölü yürütüceksen hep üst devir de tutucaksın.e buda hızlı gidiyorsun anlamına gelicek ve risk.tavsiyem almaman yönünde olur.grenajlı bu tarz motorlar seviyorum dersende o da hazır honda cbr650r modeline bakıcaksın.tabi daha yavaş ama en azından daha kontrol edebiliceğin uzun yolada gidebiliceğin çok daha mantıklı bir motor.ben olsam 650r alırdım hem üzmez hemde piyasası gayet güzel var ayrıca çekiş kontrol ve sürüş modları var daha düzgün gaz vericeksin ve öğreniceksin.yetti dediğin yerde 600rr gayet güzel gelicek.
    600cc SS motorun ne kadar güçlü olduğunu biliyorum. 250cc motorlar marka model fark etmeksizin yapılan hataların çoğunu örter. Örneğin viraja girdiğin zaman hızın fazla gelirse ya yavaş yavaş gaz kesersin yada frene dokunursun. Ama 600cc SS motorlar bu tarz hataları kabul etmez. Zaten benim bahsettiğim olay Allah izin verirse 2 yıl sonra gerçekleşecek. O zamana kadar hem deneme fırsatım olacak hem belirli tecrübeleri edinmiş, bilgi sahibi olmuş olacağımı düşünüyorum. Tavsiyen için teşekkür ederim.
    tarzan rıfkı bunu beğendi.
    Ride or Stay Home...

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Plan güzel ancak bana göre maddi açıdan ufak bir hata var. Ninja 250'yi 2 sene sonra satıp üzerine 10000 TL ve biraz da kredi ekleyince o paraya oldukça eski (en az 10 yıllık) bir 600 cc motor alınabilecek. Onların da ikinci eldeki durumları pek iç açıcı değil. Hele SS olursa çoğu masraf açmaktan başka bir işe yaramazlar. Bu o zaman değerlendirilecek bir konu tabi ama uyarmak istedim.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Hiç bir elektronik destek ünitesi olmayan 100+HP bir motoru alıp trafikte binmeni tavsiye etmem. CC çok önemli değil 600cc’de kullanırsın 1000cc’de yeter ki gelişmiş güvenlik sistemleri olan bir model olsun. Bütçem bu kadar diyorsan da ufak cc’de kalmanı ya da başka tarzlara yönelmeni tavsiye ederim.
    Dimachaerus ve espresso bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Plan güzel ancak bana göre maddi açıdan ufak bir hata var. Ninja 250'yi 2 sene sonra satıp üzerine 10000 TL ve biraz da kredi ekleyince o paraya oldukça eski (en az 10 yıllık) bir 600 cc motor alınabilecek. Onların da ikinci eldeki durumları pek iç açıcı değil. Hele SS olursa çoğu masraf açmaktan başka bir işe yaramazlar. Bu o zaman değerlendirilecek bir konu tabi ama uyarmak istedim.
    Haklısın. Durumun farkındayım. Temiz motorlar piyasada az. Olanlarda normale göre fiyat olarak yüksek rakamlarda. Tanıdık,eş-dost, çevre yardımıyla bulmaya çalışacam. En kötü ihtimalle kredi biraz fazla olur Ama o zamana kadar fiyatların belirli bir dengeye oturacağını düşünüyorum. Malum şuan Covid-19 var. Kredi faiz oranları düştü. Motosiklete ek vergi getirildi. Bu etkenler yüzünden fiyatlarda çok fazla artış oldu ama dediğim gibi. Düzeleceğine inanıyorum. Umut ediyorum yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bir elektronik destek ünitesi olmayan 100+HP bir motoru alıp trafikte binmeni tavsiye etmem. CC çok önemli değil 600cc’de kullanırsın 1000cc’de yeter ki gelişmiş güvenlik sistemleri olan bir model olsun. Bütçem bu kadar diyorsan da ufak cc’de kalmanı ya da başka tarzlara yönelmeni tavsiye ederim.
    Elektronik destek ünitesi derken tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım.
    Ride or Stay Home...

  9. #29
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Alıntı Dimachaerus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın. Durumun farkındayım. Temiz motorlar piyasada az. Olanlarda normale göre fiyat olarak yüksek rakamlarda. Tanıdık,eş-dost, çevre yardımıyla bulmaya çalışacam. En kötü ihtimalle kredi biraz fazla olur Ama o zamana kadar fiyatların belirli bir dengeye oturacağını düşünüyorum. Malum şuan Covid-19 var. Kredi faiz oranları düştü. Motosiklete ek vergi getirildi. Bu etkenler yüzünden fiyatlarda çok fazla artış oldu ama dediğim gibi. Düzeleceğine inanıyorum. Umut ediyorum yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------



    Elektronik destek ünitesi derken tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım.
    Abs, tcs, esp, wc zart zurt bunlar.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs, tcs, esp, wc zart zurt bunlar.
    Anladım. 2013 ve üstü model CBR 600RR'da ABS yok ama diğerleri var diye düşünüyorum.
    Ride or Stay Home...

  11. #31

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Dimachaerus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım. 2013 ve üstü model CBR 600RR'da ABS yok ama diğerleri var diye düşünüyorum.
    hocam motorda hiç bir şey yok abs li modelini bulursan öpte başına koy
    Dimachaerus bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam motorda hiç bir şey yok abs li modelini bulursan öpte başına koy
    Hayırlısı o zaman
    Ride or Stay Home...

  13. #33

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    250cc motosikletle eksikliğini çok fazla hissetmemiş olman normal ama 600cc bir racingde hayati önemde bu sistemler. 600RR gibi hiç bir destek ünitesi olmayan bir modelden uzak durmanı tavsiye ederim.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc motosikletle eksikliğini çok fazla hissetmemiş olman normal ama 600cc bir racingde hayati önemde bu sistemler. 600RR gibi hiç bir destek ünitesi olmayan bir modelden uzak durmanı tavsiye ederim.
    Peki SS olarak 600cc önerin nedir? R6 nasıl bir makine? İnceleme videolarına bakıyorum ama bu hiç motor kullanmamış birinin 250cc başlangıç motoru rehberi izlemesi gibi birşey. Benim motorumda bahsettiğiniz özellikler olmadığı için o konulara yabancıyım. Nedir? Ne değildir bilmiyorum tam olarak.
    Ride or Stay Home...

  15. #35

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Alıntı Dimachaerus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki SS olarak 600cc önerin nedir? R6 nasıl bir makine? İnceleme videolarına bakıyorum ama bu hiç motor kullanmamış birinin 250cc başlangıç motoru rehberi izlemesi gibi birşey. Benim motorumda bahsettiğiniz özellikler olmadığı için o konulara yabancıyım. Nedir? Ne değildir bilmiyorum tam olarak.
    İlgilendiğin modellerin teknik özelliklerine bakarak ABS ve TCS'nin olup olmadığını kontrol edebilirsin yani tek tek hangi modelde hangisi var hangisi yok bilmiyorum.

    Bu sistemlerin önemini sana şöyle açıklayayım. iki tane büyük CC racing motosiklet alalım. Birinde TCS olsun diğerinde olmasın. Viraja yattın gazı kademeli açıyorsun ve oldu ya biraz fazla açtın TCS olanda göstergede TCS ışığı yanıp sönecek motor gazı kendisi limitleyecek ve büyük olasılıkla hissetmeden döneceksin. TCS olmayanda motor kaymaya başlayacak gerisi senin tecrüben ve şansına bağlı. Ya da düşük viteslerde gaza geldin birden gazı açtın motor tekere geldi, TCS olanda muhtemelen ön teker ya hiç havalanmayacak ya da çok az havalanıp geri düşecek, olmayanda yine tecrüben ve şansına bağlı.

    ABS konusuna hiç girmiyorum bile

    Bunlar ufak motorlarda çok dikkatini çekmez normaldir, 250CC motorda sadece gaz ile motorun dengesini bozamazsın en azından normal düzgün bir yolda. Yine 250cc motorla gidebileceğin hız belli acil bir durum olmadıkça frene abanmana bile gerek olmuyor gazı bırakıp hafif frene dokunsan motor yavaşlıyor. 200+ hızlarla giden bir motorla durum pek öyle değil.

    O yüzden ucuz diye eski nesil spor motosikletler almayın, hayatınızdan daha değerli değil bu motosikletler. Eskiden sürekli racing kazaları duyardık neredeyse her kaza haberinde bir racing motor olurdu. Bunlar oldukça azaldı ve en büyük nedeni bence elektronik sistemler.

    Bu arada böyle yazdım ama yanlış bir ifade olmasın elektronik sistemlerinde etkisi bir yere kadar yani ölümsüz olmuyorsunuz. En gelişmiş motosikletlede kayıp düşebilirsiniz.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  16. #36
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Kimseyi elektronik destekli çok güçlü motosiklet aldı diye övemeyiz veya elektronik desteksiz bir motosiklet için de yeremeyiz diye düşünüyorum. Aslında bu ikilem de diğerleri gibi sürücünün beklentileri ile ilgili. Zaten elektronik destekler; aşırı güçlenen motosikletlerin kontrolünün çok zorlaşması ile belli bir ihtiyaca binaen motosikletlere eklendi. Örneğin 2016 ya kadar üretilen CBR1000RR modellerinde ağırlık 200kg iken, arka tekerde 170hp civarı güç üretirken bu desteklersiz de kontrol nispeten mümkün diye ve fiyat/performans amaçlanarak elektronik sistemlerden muaf tutulurken, 2017 kasada güç/ağırlık dengesinin %14 iyileştirilmesi ile bu elektronik sistemlerin eklenmesi ihtiyaç haline gelmiş. Bu yıl işe yeni CBR1000RR-R ile güç 214 hp ye çıkarıldı. Bu motoru elektronik desteksiz varın siz düşünün ; )

    Artık bu motosikletlerin limiti kalmadı, limit bizleriz!

    Bu bağlamda, kimi sürücü motosikletle olan etkileşimini teknolojiye inat (gerekirse elektronik sistemleri minimumda tutarak) sürüş tekniğini maksimuma çıkarmak için çalışarak ve refleks haline getirmek için sürekli antrenman yaparak zaman geçirmeyi yeğlerken, kimi ise her ne kadar başta çok güçlü bir motosiklet alarak oluşturduğu riski , yine elektronik destekli makineler seçerek (ve kısıtlayıcı modları maksimumda tutarak) minimuma indirgemek isteyebilir.

    Netice de ilk seçimi yapıp, büyük zahmete ve riske giren sürücü işin sonunda daha yüksek yetkinliklere sahip olur ve elektronik destekli motosikletlerde de çok iyi kontrol sağlayabilir. Bu demek değildir ki , bu kişi sürekli eski teknoloji makina kullanmak zorunda kalsın veya yeni teknoloji motosikletlerin elektronik sistemlerini sürekli kapatarak gezsin.

    İkinci seçimi yapan kişi de motosikleti zaman zaman çeşitli modlarda kullanarak harika işler çıkarabilir fakat birçok elektronik destekli motosiklet kullanıcısı motosikletini orta modlarda tutup, bahsettiğim hissiyatlarını, reflekslerini ve kas hafızalarını zayıflatıyorlar.

    Yeni teknolojinin getirdiği "kolaylıklar", sizi antrenman yapmaktan ve motosiklet dinamiklerini keşfetmekten, bunları sürekli hafızada tutmaktan alıkoymasın. Aynı zamanda bir nesil önceki elektronik desteksiz motosikletlerle çok çalışarak neler yapılabildiğini unutturmasın. Keza kendim elektronik desteksiz son nesil olan 2014 CBR1000RR motiskletimi büyük keyifle kullanıyorum ve şuan için başta elektronik destekli ss ler çok pahalı olduğu için böyle bir makineye geçmeyi düşünmüyorum. Tam tersi bir örnek olarak da, en ölümcül kazamı CBR600RR ile abs olmadığı için yağmurlu bir günde yaptığımı da belirtmek istiyorum.
    Zaten tekniğiniz zayıf ise bir gün gaza gelip tüm elektronik sistemleri minimuma indirdiğiniz motosiklette de ilk virajda veya önünüze atlayan ilk arabayı görünce sıkacağınız firende kaza yapma ihtimaliniz çok yüksek olacak. O yüzden benim sloganım: "Her zaman TEKNİK>TEKNOLOJİ"
    Dimachaerus bunu beğendi.
    HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL

  17. #37

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgilendiğin modellerin teknik özelliklerine bakarak ABS ve TCS'nin olup olmadığını kontrol edebilirsin yani tek tek hangi modelde hangisi var hangisi yok bilmiyorum.

    Bu sistemlerin önemini sana şöyle açıklayayım. iki tane büyük CC racing motosiklet alalım. Birinde TCS olsun diğerinde olmasın. Viraja yattın gazı kademeli açıyorsun ve oldu ya biraz fazla açtın TCS olanda göstergede TCS ışığı yanıp sönecek motor gazı kendisi limitleyecek ve büyük olasılıkla hissetmeden döneceksin. TCS olmayanda motor kaymaya başlayacak gerisi senin tecrüben ve şansına bağlı. Ya da düşük viteslerde gaza geldin birden gazı açtın motor tekere geldi, TCS olanda muhtemelen ön teker ya hiç havalanmayacak ya da çok az havalanıp geri düşecek, olmayanda yine tecrüben ve şansına bağlı.

    ABS konusuna hiç girmiyorum bile

    Bunlar ufak motorlarda çok dikkatini çekmez normaldir, 250CC motorda sadece gaz ile motorun dengesini bozamazsın en azından normal düzgün bir yolda. Yine 250cc motorla gidebileceğin hız belli acil bir durum olmadıkça frene abanmana bile gerek olmuyor gazı bırakıp hafif frene dokunsan motor yavaşlıyor. 200+ hızlarla giden bir motorla durum pek öyle değil.

    O yüzden ucuz diye eski nesil spor motosikletler almayın, hayatınızdan daha değerli değil bu motosikletler. Eskiden sürekli racing kazaları duyardık neredeyse her kaza haberinde bir racing motor olurdu. Bunlar oldukça azaldı ve en büyük nedeni bence elektronik sistemler.

    Bu arada böyle yazdım ama yanlış bir ifade olmasın elektronik sistemlerinde etkisi bir yere kadar yani ölümsüz olmuyorsunuz. En gelişmiş motosikletlede kayıp düşebilirsiniz.
    Anladım hocam teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

    Alıntı gokhan85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimseyi elektronik destekli çok güçlü motosiklet aldı diye övemeyiz veya elektronik desteksiz bir motosiklet için de yeremeyiz diye düşünüyorum. Aslında bu ikilem de diğerleri gibi sürücünün beklentileri ile ilgili. Zaten elektronik destekler; aşırı güçlenen motosikletlerin kontrolünün çok zorlaşması ile belli bir ihtiyaca binaen motosikletlere eklendi. Örneğin 2016 ya kadar üretilen CBR1000RR modellerinde ağırlık 200kg iken, arka tekerde 170hp civarı güç üretirken bu desteklersiz de kontrol nispeten mümkün diye ve fiyat/performans amaçlanarak elektronik sistemlerden muaf tutulurken, 2017 kasada güç/ağırlık dengesinin %14 iyileştirilmesi ile bu elektronik sistemlerin eklenmesi ihtiyaç haline gelmiş. Bu yıl işe yeni CBR1000RR-R ile güç 214 hp ye çıkarıldı. Bu motoru elektronik desteksiz varın siz düşünün ; )

    Artık bu motosikletlerin limiti kalmadı, limit bizleriz!

    Bu bağlamda, kimi sürücü motosikletle olan etkileşimini teknolojiye inat (gerekirse elektronik sistemleri minimumda tutarak) sürüş tekniğini maksimuma çıkarmak için çalışarak ve refleks haline getirmek için sürekli antrenman yaparak zaman geçirmeyi yeğlerken, kimi ise her ne kadar başta çok güçlü bir motosiklet alarak oluşturduğu riski , yine elektronik destekli makineler seçerek (ve kısıtlayıcı modları maksimumda tutarak) minimuma indirgemek isteyebilir.

    Netice de ilk seçimi yapıp, büyük zahmete ve riske giren sürücü işin sonunda daha yüksek yetkinliklere sahip olur ve elektronik destekli motosikletlerde de çok iyi kontrol sağlayabilir. Bu demek değildir ki , bu kişi sürekli eski teknoloji makina kullanmak zorunda kalsın veya yeni teknoloji motosikletlerin elektronik sistemlerini sürekli kapatarak gezsin.

    İkinci seçimi yapan kişi de motosikleti zaman zaman çeşitli modlarda kullanarak harika işler çıkarabilir fakat birçok elektronik destekli motosiklet kullanıcısı motosikletini orta modlarda tutup, bahsettiğim hissiyatlarını, reflekslerini ve kas hafızalarını zayıflatıyorlar.

    Yeni teknolojinin getirdiği "kolaylıklar", sizi antrenman yapmaktan ve motosiklet dinamiklerini keşfetmekten, bunları sürekli hafızada tutmaktan alıkoymasın. Aynı zamanda bir nesil önceki elektronik desteksiz motosikletlerle çok çalışarak neler yapılabildiğini unutturmasın. Keza kendim elektronik desteksiz son nesil olan 2014 CBR1000RR motiskletimi büyük keyifle kullanıyorum ve şuan için başta elektronik destekli ss ler çok pahalı olduğu için böyle bir makineye geçmeyi düşünmüyorum. Tam tersi bir örnek olarak da, en ölümcül kazamı CBR600RR ile abs olmadığı için yağmurlu bir günde yaptığımı da belirtmek istiyorum.
    Zaten tekniğiniz zayıf ise bir gün gaza gelip tüm elektronik sistemleri minimuma indirdiğiniz motosiklette de ilk virajda veya önünüze atlayan ilk arabayı görünce sıkacağınız firende kaza yapma ihtimaliniz çok yüksek olacak. O yüzden benim sloganım: "Her zaman TEKNİK>TEKNOLOJİ"
    Çok güzel anlatmışsın hocam. Otomatik vites araba kullanan kişinin kolaylıklara alışıp manuel vites arabaya geçince afallaması gibi bir şey o zaman bu. Ki ben otomatik vites araba hiç kullanmadım. Büyük bir ihtimal beceremem de
    Ride or Stay Home...

  18. #38
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    : ) Evet benzer bir durum. Motosiklette (hele ki ss lerde) bu konu arabalardakine nazaran belki 10 kat daha zordur. Normal bir binek otomobil kullanan biri, öyle yada böyle ferrari versen kullanabilir ama motosikletlerde durum farklı ; )

  19. #39

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    ortada bir yerme ya da övme yok tabii ki ama aldığı riske bilerek almalı.

    Elektronik üniteleri olmayan motosikletle daha iyi teknik gelişir, daha iyi kullanılır ya da 160hp motorda gerek yok 200hp olanda gerek var gibi kısımlara katılmıyorum yalnız.

    Honda neden koymadı maliyetten dolayı koymadı yoksa diğer bir çok üretici çok daha güçsüz modellerine dahi koyuyorlardı yıllardan beri. Honda'da yeni kasasıyla beraber koydu, koymak zorunda kaldı zaten.

    Teknik kısmında ise, Elektronik üniteler motoru kendisi kullanmıyor sonuçta, bir dengesizlik olduğunda yani motoru istenmeyen bir noktaya getirdiğinizde sizin yerinize müdahale ediyorlar, tekniğiniz çok iyiyse o noktaya zaten gelmemeniz lazım, o noktaya geldikten sonra toplama kısmında tabii ki kendinizi geliştirirsiniz ama ne kadar geliştirirseniz geliştirin bu sistemler kadar hızlı ve dozajlı tepki veremezsiniz. Bugün Motogp'de de elektronikler var, WBSK'da da. Dünyanın en yetenekli sürücüleri, en güzel pistleri, en iyi motosikletinde bu sistemler gerekli görülüyor ve aktif olarak kullanılıyorsa bence bu sistemleri eleştirmenin çok bir anlamı yok.

    Sistemleri kapatmak veya düşük seviyeye çekmek kısmında ise bunlar aslında pist kullanımı için. şehirde, otobanda vs bu sistemlerin müdahalesinden rahatsız olacak kadar zorluyorsanız zaten çok büyük risk alıyorsunuz demek bana göre.

    Dediğim gibi kimseyi yermek ya da övmek gibi bir niyetim yok aldığınız riski bildikten sonra herkesin kendi tercihi.
    Dimachaerus bunu beğendi.

  20. #40
    gokhan85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2020
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR1000RR
    Dediklerinize katılmakla beraber aslında aynı şeyleri, farklı cümlelerle söylemişiz gibi. Zaten Yermediğinizi, övmediğinizi farkındayım. Hondanın seçiminde fiyat/performansın (yani maliyetin) da etkili olduğunu yazmıştım. Tekniğimiz çok iyiyse o noktaya gelmememiz lazım demişiz. Tabiki fakat tekniğin iyi olması için çalışma, antrenman şart demek istemiştim. Elektronik sistemleri eleştirmiyorum hatta destekliyorum, fakat onlarsız da yaşanabileceğini ve onlarsız yapılan çalışmalarımızın tekniğimizi güçlendireceğini yazmıştım.

    Elektroniği kapatmak/minimuma çekmek ve sokaklarda bu sınırları zorlamak tasvip ettiğim birşey değil. Benim çalışmak ve antrenman yapmak için tercih ettiğim/önerdiğim yerler, genel de boş bir otopark, yol kalitesinden emin olduğumuz bariyersiz bir yol veya pist. Örneğin gerektiğinde ön freni iyi kullanabilmek için boş alanlarda stoppie seviyesinde antrenman yapıyorum fakat bu demek değil ki motosikleti şehir içinde ulaşım için ss kullanırken abs yi kapatayım (şayet olsaydı). Aslında bunu da anlatmaya çalışmıştım.

    Cadde de asla ve asla zorlamam, tavsiye etmem. Hatta geçen r25 lı bir genç arkadaş, makas atarak beni geçtikten sonra ışıklarda durup "motoru yeni mi kullanmaya başladın abi" diye soruyordu : )
    Dimachaerus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)