subap hangi durumlarda ses yapar
-
merhaba arkadaşlar.
subap aralığı bol oluncamı şarıltı sesi yapar
yoksa sıkı oluncami ?
her iki durumdada ses yapıyorsa motoru sökmeden bol mu sıkımı olduğunu nasıl anlarız
her iki durumdada ses yapıyorsa bir birlerinden ses farkı nasıl ayırt edilir
Bazı ustalar motoru çalışırıp sesi dinleyerek sıkımı sl, salıkmı olduğunu anlıyorlar, neye göre motoru sökmeden tespiti yapıyorlar?
Huysuz Motorcu Kanalımıza Bekleriz.
https://www.youtube.com/channel/UCvsLi-1RBIWxn1uPgG0t3qw
Reklamlar
-
1-subap bol olunca yani uzun süre ayar yapılmadıysa ses yapar, benim motorumdada var 4 binde aldım 8 binde yaptırıcam.
2-eğilip dindinlediğinde üs kapağa vurma sessini duyarsın, yapıldıysa çok sıkıysa ses yapmaz fakat normalde 10 bin de ise subap ayarı 5 binde ayar ister.
3-subabın vurma sesine göre, ben götürmüştüm motorumu usta eğildi dinledi, 8 binde gittim 10 binde gel dedi ideal vurması demişti.
NOT:bunlar benim bildiklerim motor tamircisi arkadaşlar daha iyi bilgi verebilir.
-
Her motorda sübap sesi gelir, yağ her zaman aynı basınçta yoğun gelmez kam mili ila sübap itme yerine.Böyleyken bazen bi gelir bir gelmez ses.Çok açık olursa ses gelir tik tik tik veya devirliyken tirrrrr şeklinde.Çok ses geliyorsa ayar yapılır.Soğukken daha çok gelir biraz ısınınca ses gider veya çok daha az gelir.
Mesela örnek x max 250 de rolantide bu tik tik tik sesi standart hep duyulur.
Ses kalınsa orta veya yüksek devirde geliyorsa eksantirik zincir bolluğundanda gelir.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Her motorda sübap sesi gelir, yağ her zaman aynı basınçta yoğun gelmez kam mili ila sübap itme yerine.Böyleyken bazen bi gelir bir gelmez ses.Çok açık olursa ses gelir tik tik tik veya devirliyken tirrrrr şeklinde.Çok ses geliyorsa ayar yapılır.Soğukken daha çok gelir biraz ısınınca ses gider veya çok daha az gelir.
Mesela örnek x max 250 de rolantide bu tik tik tik sesi standart hep duyulur.
Ses kalınsa orta veya yüksek devirde geliyorsa eksantirik zincir bolluğundanda gelir.
Benim soğukken gelmiyor ısınınca arada bir geliyor mesela bir ışıkta duruyorum çıtı çıtı diye, devam ediyorum başka bir ışıkta tekrar duruyorum bu sefer ses pek gelmiyor.
-
Kardeşim,senin bu motordan çektiğin nedir böyle.
Uğraşma artik boşa vakit ve nakit kaybi.
2013 te ilk aldigim 0km motor gundialin 100cc lik senin motorun bir farklisiydi,
İlk 50km de egzoz bogazdan koptu,saplama taktik,bloğun ön tarafini yalama yapti,sabun gibi malzemesi var,elinde kaliyor.
4 bin km ye geldigim de heryerinden yağ kaciriyordu.motor bulbul gibi ötmeye başladi.
Aldigim fiyatin yarisina zor sattim.
O parayla da nolan kask ve revit eldiven aldim(ikisi 700tl)
-
yurekli_emin adlı üyeden alıntı
Benim soğukken gelmiyor ısınınca arada bir geliyor mesela bir ışıkta duruyorum çıtı çıtı diye, devam ediyorum başka bir ışıkta tekrar duruyorum bu sefer ses pek gelmiyor.
Tamam o ses veya sesler normal.Yağ tutunmasıyla alakalı yani arıza sorun vs birşey değil.Motorunuz 25 30 bine gelmişse ayar yapılabilir yani boşluk ölçülebilir gerekiyorsa ayarlanır soğukken.
Ses gelir gaz verirsiniz bir iki defa ses gelmez 3 5 dk sonra yine çit çit yapar.
-
Piyano çeneleri aşınmışsa ayar tutmaz , soğuk sıcak farketmeksizin bazen ses gelir , gaza bi dokunursun ses keser..boşluk yapıp ses gelmesinden korkmayın asıl sıkıntı supapların sıkı olması , ilk önce egzoz yanar silindir kapağı çatlamaya kadar gider..
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Tamam o ses veya sesler normal.Yağ tutunmasıyla alakalı yani arıza sorun vs birşey değil.Motorunuz 25 30 bine gelmişse ayar yapılabilir yani boşluk ölçülebilir gerekiyorsa ayarlanır soğukken.
Ses gelir gaz verirsiniz bir iki defa ses gelmez 3 5 dk sonra yine çit çit yapar.
Motorum 14000 km de Mondial 125 Mh drift :D
Bir ara 13000 de subap sesi yapmaya başladı ayar yaptırdım gene olmadı üstüne rolantide stop etmeye başladı başkasına götürdüm egzantirik mili rulman dağıtmış ayarları bozuyor dedi değiştirdik ayarladı gene aynı meğerse 0.10 a ayarlamış ayarların ikisini de ben emmeyi 0.06 yaptım egzozu 0.08 yaptım şuan durum böyle. Bir de aynı şekil arada rolantide dalgalanma oluyor. İlk çalıştırdığımda tıkır tıkır çalışıyor sonra çıkıyorum gazlıyorum duruyorum bir şey yok sonra tekrar kalkıyorum son hıza çıkıyorum ışıklarda duruyorum bazen devir düşüyor tekrar yükseliyor düşüyor yükseliyor aragaz verip toparlıyorum, bazen böyle bir şey olmuyor bazen subap sesi geliyor. Bu dalgalanma için beyin denedik olmadı geri söktük, karbüratör temizlettim düzeldi 1 haftaya tekrar aynı, karbüratör mü değiştirmem lazım anlayamadım bir türlü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Kardeşim,senin bu motordan çektiğin nedir böyle.
Uğraşma artik boşa vakit ve nakit kaybi.
2013 te ilk aldigim 0km motor gundialin 100cc lik senin motorun bir farklisiydi,
İlk 50km de egzoz bogazdan koptu,saplama taktik,bloğun ön tarafini yalama yapti,sabun gibi malzemesi var,elinde kaliyor.
4 bin km ye geldigim de heryerinden yağ kaciriyordu.motor bulbul gibi ötmeye başladi.
Aldigim fiyatin yarisina zor sattim.
O parayla da nolan kask ve revit eldiven aldim(ikisi 700tl)
Ya yok ben memnunum ama satarken adam bincek bunları görünce ne diyecem? Ufacık bir sorundan adam vazgeçecek motordan e ben de bir şey diyemem. Bunlar beni pek etkilemiyor ama satacağım zamanı düşünüyorum.
-
yurekli_emin adlı üyeden alıntı
Motorum 14000 km de Mondial 125 Mh drift :D
Bir ara 13000 de subap sesi yapmaya başladı ayar yaptırdım gene olmadı üstüne rolantide stop etmeye başladı başkasına götürdüm egzantirik mili rulman dağıtmış ayarları bozuyor dedi değiştirdik ayarladı gene aynı meğerse 0.10 a ayarlamış ayarların ikisini de ben emmeyi 0.06 yaptım egzozu 0.08 yaptım şuan durum böyle. Bir de aynı şekil arada rolantide dalgalanma oluyor. İlk çalıştırdığımda tıkır tıkır çalışıyor sonra çıkıyorum gazlıyorum duruyorum bir şey yok sonra tekrar kalkıyorum son hıza çıkıyorum ışıklarda duruyorum bazen devir düşüyor tekrar yükseliyor düşüyor yükseliyor aragaz verip toparlıyorum, bazen böyle bir şey olmuyor bazen subap sesi geliyor. Bu dalgalanma için beyin denedik olmadı geri söktük, karbüratör temizlettim düzeldi 1 haftaya tekrar aynı, karbüratör mü değiştirmem lazım anlayamadım bir türlü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Ya yok ben memnunum ama satarken adam bincek bunları görünce ne diyecem? Ufacık bir sorundan adam vazgeçecek motordan e ben de bir şey diyemem. Bunlar beni pek etkilemiyor ama satacağım zamanı düşünüyorum.
Drift,vulture,z one 150 o markanin en saglam motorlari
Ben 100luklerden bahsettim.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Piyano çeneleri aşınmışsa ayar tutmaz , soğuk sıcak farketmeksizin bazen ses gelir , gaza bi dokunursun ses keser..boşluk yapıp ses gelmesinden korkmayın asıl sıkıntı supapların sıkı olması , ilk önce egzoz yanar silindir kapağı çatlamaya kadar gider..
Servis de diyor ki bu ses egzantirikten geliyor ama egzantirik benim bildiğim krank sesinden ince' subap sesinden kalın olur. E bu ses subap sesi bildiğin yani. Emmeyi 0.06 egzozu 0.08 yapmaya çalıştım. Bu piyano çeneleri neresinde uğraştırır mı baya elim az buçuk alet tutar. Bu subapları ellemem madem sıkıntı yok gene pek de rolanti dalgalanması biraz daha sıkıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
Drift,vulture,z one 150 o markanin en saglam motorlari
Ben 100luklerden bahsettim.
Valla bilmiyorum onların durumu bir de 180 z one da berbat bir şey 4000 de krank kırmış bizim arkadaş resmen.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)