Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Genel ÇİN Bilgimizi Tazeleyelim...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    bu ülkede azıcık da olsa bi motor kültürü ve trafikte motosiklet olgusu oluşmaya başladıysa bi Çin malı motorlar sayesindedir.
    hem bütçesi düşük olup ulaşım amaçlı kullanan hem de çok para ayıramayan ama zevk için motora binmek isteyen binlerce insan bu sayede motosikletle ilk tanışmasını yaptı.

    zamanında da kore otomobillerine kimse dönüp bakmazdı şimdi kia sorento segment lideri Türkiye'de
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    Alıntı leventuzunhasan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar konusmayayım dedim ama dayanamadım ; mondial in arkasındaki asıl çinli firma olan jincheng bence hiçte sandıgınız kadar küçük bir firma değil şşimdiye kadar hep okuyorum takip ediyorum kimse hiçbir arastırma yapmamıs.su saygıdeger kotüleyen arkadaslar mesela suzuki ve yamaha sahipleri biliyormuydunuz motor blogunuz mondial le aynı fabrikada uretiliyor.haberiniz bile yok değilmi :D cunku arastırmaya useniyoruz bence once bi bakın sitelerine adamların sonra tartısın çin teknolojisini ve adamların bu işe yatırdıklarını...o kadar basit diil burda bole ahgam kesmekle olmuyo arkadaslar.bizde bişeyler uretelim ama kotu olsun urettiimiz sey onemli diil ama uretelim de sonra yorum yapalım bashkaları için biz bu dandik dediiniz seyleri bile uretemiyoruz...acaba neden?aynı aklıselim in eseri bence :D neyse...arastırmak isteyenlere işte adres : http://www.jincheng.com
    Öncelikle parmaklarına sağlık
    Arkadaşlar motosiklet.net'te konu hakkında bilgili arkadaşların benzer açıklamaları olmuştu şu an sağlamlığıyla nam salmış ybr'lerinde pek çok parçası çinde üretliyormuş benim forum sayfalarından öğrendiğim kadarıyla çinde her kalem mal kalitesine göre 5 ayrı sınıfta imal ediliyormuş eğer Türkiye'deki firmaların ticari ahlakı orta kalite sınıfındaki malları ucuza mal edip yüksek kar marjıyla ülkemizde piyasaya sunmaksa çinlileri suçlamanın bir anlamı yok kısa süre önce bir arkadaş avrupa' ithal edilen keaway'ler le Türkiyeye gelen keawayler hakkında bir sayfa açmıştı bir göz atın ama sadece göstergelere bakmayın aktarmaya'da bakın.
    http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=keaway

  3. #23
    krank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    çinliden bir cacık olmaz.çin malı arazi aracının crash testini izledim.dağlara taşlara..dummy'nin dizi ağzına giriyor parçalanıyor.bahsettiğim araç arazi aracı güya.frontera'nın çakması gibi birşey.uzak durun.ülkemizi motorsiklet çöplüğü haline getirmeyelim.ya da getirelim siz bilirsiniz.
    cahil doluymuş burası bee..

  4. #24

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    arkdaşlar bakın görün çinliler 10-15 yıla kadar japonlar gibi olacak. adamlarda teknoloji var parasına göre üretim yapıyorlar. mesela geçenlerde hondanın asimo robotu gibi hizmetci bayan robot yaptı adamlar. hemde insan yüzlü. merdiven inip çıkabiliyo. konuşabiliyo. kahve dağıta biliyo. sorularınıza cevap verebiliyo.

    yani bu asya, mondial, haojin, (keewayde dahil) dandik olabilir ama çinliler istese kalitelide yapabilir. ha bu markalar arasında biraz kaliteli olanlarda var. keeway, mondial ...vs.. ama piyasanın yarısı mondial olduğundan çok arıza çıkarıyor gibi görünüyor. benimki 4000km de dah hiç bi sorunu çıkmadı allaha şükür(maaşallah).

  5. #25
    4muratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Motosikleti
    rs 151 ama yamaha xmax250 istiyorum.
    bahse girerim japon macar herneyse tüm motorlar çinde yapılıyodur.tıpkı phillips,pioneer,honda,lg....binlerce kaliteli marka v.s v.s v.s......
    bi kere honda japonyada asimo yapmakla meşgul ,cbr mbr falanla uğraşmaz orda yaptırır satar.
    ve yukarıda yazılı markalar çinde bayaa kaliteli üretiliyor.....paraya göre sanırım

  6. #26

    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    milas-güllük
    Motosikleti
    mondial 125kt
    Alıntı sonyeniceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim acizane fikrime göre bütün çin mallarının girişini çok yüksek vergi ve gümrük oranı koyarak engelleyeceksin yerli üretimi teşvik edecek ama belli kalite standartları koyacaksın montaj şu bu gibi kılıfına uydurulmuş işleride yutmayacaksın. ve son olarak da piyasadak çin mallarını toplayarak imha edecek elde edilen metalları da üçüncü dördüncü dünya ülkelerine ne verirlerse satacaksın o metallarden bile hayır gelmez çünkü
    ondanmotosiklet rüyalarımızda görmeye devam edelım.bence öyle olacagı yerde motosikletüreticilerirekebet kosıullarını iyileştirici tedbirlerin peşinden kosmalı
    gıcık

  7. #27

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    Alıntı 4muratt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahse girerim japon macar herneyse tüm motorlar çinde yapılıyodur.tıpkı phillips,pioneer,honda,lg....binlerce kaliteli marka v.s v.s v.s......
    bi kere honda japonyada asimo yapmakla meşgul ,cbr mbr falanla uğraşmaz orda yaptırır satar.
    ve yukarıda yazılı markalar çinde bayaa kaliteli üretiliyor.....paraya göre sanırım

    zaten öle. mesela yamahanın %80 ni çinde ybr vs....
    honda da da çinde ama genelde malezyada üretiyor.


    diyorum ya işte adamlar parasına göre mal yapıyor.

    yani kaliteli mal yapacak teknolojieye sajip adamlar.

  8. #28

    Üyelik
    20 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Çin zamanında Japonya'nın yaptığının aynısını yapıyor. Onlarda kalitesiz mallar ile tüm pazarlara girmişlerdi ve pazarda tutunduktan yavaş yavaş kalite çıtasını yükseltmişlerdi. Şimdi Çin de bunu yapmanın peşinde. Ayrıca bence çin malı almaktan daha önemli bir şeyde onu bize satanların müşteri memnuniyetine verdiği önem kalite servis, yedek parçaların kolay ve ucuza bulunabilmesi.
    Bir beyaz eşya devi olan Arçelik'te bazı parçalarını çin de üretiyor. Bu yüzdendir arçelikte mallarda bir kalite düşüşü var. Ama adamların servisleri kalite olunca çin malı olmuş hiç önemi yok. bi arıza çıktığında götürüyorsun ilgileniyorlar. Çin motorunu bize getirenlerde bu şekilde davranırsa kimse çin motorları kötü demez.

  9. #29

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Ya sız hıc aldıgınız urunun arka etıketlerıne bakmıosunuz heralde en kalıtelı urun desenız(ayakkabı,tişort,motor,araba vs..)hepsınde made ın chına cunku hepsı urunlerını burda yaptırıyor çinde adamlar sadece 29 dolara fln calısıyolar adamlara gıt bana 5bın$ lık scoter yap de sana en kralını yapar verdıgın paraya baglı yane anadınmı

  10. #30

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    Alıntı BaD-Ry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin zamanında Japonya'nın yaptığının aynısını yapıyor. Onlarda kalitesiz mallar ile tüm pazarlara girmişlerdi ve pazarda tutunduktan yavaş yavaş kalite çıtasını yükseltmişlerdi. Şimdi Çin de bunu yapmanın peşinde. Ayrıca bence çin malı almaktan daha önemli bir şeyde onu bize satanların müşteri memnuniyetine verdiği önem kalite servis, yedek parçaların kolay ve ucuza bulunabilmesi.
    Bir beyaz eşya devi olan Arçelik'te bazı parçalarını çin de üretiyor. Bu yüzdendir arçelikte mallarda bir kalite düşüşü var. Ama adamların servisleri kalite olunca çin malı olmuş hiç önemi yok. bi arıza çıktığında götürüyorsun ilgileniyorlar. Çin motorunu bize getirenlerde bu şekilde davranırsa kimse çin motorları kötü demez.
    budur söylediklerinin hepsine sonuna kadar katılıyorum. hepsi doğru babam oto yedek parçacı. şimdi nasıl çin mallarından kaçıyorlarsa eskidende japon denince herkez uzak duruyordu der hep. şimdi bazı parçalar çin malı ama üzerinde made in china yazmıyor. ozaman da japonların üzerinde yazmazmış.

  11. #31
    Battal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio X8 250 ie
    Arkadaşlar, kandim Çin'de bulundum, birçok Çinli ve Tayvanlı arkadaşım da var hali hazırda. Konunun özeti şu ki:
    Hammadde fiyatları özellikle demir, paslanmaz çelik vs.. bütün dünyada aynı.
    Enerji fiyatları bir tek ülkemizde müthiş derecede yüksek, diğer ülkelerde 3 aşşağı 5 yukarı birbirine yakın seyrediyor.
    Geriye işçilir parası ve vergiler kalıyor.
    Çin'in avantajı burada.
    Ama bu fabrikalar az işçi ile çalışan modern fabrikalar (Çin'dekilerde öyle)
    Ayrıca bu Çin'liler Avrupa, Tayvan ve Japonyadan iyi mühendisleri de fabrikalarında çalıştırıyorlar hemde iyi maaşlara.
    Çin'den alınacak bir mal eğer yarı fiyatına ise burada muhakkak bir malzemeden çalma işlemi vardır.
    Yarı fiyatına değilde %20 gibi ucuzsa hemen hemen aynı kalite yakanmıştır.
    Ama Çin maliyette max. %20 avantajın üzerine çıkamaz.
    O yüzden ne kadar modern fabrikalar bile olsalar dandik mal da yapıyolar.

  12. #32

    Üyelik
    17 Temmuz 2006

    Yanlış bilgi...

    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ; ÇİN'de 4 tane Motosiklet fabrikası olduğunu , ama bu fabrikalarda üretilen malların 200'den fazla firma tarafından satıldığını hatırlatmak istedim!

    Onun için ; Kanuni Türk firması , Mondial İtalyan Firması , Keeway Macar Firması vs vs olabilir! (olabilir)

    Ayrıca ; verilen fiyata göre kalite çıkarılıyor!

    Mesela : Mondial ; 3.000 YTL 'lik bir scooter istiyor , ona göre üretim yapılıyor , Asya 2.500 lik bir scooter istiyor. Bu fiyatlara göre aynı motor fakat bazı kaliteler farklı oluyor!!!

    Sanırım kafalarda soru işareti kalmamıştır!

    (Bu arada bu bilgiyi bana ÇİN - TURKİYE arasında ticaret yapan , bir esnaf arkadaş anlattı.)
    Arkadaşlar Çin de yılda iki defa düzenlenen ve Çin ihracat mallarının tümünün sergilendiği devasa büyüklükte bir fuar var; Guangzhou Fuarı (Canton Fair)... Bana iki defa gitmek nasip oldu... hiç abartmadan söylüyorum şu an Çin de motosiklet üretimi yapan irili ufaklı yaklaşık 400 firma var.. Bunu o fuara katılan kime sorarsanız sorun... ve bu firmaların çoğu da Türkiye dediğin zaman Mondial diyor... Mondial Çin de ekibi olduğunu iddia ediyor ve Mondial in çalıştığı firmaları da bunu doğruluyor... adamlar üretimin her aşamasında kalite kontrol yapıyorlarmış..
    Ayrıca motorların sağ alt taraflarında veya gidon demiri üzerinde bulunan, üzerinde şasi numarası yazan küçük siyah plakalar üzerinde motorun nerede montaj yapıldığı yazar. Mesela Mondial in RS modeli Asya da ve diğer bir çok firmada aynısı var.. ama bakarsanız hepsinin üreticisi farklı... buradaki kalite farkı üreticisinin farklı olduğundan kaynaklanıyor öyle siparişe göre değil yani... Ben o fuarda motosiklet ithal etmeyi düşünen bir abimizle tanıştım. Adamın bana dediği eğer bir firma Türkiye den bir firmayla çalışıyorsa o modeli türkiye den başka bir firmaya vermiyorlar özellikle de Asya, Mondial, Kanuni ve Ramzey... Bu arada %100 Türk Malı diye reklamı yapılan markaların hepsi Çin den geliyor.... Burada moped bantlarında birkaç parça takıp Türk Malı diye satılıyor benden söylemesi... Bunu Çin le alakası olan ve biraz da motosiklet sektörüne ilgi duyan kime sorarsanız sorun...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler