Arkadaşlar, marş rublesine ulaşmak için yağı boşaltmalı mıyım? Marş rublesi motorun neresinde olur?
Arkadaşlar, marş rublesine ulaşmak için yağı boşaltmalı mıyım? Marş rublesi motorun neresinde olur?
Volantın arkasında olur. Önce volant sokulmeli.
Uzun süreden beri bu tarz işlerle uğraşmıyorum o yüzden baştan söyleyeyim yanılıyor olabilirim.Yanlış hatırlamıyorsam marş rublesi değişimi için debriyaj kapağının sökülmesi lazım.Dolayısı ile yağ da değişiyor,debriyaj kapak contası da değişiyor.Sorunu kesin olarak tespit etmeden sökme işine girişmeyin derim.
Doğru hatırlıyorsam birçok motosiklette marş kavraması stator tarafında olmalı. Motor tipine göre, öncelikle motor yağınızı boşaltmanız önerilir, aksi halde motor yağının bir kısmını kaybedebilirsiniz. Stator kapağı söküldükten sonra manyeto kısmını çıkartmak için onu zarar vermeden tutacak ve ciddi şekilde güç uygulayarak ortadaki somunu sökecek bir makineye ihtiyacınız var, aksi halde marş kavramasını sökemezsiniz. Marş kavraması bu manyetonun arkasındaki yuvasına yerleştirilmiştir, mevzubahis somunu sökmek için ya ciddi şekilde uğraşmanız ya da kompresör ve bijon sıkma sökme tabancası almanız gerekir (elektrikli versiyonları da var).
Motor yağını boşaltmak değil de, kapak contasını kapaktan temizlemek ve manyetoyu sökmek sizi zorlayabilir. Manyeto söküldükten sonra da somunun iyice sıkılması gerektiğini hatırlatmak isterim, ki bunun için de yine alet edevata ihtiyacınız olacak. Manyetoyu elle tutup sıkma-sökme için yeterli gücü oluşturamazsınız.
Pekala, şöyle bir soru sorayım. Marş rublesi sorununu nasıl anlarım? Bu bana masraf açacak çünkü. Sorun şöyle ki, marş takılıyor. Bir tur dönüp duruyor, çuf çuf çuf dönmüyor. İlk basışta hiç dönmeden takılıyor, ikincisinde şanslıysam çalışıyor. Bazen 2-3 kere üst üste tıkanıyor hiç dönmeden. Kontağı kapatım 5 dakka beklediğimde, rastgele çalışıyor. Uzun süre beklediği zaman daha zor çalışıyor. %40 ihtimalle vurdurmak zorunda kalıyorum.
Sorun marş rublesinde gibi görünmüyor. Eğer problem kavramada olsaydı marş basar ancak motoru boşa çevirir veya yeterli devirde çeviremezdi. Diğer senaryoda ise sürekli marş motorunu da dönmeye zorlayarak hemen marş motorunu yakardı.
Sizin sorununuz:
* Marş motoru
* Marş motor şase bağlantı kablosunda kopukluk
* Marş düğmesi
* Kontak yuvası ve bağlantıları
* Marş selenoidi
* Akü
* Akü bağlantıları(kutup başları)nda olabilir.
İlk olarak akü, sonrasında akü bağlantıları, marş selenoidini kontrol etmenizi öneririm. Aküye bağlanan iki kabloyu iyice çekiştirin, kopukluk varsa doğrudan elinize gelecektir zaten. Akü arızalı olabilir, ödünç akü ile birkaç kez deneyin. Ardından marş selenoidi ve diğerleri...
Ama tarifinize göre marş kavramanızda sorun olma ihtimali neredeyse yok.
...
Usta düğmede sorun olduğunu pek sanmıyorum. Bi kaç kere çalıştırırken marş sırasında sarsılma pat küt seslerle karşılaştım. Ama marş motoru yeni değişti. ANCAK, marş motoru cbf150 marş motoru tam oluyor diye onu taktık. Sıkıntısız çalışıyordu, ama yine de ilk takılmayı yapıyordu ikincisinde çalışıyordu hep. Sorun yoktu, daha sonra çalışmamaya başladı. Gittim ikinci cbf marş motorunu aldım taktık, ama yine aynısı zor çalışıyor bazen çalışmıyor. 5-6 denemeden sonra gösterge ışıkları sönüyor.
Aküyü şarj edince tek atıyor, akü şarj ediyor ama yinede aküden emin olamıyorum. Mayısta aldım aküyü. Marş selenoidinde de sıkıntı yok denedik.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)