Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sürüş Yapmadan Önce Kontrol Etmeniz Gereken 5 Şey

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Temmuz 2018
    Herkese merhaba !

    Motosiklette taktik köşemizde bu hafta hepimizi yakından ilgilendiren bir konudan bahsettik :Sürüş öncesi dikkat edilmesi gereken 5 şey !

    Videoyu beğenmeniz durumunda videoya yorum yapmayı,videoyu beğenmeyi ve en önemlisi kanalımıza abone olmayı unutmayın


    İyi Seyirler...



    https://www.youtube.com/watch?v=QXQboauaJCg
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Baştan söylemeliyim ki, tecrübenizi merak ettim.
    Hani, araba ehliyet sınavında ayna kontrolü, emniyet kemeri vs gibi olmuş..
    Ama bu motosiklette farklıdır.
    İleri yahut güvenli sürüş eğitimi aldınız mı bilmiyorum ama sürüşe hazırlanılırken sadece motosiklet kontrol edilmez.
    Sürüş ekipmanı, giyilen kıyafetteki bolluk ya da sıkılık da kontrol edilir.
    Esas kontrol edilmesi gereken ise kişinin kendini sürüşe hazır hissetmesidir.
    Unutna dostum, önce aynaya bakarsın; gülümsüyorsan yola çık. Gerginsen; kullanma!!!
    Bakın, yeni hevesliler yahut gençlerimiz sizi izleyip fikir almaya çalılıyor.
    İyice bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup bir de üzerine fikir verecek, öğretecek mertebede görüyorsunuz kendinizi..
    Bu vebalin altına bu şekilde girmek için ya çok cesur ya da cahil olmak gerekir..
    Bence, videoyu kaldırıp ya da sürüşten önce kontrol edilmesi gerekenleri
    1- ruhsal
    2- ekipman
    3- motosiklet
    Ve bunları şehir içi- dışı- yaz- kış-gece-gündüz vs şartlarına göre araştırıp, düzenleyip öyle yayınlayın.

    Tabii ki bu bence..
    Amacım, köstek olmak vs değil kesinlikle.
    Farklı olun ve bu farkı bilginizle ortaya koyun.
    Başarılar dilerim

  3. #3
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Sinyaller niye önemsiz hiç anlamadım.

    Benim her sabah kontrolüm şu şekilde.

    0. Kıyafetlerimi ya işyerinde giyip garaja iniyorum, yada arabanın bagajından çıkarıp giyiyorum.
    1. Yerde yağ damlası varmı diye bakarım.
    2. Motorun üzerinde yağ, benzin sızıntısı varmı diye bakarım.
    3. Lastikleri kontrol ederim.
    4. Gidon, sele, topcase sağlamlığını kontrol ederim.
    5. Fren yağı, amortisörde yağ sızıntısı varmı diye bakarım.
    6. Fren balantaları yağlımı, kurumu diye parmağımla kontrol ederim.
    7. Motoru çalıştırırım. Garaj ışığını kapatmaya gidene kadar fren kontrolü yaparım.
    8. Garajdan çıkar çıkmaz boş bir yerimiz var. Orada kontağı kapatıp yağ gösterge camına bakarım.
    9. Motoru tekrar çalıştırıp mutlaka ama mutlaka, far, fren, sinyaller, dörtlü kontrolünü yaparım.
    10. Hareket ettikten sonra sokağın ucuna gelmeden evvel frenlerimi biraz sert basarak bir kez daha kontrol ederim.
    Kimseyi rahatsız etmemek için kornayı mahalleden çıktıktan sonra E5 veya Veliefendi önünde kontrol ederim.

    Daha sinyallerimi kontrol etmeden yola çıktığımı hatırlamıyorum.
    Bence olmazsa olmaz kontrollerden birisi sinyal kontrolü...
    Timonna, piri_reis ve MetinRR bunu beğendiler.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ben yakıt deposunu da çalkalayarak kontrol ederim,alışkanlık. İlk aldığım motorda ilk bakıma kadar okuyucuda problem vardı,yakıt miktarını düzelttirene kadar hep (E) Empty olarak gösterirdi. 2. motorum iyi,hoştu ama o da yakıt seviyesini göstermek konusunda ezgindi. Son motorumda rahatım, yakıt göstergesi yok, dert tasa yok.
    MetinRR bunu beğendi.

  5. #5
    tayfunley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2019
    Motosikleti
    CB125F
    Ben de binmeden önce kullandığım şu kodlamayı bırakayım birinin işine yarar belki

    A-akaryakıt
    Y-yağ
    S-su
    E-elektrik
    L-lastik
    MetinRR bunu beğendi.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baştan söylemeliyim ki, tecrübenizi merak ettim.
    Hani, araba ehliyet sınavında ayna kontrolü, emniyet kemeri vs gibi olmuş..
    Ama bu motosiklette farklıdır.
    İleri yahut güvenli sürüş eğitimi aldınız mı bilmiyorum ama sürüşe hazırlanılırken sadece motosiklet kontrol edilmez.
    Sürüş ekipmanı, giyilen kıyafetteki bolluk ya da sıkılık da kontrol edilir.
    Esas kontrol edilmesi gereken ise kişinin kendini sürüşe hazır hissetmesidir.
    Unutna dostum, önce aynaya bakarsın; gülümsüyorsan yola çık. Gerginsen; kullanma!!!
    Bakın, yeni hevesliler yahut gençlerimiz sizi izleyip fikir almaya çalılıyor.
    İyice bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup bir de üzerine fikir verecek, öğretecek mertebede görüyorsunuz kendinizi..
    Bu vebalin altına bu şekilde girmek için ya çok cesur ya da cahil olmak gerekir..
    Bence, videoyu kaldırıp ya da sürüşten önce kontrol edilmesi gerekenleri
    1- ruhsal
    2- ekipman
    3- motosiklet
    Ve bunları şehir içi- dışı- yaz- kış-gece-gündüz vs şartlarına göre araştırıp, düzenleyip öyle yayınlayın.

    Tabii ki bu bence..
    Amacım, köstek olmak vs değil kesinlikle.
    Farklı olun ve bu farkı bilginizle ortaya koyun.
    Başarılar dilerim
    Doğrudan ve dolayli olarak,

    En az 4 kişi taniyorum,

    Sevgilisi,eşi,iş yerinden tartişmali gergin bir şekilde dolu kafayla çikip motosikletle kaza yapan kişiler biliyorum.hatta biriside sonradan oğrendim vefat etmiş.

    Abi,kafa boş ve rahat olacak gerisi hikaye.

    Hee illa bir şeye bakilacaksa,

    Manuel motorda,

    1.sirada gelen,

    Zincire ve frenlere bakacaksin.

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sinyaller niye önemsiz hiç anlamadım.

    Benim her sabah kontrolüm şu şekilde.

    0. Kıyafetlerimi ya işyerinde giyip garaja iniyorum, yada arabanın bagajından çıkarıp giyiyorum.
    1. Yerde yağ damlası varmı diye bakarım.
    2. Motorun üzerinde yağ, benzin sızıntısı varmı diye bakarım.
    3. Lastikleri kontrol ederim.
    4. Gidon, sele, topcase sağlamlığını kontrol ederim.
    5. Fren yağı, amortisörde yağ sızıntısı varmı diye bakarım.
    6. Fren balantaları yağlımı, kurumu diye parmağımla kontrol ederim.
    7. Motoru çalıştırırım. Garaj ışığını kapatmaya gidene kadar fren kontrolü yaparım.
    8. Garajdan çıkar çıkmaz boş bir yerimiz var. Orada kontağı kapatıp yağ gösterge camına bakarım.
    9. Motoru tekrar çalıştırıp mutlaka ama mutlaka, far, fren, sinyaller, dörtlü kontrolünü yaparım.
    10. Hareket ettikten sonra sokağın ucuna gelmeden evvel frenlerimi biraz sert basarak bir kez daha kontrol ederim.
    Kimseyi rahatsız etmemek için kornayı mahalleden çıktıktan sonra E5 veya Veliefendi önünde kontrol ederim.

    Daha sinyallerimi kontrol etmeden yola çıktığımı hatırlamıyorum.
    Bence olmazsa olmaz kontrollerden birisi sinyal kontrolü...
    1 ve 2'yi motorun yanına gider gitmez yapıyorum. Daha sonra motoru çalıştırıyorum. O ısınırken bende kalan kontrolleri yapıyorum. En son sıkıntı yoksa buff, kask ve eldivenimi giyip besmele çekip yola çıkıyorum.

    Sinyal bana göre en önemli şeylerden biri. Diğer sürücüler ile iletişim kurma aracımız. Bunun önemsiz olarak gösterilmesi pek doğru olamamış düşüncesindeyim.

  8. #8
    Kergit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    X Max 250
    Ben bu gülümsüyorsan yola çık olayını bir türlü anlamıyorum hocam.
    ben aksine mutsuzken gerginken motosiklete biniyorum. Kafam dağılıyor, bana bi terapi gibi geliyor inerken yüzüm gülüyor yani

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Videoyu izlemedim,yorumlar için konuşuyorum.

    Bence bu işler gereğinden fazla abartılıyor.

    Kafan çok daginiksa ona göre kullanırsın.

    747 ucurmuyoruz,isin psikojik tarafına kadar girilmesi tamamen abartı geliyor bana.

    Bindiğim motora güveniyorum,bakımları zamanında yapılıyor.Her suruste mutlaka kontrol ettiğim sadece iki şey var;

    Lastik ve yerde yağ varmi kontrolü.

  10. #10
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct
    1.kontak
    2.ekipman(o arada ısınıyor 3-4dk)
    3.fren
    4.debriyaj
    5.gaz..
    MetinRR bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    KARŞIYAKA -İZMİR
    Motosikleti
    HONDA VARADERO
    Ben önce motosiklete bakıyorum yerinde mi diye
    MetinRR, Angrypower, tommygun ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Yağ, zincir, su. Sinyallerim zaten çalışmıyor :D

  13. #13
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Ben Düz adam. Marşa basarım, çalışırsa yürürüm, Kervan yolda düzülür
    karakan68 ve ahmet.uzun bunu beğendiler.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  14. #14
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Kedilerimin mamalarını ve sularını tamamladım mı diye son kontrolümü yaparım
    karakan68, MetinRR ve ERTOBİ bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)