Merhaba 2007 suzuki gsxr 600 motorum var. Sıcakken marş çok geç alıyor gaza basmam gerekiyor alması için. 96 dereceden sonra falan böyle yapmaya başlıyor.
Merhaba 2007 suzuki gsxr 600 motorum var. Sıcakken marş çok geç alıyor gaza basmam gerekiyor alması için. 96 dereceden sonra falan böyle yapmaya başlıyor.
sadece motor indirip sökmeye(sadece sökmeye) 2000TL isteyen ustalar var. Eski model motor alıyorsanız. Kendi motorunuzu kendiniz tamir etmek zorunda kalıyorsunuz. Daha doğurusu zorunda bırakıyorlar. Motor üzerindeki parçalar zaten ekstra pahalı. Bilginiz olsun.
Orijinal olarak
8 intake
8 exhaust valflerinin toplam fiyatını duysan aklını kaçırırsın ipucu vereyim intake valfi teki 88 sterlin exhaust valfi teki 112 sterlin hesabını sen yap
Her subap için toplam 16 tane orijinal şim 600 TL yapıyor. üst kapak çıkınca conta vs işçilik derken 1500tl rahat çıkar gibime geliyor çünkü zahmetli bir işlem.
Eski model motosikletten insanların korkma sebebi fiyatlar zaten hocam.
Tabi bu fiyat düzgün yapılmış bir işlem için geçerli abidik gubidik markasız ne olduğu belirsiz parçalarla da 300 liraya ayar yaptırırsınız ama uzun vade için paranızı çöpe atmış olursunuz
ben özel ustaya danışmıştım. Servisler sanırım aynı derecede veya daha fazla para isteyebilir. Ek olarak eski model diye hiç bir usta bu tip motorlara bulaşmak istemiyor. ve yapacakları zamanda deli gibi fiyat çıkartıyorlar. ki sizinkisi bir de Suzuki. İnşallah öyle motor sökme gibi bir derdiniz olmaz. Zaten doğru dürüst usta yok. Bir de bir motor parası daha harcamak soğutur her şeyden..
Sene 2019 itibarıyla 1500 liranın altına depoyu söküpte eski tip şimli motorlarda sübap ayarı yapacak işini bilan usta bulmak çok zor. Bundan ucuza yaparım diyene kefilseniz güvenin yoksa daha pahalıya patlar size sonuçları. Size de ortalama 2000-2500 lira arasında masraf çıkar ucuz malzeme masrafınız varsa eğer problem büyükse rahatlıkla 5 lira ve üzeri masraf çıkar. Şuan sadece blok dağıtıp toplamaya 2000-2500 lira para isteniyor gerisini siz düşünün...
Saçma gelebilir ama; motorun üzerine binip yan ayağı kaldırarak marş vermeyi deneyin bir de. Bazen yan ayak müşürü saçmalıyor veya alarm falan takılıp devresine bu bağlanınca da sapıtıyor. Benim motorda da aynı problem var (alakasız CB500F), yan ayak açıkken boş vites ve debriyaj sıkılı iken bile marş çeviriyor ancak motor hafif gaz vermeden çalışmıyor, artık hep üzerine binip ayağı kapatıp çalıştırıyorum. (O şekil sıcak soğuk farketmeden tık diye alıyor sorunsuz.) Benim problem teknotakip'ten büyük ihtimal, orijinal demette araya giriyorlar, o etkiliyor diye düşünüyorum, satarken söküp bakacağım. Sizinki de benzer bir kablo demet sorunu olabilir...
Birde bu sorun İtalyanlarda çok oluyor MV Agustalarda özellikle. Sprag clutch diye geçiyor motor sıcakken asla çalışmıyor 2-3-4-5 hatta 10'larca kez marşta anca çalışan motorlar var. Marş'ın ateşlemesi-kavraması adı herneyse onu saglayan dişlide kronik bir problemden ötürü olduğu saptanmıştı. Eğer öyle bir sorun ise maalesef blok dağılacak.
Dostum maalesef ustan sallamış. Senin için ingilizce araştırma yaptım. Gixxer forumlarında onlarca başlık var bu konuyla alakalı. Sorunun temel kaynağı akü,marş ve şarj dinamosu üçlüsü. Kimisi aküsünü değiştirince düzelmiş, kimişi marş motorunu, kimisi de şarj dinamosunu. Akünü ve şarj dinamosunu kontrol ettir değilse marşta bir problemin var.
Onu bende düşündüm hocam 10 gün sonra baktıracağım aküye de sarj dinamosuna da. Akü ile alakalı olduğu sanmıyorum çünkü sadece sıcak iken yapıyor. Ya marş stator’unden kaynaklı ya da sarj dinamosundan kaynaklı. Şöyle ki servise gitsem eğer marşta problem var derlerse komple marş sistemini değiştirirler hiç uğraşmayıp.
Peki bu haliyle kullanmaya devam etsem ileri de daha büyük sıkıntı çıkar mı?
Daha geçen hafta aynı sorun başıma geldi. Marşı zor çevirip, arada öksürür gibi oluyosa. Marş motorunun sargısı yanmıştır.. Gidip değiştirin acilen, hiç basmamaya başlayacak 2-3 güne.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)