Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

B sınıfa A sınıfı ehliyet eklemek ve yeni motosiklete başlamak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Merhaba,

    3 ay önce başlayan A sınıfı ehliyet alma sürecim 03.02.2019 tarihinde sınavı geçmemle sona erdi. Bu süreci , kurs ücretini , geçmişe göre değiştiği söylenen sınav sistemini vs anlatacağım.


    Öncelikle daha önce hiç motosiklet sürmedim, yanından geçmedim, gidip bakmadım yani hiç bir alakam olmadı. 2 teker ile ilgili tek ilişkim bisiklet sürmekti, oda bir 5-6 senedir hiç olmamıştı. Yoğun geçen iş temposu vs gibi nedenlerden ötürü kendime bir hobi ararken motosiklet merakım başladı. Öncelikle yeni başlayacak olanlara en büyük tavsiyem youtube gibi bir velinimet var. Ben 2 ay boyunca oturup 10' a yakın motosiklet youtuber'ın eğitim videolarını izledim. Aralarından en verimli bulduğum hala açıp tekrar tekrar izledim rahmetli Barkın Bayoğlu'dur.

    Öncelikle herkese kesinlikle ve kesinlikle oturup tüm teorik bilgileri çeşitli kanallardan izleyip harmanlamarını ve gerekirse eğitim almalarını tavsiye ederim. Ben kurs konusunda çok şanslıydım, kurs hocam dışardan eğitim almama gerek bırakmadı.


    Öncelikle Gebze'de bir sürücü kursuna gittim. B sınıfı ehliyetim olduğunu A sınıfı ekletmek istediğimi söyledim. 1300 ( binüçyüz ) türk lirası karşılığında kurs kaydımı yaptırdım. Sağolsunlar kredi kartına taksit yaptılar.


    B sınıfı ehliyetim olduğu için sadece direksiyon dersleri ve sınavına giriyorsunuz. Kayıt esnasında 2 seans 100 cc, 2 seans 250 cc ve 2 seans 700 cc ile ders konusunda anlaştık.

    Direksiyon dersi tarihi geldiğinde parkurun olduğu ilk okula gittim. 100 cc mondial ve kurs hocam beni bekliyordu. Öncelikle motosiklet ekipman, kollar , tuşlar vs bilgimi sordu. Daha sonra motosikletin üstüne oturtup sohbete devam ettik.

    Kurs hocam teorik bilgilerimin yeterli olduğunu görünce ön freni unutmamı, gazı fazla açmadan frenimin debriyaj ve arka fren olduğunu, parkurun sadece etrafında dönmemi istediğini söyledi. Marşa bastım motosikleti çalıştırdım ve hayatımda ilk defa motosiklet sürmeye başladım. 3 saat boyunca sadece pist etrafında dönüş yaptım.100 cc nin bile gaza tepkisi muazzam geliyordu. Sanki en ufak gaz dokunuşunda fırlıyormuş gibi. Bu süreç içerisinde hocamın sürekli talimatları ile dur-kalk, kol-omuz vücut duruşu, vites değiştirme, ön fren kullanımı vb adımları sırayla geliştirdik. İlk günün sonunda slalom, ani hızlanma ve frenleme, ve sarı denge çizgisini sorunsuz yapabilir hale gelmiştim.

    Bu arada almak istediğim motor olan kuba superlight 200 ilanlarına bakıyor, aklıma yatan motor olursa gidip bakıyordum. İkinci direksiyon kursumuzda 100 cc ile gayet verimli geçti. Youtube gibi platformlardan izlediğim teorik bilgileri hayata geçirmeye ve pratik yapmaya çalışıyordum. Ancak bunun kurs süresi ile yeterli olmayacağını anladım ve gidip beğendiğim bir superlight ' ı satın aldım. Ve acemiliğimi atmak, pratik yapmak için trafiğe kapalı alanlarda motosiklet sürmeye başladım.

    Kursun ilk seansı bittikten sonra 250 cc geçmeden önce kendi motosikletim ile 150 km ye kadar sürüş deneyimim oldu. Trafiğe kapalı alanda yaptığım bu sürüşler parkur çalışmaları ve viraj, apex , kontra , ani fren vb gibi hayati uygulamalarda kendimi geliştirmeme çok yardımı oldu.

    Kursun ikinci seansında 250 cc süreci başladığı için parkura gittim. Kendi motorumu almadan önce kurs hocamla telefonda görüşüp bilgi alışverişinde bulunduk. Kursun motoru 250 cc racing tarzı garip bir motordu. 1.94 boy ve 120 kiloyum, motora ilk bindiğimde bir gariplik sezdim ancak şoku motosiklet ile ileryemeye başlayınca yaşadım. Racing motorun gaz, vites pedallarının cüsseme göre baya geride olduğunu ve ayaklarımın neredeyse totoma çarpıcağını hissettim. 100 metre kadar sürmemiştim ki geri dönüp kurs hocama ben bu motosikleti sürmek istemiyorum, sürüşüm hiç rahat değil dedim.

    Ne yapıcaz ne edicez diye düşünürken kurs hocam bence artık vakti geldi seni artık mavi motora alalım diyip tracer 700 ü gösterdi. Hiç düşünmeden evet dedim. Beraber motorun başına gittik motosiklete oturdum. 150 km deneyim, çalışma, kursta 100 cc ile geçen saatler sonunda az çok motosikletlere alıştığımı ve sürebildiğimi düşünüyordum ve artık korku/heyecan/panik yapmıyordum taki yamaha tracer 700 ün üstüne oturana kadar.

    Öncelikle motosiklet, motosiklet olduğunu oturduğunuz an belli ediyor. Kurs hocam gaz kolunu unutmamı sadece debriyaj ile çok rahat kalkış yapıcağını pistin etrafında turlamamı ve alıştığım zaman parkuru turlamamı söyledi. Her şey çok güzel ilerliyordu. Motor cüsseme uygun, endişe ettiğim kadar kontrolü zor değil, ağırlığı hareket ile yumuşuyor, gaz kolu eliniz alışkınsa kontrolü kolaydı. Takiii 8 çizmeye gelene kadar. O güne kadar zorlanmadığım 8 in yanına bir türlü dönemeyerek 1 çiziyordum.Devrilmeyip düşmeyeceğimi bildiğim halde beynim komutları ellerime ayaklarıma aktaramıyordu adeta. Kurs hocam yanıma geldi neler anlattıysa neler denediysem bir türlü olmadı, olmuyor. Sürekli 8 in yanına 1 çiziyor dönemiyordum.

    700 cc ile sondan 1 önceki kurs seansında hocam yanıma geldi, ''senden tek istediğim teker 8 e girdiği an kafanı omuz hizanda çevirip en uca bakman ''.Gayet basitmiş aslında. 1-2 denemeden sonra yarım debriyaj arka fren ile çok rahat 8 çizebiliyordum. Daha sonra trafikteki parkurumuza çıkıp dikkat etmem gereken noktalar vs hakkında turladık.

    Trafikte 3 tur attık. Parkurda da 1-2 saate yakın turladım tracer ile. Sağolsun kurs hocam süre, zaman ders sınırı vb kısıtlamalar yapmadan istediğim zaman motora atlayıp geldi.




    Sınavdan önceki gün sınav günü vs hiç heyecan panik yapmadım. Kendi motosikletim ile işe gidip gelmeye başlamış, hafta sonları sürekli sınav motosikletimde pratik yapmış ve kendi motosikletim ile turlamıştım sanırım bunun etkisi oldu.

    Sınavım sabah saat 08:20 deydi. Sınava tüm kurslardan ilk girecek aday bendim. Sınav yerine 8 e 10 kala gittim. Kurs hocam benimle birlikte gelip motosikleti bıraktı, parkurda turlayarak ısınmamı söyleyip gitti. Tur atarken hiç bir sorun yaşamadım. O ara gözetmenlerde geldi. Ben ınterkom olmadığı için kask hariç tüm ekipmanlarda kendi ekipmanlarımı giydim.

    Parkuru dolaşırken kurs arabasının geldiğini ve arabanın başında elinde tablet olan 2 adamın olduğunu gördüm ve denetmen olduklarını düşünerek yanlarına gittim. Sınava ne zaman başlıyabileceğimizi sorduktan sonra adaylar gelsin başlarız cevabını aldım. Bu cevap ile birlikte amcalarda bir gariplik olduğunu sezdim. Adayın ben olduğumu söylememle şaşırıp tamam gel bakalım imza vs at dediler.

    Amcalar tablet ile resim çekmek istediler biri ısrarla kaskla çekmek istedi diğeri yüzümün gözükmiyceğini kasksız çekmeleri gerektiğini söyleyerek bi 2-3 dk tartıştılar en sonunda kasksız olması gerektiğini anlayıp resmimi çektirler.

    Motosiklet başına geçtik, teorik sorular sormalarını beklerken aralarında geçen şu soruları duydum. Bu şimdi hangi gruba giriyor mopet mi ? A diyor A sınıfı hangisi ? 1 ' i , 2 ' side varmış bunlar ne ki ? Evet bu soruları duyunca o çok değişen sınav sistemine verdiğim 1300 tl ve 115 lira sınav ücretinin ne kadar haklı olduğuna bir kez daha kanaat getirdim.

    Amcalara motosikletteki ehliyet sınıfı farklarını anlattım A sınıfının en yüksek cc için olduğunu söyledikten sonra motosiklet başına geçtik ve teorik sınav sorularına başlamaya karar verdik. Amcaların yüzündeki ifadeden ve birbirlerine fısıldamalarından motosikletin neyinin nerde olduğunu bilmediklerini anladım. Sonunda biri cesaret etti ve sen anlat bakalım nerde ne var dedi. Motosiklet sınav sorularını daha önceden googlı da aratıp bakmıştım. Oradaki tüm soruları kendim sordum ve cevapladım. Amcanın tek inanamadığı tracer 700 ün 17 lt yakıt deposunun olması oldu.


    Teorik sınavı geride bıraktıktan sonra tamam hadi parkura başla sen dediler. Motora binip kontağı açana kadar biri telefonla konuşmaya başladı. Slalomu sorunsuz geçtim ancak 8 çizmeye nedendir bilinmez çok yavaş girdim. Ve son çeyreğinde motoru istop ettirip ayağımı yere koydum. Saniyeler içinde verdiğim, vericeğim sınav parası tekrar gelip sınava girmesi vs kafamdan deli sorular geçti. Hemen kendimi toparladım motoru çalıştırdım arkama hiç bakmadan parkura devam edip tamamladım.

    Parkuru bitirdikten sonra denetmen amcaların yanına gittim. Kurs hocam arkadan pıs pıs gülerek ne yaptın sen hareketleri yapıyordu. Amcanın ikiside geldi. Sabahtan beri dönüp duruyordun, seni hoca sandık ne oldu 8 de tökezledin dediler. O an çizgi filmlerdeki gibi bir parıldama yaşadım. sağ ayağımdaki ayakkabıyı gösterip '' bağcık arka fren manetine girip takıldı, frenden ayağımı çekemedim bi sakatlık çıkmadan kendim durdum, istiyorsanız tekrar pisti dönebilirim dedim '' Amcalar yok tamam iyi yapmışsın biz seni geldiğimizden beri görüyoruz dediler.

    Daha sonra diğer kurslar ile beraber toplamda 7 motosiklet trafiğe çıkmak için arabalar ile dizilmeye başladık. Tüm denetçiler aralarında toplanıp en önde gitmesi için hiç anlam veremediğim biçimde beni seçtiler. Trafiğe çıktıktan sonra en ufak şerit değiştirmelerde bile sinyal yaktım. 50 km hızı geçmedim. Yol üstünde 1 kere yokuşta durdurup kalkış yaptırdılar. 1 kerede U dönüşü yasak olan yerden dönmemi istediler, dönmedim. Güzergah üzerinde fazladan istedikleri tek bunlardı.

    Güzergah üzerinde üzerimde sürücü adayı yeleği olmasına, kavşak içinde olmama rağmen 2 tane insan bozması yol vermeyerek önüme atladı, sağolsun amcalar benim yapmadığım paniği yaparak interkom vasıtası ile yavaş, yavaş diye kafamın içinde bağırdılar.

    Parkuru tamamlayıp piste döndüğümüzde 4 motor döndüğünü farkettim. Denetmenler ve kurs hocam arabadan indi. Amcalar hayırlı olsun ehliyetin pisteki olay anlattığın gibi şeyler olur sen kullanmayı biliyorsun dedi. Geri kalan 3 adayın trafikte sürekli panikleyip istop vs ettirdiklerini , 1 tanesinin sinyal kullanmadığı için elendiğini öğrendim.

    Sınav sürecim bu kadardı. Hala motosiklet kullanmayı yeni öğrenen acemi biriyim. Motosiklete her bindiğimde öğrendiklerimi tekrarlıyor, tecrübemi arttırmaya çalışıyor ve marşa her bastığımda kendime acemi olduğumu hatırlatıyorum.

    Şimdi nüfus müdürlüğünden randevumu aldım, kurs 4 gün sonra dosyamı alabileceğimi söyledi,

    Polis vakfına nedense 30 tl,

    Değerli fiber, karbon, altın kaplama, kablosuz nano teknolojili kağıda 166 tl ,

    Ve tabiki sanki daha önce ödememişim gibi sürücü belge haracına pardon harcına 203,40 tl yatırdıktan sonra gidip başvurumu tamamlıycam.


    10 sene önce B sınıfı ehliyet alırken öğleden sonra sınava girmiştim. Arabayı kalkıştan sonra birinci vitesten ikinci vitese atmış ve dönemin denetmeni tarafından sen vites değiştirdin araba sürmeyi biliyorsun saat geç oluyo havada soğudu dön sen geri denerek sınavı başarı ile tamamlamıştım.

    Sözde sınav sistemi değişmiş, bana sorarsanız tamamen size denk gelen insana bağlı. Bana denk gelen gibi anlayışlıda olabilir veya sayko olup en ufak hatada sınavınızı yakabilirde.

    Ömründe hiç motosiklete binmemiş biri olarak , evet ehliyet almak kolay. Herkes ehliyeti alabilir pistten, motosikletten korkmayın. Ama uzunca bir süre acemi olduğunuzuda unutmayın.

    Yazı baya uzun olmuş....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Hehe benim geçen sene yaşadığım şeylere epey benzer şeyler yaşamışsın, keyifle okudum.

    Keyifle sürmen dileğiyle.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bu başlık altında dursun illaki birileri okuyacaktır. Keyifli bir yazı olmuş ellerine,ağzına sağlık. Kesinlikle gelen komisyona bağlı mesela benim komisyonum hava aşırı yağmurlu ve guzergahtaki yollari su bastığı için okulun etrafinda bir tur attırmıştı. Ben kursa 700tlye kayit oldum araba ehliyetim de yoktu motor hocam ayni sizinki gibi tecrubeli ve bana vakit ayiriyordu öyle ki bi haftasonu buluşup antrenman yaptik. Motorla ilgili tum sorularimi cevapladı. şu var ki kursa verdiginiz para ile kalitesi artiyor mesela bizim motorlar o kadar dandikti ki anlatamam. ama yinede sizin ehliyet sahibi olmaniza rağmen verdiginiz tutar bana cok geldi.
    Sınav sistemini yeterli bulmuyorum ben lise yillarimdan beri rahmetli aeayi izlediğim icin cok rahatlikla bazi seyleri yapabiliyordum.
    geçmemesi gereken o kadar cok insan geçiyor ki sinavdan üzülüyorum açıkçası.

    Edit: ehliyet ücretlerini öderken birtek Emniyet vakfina yatan 30tl internetten yatirilmiyor. Halkbanka gidip vezneden yatirmaniz lazim. ziraat atmden ve internetten hepsini toplu çekiyor 2019 fiyati 398 tl olması lazım.

  4. #4

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    İşaret koyayım bir ara okurum.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    her paragraftan bir cümle okudum öncelikle bu "egosuz" yazın için teşekkür eder hayırlı olmasını dilerim

  6. #6
    NeXuSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2017
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Xmax 250 ironmax - Honda İntegra - Xmax 250
    üşenmeyip tüm süreci yazmış olmanız çok güzel
    zzevkle ve hikaye tadında okudum. hayırlı olsun ehliyetiniz

  7. #7

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    hayırlı uğurlu olsun ben de sizden 1 önceki dönemde aldım a sınıfını.. 8 olayında 2 kural var hocam, ilki tekerinizde hep güç olacak, tekerlek sürekli dönmeye çalışacak ancak 8'in içinde yavaşlamak için arka freni kullanacaksınız.. gaz kesmeden ( dediğim de çok minimal bir gaz.. tekeri döndürmeye yetecek kadar 3-5km/s hızlar yani..) bu sayede ayagınızı frenden çektiğinizde tekrar gaz açmaya çalışmamış olursunuz. makine zaten gitmeye çalışıyor olur.. ikincisi de u dönüşü kısmında (yani 8 in tepesindeki en keskin dönüşte) 8 in tam ortasına bakmanız gerekiyor. tekerinizde güç de olunca mükemmel dönülüyor.

  8. #8

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    8 çizmek çok kolay, çoğu şey piskolojik ve tecrübe ile alakalı. Sınavda sanırım stres ile yapamadım. Bu arada tüm ücretler internetten ödeniyormuş bilgi için teşekkürler.

  9. #9
    chipsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    R25 (acemi sürücü)
    "Değerli fiber, karbon, altın kaplama, kablosuz nano teknolojili kağıda 166 tl " cümlesi güldürdü. Kalın ve harika bir espri.
    Bişey sorcam. Pazar benim de sınav var. Allah nasip eder de kazanır isem ehliyeti değiştirmek gerekecek. B ye A ekletme olacak. Mevcut ehliyetim yeni tip. Yeni tipe geçerken fotoyu elektronik ortama yüklemişlerdi sanırım. Tekrar foto çektirmeme gerek var mı? Bilginiz var mı?
    (Alıntı yaparak yanıtlarsanız cevabı daha hızlı görürüm)

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı chipsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Değerli fiber, karbon, altın kaplama, kablosuz nano teknolojili kağıda 166 tl " cümlesi güldürdü. Kalın ve harika bir espri.
    Bişey sorcam. Pazar benim de sınav var. Allah nasip eder de kazanır isem ehliyeti değiştirmek gerekecek. B ye A ekletme olacak. Mevcut ehliyetim yeni tip. Yeni tipe geçerken fotoyu elektronik ortama yüklemişlerdi sanırım. Tekrar foto çektirmeme gerek var mı? Bilginiz var mı?
    (Alıntı yaparak yanıtlarsanız cevabı daha hızlı görürüm)
    2 yıl önce B ehliyetimi alırken foto istemişlerdi.
    Sonra geçen kasım ayında yeni tip ehliyetimi kaybettim, tekrar çıkartırken de foto istediler.
    Fotoyu anında scanner ile tarayıp geri veriyorlar.

    Bu arada yeni ehliyetleri kaybetmeyin. Kaybettiğim için tekrar sağlık raporu isteniyormuş, boşu boşuna hastaneye 60 küsür lira verdim. Bir de 150 lira mı neydi tekrar ehliyet parası alıyorlar kaybedince. Bana ehliyet kaybetmek 200 liradan fazlaya maloldu. O arada iki hafta ehliyet olmadan gezmek zorunda kaldım, polis yakalasaydı bir d eondan ceza yiyecektim çünkü kaybettim diye başvurmak da randevuyla ve hemen sıra gelmiyordu o zamanlar. Ehliyeti kaybettiğimin ertesi günü sabahtan polis merkezine gitmiştim, ehliyetim kayboldu bana randevu zamanı gelene kadar gecici bir belge verin diye. Polisler sen şimdi motoru sürerek mi geldin? Ama görmemiş olalım, öyle belge verilmiyor, çıkma trafiğe deyip göndermişlerdi.

  11. #11

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    399,45 Türk Lirası yapıyor, bende geçen hafta aldım ehliyetimi. Motor arayışındayım 😂

  12. #12
    chipsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    R25 (acemi sürücü)
    [/COLOR]
    Alıntı Funchy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    399,45 Türk Lirası yapıyor, bende geçen hafta aldım ehliyetimi. Motor arayışındayım ��
    Burası konusu değil ama ama belki yardımı olur diye paylaşayım (şayet sorunuz olursa özelden yazışalım, burada konuyu saptırmamış oluruz)
    Allah 2019 R25 nasip etti. Ama eğer istediğim rengi olmasaydı, Benelli BN251 alacaktım. Sıfır km ve 15 bin bandındaki fiyat ile en güzel makine.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

    Aklıma sonradan geldi. Bu 3 bedeli internetten ödeyebiliyor muyuz? Bank ile zaman kaybetmek istemiyorum
    ivd.gib.gov.tr den ödeniyor diyor ama ben bulamadım "harç ve değerli kağıt bedeli" diye bir başlık.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit: ehliyet ücretlerini öderken birtek Emniyet vakfina yatan 30tl internetten yatirilmiyor. Halkbanka gidip vezneden yatirmaniz lazim. ziraat atmden ve internetten hepsini toplu çekiyor 2019 fiyati 398 tl olması lazım.
    ehliyet ücretlerini ivd den ve ziraat internet bankacılığında bulamadım ben

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

    BULDUM internetten nasıl yatacağını.
    Ziraat bankası için
    Ödemeler > diğer ödemeler > diğer kurumlar > TC gir ve sınıf güncelleme/yeni başvuru seç. Otomatik olarak 3 kalemin fiyatı olan 399,4 TL çıkıyor.

  13. #13

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Alıntı chipsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    Burası konusu değil ama ama belki yardımı olur diye paylaşayım (şayet sorunuz olursa özelden yazışalım, burada konuyu saptırmamış oluruz)
    Allah 2019 R25 nasip etti. Ama eğer istediğim rengi olmasaydı, Benelli BN251 alacaktım. Sıfır km ve 15 bin bandındaki fiyat ile en güzel makine.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

    Aklıma sonradan geldi. Bu 3 bedeli internetten ödeyebiliyor muyuz? Bank ile zaman kaybetmek istemiyorum
    ivd.gib.gov.tr den ödeniyor diyor ama ben bulamadım "harç ve değerli kağıt bedeli" diye bir başlık.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------



    ehliyet ücretlerini ivd den ve ziraat internet bankacılığında bulamadım ben

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

    BULDUM internetten nasıl yatacağını.
    Ziraat bankası için
    Ödemeler > diğer ödemeler > diğer kurumlar > TC gir ve sınıf güncelleme/yeni başvuru seç. Otomatik olarak 3 kalemin fiyatı olan 399,4 TL çıkıyor.
    Allahtan 400 değil 😀

  14. #14
    chipsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    R25 (acemi sürücü)
    Evet. Nasıl öderdik?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)