Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet üreticilerinin güvenlik konusunda hiç bir şey yapmaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Geçen gün ciddi bir şekilde aklıma takıldı, bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim. Üreticilerin (bildiğim kadarıyla) hiç biri güvenlik için gidon kilidi haricinde bir şey yapmıyor. Oysa ki otomobillerde böyle mi? Yeni aldığınız bir range rover için acaba çalınır mı korkusu yaşamıyorsunuz. Ama ben şahsen bir GS sahibi olsam, sürekli gözümün önünde tutardım.

    Tamam ne yapılırsa yapılsın motosiklet hacim olarak küçük, ne kadar ağır olursa olsun insan gücüyle yerden kaldırılıp bir araca konabilir vs. ama gidon kilidini kırılmayacak bir şekilde yapmak, diskleri kitleyecek iç bir mekanizma oluşturmak, alarm takmak gibi şeyler bu kadar zor değil. Neden hiç bir üretici bu konuda bir şey yapmıyor?

    Bir motosiklet sahibi olarak ben neden onca para verip aldığım aracımı korumak için binbir türlü ekipman almak zorundayım?

    Çalınan bir 1200GS 2012 model sanırım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yenilerde immobilizer oluyor galiba.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    biraz kanunlarla alakali, örnek olarak ab arabalarda cipli anahtarlari 99 yili itibariyle mecbur kilinca, duz kontak ile araba calma nerdeyse bitti.
    ureticiler bunu yapmak zorunda kaldilar. ama kanun mecbur etmeyince hicbir uretici fazla masrafa girmek istemez.
    motosiklet alicisi hedef kitlede henuz kucuk bir bölum bu nedenle sorunlari görulmuyor görmezden geliniyor.
    pahali bir gs1200 icin uretici bircok guvenlik ekipmani uretebilir ama basit bir scooter icin bunu istemek zor.
    o nedenle is yine idarecilerde bitiyor.
    alarm, daha saglam kilitler, takip cihazlari ve caydirici cezalar...
    espresso ve karaca3 bunu beğendiler.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Öncelikle maliyet.

    Motosiklet pahalı bir araç değil, ülkemizde pahalı. bizim aldıgımız çin malı motor parasından daha ucuza harley alıyor adamlar. (araştırabilirsiniz)

    Zaten ucuz sattıkları bir alete ekstra özellik katarlarsa fiyat yükselir ve talep azalabilir.

    Diğer bir açıdan motosikletin kendi gövdesinde ne kadar kilit koyarsak koyalım kaldırıp arabaya yüklemesi 30 saniye.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    otomobillerin direksiyon kilidi çokmu sağlam hem immobilizer yıllardır motosikletlerde de var , otomobilide çekiciye yukleyip götürürsün motoruda , adamlar baska ne yapabilir , hmm düşündümde orta ayağın ucundan park edince otomatik matkap çıkarıp yere sabitleyebilirler :D
    hasmet bunu beğendi.

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    anahtarsız sistem yapsınlar. 5 metre yakınında anahtar algılamazsa seleye oturana iğne batırıp elektrik akımı versin

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Seleye şöyle bir sistem yapilabilir.

    https://youtu.be/TAHXB5IZu-g

  8. #8

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    fırlatma koltuğu da etkili bir çözüm..
    pea ve E.Yzr bunu beğendiler.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.

    Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.

  10. #10
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    motosiklet sürüş ve kullanım dinamiği açısından çalınmaya daha müsait bir makina.
    En fazla kontağı kapattığında frenleri kilitleyen bir mekanizma daha olabilir.

    Fakat çözülemez bir şey değil buda. Sonuçta motosikletin çoğu mekanizması dışarıda.
    bir diğer taraftan arabalarda olduğu gibi motosikletlerde olabildiğince hafif üretilmeye çalışıyor ve ufacık alanlarda bir çok şey yapan bir sürü mekanizma oluyor. Bazen yeterli alan olmuyor bazende güvenli olmuyor. yapılmama sebepleri bunlar başlıca

    bir diğer taraftan çalınsınki yenileri satılabilsin tabii.



    Bu arada immobilizer'da olsa araba yürütülmek istedikten sonra çalınabiliyor. Rusyada bir adamın videosuydu sanırım land cruiser veya land rover çalıyordu çalıştırarak hemde son kasa arabayı.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yönetici deyince, "Alırken bana mı sordunuz?" şeklinde karşı cevap gelebilir onlardan.

  12. #12
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.

    Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.
    Lanet olsun adamım Amerika harika bi yer

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    her konuda motosiklet arabadan çok geride zaten gerekde yok fazla alternatif ve rekabet yok bugün bir motor alıcağında 4-5 tane seçeneğim var

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon ve Avrupa motosikletlerde en az 15 senedir var immobilizer. Doğal olarak üst sınıf motosikletlerde var. Ancak daha fazlasını beklememek lazım. Çünkü belli seviyenin üzerindeki alet ya garajda, ya da zevk için gidilen eli yüzü düzgün yerlerde duruyor genelde.

    Bir de iyi aletlerin çok satıldığı yerler genelde güvenli yerler. Senelerdir Arai kaskı, Dainese eldiveni ve file montu öylece motosikletin üzerine bırakırım, daha bir şey olmadı.
    Ortam mühim, nitekim benim çalınan motosiklette de immobilizer vardı ama güzel güzel çaldılar yani. Ortam da Teksas(!) değil; 4. Levent. (Gerçi 4. Levent İstanbul'da İstanbul da Türkiye'de...) Şahsen immobilizer'lara hiç güvenmiyorum artık; bazı modellerde çok kolay bypass edildiğini gördüm sonradan yaptığım aramalarda...
    hasmet bunu beğendi.

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    immobilizer belli bir ölçüde güvenlik sağlasa da çalmak isteyen adamın biraz teknoloji bilgisi var ise kırılabilir bir sistem.

    Sonucta artık çoğu araçta var; çalınıyor bir şekilde araçlar.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lanet olsun adamım Amerika harika bi yer
    Her yeri degil malesef. DC'de bi zenci mahallesine denk geldim bir kac sene once. Subway diye bir sandavic dukkani var ya, oradaki gibisini daha gormedim hayatimda. Iceri girince demirler ve koruma cami var. Uzerinde sadece sandavicin gecebilecegi kadar bir delik var. Oradan parayi uzatiyosun, karsidan da sandavic geliyo... Iceride hic bir sey gozukmuyor. Artik kac kez soyulduysa... ilginc.

  17. #17
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Üreticilerin neden hiç bir şey yapmadığını anladım ben arkadaşlar sayenizde, sağolun.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Üreticilere sorsanız? Sorunun bir cevabı varsa eğer, burada değildir...

    Şu tahmin edilebilir: Üreticiler "Motosikletin maliyetini artırarak eklenecek tüm ek güvenlik önlemleri onun satışlarını bu yatırımın maliyetini çıkaracak + ek kar getirecek şekilde etkiler mi etkilemez mi?" sorusuna, yaptıkları araştırmalar sonucunda "Etkilemez" cevabını buldukları için böyle yatırımlar yapmıyor olabilirler... Sonuçta ne eklerseniz ekleyin isteyenin çalamamasını asla garantileyemiyorsunuz.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üreticilere sorsanız? Sorunun bir cevabı varsa eğer, burada değildir...

    Şu tahmin edilebilir: Üreticiler "Motosikletin maliyetini artırarak eklenecek tüm ek güvenlik önlemleri onun satışlarını bu yatırımın maliyetini çıkaracak + ek kar getirecek şekilde etkiler mi etkilemez mi?" sorusuna, yaptıkları araştırmalar sonucunda "Etkilemez" cevabını buldukları için böyle yatırımlar yapmıyor olabilirler... Sonuçta ne eklerseniz ekleyin isteyenin çalamamasını asla garantileyemiyorsunuz.
    Aynı şekilde arabaların da çekici bir araçla vs. ne kadar kilitlerseniz kitleyin çalınma riski var, ama otomobillerde alarm, immobilizet gibi sistemler mevcut. Kısacası mesele sadece gelir/gider değil. Motosiklet kullanıcıları bu konuyu sorgulamıyor, üreticileri bu konuda eleştirmiyor, bir şey yapılmasını istemiyor. Hiç bir üretici durduk yere maliyeti 1 birim para bile olsa ek bir şey yapmaz. Konuya gelen cevaplardan gördüğüm kadarıyla da bu böyle devam edecek.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)