yokuşta yüksek vites düşük devir
-
Herkese selamlar;
Birşey danışmak istedim çok soru soruyorum kusuruma bakmayın rahatsız ediyorsam.
Şimdi öncelikle rodajda olan motoru zorlamamak adına 5 bin devirde vites atıyoruz, atıyorum.
Motorum rks rk 125 tek başımayken rampada sıkıntı yaşamıyorum çekişi iyi oluyor fakat, geçen gün artçı vardı biraz kilolu.
yokuşta iken 3. vites 4bin devir sabit gittim uzun mesafe değil. Rodaja uygun davranmaya çalıştım.
motora zarar vermişmidir bu hareket sonradan kafama takıldı. ne devir arttı ne de düştü 4 bin sabit gittik yokuş yukarı.
cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum. iyi günler.
Reklamlar
-
Azizozkk adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar;
Birşey danışmak istedim çok soru soruyorum kusuruma bakmayın rahatsız ediyorsam.
Şimdi öncelikle rodajda olan motoru zorlamamak adına 5 bin devirde vites atıyoruz, atıyorum.
Motorum rks rk 125 tek başımayken rampada sıkıntı yaşamıyorum çekişi iyi oluyor fakat, geçen gün artçı vardı biraz kilolu.
yokuşta iken 3. vites 4bin devir sabit gittim uzun mesafe değil. Rodaja uygun davranmaya çalıştım.
motora zarar vermişmidir bu hareket sonradan kafama takıldı. ne devir arttı ne de düştü 4 bin sabit gittik yokuş yukarı.
cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum. iyi günler.
Geçmişte olana birey diyemem ama rodaj sırasında artçı almamaya çalışın. Durduk yere motoru zorlamaya gerek yok diye düşünüyorum.
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
-
Aynen, dişinizi sıkın artçı almayın. Motor yükünü az tutmaya çalışın.
-
Tamamdır hocam bundan sonra daha temkinli olurum. peki bu yaptığım hareketin bi zararı olmuşmudur piston,krank mili vb.?
-
Bir şey olmaz. Rodajda asıl olay gaz koluna sınır koymaktır. İlk 500 km yarım gazı hiçbir viteste geçmeyin, zaten çekiş durumu size kaçıncı viteste gitmeniz gerektiğini söyleyecektir. Fakat yine de yarım gaz gideceğim diye 15 dakika 2. viteste motora hararet yaptırmamak gerekir. En iyisi rodaj bitene kadar artçı almamaktır.
-
Ondan sonra sürüş çekişde değişiklik veya katırtıtukurtu olmadıysa sorun olmamıştır. Motor şanzıman fazla yükten stop eder, zorlarsan debriyaj balatasını bitirirsin.
Özelliklerine baktımda ağırlığı 125kg, bazı sitelerde farklı. :/
Fakat azami yük sade bir sitede bilgi veriyor, oda 285 kg diyor. Nekadar doğru bilemem. Kullanım kılavuzuna bakmanı tavsiye ederim.
Artcınla beraber o kiloyu geçtiyseniz ve zoplaya hoplaya bayırı çıktıysanız, arka amortisörler kavallarında yağ varsa, pert demek, yoksa, yaylar yumuşamış ve fazla ezinmekten kısalmış olabilir. Komforda değişiklik varsa ondandır. Commuterini coppere olmuş demek Azami yükü geçmemek gerek. Eğer veriler doğruysa 285-125=160. yani motosiklete 160 kilodan fazla bindirmemelisin.
Artcïn kiloluydu diyorsun. İkiniz
-
Yok hocam daha sonrasında öyle şeyler olmadi. Dediğim gibi kısa mesafe yokuş vardı ve tümseklerde falan bayağı yavaşlayarak geçtim yanıtınız için çok teşekkür ederim.
-
Motosikletin canı o kadar tez değil hiç bir şey olmamıştır evham yapmayın.
İlk beş yüz kilometrede motosikletini mümkün oldukça değişen sürat ve viteste kullanın yeter. Ani gaz vermeyin ve düşük devirde baygın kullanmayın yeter.
-
Birşey daha danışacagim,
Rodaj için konuşmuyorum genel olarak.
Ne kadar yük olursa olsun, 4.5 bin devirlerde kullandığımız zaman zorlamış oluyor muyuz?
-
Azizozkk adlı üyeden alıntı
Birşey daha danışacagim,
Rodaj için konuşmuyorum genel olarak.
Ne kadar yük olursa olsun, 4.5 bin devirlerde kullandığımız zaman zorlamış oluyor muyuz?
Hayır olmazsın, yüksek vites düşük devir zorlar motoru. ( Ör: 5. vites 2 bin devir. )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)