Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far'ın aküyü bitirmesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Arkadaşlar motosikletimi aldığımda üzerinde halojen far ampulü vardı. Seyir halindeyken kullandığımda bile aküyü boşaltıyordu. Led far aldım kullanıyordum aküyü bitirmiyordu fakat görüş mesafesi çok kısa olduğu için memnun değildim geçenlerde farklı bir halojen ampul aldım fakat bu da akümün bitmesine sebep oluyor sorun nerede ? Şarj dinamosu yetişemiyor mu? bağlı başka bir sistem yok sadece depo grenajları yanında fabrika çıkışlı ledler var hiç sönmüyor başka da bir şey yok..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Akü, konjektör, statör üçlüsünden birisi, ölçmeden hangisi olduğu söylenemez.

    Tamirciye götürmelisiniz.
    yigitaksoyx bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Aynı sorun bende de var. Akü sıfır ama aldıktan sonra 5 ay yattı. Konjektörü değiştim düzelmedi, aküyü şarj ettim Pazartesi, daha bitmedi ama zayıfladı sanki. Far yakmadım daha o zamandan beri.

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Genelde yapılan hata şudur..
    Motosikletin orjinalinde 35/35 w ampul bulunur. Akıllı arkadaşlar arabaların kullandığı 55/60 w yqda iyice abartıp 90/100 w ampul takarlar.
    Akünün bitmesinin sebebi budur.
    Komtrol edin 35 w değilse 35/35 w alın..
    yigitaksoyx bunu beğendi.

  5. #5
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde yapılan hata şudur..
    Motosikletin orjinalinde 35/35 w ampul bulunur. Akıllı arkadaşlar arabaların kullandığı 55/60 w yqda iyice abartıp 90/100 w ampul takarlar.
    Akünün bitmesinin sebebi budur.
    Komtrol edin 35 w değilse 35/35 w alın..
    Arkadaşımın CBR 125R motoruna aldığı far'ın aynısını aldım. O bir sıkıntı çekmiyor. Aydınlatması gayet güzel fakat benim akümü bitiriyor..

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Tipi aynıdır zaten. Orda sorun yok. Altındaki watt değerlerini okuyun.
    Oto sanayiden aldınız ise yüksek olması kuvvetle muhtemel.
    Motosikletçiden aldıysanız da kontrol edin.
    yigitaksoyx bunu beğendi.

  7. #7
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Mesai çıkışı sanayiye uğrayacağım bahsettiğiniz parçaların ölçümünü yaptırıp bahsi geçen watt değerini kontrol edeceğim.
    Zaman ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ediyorum..

  8. #8
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Araç çalışırken aküye ihtiyaç duymaz. Tam tersi aküyü şarj eder. Eğer devamlı akünü bitiriyorsa şarj etmede sorun vardır. Yukarıda arkadaşların bahsettiği konular yüzünden olabilir sıkıntı

  9. #9
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araç çalışırken aküye ihtiyaç duymaz. Tam tersi aküyü şarj eder. Eğer devamlı akünü bitiriyorsa şarj etmede sorun vardır. Yukarıda arkadaşların bahsettiği konular yüzünden olabilir sıkıntı
    Fakat bu sorunu sadece halojen ampullerde yapıyor. Led kullandığımda gündüz de açıktı farlarım fakat akü bitirmiyordu

  10. #10
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı yigitaksoyx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fakat bu sorunu sadece halojen ampullerde yapıyor. Led kullandığımda gündüz de açıktı farlarım fakat akü bitirmiyordu
    Çok ayrıntılı bilmiyorum ama tahmin üretiyorum. Senin aracın elektrik aksanına ve motoru çalıştırmak için artı aküyü şarj etmek için atıyorum 500 w elektrik üretiyor. Ve senin harcadığın da fitfi fitfi geliyor. Sen üzerine ekstra 50 w ampul takarsan yukarıda arkdaşın ddiği gibi o zaman araç aküyü şarj edemez çünkü o şarja vereceği enerjiyi ampule veriri. Bu da akünün bitmesine sebep olur. Led ampulün w değeri düşük olduğu için fazla elektrik çekmez ve aracın ürettiği elektriği gidere ve şarja ayırır. şarj eder. sıkıntı olmaz.

    O yüzden bi ampullerini kontrol et kaç w. birde diğer ölçümleri yaptır.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  11. #11
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok ayrıntılı bilmiyorum ama tahmin üretiyorum. Senin aracın elektrik aksanına ve motoru çalıştırmak için artı aküyü şarj etmek için atıyorum 500 w elektrik üretiyor. Ve senin harcadığın da fitfi fitfi geliyor. Sen üzerine ekstra 50 w ampul takarsan yukarıda arkdaşın ddiği gibi o zaman araç aküyü şarj edemez çünkü o şarja vereceği enerjiyi ampule veriri. Bu da akünün bitmesine sebep olur. Led ampulün w değeri düşük olduğu için fazla elektrik çekmez ve aracın ürettiği elektriği gidere ve şarja ayırır. şarj eder. sıkıntı olmaz.

    O yüzden bi ampullerini kontrol et kaç w. birde diğer ölçümleri yaptır.
    Tamam teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için bugün ustamla görüşeceğim

  12. #12
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Sanırım benim BN125 hiçbirinizin tezine uymuyor

    Fabrikasyon ampulüm 60W / 55W olarak takılı .

    Kitapçıkta 60W / 55W ampul kullanın demekte.

    Bugüne kadar hiç akü sorunu yaşamadım.

    Akümse, Yuasa YTX7A-BS ( 12 volt 6 Ah ).

    Acaba sizin sorun başka bir şeylerden kaynaklanıyor olabilir mi?

  13. #13

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul Pendik
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i
    Sorunun aküde olma ihtimali yüksek. Motorsiklet çalışırken akü kutup başları sökülüp şarj gerilimi ölçülür. 14.4v olması gerekir. Sonra aküye bağlanıp bir süre bekleyip yükte ölçülür. Bu durumda voltaj 14 v altına çok düşerse yeni bir akü ile tekrar denenir. Yeni aküyü düzgün sarj ediyorsa akü bitmiş demektir.

    Bitik akü çok hızlı şarj olup çabucak boşalır. Tabi ledler fazla akım çekmediğinden marşa için gerekli enerji az da olsa vardır. Ancak halojen lambalar hızlıca akım çektiği için zaten az olan şarj yetişmiyor olabilir.

  14. #14
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı yigitaksoyx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımın CBR 125R motoruna aldığı far'ın aynısını aldım. O bir sıkıntı çekmiyor. Aydınlatması gayet güzel fakat benim akümü bitiriyor..
    cbr 125 r ın orijinal far ampulü 60/55W dır :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım benim BN125 hiçbirinizin tezine uymuyor

    Fabrikasyon ampulüm 60W / 55W olarak takılı .

    Kitapçıkta 60W / 55W ampul kullanın demekte.

    Bugüne kadar hiç akü sorunu yaşamadım.

    Akümse, Yuasa YTX7A-BS ( 12 volt 6 Ah ).

    Acaba sizin sorun başka bir şeylerden kaynaklanıyor olabilir mi?
    Benim motorda da aynı watt ampül kullanılıyor
    Aküsü ölüm döşeğinde büyük ihtimalle :D
    ufoz bunu beğendi.

  15. #15
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda da aynı watt ampül kullanılıyor
    Aküsü ölüm döşeğinde büyük ihtimalle :D
    Bende bu ampülün dışındaki tüm aydınlatma, stop ve sinyaller LED. Akü o kadarda çabuk mefta olmaz herhalde

  16. #16
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Bildiğim kadarıyla yatan akü kurur yada içindeki hücreler dökülmüştur. Kapasitesinin altına düşmüştür. Bilen ustaya şoklamayla kuruma giserilebilinirmi veya hücreleri değişiyormu, diye sor istersen. Değişiyorsa yeni gibi olur.
    Led en az, normal ampüller normal, halogense en çok enerji tüketir.
    Sorunlu aküyle halogen bir araya gelince boş aküden başka bişey kalmaz. İşiniz rasgele...

  17. #17
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu ampülün dışındaki tüm aydınlatma, stop ve sinyaller LED. Akü o kadarda çabuk mefta olmaz herhalde
    yok akü mefta olduğu zaman sürekli ve anormal bir şarj istiyor yoksa 2 3 tane led ile mefta olmaz akü ha bir de kalite var :D

  18. #18
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Ustamla görüştüm bana 60W ampul takmış biraz baktık ama 35W bulamadık bizde 18W olanı taktık şuan aydınlatma da bir sıkıntı yok gibi idare edeceğim.
    Siz değerli forum üyelerine teşekkür ediyorum..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)