Direksiyon Sınavlarında Her 3 Kişiden 1si Sınavda Kaldı..
-
Sürücü adaylarını en çok "düz vites" ve "park etme" zorladı
Milli Eğitim Bakanlığı istatistiklerine göre, Türkiye genelinde geçen yıl 301 bin 643'ü kadın, 705 bin 554'ü erkek toplam 1 milyon 7 bin 197 kişi ehliyet almaya hak kazandı. Direksiyon sınavında başarısız olan 567 bin 280 adayın en çok düz vites arabalarda kalkış yaparken motoru stop ettirmesi nedeniyle elendiği belirlendi. Bu hatayı sırasıyla park ederken kaldırım veya konilere çarpma, kaldırımdan 50 santimetreden fazla açığa park etme, geri giderken konilere veya kaldırıma çarpma, şeridinin dışına çıkma ile koniler arasında en fazla iki hamlede park edememe izledi. Kalkış sırasında, şerit değiştirirken ve diğer zorunlu durumlarda sinyal vermeme başka bir elenme sebebi oldu. Özel motorlu taşıt sürücü kurslarına geçen yıl 1 milyon 87 bin 207'si erkek, 487 bin 270'i kadın 1 milyon 574 bin 477 aday kaydoldu..
Türkiye genelinde geçen yıl 1 milyon 7 bin 197 kişi ehliyet almaya hak kazandı. Direksiyon sınavında başarısız olan 567 bin 280 adayın ise en çok düz vites arabalarda kalkış yaparken motoru iki kez stop ettirmesi ve park etme hatalarını yaptığı belirlendi.
AA muhabirinin Milli Eğitim Bakanlığının 2018 yılı Motorlu Taşıtlar Sınavları'na ilişkin istatistiklerinden derlediği bilgilere göre, özel motorlu taşıt sürücü kurslarına geçen yıl 1 milyon 574 bin 477 aday kaydoldu.
Bu adayların 1 milyon 87 bin 207'sini erkekler, 487 bin 270'ini de kadınlar oluşturdu.
Ehliyet alma sürecinde 1 milyon 7 bin 197 aday direksiyon uygulama sınavında başarılı olarak sertifikaya hak kazandı. 567 bin 280 aday da direksiyondan kaldı.
Verilere göre, geçen yıl 301 bin 643 kadın ehliyet almaya hak kazanırken, 185 bin 627 kadın uygulama sınavında başarısız oldu.
Erkeklerde ise 705 bin 554 aday uygulama sınavını başarıyla geçti, 381 bin 653 aday ise elendi.
PARK EDERKEN KONİLER ZORLADI
Ehliyet uygulama sınavlarında başarısız olan adayların en çok düz vites arabalarda ve koniler arasında park etmede zorlandığı için elendiği saptandı.
Verilere göre, adaylar direksiyon sınavından en çok, düz vites arabalarda başlangıçta, ışıklarda ve diğer alanlarda kalkış yaparken motoru iki kez stop ettirmesi nedeniyle kaldı.
Elenme nedenleri arasında ikinci sırada ise park ederken veya park alanından çıkarken kaldırıma veya konilere çarpma yer aldı.
Üçüncü elenme nedeni, kaldırımdan 50 santimetreden fazla açığa park etme olarak belirlenirken, dördüncü neden geri giderken konilere veya kaldırıma çarpma, şeridinin dışına çıkma, beşinci neden de koniler arasında en fazla iki hamlede park edememe oldu.
Kalkış yaparken, güzergahta şerit değiştirirken ve diğer zorunlu durumlarda sinyal vermeme de elenme nedenleri arasında ön plana çıktı.
ÖZEL MOTORLU TAŞIT KURSLARININ ÖĞRETİM PROGRAMLARI GÜNCELLENECEK
Öte yandan Bakanlık, 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarının öğretim programlarında güncellemeye gidecek. Özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarının direksiyon eğitimi dersi sınavları Avrupa Birliği normları dikkate alınarak geliştirilecek.
Kurslarda direksiyon uygulama sınavını yapanların hizmet içi eğitimden geçirilmesini planlayan Bakanlık, Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği'ni de güncelleyecek.
Kaynak : Dha
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
ben alırken 3 dk arabayı sürüp sonra sağa park ediyordun.
ki kaldırıma cıktım ben yanlıslıkla; yine ehliyet aldım.
o zamanlar böyle sınav olsa hiç alamazmışım
-
arndiol adlı üyeden alıntı
ben alırken 3 dk arabayı sürüp sonra sağa park ediyordun.
ki kaldırıma cıktım ben yanlıslıkla; yine ehliyet aldım.
o zamanlar böyle sınav olsa hiç alamazmışım
eksiyi bastım qanqa..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Şimdi yeniden sınav yapılsa 10 kişiden 7 si kalır
-
hachiko adlı üyeden alıntı
eksiyi bastım qanqa..
-
Benim kız da yanlış parktan ilk sınavda kaldı. Baktım , ben bile zorlanıyorum orada. Zor hakkaten sınav ama doğrusu bu.
-
Mümkünse daha da zorlaştırılsın.
-
Belli Aralıklarla tekrardan yazılı sınav yapılmalı bence ve çok ciddi olmalı.
-
bence otomotik vitesle asla sınav yapılmamalı, otomotik vites isteyen kadınlar eğer çok istiyorlarsa ilk önce düz vitesle geçmeli sonra birde otomotik vites sınavına girmeliler nerede kadın sürücü var yolumu değiştiriyorum birde şu yaşlılar her sene refleksleri yeterli mi diye muayeneden geçmeliler...
-
mümkünse ÇOK zor olsun ki,Trafikte insanların hayatını riske eden dallamalar azalsın,Önceden 10 kişiden 9 u geçerdi.Çok öncelerden bu şekilde zor olmalıydı.Ama ülkemizde hangi şey zamanında ve eksiksiz oldu.
-
yağızkoç05 adlı üyeden alıntı
bence otomotik vitesle asla sınav yapılmamalı, otomotik vites isteyen kadınlar eğer çok istiyorlarsa ilk önce düz vitesle geçmeli sonra birde otomotik vites sınavına girmeliler nerede kadın sürücü var yolumu değiştiriyorum birde şu yaşlılar her sene refleksleri yeterli mi diye muayeneden geçmeliler...
Ötömötök fitesli arapa alacaksa niye vitesli araç sınavına girsinler?
Bana kalırsa da ayrımcı, seksist insanlara kimlik vemresinler mesela.
-
kadın erkek fark etmez otomatik vites de olsa ayrı bir sınavı olmasına karşıyım.
Sonuçta manuel viteste zihin birden fazla parçaya bölünüp kavrama noktası ve ayak hassasiyeti konusunda bireyi geliştiriyor. Yani daha kavrama noktasını tutturamayan bireye trafikte arac vermek saçma.
Ha parkurun uzunlugunu bılmıyorum ancak 1 kere stop edince kalınması sacma; o biraz abartı.
gerçi b sınıfı ehliyete 50 cc motosiklet kuıllanma izni veren, bir de buna rağmen 50 cc i 100 cc e çevirip çakallık yapan insanların olduğu bir ülkede hiçbir sistem doğru işlemez.
-
pea adlı üyeden alıntı
Ötömötök fitesli arapa alacaksa niye vitesli araç sınavına girsinler?
Bana kalırsa da ayrımcı, seksist insanlara kimlik vemresinler mesela.
Bence herkes agir vasita ehliyeti ve motosiklet ehliyeti almali sonra isteyen araba sursun isteyen kamyon isteyen motor.
-
olaya düz mantıkla bakıyorum, demek ki yoldaki sokaktaki araçları kullanan herkesi bu sınava soksalar, üç kişiden biri ehliyetini kaybedecek
-
pea adlı üyeden alıntı
Ötömötök fitesli arapa alacaksa niye vitesli araç sınavına girsinler?
Bana kalırsa da ayrımcı, seksist insanlara kimlik vemresinler mesela.
Senin gibilerin isteği kabul olsa..... Ayrımcılıkla alakası yok, düz vitesi öğrenmeleri lazım bu onların hem sürüş becerilerini geliştir hemde trafikte daha atik ve hızlı olmayı öğretir. Bana kalırsa herkes motosiklet eğitimi de almalı almalı ki bu kazalar yaşanmasın. Bence senin gibi ''ayrımcılık yapıyonuzzz yaşasın feministlik'' diye yalakalık yapan, modern görünmeye çalışan insanlara kimlik verilmesin. Benim kimliğim belli senin gibi yalaka tipler kimliğini sorgulasın, haddinizi bilin. Çok cahilsiniz..
-
Otomatik vites olayi banada sacma geliyor, daha debriyaji ayarliyamayip otomatik vitesle ehliyet alin kisi trafikte benim canimi heran tehliye sokacakmis gibi hissediyorum.
-
bu park olayı aşırı saçma değilmi yahu?
adamın arabası yok ehliyet almaya gelmiş sen adamı arabayı park etmeye zorluyorsun. onun yerine öğretsene güvenli sürüş tekniklerini eğitsene adamı bundan sınava soksana. yok efendim sürücü aracın yedek su deposunun yerini bilmeliymiş yok yağ seviyesini gösteren işaret yok yağ kapağı 10 santimlik profesyonel park şekli falan bunlar çok boş olaylar. motor ustasımı olacak bu adaylar. kaldıki sınavda öğretilen aracı da almayacak bu insanlar bunlar zaten bir araç alınırken müşteriye anlatılan veya kullanım kitabında olan şeyler. ne gereksiz teferruatları var.
-
nası ya motosiklet ehliyetimi alrıken komisyon akünün yerini bilmiyordu. çubuk olmayan motorda yağ kontrolünü zorla olmayan çubuktan yaptırmaya çalıştılar ( yağ camı vardı motorda)
-
Ehliyetede zor denilmez buarada. Alttarafı gaza basıyorsunuz arkadaşım. Park etmeninde gerçek parkla uzaktan yakından alakası yok. O kısmı buraya denk gelicek felan boş gerçekten. Şu sınavdanda kalan gerçekten trafiğe çıkmasın. İnsanların hayatını tehlikeye atmasın boşuna.
-
Sürücü kursu hocalarının söylediğine göre motosiklet sınavlarında da scooter'a göre vitesli motor sınavlarında başarı oranı daha düşük. Sınavda en fazla 8 çizerken hata yapılıyor(kalma nedeni).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)