Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Şimli subap

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni bir konu açmaktansa konuyu hortlatayım istediğim.Motora piston segman takımı aldım.motor Crf450.Subap ayarı yapma niyetim yoktu.Yüksükleri ve şimleri ayırdım.Fakat dalgınlıkla egzoz şimlerini karıştırdım.Elimde iki adet var.şimleri taktıktan sonra sentil ile kontrol etsem?mikrometrik hassasiyette parça olduğu için tutturabilir miyim?Nasıl bir yol izlemeliyim?
    Hocam bir liste veriyorum bu Yamaha motor valf şimleri ayar listesi biraz incelerseniz anlarsınız. Dikkat ederseniz egzoz şimleri emme şimlerinden biraz daha kalındır ilk olarak bunu baz alabilirsiniz.(Motordan motora değişebilir)
    İlgilenen arkadaşlar da olayın inceliğini anlayabilirler.
    Şunlar çok önemli ;
    -Mutlaka şimleri kumpasla ölçün.
    -ayarları yaparken ortamın oda sıcaklığında (25 Derece) olmasına dikkat edin çok sıcak veya çok soğuk olmamalı.
    -Şim keplerini takarken keplerin içine mutlaka biraz yağ akıtın kep altları yağsız kalmasın.
    -Eksantrik milini oturturken çok dikkatli bir şekilde mili tutan takımları eşit ve yavaş bir şekilde sıkmalısınız. yoksa içler acısı. (Alüminyum döküm çok hassas bir malzeme)
    ölçümleri ve ayarları klavuza göre yaparsanız mükemmele yakın bir ayar tutturursunuz. Eğer olmazsa sübap şıkırdaması denilen olay başınıza gelebilir. Çok can sıkıcı birşeydir.
    İnşallah ayarı güzel yapabilirsiniz de bir daha motoru açma derdiniz olmaz. Çünkü Eksantrik mili civataları dikkat edilmezse çok çabuk yalama yapıyor. Aman Dikkat.
    [IMG][/IMG]
    fazil ve greyhorse bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=Seramik;4553638]

    Eklediğiniz bağlantı çok iyi oldu ,teşekküler .Emimim bir çok kişi faydalanacaktır.subapları yenilediğimde benimde ihtiyacım olacak.


    [QUOTE=Nikkfurie;4553630] iki karışan iki şimde egzoz olması biraz olsun şansımı artırıyor %50 artık

  3. #23
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bir liste veriyorum bu Yamaha motor valf şimleri ayar listesi biraz incelerseniz anlarsınız. Dikkat ederseniz egzoz şimleri emme şimlerinden biraz daha kalındır ilk olarak bunu baz alabilirsiniz.(Motordan motora değişebilir)
    İlgilenen arkadaşlar da olayın inceliğini anlayabilirler.
    Şunlar çok önemli ;
    -Mutlaka şimleri kumpasla ölçün.
    -ayarları yaparken ortamın oda sıcaklığında (25 Derece) olmasına dikkat edin çok sıcak veya çok soğuk olmamalı.
    -Şim keplerini takarken keplerin içine mutlaka biraz yağ akıtın kep altları yağsız kalmasın.
    -Eksantrik milini oturturken çok dikkatli bir şekilde mili tutan takımları eşit ve yavaş bir şekilde sıkmalısınız. yoksa içler acısı. (Alüminyum döküm çok hassas bir malzeme)
    ölçümleri ve ayarları klavuza göre yaparsanız mükemmele yakın bir ayar tutturursunuz. Eğer olmazsa sübap şıkırdaması denilen olay başınıza gelebilir. Çok can sıkıcı birşeydir.
    İnşallah ayarı güzel yapabilirsiniz de bir daha motoru açma derdiniz olmaz. Çünkü Eksantrik mili civataları dikkat edilmezse çok çabuk yalama yapıyor. Aman Dikkat.
    http://<a href="https://hizliresim.c...O1.jpg</a></a>
    Güzel paylaşım, küçük bir düzeltme

    Bu ayarda ölçüm için kumpasın ölçüm aralığı yetersiz kalır. Bu nedenle Mikrometre (0-25) tercih edilir.

    Benim kumpasım var, söküp yaparım diyen olursa şimdiden uyarmak istedim. Yetersiz takım ve tecrübe ile yapılacak iş değildir. Hassas işlemdir, deneyim ve parça tedariği gerekir. Parçanın kusursuz siparişi de elzemdir çünkü fiyatı yüksek, uyumsuzluk kabul etmeyen parçadır.
    ...

  4. #24

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE='Kural [ Z ]kumpas ile ölçümden kastı zannetmiyorum ki mekanik kumpas olsun.Dijital kumpastır o.

  5. #25
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım, küçük bir düzeltme

    Bu ayarda ölçüm için kumpasın ölçüm aralığı yetersiz kalır. Bu nedenle Mikrometre (0-25) tercih edilir.

    Benim kumpasım var, söküp yaparım diyen olursa şimdiden uyarmak istedim. Yetersiz takım ve tecrübe ile yapılacak iş değildir. Hassas işlemdir, deneyim ve parça tedariği gerekir. Parçanın kusursuz siparişi de elzemdir çünkü fiyatı yüksek, uyumsuzluk kabul etmeyen parçadır.
    %100 doğrudur.İnce iş için Mikrometre gereklidir. Kendi adıma mekanik kumpas benim işimi görüyor. Dijital kumpaslar ince ölçümlerde hata veriyorlar(Mitutoyo tecrübeyle sabit.)
    Kesinlikle eliniz yatkın olması gerekiyor. Yoksa benim gibi ilk tecrübenizde takarken eksantirik mil civata yataklarını yalama yaparsınız hiç

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kumpas ile ölçümden kastı zannetmiyorum ki mekanik kumpas olsun.Dijital kumpastır o.
    Dijital kumpaslar daha kötü ölçüm yapıyorlar. Mekanik kumpasın çok daha iyi olduğunu tecrübe ettik.
    fazil ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kumpasa çok takılmayın şimlerin üzerinde kalınlık değeri yazıyor zaten , tek bir sentille işlemi tamamlarsınız , mesela ilgili supap katalog toleransı 0,20 mm ise ve siz araya 0,30 mm lik sentili sokabiliyorsanız çıkardığınız şimin +0,10 olanını temin eder takarsınız , yeni şim için motosiklet servislerine de yüzlerce lira vermeyin , herhangi bir rektifiye atelyesinde sizdeki şimi daha kalını ile bedava takas ederler..

  7. #27
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu şimlerin kalitelilerini nereden bulabiliriz acaba, Fz6 motoruma yakında subap ayarı yapmayı planlıyorum. Birkaç tane şim gerekebilir. Bunların kalitelilerinden TR'de nereden bulunur acaba, japon arabalarının şimleri de uyar mı acaba?

    Ayrıca sentil de almam gerekiyor, izeltas almayi dusunuyorum. Soyle bir sey is gorur herhalde.

    https://urun.n11.com/diger/izeltas-s...rca-P496855461

  8. #28

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    motosikletlerde iki ölçü var 7,5 ve 9,5 mm.
    otomobil vb taşıtlarda kullanılan pulların çapı büyüktür.ihtiyacın olan şim üzerinde takılı olandan ince olması gerekiyorsa 700-1000 su zımparasıyla inceltebilirsin.Motosiklet tamircilerinde,servislerde olmalı.malzeme olarak ısıl işlem görmüş veya normal çelikten yapılıyor.Aliexpress'ten aldığım 7-9mm bir set şu ana kadar sıkıntı yaşamadım.şayet çevrende bulamazsan elimde istediğin ölçünün yedeği varsa hediye olarak gönderirim.

    sentil iş görür,ayar için website uygulamaları olmalı.en basit şekli için ihtiyacın olan formül;
    fazil bunu beğendi.

  9. #29
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Çok teşekkürler ama çok hassas bir parca oldugu icin japon orjinal parcadan ya da muadilinden bulsam iyi olur.
    greyhorse bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler ama çok hassas bir parca oldugu icin japon orjinal parcadan ya da muadilinden bulsam iyi olur.
    hassas derken kırılması,dağılması gibi mi? istisna olsa da yorumlarda 00,1mm ölçüsünde sapma olduğunu yazanlar vardı mesela 1,780 yerine 1,781 çıktığı yazanlar gibi.Kontrol ettiğimde öyle bir sorunla karşılaşmadım.zaten pek sorun sayılmaz.subap ayar aralığı için o kadar küçük bir değere ihtiyacınız yok.

  11. #31
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    sertligi falan önemli olabilir, yani zamanla ezilip buzulmesin.
    onun icin orjinal ya da japondan sasmasam iyi olur.
    zimpara falan da yapmak istemiyorum dogrusu.

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sertligi falan önemli olabilir, yani zamanla ezilip buzulmesin.
    onun icin orjinal ya da japondan sasmasam iyi olur.
    zimpara falan da yapmak istemiyorum dogrusu.
    istediğin kadar zımpara uygula şim malzemesi deforme olmaz , kendim Bmw 1200 ün motoruna tornada sıfırdan şim imal ettim motorun başında zımpara uyguladım , 8000 km dir motorda çalışıyorlar..
    fazil bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)