Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Stunt motoru yapmak için gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Stunt'a başlamak için başlangıç seviyesinde bi stunt motoru yapmak istiyorum bunun için neler gerekli?

    Motorum phantom 180 bana buna uygun değil gibi geliyor duruma göre uygun bir motor satın alacağım.

    Bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız?



    Başlık daha önceden açılmışsa kusuruma bakmayın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    200 ns işini görür bence

  3. #3
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Sorunun cevabı pek çok youtube kanalında mevcut fakat hepsi ingilizce. Genelde hafif enduro, supermoto motosikletler ile başlıyorlar. Stunt yaptığın yer önemli. Sağlık sigortası primin eksiksiz yatmış olmalı vs. gibi konular var.

  4. #4
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Arkaya büyük dişli, koruma demirleri arkaya ayak basma yeri imkanın varsa sol tarafa elden arka fren ekle ve tercihen kesicili bir motor yoksa eline alman çok mümkün

  5. #5
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Stunt için daha çok 600RR,Ninja zx6r alınıyor.

  6. #6
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Duke200-250 alabilirsin. Birkan Polat kullanıyodu canavar gibi.

  7. #7
    yigitaksoyx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2018
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Phantom 180
    Teşekkür ederim.

  8. #8
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    150 Ns iyi seçenek olacaktır. pulsar 200 ns e olan her parça onada olur

  9. #9

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 Ns iyi seçenek olacaktır. pulsar 200 ns e olan her parça onada olur
    Emin misin

  10. #10
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emin misin
    Elbette fiyatları da uygundur

  11. #11

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Alıntı yigitaksoyx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stunt'a başlamak için başlangıç seviyesinde bi stunt motoru yapmak istiyorum bunun için neler gerekli?

    Motorum phantom 180 bana buna uygun değil gibi geliyor duruma göre uygun bir motor satın alacağım.

    Bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız?



    Başlık daha önceden açılmışsa kusuruma bakmayın..
    Kardeşim motorun 180cc ise rahat teker yapabilirsin
    arka dişliyi büyült en az 5 dişli
    ön dişliyi küçült 3 4 diş
    motorun karanejlarını çıkar kırılmasın sinyal ayna vesaire
    ve ekipman takmayı unutma özellikle sırtlık
    kask dizlik dirseklik full ekipman taksan daha iyi olur bence
    bu işlemleri yaptığında tork fazla olacağından motosikletin hızlı gitmez ama müthiş bir torku olur ve böylelikle tek tekeri kolay yapabilirsin

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı moli0046 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim motorun 180cc ise rahat teker yapabilirsin
    arka dişliyi büyült en az 5 dişli
    ön dişliyi küçült 3 4 diş
    motorun karanejlarını çıkar kırılmasın sinyal ayna vesaire
    ve ekipman takmayı unutma özellikle sırtlık
    kask dizlik dirseklik full ekipman taksan daha iyi olur bence
    bu işlemleri yaptığında tork fazla olacağından motosikletin hızlı gitmez ama müthiş bir torku olur ve böylelikle tek tekeri kolay yapabilirsin
    Bu işlemler ile tork arttıramaz malesef.

    Ön dişli büyütülüp arka dişli küçültülür, bu şekilde tork arttırılabilir.

    Kafa kısmını hafifletmek, yapılacak en basit hilelerden biridir.

    İstenen akrobasinin yapılabilmesi için gerekli eklentiler yapılır (arka basamak modifiyesi, kuyruk iptali, kuyruk kısıma ağırlık eklemek, arka fren ve debriyaj için ikincil kumandalar...

    Lastik basınçları düşürülür, böylelikle tekere kalkması ve tekerdeki stabilite artar.

    Ayna ve benzeri donanım artık gerekli olmayacağından sökülebilir.

    Koruma takozları ve demirleri ile motosikletin tam korumaya alınması sağlanır.

    Motor gücünü arttırmak için temel modifikasyonlar (Hava filtresi+Egzoz modifiyeleri, remapping v.s.) yapılır

    Lastikler resmen yere yapışacak hamurdan tercih edilir. Tercihen pistte kullanılan lastikler...

    Düşeceğinizi bilip, düşmeniz durumunda sizi her açıdan koruyacak ekipmanları temin etmeniz gerekecek.

    Çalışmalarınızı trafiğe kapalı ve güvenli, mümkün olduğunca kaliteli asfaltta yapmanız gerekecek.

    Mümkün mertebe bu tip çalışmalarda yanınızda bir arkadaşınız olmasına özen gösterin (her ihtimale karşı, ne olur ne olmaz)...
    ...

  13. #13
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Bajaj'dan stunt motoru yaparsın da şasisi ne kadar kaldırır bilinmez.

  14. #14

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işlemler ile tork arttıramaz malesef.

    Ön dişli büyütülüp arka dişli küçültülür, bu şekilde tork arttırılabilir.

    Kafa kısmını hafifletmek, yapılacak en basit hilelerden biridir.

    İstenen akrobasinin yapılabilmesi için gerekli eklentiler yapılır (arka basamak modifiyesi, kuyruk iptali, kuyruk kısıma ağırlık eklemek, arka fren ve debriyaj için ikincil kumandalar...

    Lastik basınçları düşürülür, böylelikle tekere kalkması ve tekerdeki stabilite artar.

    Ayna ve benzeri donanım artık gerekli olmayacağından sökülebilir.

    Koruma takozları ve demirleri ile motosikletin tam korumaya alınması sağlanır.

    Motor gücünü arttırmak için temel modifikasyonlar (Hava filtresi+Egzoz modifiyeleri, remapping v.s.) yapılır

    Lastikler resmen yere yapışacak hamurdan tercih edilir. Tercihen pistte kullanılan lastikler...

    Düşeceğinizi bilip, düşmeniz durumunda sizi her açıdan koruyacak ekipmanları temin etmeniz gerekecek.

    Çalışmalarınızı trafiğe kapalı ve güvenli, mümkün olduğunca kaliteli asfaltta yapmanız gerekecek.

    Mümkün mertebe bu tip çalışmalarda yanınızda bir arkadaşınız olmasına özen gösterin (her ihtimale karşı, ne olur ne olmaz)...
    Bi yanlışın var kardeş
    ön dişli büyültülüp arka dişli küçültüğünde motosikletin son hızı artar ama ivmelenmesi yavaşlar

    ön dişli küçültülüp arka dişli büyültüğünde ise son hızı azalır ama ivmelenmesi hızlanır
    vede tork fazlalaşır.

    motosiklete açık hava filtresi açık egzoz katalitik konvektör iptali ateşleme sisteminin güçlendirilmesi daha iyi buji (iridyum buji çift tırnaklı buji vs.)katkıda bulunur.
    Motosikletin ön tarafını hafifletmek demek daha kolay tek teker demektir
    motosikletin arka tarafını ağırlaştırmak tahterevalli etkisi yaratacağından tek teker kolaylaştırır.
    yumuşak hamur tercih edilmelidir çünki yolu daha iyi tutar ve motor patinaja düşmez
    lastik hava basıncınıda biraz indirmek işi kolaylaştırır
    Zincir gerginliğide burada rol oynar, zincir fazla bollaşmışsa tek teker zorlaşabilir
    zinciri gergin yapmak işi kolaylaştırır

    Vede selede geriye kaymalısın
    gidonu kendine çekdiğinde gaz vermelisin böylelikle daha kolay oluyor
    (Daha yazacak çok şey varda bu kadar yeter sanırım)
    ve ben bu dediklerimle gazla rahat bişekilde teker yapabiliyodum demekki yapınca oluyomuş.
    Umarım seni üzecek bişey söylememişimdir
    SEVGİLER SELAMLAR

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı moli0046 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi yanlışın var kardeş
    ön dişli büyültülüp arka dişli küçültüğünde motosikletin son hızı artar ama ivmelenmesi yavaşlar

    ön dişli küçültülüp arka dişli büyültüğünde ise son hızı azalır ama ivmelenmesi hızlanır
    vede tork fazlalaşır.

    motosiklete açık hava filtresi açık egzoz katalitik konvektör iptali ateşleme sisteminin güçlendirilmesi daha iyi buji (iridyum buji çift tırnaklı buji vs.)katkıda bulunur.
    Motosikletin ön tarafını hafifletmek demek daha kolay tek teker demektir
    motosikletin arka tarafını ağırlaştırmak tahterevalli etkisi yaratacağından tek teker kolaylaştırır.
    yumuşak hamur tercih edilmelidir çünki yolu daha iyi tutar ve motor patinaja düşmez
    lastik hava basıncınıda biraz indirmek işi kolaylaştırır
    Zincir gerginliğide burada rol oynar, zincir fazla bollaşmışsa tek teker zorlaşabilir
    zinciri gergin yapmak işi kolaylaştırır

    Vede selede geriye kaymalısın
    gidonu kendine çekdiğinde gaz vermelisin böylelikle daha kolay oluyor
    (Daha yazacak çok şey varda bu kadar yeter sanırım)
    ve ben bu dediklerimle gazla rahat bişekilde teker yapabiliyodum demekki yapınca oluyomuş.
    Umarım seni üzecek bişey söylememişimdir
    SEVGİLER SELAMLAR
    Evet, kusura bakmayın. Bunu yazarken kafada bir dünya şey vardı

    Elbette ki ön dişli büyür arka dişli küçülürse ne olacağı bellidir Ancak diğer yazdıklarımda bir hata yoktur.
    ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler