Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motosiklette rölanti olayı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    iyi geceler.
    motosiklet konusunda yeniyim ve bir sorum olacak.

    yeni yeni motosiklet sürüyorum, arkadaşın 125 lik mondial drifti var onunla pratik yapıyorum.

    arabalarda 1. viteste rolantide giderken ayağı debriyaj dan ve gazdan çekince araç yine 1. vitesin rolantisinde gitmeye devam ediyor ancak,
    bu olayı motosiklette yapınca stop ediyor. acaba her motosiklette mi durum bu? yoksa arkadaşın motosikletin den mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Benim motorumda stop etmiyor.
    Hatta sadece debriyajla bile kaldırabiliyorum. Tabi düz zeminde ve debriyajı çok yavaş bırakarak.
    Belki arkadaşının motorunun rölantisi düşüktür. Benim mc de 1500 civarında rölanti.

    Yani mc den örnek verdim çünkü drift ile motorları aynı.

  3. #3
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    az bilgim var bu konuda
    motosikletin rölantisi düşüktür
    motosikletin torku düşüktür
    motosikletin sürücüsü yada yüklenen yük rölanti devirini dusuruyor ve stop ediyor olabilir.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    motosikletlerin rölanti devri düşük değildir , otomobiller 1000 d/d altında çalışırken motorlar genellikle1200 d/d ve biraz üzerinde çalışırlar , motosikletiniz enjeksiyonlu ise kalkış yaparken maneti yavaşça bırakırsanız hafif yokuşta bile stop etmez , ayarları düzgün ise karbüratörlü motorlarda düz yolda stop etmez , maneti dikkatli bırakırsanız 2 hatta 3. vitesde bile kalkış yapar tüm motorlar..
    thedarkfire bunu beğendi.

  5. #5
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Konu açılmışken sorayım. Karbüratörlü motorda rölanti yüksekse motorun gaz yemesi ve son hız bundan etkilenir mi?

  6. #6
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı Rakaful adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu açılmışken sorayım. Karbüratörlü motorda rölanti yüksekse motorun gaz yemesi ve son hız bundan etkilenir mi?
    rölanti ayarının o konuyla uzaktan yakından alakası yok.
    TRANSALP XL700

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Küçük cclerde sürücü agirsa stop edebiliyor ama çoğu yüksek cc yüksek torkdan dolayı gaz vermeden kalkış yapabilir.

  8. #8
    oqnfdn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2014
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 (2020) & Yamaha D'elight XC115 (2013)
    Küçük cc motorlarda tork düşük olduğu için stop ediyor olabilir.

  9. #9
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölanti ayarının o konuyla uzaktan yakından alakası yok.
    Jikle açıkken benim motor bayağı öksürüyor. Hava ayarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum ama rölantiden kaynaklanır mı diye merak ediyorum.

    Başka fikri olan paylaşırsa memnun olurum.

  10. #10

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    çok teşekkür ediyorum hepinize.
    96 kiloyum muhtemelen ondan oluyor.
    gaz yemeden motor kalkmıyor ve bu yüzden gazı çok verince de motosikletin önü kalkıyor.
    yzf25 te bu sorunu yaşamam umarım.

  11. #11

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletlerin rölanti devri düşük değildir , otomobiller 1000 d/d altında çalışırken motorlar genellikle1200 d/d ve biraz üzerinde çalışırlar , motosikletiniz enjeksiyonlu ise kalkış yaparken maneti yavaşça bırakırsanız hafif yokuşta bile stop etmez , ayarları düzgün ise karbüratörlü motorlarda düz yolda stop etmez , maneti dikkatli bırakırsanız 2 hatta 3. vitesde bile kalkış yapar tüm motorlar..
    Dostum biraz abartmamışmısın

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Otomobilin marka/model/model yılı/motor tipi/şanzıman tipine göre değişir.

    Yeni nesil otomobillerde Rölanti Dengeleme ve Yokuş Kalkış Destek Sistemleri var. Buna göre;

    Yokuş Kalkış Destek Sistemi: Aracın gaz pedal ve/veya devriyaj pedal(sadece düz vitesli araçlarda) açısı belirli bir konuma gelene kadar ABS Modülatörü yardımı ile ön ve arka fren basınçlarını sabitleyerek aracın yokuşta geri kaymasını önler.

    Rölanti Dengeleme: Bu sistem, motorun çeşitli yükler altında iken gaz pedalına dokunulmadığı durumlarda motorun rölanti devrinin aşırı düşmesini engellemek için %30 gibi bir rakkama kadar gaz verir, rölantiyi yükseltir. Diğer bir değiş ile rölanti devri 800d/dk ise motor 2400 d/dk' ya kadar kendisi devir yükseltir. Tabi ki karşı kuvvet olduğundan biz sadece 800 d/dk' yı sabit olarak görürür. Durum sadece yakıt tüketimi artışı ile gözlenebilir.

    Rölanti dengeleme sistemleri 1990' ların başından beri birçok markada kullanılıyor, lakin bu kadar yüksek etki ancak yeni nesillerde sunuldu. Böylelikle 1400cc motora sahip bir otomobile 1. viteste rölantide yokuş çıkartabiliyorsunuz. Oysa motor o esnada ciddi oranda gaz veriyor, tabi ki rölanti devrini tutturana kadar. Bizde diyoruz ki "motora bak ne kadar güçlü, rölantide yokuş çıkıyor hey maaşallah..."

    Motosikletlerdeki rölanti dengeleme bu kadar etkin programlanmadığından stop etmesi normaldir.

    Bu sistem karbüratörlü araçlarda vakum valfi (TVSV VALVE) ile de kumanda edilmektedir. Yani sadece enjeksiyonlu araçlarda bulunmaz. Ama motosiklette bu sistemi kullanan karbüratörlü motor varsa ya çok lüks bir sınıftır, ya da kendi zamanının ötesinde üretilmiş eski bir motosiklettir diye tahmin ediyorum.

    Yani kısaca, sizin motosikletiniz düz vitesli ise ve kalkışta stop ediyor ise gaz verin. Normal çalışma devri rölantide ~1400 d/dk önerilir (birçok motosiklette). Değil ise ayarlayın. Motosikletti otomobil il kıyaslamak genellikle doğru değildir.
    CagrioneTR, RoofRoof ve sdt bunu beğendiler.

  13. #13
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobilin marka/model/model yılı/motor tipi/şanzıman tipine göre değişir.

    Yeni nesil otomobillerde Rölanti Dengeleme ve Yokuş Kalkış Destek Sistemleri var. Buna göre;

    Yokuş Kalkış Destek Sistemi: Aracın gaz pedal ve/veya devriyaj pedal(sadece düz vitesli araçlarda) açısı belirli bir konuma gelene kadar ABS Modülatörü yardımı ile ön ve arka fren basınçlarını sabitleyerek aracın yokuşta geri kaymasını önler.

    Rölanti Dengeleme: Bu sistem, motorun çeşitli yükler altında iken gaz pedalına dokunulmadığı durumlarda motorun rölanti devrinin aşırı düşmesini engellemek için %30 gibi bir rakkama kadar gaz verir, rölantiyi yükseltir. Diğer bir değiş ile rölanti devri 800d/dk ise motor 2400 d/dk' ya kadar kendisi devir yükseltir. Tabi ki karşı kuvvet olduğundan biz sadece 800 d/dk' yı sabit olarak görürür. Durum sadece yakıt tüketimi artışı ile gözlenebilir.

    Rölanti dengeleme sistemleri 1990' ların başından beri birçok markada kullanılıyor, lakin bu kadar yüksek etki ancak yeni nesillerde sunuldu. Böylelikle 1400cc motora sahip bir otomobile 1. viteste rölantide yokuş çıkartabiliyorsunuz. Oysa motor o esnada ciddi oranda gaz veriyor, tabi ki rölanti devrini tutturana kadar. Bizde diyoruz ki "motora bak ne kadar güçlü, rölantide yokuş çıkıyor hey maaşallah..."

    Motosikletlerdeki rölanti dengeleme bu kadar etkin programlanmadığından stop etmesi normaldir.

    Bu sistem karbüratörlü araçlarda vakum valfi (TVSV VALVE) ile de kumanda edilmektedir. Yani sadece enjeksiyonlu araçlarda bulunmaz. Ama motosiklette bu sistemi kullanan karbüratörlü motor varsa ya çok lüks bir sınıftır, ya da kendi zamanının ötesinde üretilmiş eski bir motosiklettir diye tahmin ediyorum.

    Yani kısaca, sizin motosikletiniz düz vitesli ise ve kalkışta stop ediyor ise gaz verin. Normal çalışma devri rölantide ~1400 d/dk önerilir (birçok motosiklette). Değil ise ayarlayın. Motosikletti otomobil il kıyaslamak genellikle doğru değildir.
    yau abim seninle bir gün oturup bir çay kahve içmek isterim. Her konuda (saçma sapan gereksiz insanlar gibi değil yanlış anlaşılmasın) bilgin var. Seni tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum. Şu forumda bazı gereksiz organizmalar gibi bu soruldu araştır bul yazmak yerine herkese yardımcı oluyorsun. Bir youtube kanalın yada destekleyebileceğimiz bir şeyin var mı? Çay Kahve içemesekte desteğimiz olsun?


    Abi dedim yaşının ne olduğu önemli değil tecrüben ve bilgin bile seni abi yapar.

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Rakaful adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikle açıkken benim motor bayağı öksürüyor. Hava ayarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum ama rölantiden kaynaklanır mı diye merak ediyorum.

    Başka fikri olan paylaşırsa memnun olurum.
    Jikle motor sıcakke açıldiğında öksürme ve hatta stop etmeye sebep olabilir. Ayrıca jikle çekili iken kendi kendine gaz veriyor gibi gözükebilir ancak jikle gaz vermenin tam aksine çalışır.

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    valla benim motosiklette gaz vermezsen kalkarken motor stop ediyor ancak kalktıktan sonra gaz vermezsem 11 km hız ile yoluna devam ediyor

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Youjoee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum biraz abartmamışmısın
    neyi abarttığımı yazarsan cevap verebilirim

  17. #17

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı emirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi geceler.
    motosiklet konusunda yeniyim ve bir sorum olacak.

    yeni yeni motosiklet sürüyorum, arkadaşın 125 lik mondial drifti var onunla pratik yapıyorum.

    arabalarda 1. viteste rolantide giderken ayağı debriyaj dan ve gazdan çekince araç yine 1. vitesin rolantisinde gitmeye devam ediyor ancak,
    bu olayı motosiklette yapınca stop ediyor. acaba her motosiklette mi durum bu? yoksa arkadaşın motosikletin den mi?
    Arabanın debriyaj balatası bitiyor haberiniz olsun.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yau abim seninle bir gün oturup bir çay kahve içmek isterim. Her konuda (saçma sapan gereksiz insanlar gibi değil yanlış anlaşılmasın) bilgin var. Seni tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum. Şu forumda bazı gereksiz organizmalar gibi bu soruldu araştır bul yazmak yerine herkese yardımcı oluyorsun. Bir youtube kanalın yada destekleyebileceğimiz bir şeyin var mı? Çay Kahve içemesekte desteğimiz olsun?


    Abi dedim yaşının ne olduğu önemli değil tecrüben ve bilgin bile seni abi yapar.
    Teşekkür ederim

    Bazı proje ve denemelerimin videolarını youtube üzerinde paylaşıyorum. Onu da bir arkadaşımın ısrarı üzerine yapmaya başlamıştım. Malesef video edit konusunda zayıf olduğumdan çektiğimi birleştirip koyuyorum o kadar. O introyu yapmak dahi bir saatimi almıştı İsterseniz ilgili proje çalışmaları ve denemelere "Buradan" göz atabilirsiniz
    ...

  19. #19

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Rakaful adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikle açıkken benim motor bayağı öksürüyor. Hava ayarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum ama rölantiden kaynaklanır mı diye merak ediyorum.

    Başka fikri olan paylaşırsa memnun olurum.
    Jikle açıkken motorun ısınması için havadan çok benzin yolluyorsun içeri. gaz verdinmi içerideki benzin yanmıyor bujilerin ıslanması tarzı birşey yapıyor boğmuş oluyorsun yani motoru. anlıyacağın o tarz birşey jikle kullanıyorsan marşa bas rolantide ısınsın motor 2-3 dakika.

  20. #20

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neyi abarttığımı yazarsan cevap verebilirim
    3.viteste debriyajı bırakarak hangi motor kalkıyor yapma gözünü seveyim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)