Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Zincir yağı türlerinden hangisi size daha kolay uygulanır geliyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ben ikisinide denedim ama tembelseniz benim gibi sprey daha iyi. Tatbik edip yola çıkması daha kolay. Diğer türlü C5'te hakkını veriyor ama ben ısınamamıştım c5'e.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Bugüne kadar birçok farkı zincir yağı kullandım aşağıya liste halinde yorumlarımı yazıyorum;

    Motul C2+ ve C4: Beyaz renkli sprey yağlar. İlk uygulamada janta sıçrıyor fakat sonradan iyi tutunuyor. Katı beyaz bir tabaka olarak zincir üstünde kalıyor. Janta sıçramasını sevmediğim için kullanmayı bıraktım.

    Motul C5: Çok uzun süre bu yağı kullandım. Krem şeklinde fırçalı tüpte geldiği için uygulama sırasında sıçrama sorunu yok fakat biraz uğraşmak gerekiyor. Öyle diğerlerinde olduğu gibi motoru rölantide döndüreyim spreyi sıkayım yapamıyoruz. Tek tek baklaların arasına fırça ile yaymak gerekiyor. Tüp çok çabuk bitiyor yada ben haddinden fazla sürüyorum bilmiyorum. Diğer motul yağları gibi koyu beyaz değil hafit transparan bir beyazlığı var ilk sürüşte zincir üzerinde rengi belli olmuyor sonra kararıyor. Siyah renkli zincirde sorun değil ama yeni aldığım did gold zincirin üstünde siyah çamur gibi olması yüzünden kullanmayı bıraktım. Kirini çok göstermesi haricinde bir sorunu yok kesinlikle tavsiye ederim.

    Berner L1 sıvı gres: Uzun yolda yağsız kaldığım bir zamanda tekirdağda bir nalburdan almıştım. Benim hiç hoşuma gitmedi. Mecburiyetten bir kere kullanıp bıraktım. Zincire sıktıktan sonra yağ her tarafa sıçradı. Egzoza sıçrayan yağ yandığı için motordan duman geldi hatta motor yanıyor sandım ve telaşla su sıkarak söndürmeye çalıştım Bence asla motosiklet zinciri için kullanılmamalı zaten üzerinde motosiklet resmi değil de menteşe resmi var.

    Würth hss drylube: Şuanda bu yağı kullanıyorum. Piyasada hayalet zincir yağı diye biliniyor. Çok acayip ilginç bir yağ. Zincirde sanki yokmuş gibi duruyor bu yüzden görüntü olarak çok memnunum kendisinden. Sayesinde zincirim altın gibi parlıyor. Balmumu içerikli olduğu için durduğu yerde kuruyup zincire yapışıyor fakat motor hareket edince ısınıp yağ gibi davranıyor. Bu yüzden kullanması biraz sıkıntılı insan emin olamıyor zincir yağlı mı yağsız mı diye. Sırf bu yüzden sık sık üstüne yağ sıkıyorum fazla olsun eksik olmasın mantığıyla.
    Lazasker, Wing750 ve sdt bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    HHS 2000 çok solventli (bu sayede inanılmaz bir nüfuz kuvveti var...), tahminim kullanır kullanmaz yola çıktığınızdan solvent henüz buharlaşmadığı için başınıza kötü bir tecrübe gelmiş. (Solventin buharlaşması ve yağın yapışkan hale gelmesi bir 5-10dk alıyor, bu yüzden kullanım sonrası park etmeden önce yağlıyorum. Zaten motosiklet zincirini hep kullanım sonrası sıcakken yağlamakta fayda var...) Bir kere (ve yanlış kullandığınız) bir malzeme hakkında yaptığınız yorum pek ciddiye alınır gibi değil. Bununla birlikte dry lube ürününü inceleyeceğim, daha yukarıda uygun olmadığını yazanlar olmuş ama madem siz uzun süredir sorunsuz kullanıyorsunuz, işini görüyor olmalı... Paylaşım için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Oops, siz berner sıvı gres demişsiniz, ben telefondan okurken HHS 2000'den bahsediyorsunuz zannettim, çok özür.

  4. #24
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HHS 2000 çok solventli (bu sayede inanılmaz bir nüfuz kuvveti var...), tahminim kullanır kullanmaz yola çıktığınızdan solvent henüz buharlaşmadığı için başınıza kötü bir tecrübe gelmiş. (Solventin buharlaşması ve yağın yapışkan hale gelmesi bir 5-10dk alıyor, bu yüzden kullanım sonrası park etmeden önce yağlıyorum. Zaten motosiklet zincirini hep kullanım sonrası sıcakken yağlamakta fayda var...) Bir kere (ve yanlış kullandığınız) bir malzeme hakkında yaptığınız yorum pek ciddiye alınır gibi değil. Bununla birlikte dry lube ürününü inceleyeceğim, daha yukarıda uygun olmadığını yazanlar olmuş ama madem siz uzun süredir sorunsuz kullanıyorsunuz, işini görüyor olmalı... Paylaşım için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Oops, siz berner sıvı gres demişsiniz, ben telefondan okurken HHS 2000'den bahsediyorsunuz zannettim, çok özür.
    Ben özür dilerim başta yanlış yazdım birkaç dakika sonra düzelttim.

  5. #25
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Bana zincir spreyleri daha kolay geliyor. Zincire değme derdi yok, arka lastigi cevirirken 1 tur sıkıyorum zincirin iç kismina mis gibi yağlaniyor. Ancak dikkat edilecek husus uygulama sonrasi hemen yola çıkmamak. Ben temizlik ve yaglamayi aksamdan yapiyorum 1 gece zincir uzerinde duran yag cok daha iyi yapışıyor.
    Motul c4 de kullandim iphone da kullandim yamalube da kullandim yamalube hariç hepsi iyiydi

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Evet mümkün olduğunda en iyisi akşam park etmeden önce yağlamak, daha verimli oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıvı gresten önce 90 numara dişli yağı kullanıyordum (ondan önce motul, motul çabuk bitiyor diye verdiğim paraya acımaya başlayınca dişli yağına geçtim), dişli yağı da iyi iş görüyor, ama sıçratmasın diye fırça ile ve az az tatbik etmek lazım, bir de yağlama aralığı daha kısa - yapışkanlığı özel ürünlere göre düşük. Garajım olsa dişli yağı kullanmaya devam ederdim ama şimdi standı malzemeyi al, motorun yanına in, işini gör tekrar çık falan çok daha zahmetli olduğu için Würth'e geçtim. Zincir 6.000km'dir germe istemediğine göre işini iyi yapıyor diye düşünüyorum. (Motul falan güzel tabi ona lafım yok.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------



    Gazyağının buhar basıncı sudan bile düşüktür (yani su daha kolay buharlaşır), beklemek yerine gazyağını tatbik edip zinciri fırçaladıktan sonra 4-5 seferde 1 çöp yapacağınız bir microfiber bezle silebilirsiniz. Bez gazyağını emecektir hemen. Ucuzluktan tonla bez alıp leş olup emiciliğini kaybedince yenisiyle değiştiriyorum.
    Bir not daha, gazyağını iyice temizlemeden ne yağ tatbik ederseniz edin illâ ki sıçratır. Yağı acayip çözüyor gazyağı...
    Wing750 bunu beğendi.

  7. #27
    ZXCornering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT09 -YBR esd
    valvoline white synthetic nokta
    Wing750 ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    motulden başka marka yok mu? benim aldığım yağlar hep jantı batırdı şimdiye kadar

  9. #29
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    90 numara sanzuman yağı ve yağdanlık
    emrello bunu beğendi.

  10. #30
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    würth drylube en iyisi arkadaşlar.. toz toplamıyor, janta sıçramıyor ve kirletmiyor... kullanımı basit ve temiz.
    Wing750 bunu beğendi.

  11. #31
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Minimum 1 saat, mümkünse akşam yağlayıp bırakarak, hem fazla sıkıldıysa atmasını, hem de zincire iyi yapışmasını sağlayabilirsiniz.
    Wing750 bunu beğendi.

  12. #32
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Sıçramayı önlemek için gazete kağıdı kullanabilirsiniz

  13. #33
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Aynen.Akşamdan yağlayıp, sabaha kadar yağın zincire tutunmasını ve fazlasının da süzülerek akmasını beklemek en mantıklısı.Ne kadar yağlarsan yağla,az da yağlasan, 1 saat sonra sürüş yaptığında illa ki janta sıçrıyor.Daha uzun süre beklemek lazım yağladıktan sonra.
    Wing750 ve levend84 bunu beğendiler.

  14. #34
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    C5 kullanıyorum memnunun, castrol chain lube de kullandım o da güzel fakat çok çabuk bitiyor, c5 çok daha bereketli geliyor bana.
    Wing750 bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Würth Dry Lube PTFE içeriyor, internette PTFE içeren başka marka ürünlerle ilgili inanılmaz iyi yorumlar okudum (Dupont ve başka yerel markalar), elimdeki HHS 2000 kutusu bitince diğerini kullanmadan bundan satın alacağım. Öyle sanıyorum ki zincir yağı konusu böylece benim için sonsuza kadar kapanmış olacak. Tavsiye edenlere teşekkürler.
    Wing750 bunu beğendi.

  16. #36
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Gaz yağını boş cam sil spreyine dolduruyorum ve zinciri yıkayıp üstubü ile kurulayip 90 numara dişli yağı ile hafif yaglayip yoluma bakiyorum.

    bu şekilde 600km araliksiz yol yaptigim oldu,döndüğümde zincirde kuruluk namina birseye rastlamadim..
    Wing750, Tekpiston ve tugrulbora bunu beğendiler.

  17. #37
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Würth Dry Lube PTFE içeriyor, internette PTFE içeren başka marka ürünlerle ilgili inanılmaz iyi yorumlar okudum (Dupont ve başka yerel markalar), elimdeki HHS 2000 kutusu bitince diğerini kullanmadan bundan satın alacağım. Öyle sanıyorum ki zincir yağı konusu böylece benim için sonsuza kadar kapanmış olacak. Tavsiye edenlere teşekkürler.
    Würtün tek dez avantajı yağmurda ve suda pek iyi iş yapmıyor diyorlar.Ben kışın ve yağmurlu havada kullanmadığım için tam olarak bilemiyorum.Siz kullanıyorsanız bile yazın würt kışın başka bir yağ kullanabilirsiniz.

  18. #38

    Üyelik
    29 Nisan 2018
    Ne 300 KM si dostum C4 ü tam 700 km'dir kullanıyorum daha yağı atmadı üstünden.
    Ama nalet olsun ki tüm jant kirleniyor dolayısıyla bugün c2'ye tekrar dönücem.
    ancak orta kaldırma sehpası olan bir motor varsa ve paddock stand'ı ile uğramışmıyorsan C5'te fena fikir değil !

  19. #39

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Würtün tek dez avantajı yağmurda ve suda pek iyi iş yapmıyor diyorlar.Ben kışın ve yağmurlu havada kullanmadığım için tam olarak bilemiyorum.Siz kullanıyorsanız bile yazın würt kışın başka bir yağ kullanabilirsiniz.
    Ben de PTFE'nin en büyük avantajı su dayanımı diye okudum internet'te? (Bir de kir tutmuyormuş...) Deneyip görmek lazım...

  20. #40
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Göksel_Eren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne 300 KM si dostum C4 ü tam 700 km'dir kullanıyorum daha yağı atmadı üstünden.
    Ama nalet olsun ki tüm jant kirleniyor dolayısıyla bugün c2'ye tekrar dönücem.
    ancak orta kaldırma sehpası olan bir motor varsa ve paddock stand'ı ile uğramışmıyorsan C5'te fena fikir değil !
    Geçen gün hava 5 dereceydi. C4'ü sıktım, hem de bol bol, 3 tur var olan yağın üzerine. Çok beklemedim, 10-15 dakika kadar oyalandım. 50 kilometre yol yaptım. Döndüğümde jantta yağ göremedim. Demek ki sıcak havalarda yağ akışkanlığı daha artıyor ve sıçrıyor.
    Orta sehpam var, bundan sonra bir defa C5 alıp deneyeceğim. Jel gibi olduğu için sıcaklarda bile sıçrayacağını zannetmiyorum. Aklıma tek dezavantajı olabilir diye geliyor, yoğun olduğu için düzgün uygulamak lazım sanırım. Aralara iyice işlemesi için fırçasıyla iyice yedirmek gerekir. Ama baktığım tüm yorumlarda C'e göre daha uzun ömürlü olduğu paylaşılmış.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler