Dikkat edicem şuan abone oldum tekrardan çok teşekkür ederim umarım mekanik bir problem yoktur. Umarım söylediğiniz gibidir en kısa zamanda detayları paylaşıcam iyi günler
aküyü sök min 6 saat şarz cihazına bağlattır veya bir arabadan takviye alıp motoru çalıştır , 4000 ila 5000 devirde akü kutup başında14 volt görmelisin , tahminimce senin dinamo sargısında ufak bir bölümde yanık var akü zayıflıyor yani akü sağlam olabilir , anlattığım şekilde ölçüm yapmadan akü satın alma , voltaj 12 den aşağı ise dinamo kapağı sökülüp sargıların yenilenmesi gerekir , voltaj 14 - 14,8 arasındaysa akü mefta..
Yazılanların hepsini deniyeceğim fakat tek kafama takılan şu,giderken bi motorun aküsünden dolayı tekleme vs. Olur mu? Yani elektrik sisteminden tekleme neden oluyor bunu kavrayamadım :(
Umarım herşey anlattığınız gibidir.. :( çok teşekkür ederim ilgi alakanız için.
7. maddeyi o nedenle yazmıştım. Akü arızasının nedeni konjektör ve stator arızası olması muhtemel. Ancak seyir halinde iken şarj sisteminin doğru çalışmaması ihtimali yüksek.
Akünüz şu anda 12.4V üzeri gösteriyor ve yükse 8V civarını görüyor ise akünüz zaten arızalı ve değiştirilmek zorunda.
Eğer ki konjektör ve stator değişimi gerekecek ise 1300 TL' den aşağı kurtarılması zor (orjinal parçalar ile).
Biz sırayı takip edelim. İlk mesajımdaki sıraya özen gösterirseniz problemi çözeceksiniz. Kötümser olmayın ve (bence) far ampulünüzü de orjinali ile değiştirin.
Yine bi el öpme vakası çok çok teşekkür ederim abim.
Bunu açıklamayı unutmuşum.
Genelde sanılanın aksine sorunu ateşleme sistemi değil yakıt sistemi yaratıyor.
Motosikletin ECU(Elektronik Kontrol Ünitesi[Kaba tabirle Beyin dedikleri])' su sabit ve stabil 5V ile beslenmek zorundadır. 12V akım kontrol ünitesinde, sistemin stabilitesini koruyabilmek üzere çalışabileceği en düşük akım olarak 5V' da çalışacak şekilde tasarlandığından bu voltaja düşürülür. Genelde yapılan budur.
Ancak herhangi bir nedenle şarj sistemi doğru çalışmaz veya akü hücrelerinden biri veya birkaçı arızalı ise stabil akım oluşturulamadığından ECU doğru şekilde çalışamaz ve yakıt enjeksiyonunu keser. Bu durum; sizin marş yapmaya yetecek akım olduğu halde sistemin neden çalışmayı durdurduğunu açıklıyor.
Şimdi sorunun asıl kaynağını bulmak için arızalı parçayı bulmamız gerekiyor. Akü suçlu mu kurban mı? Asıl soru bu. Eğer probleminiz tekrarlanır ise ilk mesajdaki adımları izleyerek önce diğer alıcılar ile marş rölesini kontrol etmeniz/değiştirmeniz gerekecek, ardından sorun tekrar oluşursa konjektör ve stator değişimine doğru yol görünecek.
Konjektör ve stator kontrolü kolay olduğundan madde 7' de açıkladığım gibi farklı devirlerde şarj voltajını ölçmeniz gerekiyor. Statorunuz farklı devirlerde stabil voltaj üretmek için farklı bobin sarımlarına sahip bir eleman. Bu sarımlardan belirli bir dizin yanmış ise ve siz stabil o devirde (mevzubahis X motor devrinde, viteste ve stabil hızda) sürekli yol alırsanız rastlantısal olarak olduğunu düşündüğünüz bu arızayı yaşayabilirsiniz.
Aküyü değişip 7. maddeyi uygulayın, onların sağlamlığından emin olalım
...
Durum tahmin ettiğim gibi çıktı...
Ne yazık ki motosikletimin motoru kitliymiş,servis içini açıp bakmadan fiyat veremiyeceğini ve tamir olursa ücretin 4000₺ nin altında olmayacağını söyledi İki buçuk sene çalışıp para biriktirdiğim 35bin Km de 2015 model 20 bin Km den sonra her bakımda MOTUL 5100 yağ kullanılmış,filtre ve diğer küçük parçaları dahi orjinal servisinden alınmış motosikletim artık çalışmaz bir halde. Bir önceki bakımda şikayet kısmına,motosikletimin ara ara teklediğini yazdırmama ve dile getirmeme rağmen durum bu. Şuanda da birazcık zorlamam ve üzüntümü dile getirip çalışanların kafalarını şişirmem üzerine Honda ya mail atıp garantiden yapılması talebinde bulunacaklarmış.
Hocam geçmiş olsun, üzülme, olan olmuş artık umarım garantiden değişir.
Bende cbr 250 kullanıyorum, merak ettim çok mu sıkıştırdınız acaba. Banada sürekli ustam illa kitleyecek diyor da.
Söyle diyim 2 vites arka arkaya redline da vites attıysam 1 saat boyunca 6. Vites 85kmh ile gittim yani ne çok sıkıştırdım nede full 6binde gittim biyerden biyere giderken çoğu zaman 6 bin devirde gittim benim limitim oydu zaten fazlası hem titretiyor yoruyor hemde çok yaktırıyor. Allah kimsenin başına vermesin cidden evlat acısı gibi bişey.
Ben daha yeni 2450 kağıt verdim cbr 125 e
Teklemenin akuyle alakali olduğunu soyleyenleri de gördük. Akünün sikintili olmasi durumunda sadece marsta belli eder. Giden motorda akü sorunu belli olmaz.
Konu inanmak inanmamaktan ziyade, sen harflerle bişeyler tarif ediyosun. Burda insanlarda ihtimalleri sıralıyorlar . Motorun kendisini gören, sesini duyan yok.
Yukarıda ki arkadaşların yazdığı hususlar ihtimal dahilinde. Ama seninki mekanik arıza çıktı. Motorun kendisine baksalardı inan hepsi motorun kitlemiş olduğunu zaten söyleyeceklerdi.
Ayrıca tekleme sorunu aküylede ilişkili olabilir olmayacak diye bişey yok.
Geçmiş olsun.
Merhaba.
CBR250 motor kitleme konusuna birçok defa gerek çevremden gerekse internette rasladım.
Birkaç ay önce arkadaşımın motorunda böyle birşey başına geldi. Onun motoru garantili olduğu için garanti kapsamında blok yenilendi.
Üstelik bu olay motorun yetkili servis bakımından 2 gün sonra oldu. normal hızlarda seyir ederken bir anda motora birşeyler olmuş stop etmiş. Sonra 1 kez çalıştırmayı denemiş fakat çalışmamış haliyle.
Yere bir avuç kadar yağ dökülmüş. Sonra Servise çektirmiş motoru. Motorun durumu resimlerdeki gibiydi.
Not: Bu olay olduğunda motosiklet 28bin km civarındaydı sanırım.
Umarım sizinki daha maliyetsiz bir hasardır. Çok üzüldüm. Geçmiş olsun :(
Yanlış biliyorsunuz. Sizin dediğiniz karb. Araçlarda geçerli.
Bir nedenden dolayı akü şarj edilemezse enjeksiyonlu sistemler bujilere ve motora tüm enerjiyi aküden sağlar, akü bittiği zamanda motor tekleyerek stop eder ve bir daha marş basmaz. Bence peşin konuşmadan önce biraz araştırmak gerek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)