Bajaj Pulsar 150NS ile 7000 km tecrübemden sonra motosiklet değiştirmeye karar verdim. Geçmek istediğim motor Honda CB 500F veya CBR 500R.
Siz ne düşünüyorsunuz? Bunlardan birine geçmeden önce araya bi tane 250 cc falan sıkıştırmam gerekir mi?
Bajaj Pulsar 150NS ile 7000 km tecrübemden sonra motosiklet değiştirmeye karar verdim. Geçmek istediğim motor Honda CB 500F veya CBR 500R.
Siz ne düşünüyorsunuz? Bunlardan birine geçmeden önce araya bi tane 250 cc falan sıkıştırmam gerekir mi?
7000 km sonrası sürülebilecek motosikletler bence. 500 R almakta fayda var. İkinci eli biraz daha hareketli olur ama naked tarzı hoşunuza gittiyse F de olabilir.
Kullanırsın bence sadece alışana kadar dikkatli ol sakin kullan
7000 km tecrübe çok birşey değil, ne kadar sürede, hangi yol ve hava şartlarında, nasıl yollarda yaptın gibi pek çok sorunun yanıtını vermelisin kendine.
Bu geçiş süreleri kişiden kişiye değişir, arabayla olan trafik tecrübeniz, kemik yaşınızdan ziyade manevi olgunluğunuz vücut ölçüleriniz sürece etki eder.
Ben 400km ybr125, 1000km rx3i evo, 2000km duke200, 500km duke390, 12 bin km mt07 kullandım 10 ay içinde, yani 5 bin km bile tecrübem yokken mt07 üzerindeydim. Ybr ilk motosikletimdi ve daha önce artçı olarak bile motosiklete binmemiştim. Diğer motosikletlere sahip oldum ama ehliyetimi 2017 Eylül ayında aldığım için Ankara'nın kışında fazla binemedim.
1000km dir 250kg sport touring 110 beygir makinaya biniyorum ve hiç zorlamıyor..
Bence kendine hakim olabilen biriysen, bilinçli biriysen hiç endişe etmeden geç 500lük hondalara derim, zaten bu modeller çok gaddar makineler değil ama yine de güçlü , benim şahsi fikrim tabii ki ama 150 likten sonra hacim yükseltmek amacı varsa 250 likler gereksiz, zaten 500 lük hondalar bile geçiş motoru tanımına uyuyor bence
Birincisi; buna en iyi cevabı kendin verirsin. Kendini bilen biri 1000 cc ile de başlar. Önemli olan bileğine ve bindiğin cihaza ne kadar hakim olduğun. Bunu da senin sürüşünü çıplak gözle izlemeyen kimse doğru yorumlayamaz.
İkincisi; motosiklette cc yükseltmek de ayrı bir keyiftir. Her motor yeni bir heyecan yaşatır sürerken. 1000 cc lerin 80-150bin lira seviyelerinde olduğu bu günlerde bence cc yükseltirken maliyetin düşük olması da daha büyük avantaj.
Geçilmesine geçilir, benim de kafamda olan motor olurdu kendisi.Fakat kilometreden ziyade hem zaman aralığın kısa geldi bana, hem de nerde ne şekil sürdün nası süreceksin gibi sorulara yanıt vermen lazım gibi.Biraz da tecrube az gibi, yanliş anlama şehiriçi şuraya gideyim buraya gideyim diyerek yaptigin en uzun yolu günlük yapan biçok kullanıcı var,.Bana kalırsa bi insan şu motora gecilir mi diye kendine soruyorsa almaması daha mantıklı olur gibi, sürecek olan kişi genel olarak rahat kullanirim diyebilmeli, motosikletin riskini hepimiz biliyoruz bazı şeyleri daha küçük motorda yaşamak riski azaltabilir. Bazen dört silindirlere bakıyorum niyeti bozuyorum falan, sonra diyorum ki gerek yok apacilik yaparsın sen altındaki motorun layığıyla hakkini ver, iyice elin kolun gibi olsun daha iyi olur falan..
Araya motor sıkistirmaya gerek olmayabilir al satla uğrasmiyim diye soruyorsan, uçmaz kaçmaz ama yuzellikle arasinda çok fark var o motorun, ns200 de dahi farki hissedersin.He alayım mı diye sorsan al denilebilir ama çok dikkatli ve defansif kullanman gerekecek bence, biraz da nasıl kullandığınin yanıtını kendine vermen gerekli, bazi arkadaşlar başlangic motoru diyebilir egitimle, kimine de buyuk gelir peki sen nasil surucusun, trafikte neler yaşadin, daha yuksek hizlarda başina gelecek durumlarda reflekslerin nasil olacak, hizli karar alabiliyormusun, bakiş kacirdigin oluyor mu, ruzgar ne kadar yoruyor,sikistirilinca panikliyor musun, gaza geliyor musun, önündeki araç fren koysa kaçacak yer mi arıyorsun tamponu mi bakıyorsun, motoru geri geri oynayabilecek misin yoksa tank gibi mi gelecek ns150 ustune sana v.s. v.s. uzar gider.. daha çok şehiriçi kullanıyorsan araya başka makine sıkıştır derim ihtiyaten, hatta yetersiz gelene kadar yükseltme, illa başka motora geçerken cc yükselecek değil ya ihtiyacını gördükten motoru beğendikten sonra.
Önceden yaralanmali bi kazan varmış hem, cb250r güzel motora benziyor
Sanırım benzer bir yoldan geldim. 2016'da aldığım Pulsar 200NS'i 6000 km. kullanıp 8 ay sonra Benelli TRK 502 aldım. Açıkçası sakin biriyimdir ve bu özelliğime güvendim. Ayrıca 100.000 km. civarı trafik tecrübem var ve Pulsar'ı neredeyse tamamen otobanda kullandım. İlk aldığımda Pulsar'a göre evet çok güçlü geldi ama kısa zamanda elim alıştı ve affetmeyen bir tepkisi olmadığını söyleyebilirim. Tek zorluğu ağırlığı oldu ki sizin aday motorlarınızda bu sorun da yok. Neticede siz de bu özellikleri taşıyorsanız geçilebilir derim. Ama sırf geçişe kendinizi ikna etmek için kendinize asla yalan söylemeyin. Tek diyeceğim budur.
bence sürersin hocam.gaz tepkisine 10 güne max alışırsın ama motorun ağırlığına alışman zaman alıcaktır.manevralarda vs çok daha oturaklı ve büyük bir motor olduğunu bir süre sana hatırlatıcak.ben olsam 500ccleri tercih ederdim.150 den sonra 250cc evet daha atik hissetiricek ama fark olması için 500 iyidir.
Cb500 f kullanıyorum. Bir eğitim alarak geçilecek bir motor. Kendine de biraz zaman vererek motora alışabilirsin. Eğitimli,donanımlı sonra kendine güvenli bir şeklilde sürebilirsin.
Almak istediğiniz motosikleti hiç kullandınız mı?
Belki tipini ve gücünü beğendiğiniz o motosikletin kullanım şeklinden nefret edeceksiniz. Mutlaka üzerine binip gücünü ve ağırlığını, selesinin rahatlığını, oturuş pozisyonunun uygunluğunu kontrol edin.
Gücü sizi korkutmaz, adrenalinden elleriniz titremez ise kendinizi "yoldaki diğer motosikletin egzos sesinden etkilenip gazlamayacağınıza" güveniyorsanız olabilir. Tercih sizindir.
Ancak genel olarak 150cc, ortalama 8-12 hp bir motosikletten +45hp' ye geçmek ne kadar doğrudur tartışılır. Siz en iyisi kendiniz motosikleti bir tartın, sonra kendinizi tartın, sonra da bir eğitim tekrarı ile yeni motosikletiniz zevkle kullanın
Sadece almak ile yetmiyor. Bajaj 3 litre yakarsa 500cc motor 5-6 litre yakar. Bakımları pahalı olur. Bütçe varsa sıkıntı olmaz
150 cc'nin sınırlarına gelmişseniz bir üst kademeye geçme vakti gelmiş denebilir.
Diğer türlü, 7 bin değil 70 bin km de gidip gelseniz sürüşünüzde bir gelişme olmadıysa bir üst kademeye geçmek doğru olmayabilir...
Bunu da en iyi yine kendiniz bileceksiniz ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)