Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

7000 Km tecrübeden sonra motosiklet değiştirmeyi düşünüyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    worldmeister - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2017
    Motosikleti
    Dominar 400
    Bajaj Pulsar 150NS ile 7000 km tecrübemden sonra motosiklet değiştirmeye karar verdim. Geçmek istediğim motor Honda CB 500F veya CBR 500R.
    Siz ne düşünüyorsunuz? Bunlardan birine geçmeden önce araya bi tane 250 cc falan sıkıştırmam gerekir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    7000 km sonrası sürülebilecek motosikletler bence. 500 R almakta fayda var. İkinci eli biraz daha hareketli olur ama naked tarzı hoşunuza gittiyse F de olabilir.
    worldmeister bunu beğendi.

  3. #3
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Kullanırsın bence sadece alışana kadar dikkatli ol sakin kullan
    worldmeister ve Lazasker bunu beğendiler.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    7000 km tecrübe çok birşey değil, ne kadar sürede, hangi yol ve hava şartlarında, nasıl yollarda yaptın gibi pek çok sorunun yanıtını vermelisin kendine.
    worldmeister bunu beğendi.

  5. #5
    worldmeister - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2017
    Motosikleti
    Dominar 400
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7000 km tecrübe çok birşey değil, ne kadar sürede, hangi yol ve hava şartlarında, nasıl yollarda yaptın gibi pek çok sorunun yanıtını vermelisin kendine.
    Geçen sene Temmuzdan beri kullanıyorum, yağmurlu havalarda da kullanmışlığım var. En uzun gittiğim yol gidiş dönüş 140 km lik yol, genelde şehiriçi ve E5 üzerinde yaptım bu km yi.
    tommygun bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bu geçiş süreleri kişiden kişiye değişir, arabayla olan trafik tecrübeniz, kemik yaşınızdan ziyade manevi olgunluğunuz vücut ölçüleriniz sürece etki eder.

    Ben 400km ybr125, 1000km rx3i evo, 2000km duke200, 500km duke390, 12 bin km mt07 kullandım 10 ay içinde, yani 5 bin km bile tecrübem yokken mt07 üzerindeydim. Ybr ilk motosikletimdi ve daha önce artçı olarak bile motosiklete binmemiştim. Diğer motosikletlere sahip oldum ama ehliyetimi 2017 Eylül ayında aldığım için Ankara'nın kışında fazla binemedim.

    1000km dir 250kg sport touring 110 beygir makinaya biniyorum ve hiç zorlamıyor..
    worldmeister bunu beğendi.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı worldmeister adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen sene Temmuzdan beri kullanıyorum, yağmurlu havalarda da kullanmışlığım var. En uzun gittiğim yol gidiş dönüş 140 km lik yol, genelde şehiriçi ve E5 üzerinde yaptım bu km yi.
    Allah kaza bela vermesin kardeşim, uzun yıllar sıkıntısız sürmen dileğiyle.
    worldmeister bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    Bence kendine hakim olabilen biriysen, bilinçli biriysen hiç endişe etmeden geç 500lük hondalara derim, zaten bu modeller çok gaddar makineler değil ama yine de güçlü , benim şahsi fikrim tabii ki ama 150 likten sonra hacim yükseltmek amacı varsa 250 likler gereksiz, zaten 500 lük hondalar bile geçiş motoru tanımına uyuyor bence
    worldmeister bunu beğendi.

  9. #9
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Birincisi; buna en iyi cevabı kendin verirsin. Kendini bilen biri 1000 cc ile de başlar. Önemli olan bileğine ve bindiğin cihaza ne kadar hakim olduğun. Bunu da senin sürüşünü çıplak gözle izlemeyen kimse doğru yorumlayamaz.

    İkincisi; motosiklette cc yükseltmek de ayrı bir keyiftir. Her motor yeni bir heyecan yaşatır sürerken. 1000 cc lerin 80-150bin lira seviyelerinde olduğu bu günlerde bence cc yükseltirken maliyetin düşük olması da daha büyük avantaj.
    worldmeister bunu beğendi.

  10. #10
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Geçilmesine geçilir, benim de kafamda olan motor olurdu kendisi.Fakat kilometreden ziyade hem zaman aralığın kısa geldi bana, hem de nerde ne şekil sürdün nası süreceksin gibi sorulara yanıt vermen lazım gibi.Biraz da tecrube az gibi, yanliş anlama şehiriçi şuraya gideyim buraya gideyim diyerek yaptigin en uzun yolu günlük yapan biçok kullanıcı var,.Bana kalırsa bi insan şu motora gecilir mi diye kendine soruyorsa almaması daha mantıklı olur gibi, sürecek olan kişi genel olarak rahat kullanirim diyebilmeli, motosikletin riskini hepimiz biliyoruz bazı şeyleri daha küçük motorda yaşamak riski azaltabilir. Bazen dört silindirlere bakıyorum niyeti bozuyorum falan, sonra diyorum ki gerek yok apacilik yaparsın sen altındaki motorun layığıyla hakkini ver, iyice elin kolun gibi olsun daha iyi olur falan..

    Araya motor sıkistirmaya gerek olmayabilir al satla uğrasmiyim diye soruyorsan, uçmaz kaçmaz ama yuzellikle arasinda çok fark var o motorun, ns200 de dahi farki hissedersin.He alayım mı diye sorsan al denilebilir ama çok dikkatli ve defansif kullanman gerekecek bence, biraz da nasıl kullandığınin yanıtını kendine vermen gerekli, bazi arkadaşlar başlangic motoru diyebilir egitimle, kimine de buyuk gelir peki sen nasil surucusun, trafikte neler yaşadin, daha yuksek hizlarda başina gelecek durumlarda reflekslerin nasil olacak, hizli karar alabiliyormusun, bakiş kacirdigin oluyor mu, ruzgar ne kadar yoruyor,sikistirilinca panikliyor musun, gaza geliyor musun, önündeki araç fren koysa kaçacak yer mi arıyorsun tamponu mi bakıyorsun, motoru geri geri oynayabilecek misin yoksa tank gibi mi gelecek ns150 ustune sana v.s. v.s. uzar gider.. daha çok şehiriçi kullanıyorsan araya başka makine sıkıştır derim ihtiyaten, hatta yetersiz gelene kadar yükseltme, illa başka motora geçerken cc yükselecek değil ya ihtiyacını gördükten motoru beğendikten sonra.

    Önceden yaralanmali bi kazan varmış hem, cb250r güzel motora benziyor
    tommygun ve worldmeister bunu beğendiler.

  11. #11
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Sanırım benzer bir yoldan geldim. 2016'da aldığım Pulsar 200NS'i 6000 km. kullanıp 8 ay sonra Benelli TRK 502 aldım. Açıkçası sakin biriyimdir ve bu özelliğime güvendim. Ayrıca 100.000 km. civarı trafik tecrübem var ve Pulsar'ı neredeyse tamamen otobanda kullandım. İlk aldığımda Pulsar'a göre evet çok güçlü geldi ama kısa zamanda elim alıştı ve affetmeyen bir tepkisi olmadığını söyleyebilirim. Tek zorluğu ağırlığı oldu ki sizin aday motorlarınızda bu sorun da yok. Neticede siz de bu özellikleri taşıyorsanız geçilebilir derim. Ama sırf geçişe kendinizi ikna etmek için kendinize asla yalan söylemeyin. Tek diyeceğim budur.
    worldmeister bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    bence sürersin hocam.gaz tepkisine 10 güne max alışırsın ama motorun ağırlığına alışman zaman alıcaktır.manevralarda vs çok daha oturaklı ve büyük bir motor olduğunu bir süre sana hatırlatıcak.ben olsam 500ccleri tercih ederdim.150 den sonra 250cc evet daha atik hissetiricek ama fark olması için 500 iyidir.
    worldmeister bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Cb500 f kullanıyorum. Bir eğitim alarak geçilecek bir motor. Kendine de biraz zaman vererek motora alışabilirsin. Eğitimli,donanımlı sonra kendine güvenli bir şeklilde sürebilirsin.
    worldmeister bunu beğendi.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Almak istediğiniz motosikleti hiç kullandınız mı?

    Belki tipini ve gücünü beğendiğiniz o motosikletin kullanım şeklinden nefret edeceksiniz. Mutlaka üzerine binip gücünü ve ağırlığını, selesinin rahatlığını, oturuş pozisyonunun uygunluğunu kontrol edin.

    Gücü sizi korkutmaz, adrenalinden elleriniz titremez ise kendinizi "yoldaki diğer motosikletin egzos sesinden etkilenip gazlamayacağınıza" güveniyorsanız olabilir. Tercih sizindir.

    Ancak genel olarak 150cc, ortalama 8-12 hp bir motosikletten +45hp' ye geçmek ne kadar doğrudur tartışılır. Siz en iyisi kendiniz motosikleti bir tartın, sonra kendinizi tartın, sonra da bir eğitim tekrarı ile yeni motosikletiniz zevkle kullanın
    worldmeister bunu beğendi.

  15. #15
    worldmeister - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2017
    Motosikleti
    Dominar 400
    Yorumlar için teşekkürler.

  16. #16
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Sadece almak ile yetmiyor. Bajaj 3 litre yakarsa 500cc motor 5-6 litre yakar. Bakımları pahalı olur. Bütçe varsa sıkıntı olmaz
    worldmeister bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    150 cc'nin sınırlarına gelmişseniz bir üst kademeye geçme vakti gelmiş denebilir.

    Diğer türlü, 7 bin değil 70 bin km de gidip gelseniz sürüşünüzde bir gelişme olmadıysa bir üst kademeye geçmek doğru olmayabilir...

    Bunu da en iyi yine kendiniz bileceksiniz ...
    worldmeister bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)