Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

ABS li motorda arka tekerleğin kayması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs aracın durduğunu anlayamadığı için
    10km civarı devreden çıkar
    denemeler bu hıza yakın mı
    10 km üzeri hocam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    bendede oluyo arada ciddi bir kayma değil ama hissediyorum ayrıca kaydırmalı debriyaj var ona rağmen virajda vites düşürdüğümde yine kayma hissediyorum lastiklerim stock ben buna bağlıyorum şimdilik

  3. #23
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs aracın durduğunu anlayamadığı için
    10km civarı devreden çıkar
    denemeler bu hıza yakın mı
    ECU, düşük hızlarda tekerin durduğunu anlarda jeton biraz geç düşeceği için ABS'i devre dışı bırakıyor.

  4. #24

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birisi ABS çözünürlüğü düşük demiş çok güldüm, keyifli bir anlatım olmuş. Genelde düşük hızlarda arka abs 480p olduğundan ötürü kilitlenebilmektedir, tabi bu sizin fren yapmayı biliyor olmanız ile üstesinden gelinebilir bir durum, ama çözünürlük düşük henüz fullhd değil
    Sensör çözünürlüğü diye bir kavram var aslında, güzel bir benzetme olması için söylememiştim
    The resolution of a sensor is the smallest change it can detect in the quantity that it is measuring.
    Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Sensor

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka ABS'nin çözünürlüğü düşük. ABS halkasının delikleri daha az ve daha ayrık. Dolayısıyla ön tarafta atıyorum 3 derecede kayma algılanıyorsa, arka tarafta 10 derecede algılanıyor.
    Yazdığımı daha düzgün şekilde açıklayayım.

    CBR500R ön ABS diski:


    Arka ABS diski:


    Üşenmedim saydım. Ön diskte 60 delik, arka diskte 50 delik var. Bu da ön ABS kanalının çözünürlüğünü 6 derece/delik, arkanınkini de 7.2 derece/delik yapıyor. Yani arada %20'lik bir algılama/çözünürlük farkı var.

    Bunun yanında arka ABS pompası daha güçsüz olabilir ya da toleransı daha yüksek olabilir. Bunları da Honda'da sormak lazım.
    Tengri, freelancer, Erdost ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sensör çözünürlüğü diye bir kavram var aslında, güzel bir benzetme olması için söylememiştim

    Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Sensor



    Yazdığımı daha düzgün şekilde açıklayayım.

    CBR500R ön ABS diski:
    https://i.ebayimg.com/images/g/DLUAA...E2U/s-l300.jpg

    ...........

    Üşenmedim saydım. Ön diskte 60 delik, arka diskte 50 delik var. Bu da ön ABS kanalının çözünürlüğünü 6 derece/delik, arkanınkini de 7.2 derece/delik yapıyor. Yani arada %20'lik bir algılama/çözünürlük farkı var.

    Bunun yanında arka ABS pompası daha güçsüz olabilir ya da toleransı daha yüksek olabilir. Bunları da Honda'da sormak lazım.
    Yalnız çaplar aynı değil gibi duruyor. Çaplar aynı ise dediğiniz doğru olabilir.

  6. #26
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız çaplar aynı değil gibi duruyor. Çaplar aynı ise dediğiniz doğru olabilir.
    Çapların aynı olması önemli değil, arkadaş açısal farktan bahsediyor. Bunun dışında, emeğe saygı ulan! Adam hakikaten üşenmemiş saymış
    pea ve hasmet bunu beğendiler.

  7. #27
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çapların aynı olması önemli değil, arkadaş açısal farktan bahsediyor. Bunun dışında, emeğe saygı ulan! Adam hakikaten üşenmemiş saymış
    Bence de açının bir önemi yok. Burada asıl önemli olan, tekerin kilitlendiğini en kısa zamanda öğrenmek.
    Bu disklerin karşısında yaklaşım sensörü (proximity sensor) denen bir parça var. Bu parçanın çapına uygun boşluklar ve dolu kısımlar oluşturulmak zorunda.
    Atıyorum, 2mm. delik, 2mm. dolu kısım. Çap arttığı zaman bu 2mm. lere uymak zorunda. Tabii, bu 2/2mm veya 3/3mm de olabilir.
    Bir devirde çözünürlüğü artırmak bu delik ve dolu olan kısımların daha küçük olmasına ve sensörün çapının daha az olmasına neden olur.
    Daha ufak sensör yok mu? Var, ama üreticiler en iyi çalışmayı zaten belirleyip ona uygun sensörü takmışlardır.

  8. #28
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de açının bir önemi yok. Burada asıl önemli olan, tekerin kilitlendiğini en kısa zamanda öğrenmek.
    Bu disklerin karşısında yaklaşım sensörü (proximity sensor) denen bir parça var. Bu parçanın çapına uygun boşluklar ve dolu kısımlar oluşturulmak zorunda.
    Atıyorum, 2mm. delik, 2mm. dolu kısım. Çap arttığı zaman bu 2mm. lere uymak zorunda. Tabii, bu 2/2mm veya 3/3mm de olabilir.
    Bir devirde çözünürlüğü artırmak bu delik ve dolu olan kısımların daha küçük olmasına ve sensörün çapının daha az olmasına neden olur.
    Daha ufak sensör yok mu? Var, ama üreticiler en iyi çalışmayı zaten belirleyip ona uygun sensörü takmışlardır.
    Açının önem(sizliğ)i konusunda katılmıyorum. Katılmıyorum derken, benim düşüncem bu anlamında değil; bilimsel gerçek bu anlamında. Şöyle düşünelim:

    17'şer inç çaplı iki tekerleğimiz olsun. Kolaylık olsun diye yanak genişlikleri arasındaki farkı ihmal edelim, yani sabit hızda tekerleklerin ikisi de aynı açısal hızda dönüyor olsun. Eğer tekerleğin dış çaplarını farklı varsaysaydık, iki tekerlek dış çapta aynı çizgisel hızda dönmelerine rağmen, farklı açısal hızlarda döneceklerdi.

    Şimdi, iki tekerleğin aynı açısal hızda döndüğü varsayımımıza geri dönelim. Öndeki ABS rotoru bezelye arkadaşın belirttiği gibi 60 delik, delikler arası 6°; arkada 50 delik, delikler arası 7,2° olsun. Arka rotorun orijinal halinde dediğiniz gibi hem delik genişliği, hem delikler arası yanak genişliği 2'şer mm olsun.

    Şimdi biz arka ABS rotorunu büyütelim. İlk çapı atıyorum 100mm iken biz bunu 200mm'e çıkaralım. Yanak/delik genişliğimiz de, haydi kolaylık olsun, iki katına çıksın. A-a, ama nasıl olur? Elimizde 4mm yanak ve 4mm delik olduğu halde başlangıçtakiyle aynı açısal hızda döndükleri için okuyucunun önünden daha yüksek çizgisel hızda geçiyorlar. Bu da demek oluyor ki birim zamanda okuyucunun önünden aynı sayıda delik geçiyor. Yani yakınlık sensörümüzün bilgi alma sıklığı değişmediği için sensör çözünürlüğümüz aynı kalıyor.

    Anlatabildim mi? Anlatamadıysam bana yazıklar olsun çünkü. Daha düzgün kafayla tekrar geleyim bir ara.

  9. #29
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Yanak/delik demişsin, ben dolu/delik diyeceğim.
    Yazdıklarına bir itirazım yok. Tabii ki , ABS diskinin çapını büyütüp, dolu/delik oranını da orantılı olarak artırırsan
    hız aynı kalacaktır.
    Yalnız tekerin kilitlendiğini öğrenmek için ECU'nün istediği hızlar, ABS ünitesine gönderilen "bırak" komutu için, Honda zaten gerekeni yapmıştır.
    Yani arka tekerdeki disk çapının az olması, delik sayısının az olması falan Honda Ar-Ge sine iş öğretmek gibi oluyor.
    Dolu/delik sayısını artırmak iyi bir şey midir? İyidir.
    Honda'da ki mühendise sorsan gereksiz der.

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda çok başıma geldi, nasıl bi açıklaması var bilmem ama absli motosikletim virajda 3-5 kez iyi bir şekilde arka teker kaydırmıştı.
    ABS belli bir yatis acisinin uzerinde calismiyor diye biliyorum.
    enderbilgi bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Arka fren genelde denge sağlamak için kullanılır. Viraj içinde motorun yönünü değiştirmek, çizgisini değiştirmek ya da kafayı içeri sokmak gibi amaç ve yetenekleriniz yoksa arka frene basmayınız. Size garip gelebilir ama arka fren genellikle arka tekeri kaydırmak için kullanılır. Lütfen araştırın ve okuyun. Daha iyi bir fren hissi istiyorsanız kaliteli balatalar kullanın.
    MT00 bunu beğendi.

  12. #32
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS belli bir yatis acisinin uzerinde calismiyor diye biliyorum.
    Haşmet bey bu konuda acayip bir karmaşalık var.

    Kimi motorda virajdayken de olsa, viraj abs'si diye bahsedilen cornering abs bulunmamasına rağmen devreye giriyor. Kimi motorda da çok hafif bir yatma olduğunda dahi arka freni bir iki kez yanlışlık ile kitleyip aha bu sefer finişi gördüm dediğim oldu.

    Denediğim kadarı ile ktm390'daki abs ile vstrom'da denediğim abs kesinlikle farklı geldi bana. Bakıldığında ikisinde de cornering abs yok ama bir tanesi devreye giriyor.

  13. #33

    Üyelik
    21 Şubat 2018
    Motosikleti
    KTM DUKE 200
    dün üşenmedim denedim. otoparkın kaygan zemininde 15 km/s civarındayken kökleyince durana kadar arka abs çatır çutur çalıştı.

  14. #34
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Konu ile doğrudan ilgili olmayabilir ama
    özellikle bozuk zeminde, yamalı asfaltta, hafif zıplama hissi veren yerlerde ABS saçma sapan işler yapabiliyor.
    Hamdım, piştim, hala hamım.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)